Sidor: 1, 2
Jesper1986
Hej alla glada trädgårdsentusiaster!!!!:)

Jag skulle berätta för er att nu nästa vecka börjar min cykelresa från Sverige nordligaste punkt "Treriksröset" till Sveriges sydligaste punkt "Smygehuk". Denna cykel jag har har varken 2 eller 3 hjul. Det är en enhjuling!:) Om jag lyckas så kommer jag bli den första som någonsin har cyklat den sträcka på en enhjuling.

Jag har en hemsida King of the road .PÅ den sida kan ni följa min resa och se filmer från de olika platser jag har varit på. Det är inte så mycket på sidan än men de kommer under sommaren.

Om ni vill visa någon fin trädgård eller bara träffa mig under resans gång så är ni välkomna att höra av er. Det skulle vara jättekul i så fall.

Med vänliga hälsningar Jesper Lissmark Hult smile.gif
Eva-Helene
Lycka till!
Myosotis
Häftigt! Lycka till!
Jesper1986
CITAT (Eva-Helene @ 14-06-2011, 23:24) *
Lycka till!


Tack:)
omk
Kom förbi, vetja !
Jag kan rigga en balja med isvatten till rumpan din !
Bor 5 mil so Göteborg, så jag väntar dig inte förrän i slutet av juli, början av augusti ? Hör av dig om du vill !
Och du, LYCKA TILL !! biggrin.gif
aanderss
lycka till
Aqvakul
Lycka till! kompiskram.gif
malarmaster
varför?så meningslöst. ulf
Myosotis
CITAT (malarmaster @ 15-06-2011, 06:33) *
varför?så meningslöst. ulf

Varför en så elak kommentar? Så meningslöst. Sovit dåligt eller?
herkules
häftigt, hoppas att du träffar många trevliga människor under din resa och att du får se massor av fina trädgårdar! smile.gif
Jesper1986
CITAT (malarmaster @ 15-06-2011, 06:33) *
varför?så meningslöst. ulf


Om du går in på hemsidan King of the road så hittar du svaret på varför. O det är långt ifrån meninglöst man kan komma för mig och kanske för några andra också.
silos
Lycka till!Jag undrar har enhjulingen bromsar?
Jesper1986
CITAT (omk @ 14-06-2011, 23:47) *
Kom förbi, vetja !
Jag kan rigga en balja med isvatten till rumpan din !
Bor 5 mil so Göteborg, så jag väntar dig inte förrän i slutet av juli, början av augusti ? Hör av dig om du vill !
Och du, LYCKA TILL !! biggrin.gif


Tjo jag tror inte att jag kommer att vara i närheten av Göteborg men mycket kan ändras smile.gif Så vi får se om någon månad:)
Mollis
Vad otroligt spännande, ska följa dig på bloggen. Varmt lycka till!
Carl

Har aldrig provat en en hjuling. Har tänkt men aldrig kommit längre. Lycka till!
KatteLatte
Lycka till!
*Stintan*
Vilket häftigt äventyr! Lycka till!
Maggan H
Lycka Till och kom inom ska du få ett mål mat! NÖ Skåne.
malarmaster
var inne o tittade på hemsidan o frågar mig fortfarande varför?.skulle jag ha sommaren arbetsfri o ekonomin tryggad hade jag gjort något annat,mer meningsfullt.hjälpt hemlösa,ungdommar på glid,jobbat gratis på olika projekt vad man nu är intresserad av. men för all del,så länge jag slipper sponsra sådant här över skattsedeln så bryr jag mig inte.men kul att det finns de som kan ta sig tid att leka en hel sommar. Ulf
Rebecca
Men Ulf, det här är ju uppenbarligen meningsfullt för killen som ska genomföra cyklingen! Det är väl roligt att han gör något kreativt och ganska ovanligt på sin fria tid? Det behöver inte jämt vara någon annan till gagn... tycker du folk som tar semester och åker bort en månad också gör något meningslöst? Ligga och lata sig i en solstol en vecka på landet, är det meningslöst?

Dessutom tycker jag det är ett oerhört inspirerande projekt som lockar till alla möjliga roliga idéer...och detta i sin tur kanske uppmuntrar någon som gått i samma eller liknande tankar att faktiskt genomföra det. Detta är uppenbarligen en dröm killen haft, låt honom unna sig det - utan att du behöver flika in att DU tycker det är meningslöst.

Edit 2: självklart önskar jag dig också lycka till Jesper! tummenupp.gif
VitaFingrar
Fan vad skön du är! biggrin.gif All heder åt dig! Är bara lite nyfiken, hur gör du i de tunga uppförsbackarna? Är det bara att pumpa för allt vad benen är värd eller? Måste ju vara svårt att hålla balansen när det går segt?
Biggan_
CITAT (malarmaster @ 15-06-2011, 14:04) *
var inne o tittade på hemsidan o frågar mig fortfarande varför?.skulle jag ha sommaren arbetsfri o ekonomin tryggad hade jag gjort något annat,mer meningsfullt.hjälpt hemlösa,ungdommar på glid,jobbat gratis på olika projekt vad man nu är intresserad av. men för all del,så länge jag slipper sponsra sådant här över skattsedeln så bryr jag mig inte.men kul att det finns de som kan ta sig tid att leka en hel sommar. Ulf

Gnällspik eller avundsjuk? flirting.gif

Jag tycker det låter härligt och önskar dej Lycka Till på färden Jesper!
*Stintan*
CITAT (malarmaster @ 15-06-2011, 14:04) *
var inne o tittade på hemsidan o frågar mig fortfarande varför?.skulle jag ha sommaren arbetsfri o ekonomin tryggad hade jag gjort något annat,mer meningsfullt.hjälpt hemlösa,ungdommar på glid,jobbat gratis på olika projekt vad man nu är intresserad av. men för all del,så länge jag slipper sponsra sådant här över skattsedeln så bryr jag mig inte.men kul att det finns de som kan ta sig tid att leka en hel sommar. Ulf


Har du aldrig velat göra något äventyrligt? En del vill se Sverige per bil på sin semester, andra åker på cykelsemester på två hjul. Jesper åker på ett hjul och kommer säkert att uppleva massor på sin färd genom landet. Lite fantasi har du väl?!?
Cacki
CITAT (malarmaster @ 15-06-2011, 06:33) *
varför?så meningslöst. ulf


Skriva sura kommentarer om saker och ting om man ändå inte bryr sej....snacka om meningslöst!
Skriv av dej i "meningslösa tråden" istället vettja...bannade glädje dödare! flirting.gif

Häftigt Jesper! Kör så att pedalerna ryker!!! yahoo.gif
Jesper1986
CITAT (silos @ 15-06-2011, 08:03) *
Lycka till!Jag undrar har enhjulingen bromsar?


Tack. Man håller emot istället för att trampa framåt och då stannar man ganska snabbt och sedan så hoppar man av. Om man inte hoppar av så kan man börja trampa bakåt och då cykla bakåt:P Men de är svårt med den stora enhjulingen jag har tongue.gif
Jesper1986
CITAT (VitaFingrar @ 15-06-2011, 14:15) *
Fan vad skön du är! biggrin.gif All heder åt dig! Är bara lite nyfiken, hur gör du i de tunga uppförsbackarna? Är det bara att pumpa för allt vad benen är värd eller? Måste ju vara svårt att hålla balansen när det går segt?


Här i Sundsvall så har vi en liten kulle på 250 m. Uppe till den går de en väg och stora delar är ju ganska brant så å de klarar jag. Men nu har jag bytt till kortare vevarmar för att kunna cykla snabbare och då blir de svårare att cykla i uppförsbackar. O helt omöjligt att cykla upp för kullen. Men de går att cykla i lite lättare backar.smile.gif
andersen
Oj häftigt, cyklat enhjuling har jag inte testat, och tror inte att jag skulle klara det heller. Hur många km kommer dags etapperna att ligga på? och vad snittar du i hastighet på en långtur?
Eva i Skåne
Vilket spännande äventyr du ger dig ut på!
Ska du köra ensam eller i sällskap? Det kanske framgår av hemsidan. Jag ska kolla! Aha, nu har jag kollat. Andra får ta en egen titt flirting.gif

Önskar dig många trevliga upptäcker och ett behagligt väder under din resa.
I Skåne är vi många odlaiter som du kan besöka, men det lär dröja innan du hamnar i vår landsände biggrin.gif
Jesper1986
CITAT (malarmaster @ 15-06-2011, 14:04) *
var inne o tittade på hemsidan o frågar mig fortfarande varför?.skulle jag ha sommaren arbetsfri o ekonomin tryggad hade jag gjort något annat,mer meningsfullt.hjälpt hemlösa,ungdommar på glid,jobbat gratis på olika projekt vad man nu är intresserad av. men för all del,så länge jag slipper sponsra sådant här över skattsedeln så bryr jag mig inte.men kul att det finns de som kan ta sig tid att leka en hel sommar. Ulf


Om du har kollat hemsidan och kollat filmerna på hemsidan så har du iallafall fått ett syfte till hela resan. För de både står på hemsidan och sägs i en av filmerna. Om du har missat de så får du gärna titta igen:)

Jag håller med dig. Det är kul när man får ta sig tid och leka lite på sommarna. Tyvärr så blev de inte denna sommaren för mig. Jag ska ju cykla genom hela Sverige på en ett hjul och de tar ju i princip hela sommaren. Det är inte mkt vila jag kommer att få. Men vist kommer jag få de roligt men jag kan ju knappast säga att jag kommer leka. Men om du nu tycker det så kan du ju hänga på ju och cykla en sträcka med en enhjuling när du känner att du har tid för att leka:) De skulle vara roligt i så fall:)

Jag respekterar din åsikt. Du få ha din åsikt om du vill. De är kanske meningslöst för dig och några till kanske. Men det är definitivt meningsfullt för mig och för många andra.
malarmaster
Hej jesper o givetvis får du cykla bäst du vill,o hoppas du inte råkar ut för något tråkigt. det är ju några mil.men avundsjuk är jag inte o jag tycker fortfarande att man kan lägga sin energi på något annat.mitt sommarprojekt är att måla om en villa åt en änka,87 år med skitdålig pension.jag brukar göra ett sånt projekt varje semester givetvis gratis.i fjol var jag i estland o fixade ett barnhem.om det är mer meningsfullt än andra projekt lämnar jag åt andra att avgöra men för mig är det viktigt att känna att någon blir glad av min arbetsinsats.tid att leka har jag inte,sommaren är högsäsong för målare o pengar till räkningar måste in.men som sagt lycka till ändå. till er andra som tycker att jag är en avundsjuk gnällspik vill jag bara säga att jag brukar säga vad jag tycker o det är min förbaskade rättighet likaväl som ni har eran. ulf
Gossen Ruda
CITAT (malarmaster @ 15-06-2011, 17:47) *
Hej jesper o givetvis får du cykla bäst du vill,o hoppas du inte råkar ut för något tråkigt. det är ju några mil.men avundsjuk är jag inte o jag tycker fortfarande att man kan lägga sin energi på något annat.mitt sommarprojekt är att måla om en villa åt en änka,87 år med skitdålig pension.jag brukar göra ett sånt projekt varje semester givetvis gratis.i fjol var jag i estland o fixade ett barnhem.om det är mer meningsfullt än andra projekt lämnar jag åt andra att avgöra men för mig är det viktigt att känna att någon blir glad av min arbetsinsats.tid att leka har jag inte,sommaren är högsäsong för målare o pengar till räkningar måste in.men som sagt lycka till ändå. till er andra som tycker att jag är en avundsjuk gnällspik vill jag bara säga att jag brukar säga vad jag tycker o det är min förbaskade rättighet likaväl som ni har eran. ulf

Stå på dig Ulf. smile.gif Jag har väl ungefär samma uppfattning men bryr mig mindre så jag hade inte tänkt skriva något. Guinness rekordbok hägrar väl.
mamamaggan
Men va härligt ! Du är enorm som gör det här och så mycket du kommer att få uppleva . Har inte läst din sida så jag vet inte vilken väg du tar men passerar du Mälardalen så finns det mat och husrum här .

Kör hårt Jesper !
Aqvakul
Som yngre palnerade jag att cykla samma sträcka på vanlig cykel, men det blev aldrig av. Hoppas du verkligen får njuta på vägen och att du kommer lyckligt fram. Jag kommer att följa dig på hemsidan. Jag finns utanför Sölvesborg i sommar. Mat och en säng går alltid att fixa. (dessutom kanske Sveriges finaste badsstrand)
Monica zon 1
Super häftigt, tycker jag. 000.gif

Har ännu inte kollat in din hemsida - men ska!

stort LYCKA TILL!
Irene_L
Vad kul! Jesper var precis på tv...Nyhetsmorgon på tv4. Han skulle komma igen lite senare i programmet!
Jesper1986
CITAT (Aqvakul @ 15-06-2011, 21:35) *
Som yngre palnerade jag att cykla samma sträcka på vanlig cykel, men det blev aldrig av. Hoppas du verkligen får njuta på vägen och att du kommer lyckligt fram. Jag kommer att följa dig på hemsidan. Jag finns utanför Sölvesborg i sommar. Mat och en säng går alltid att fixa. (dessutom kanske Sveriges finaste badsstrand)


hehe shyst smile.gif Du kan fortfarande cykla den dära sträckan med en vanlig cykel säkert smile.gif aha men najs:) då vet jag smile.gif

CITAT (Irene_L @ 17-06-2011, 08:44) *
Vad kul! Jesper var precis på tv...Nyhetsmorgon på tv4. Han skulle komma igen lite senare i programmet!


ja de går repris också smile.gif Reprisen från i morse smile.gif
Bettis
Härlig kille du är Jesper!! lycka till och jag ska följa dig på hemsidan tummenupp.gif
NilaM
CITAT (malarmaster @ 15-06-2011, 17:47) *
Hej jesper o givetvis får du cykla bäst du vill,o hoppas du inte råkar ut för något tråkigt. det är ju några mil.men avundsjuk är jag inte o jag tycker fortfarande att man kan lägga sin energi på något annat.mitt sommarprojekt är att måla om en villa åt en änka,87 år med skitdålig pension.jag brukar göra ett sånt projekt varje semester givetvis gratis.i fjol var jag i estland o fixade ett barnhem.om det är mer meningsfullt än andra projekt lämnar jag åt andra att avgöra men för mig är det viktigt att känna att någon blir glad av min arbetsinsats.tid att leka har jag inte,sommaren är högsäsong för målare o pengar till räkningar måste in.men som sagt lycka till ändå. till er andra som tycker att jag är en avundsjuk gnällspik vill jag bara säga att jag brukar säga vad jag tycker o det är min förbaskade rättighet likaväl som ni har eran. ulf


Just där slog du huvudet på spiken för min del malarmaster. Jag blir riktigt glad av att höra att någon har en dröm som han sedan kommer att genomföra. Oavsett om det är att måla hus åt gamla eller cykla på en enhjuling genom hela sverige. Därför kan jag inte säga annat än att jag gillar båda era sommarsysselsättningar biggrin.gif

Jesper! Nu ligger din hemsida bokmärkad hos mig. Det är väldigt inspirerande det du ska göra och jag önskar all lycka till! Och det är bara att höra av sig om du rullar förbi Uppsala.
merlin68
CITAT (Cacki @ 15-06-2011, 14:37) *
Skriva sura kommentarer om saker och ting om man ändå inte bryr sej....snacka om meningslöst!
Skriv av dej i "meningslösa tråden" istället vettja...bannade glädje dödare! flirting.gif

Häftigt Jesper! Kör så att pedalerna ryker!!! yahoo.gif



Håller med tummenupp.gif Önskar Jesper all lycka på sin resa genom landet, härligt att ha möjligheten att kunna genomföra en av sina drömmar. Säkerligen ett minne för livet, sådant man en gång kommer att berätta för sina barnbarn om tongue.gif. Nu blir det ju en dokumentär så du har dessutom bildbevis flirting.gif... Go for it Jesper!!!
Jesper1986
Tack för alla ord jag har fått:) I natt åker jag till Kiruna så nu kommer jag ej vara aktiv här på ett bra tag.
För dem som ville erbjuda logi på min resa. Hör av er till mig på min email jeier@yahoo.se eller på FB
"Jesper Lissmark Hult" heter jag.

Ha de bästa sommaren och lycka till med era trädgårdar:)
kerstin z5-6
Lycka Till jesper!
VitaFingrar
Måste också passa på att säga lycka till! Beundrar dig verkligen för att du har tagit dig för att förverkliga det här, skall definitivt följa dig på hemsidan!

Du är en stjärna, Jesper!
Motti
Vilken entusiasm du har ! ursäkta en dum fråga ;)men hur gör du om du får "punka".Strongt att ens tänka på att cyckla enhjuling genom Sverige tycker jag !kul att det finns dom som törs pröva i alla fall .Lycka till tummenupp.gif
Berith
Jösses vilken ork en del har! tummenupp.gif

Undrar bara.... Får man cykla enhjuling överallt? På alla vägar alltså?
*Stintan*
Nej inte på motorvägar och en del 2 + 1 vägar
Berith
Ja där får man väl inte cykla alls, men tänkte mej att det kanske gällde ännu strängare regler för enhjulingar. g.gif

Hur är reglerna för lyse och reflexer?
titti49zon6
Hur är det med knäet? Läste om dig i Norrbottenskuriren och där stod att du fått problem, hoppas att det inte är något allvarligt.
Lycka till på den fortsatta färden.
Mollis
Heja Jesper! Jag följer din resa på bloggen, för fem dagar sedan var du i Umeå, kämpa på!
*Stintan*
Nu såg jag Jesper cykla genom Norrköping! Vilken kille!
xlxl67
Go Jesper! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon