Full version: monster i dammen
theca
min kompis hade för 15 år sedan en damm på sin gård. det var en gammal brunn,som på nåt vis var utgrävd. inte stor i diameter kanske 2 meter.men ganska djup.den användes till att vattna i trädgården.
en gång när jag satt på kanten och tittade,dök ett fruktansvärt fult djur upp.rena monstet.kommer inte exakt i håg mera hur det såg ut, men det var typ en groda/ödla. inte riktit nåndera,svart, kanske max 5 cm, med en massa utväxter på huvudet, som gälar eller nåt. den såg hemsk ut..kan nån ha ett humm om vad det var?

är rädd att det ska dyka upp i vår damm oxo!
Azur
Larv av större vattensalamander? Finns bild på larv som passar din beskrivning en bit ner på den här länken.

Fridlyst, numer rätt ovanlig. Helt ofarlig.
theca
tack!
kanske det var en fullvuxen? med nån mutation confused.gif för den var mycket fulare än de där!
Eva i Skåne
Vilken tur att Azur hade en förklaring. Igår funderade jag på om det var nån liten avkomma till storsjöodjuret giggle.gif
theca
jaa! det trodde/tror vi oxo! det var en fuling utan like!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon