Full version: Om Jesus
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
silos
Detta är bara så UNDERBART!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=X6Mhdro61gw...feature=related
*Stintan*
Igår skrev du så här: "Det känns att sökandets tid är nu ÖVER,vad gäller min tro i alla fall!Och det är jag oerhört glad och tacksam över,inga flera undersökningar av tron för mig!!!!"

Varade det bara en dag?
silos
CITAT (*Stintan* @ 23-07-2011, 16:42) *
Igår skrev du så här: "Det känns att sökandets tid är nu ÖVER,vad gäller min tro i alla fall!Och det är jag oerhört glad och tacksam över,inga flera undersökningar av tron för mig!!!!"

Varade det bara en dag?


Visst skrev jag det och med det menade jag att jag EJ längre skall undersöka olika religioner och sekter!
Jesus=Gud vill jag läsra känna,det är därför jag vill lyssna på medmänniskornas berättelse!
Tack för att du svarade!
zaaritha
Jisses!
Motti
Någon Journalist skrev en gång att Jesus var dåtidens revolutionär och så var det nog .Jag tror !sen är det upp till var och en hur man vill ha det med sin tro om man vill tro eller inte sen får andra respektera det tycker jag angel_not.gif
zaaritha
Jag respekterar er troende!Alla har rätt till sin tro.
Tycker bara att det går till överdrift, ibland.
Motti
Visst kan det gå till överdriffter för en del !jag har min tro men jag är inte en sådan person som springer i diverse församlingar och kyrkor och halleluja wink.gifmånga har nog sin tro på olika sätt en del trumpetar ut den överallt en del gör det i stillhet på sitt eget sätt .Tro kan vara något man bär med sig i vardagen men som är personlig ,om någon frågar mig om jag tror så talar jag om att jag gör det på mitt sätt .Upplevde en del saker i samma stund som min mor dog som stärkte min tro men det är min grej och berör bara mig personligen rolleyes.gif
Kryddan03
Så du är en sådan där konservativ "garderobskristen"?
Cacki
CITAT (Kryddan03 @ 23-07-2011, 23:46) *
Så du är en sådan där konservativ "garderobskristen"?



giggle.gif ...f´låt, men den satt rätt fint... blush.gif
Kryddan03
CITAT (Cacki @ 23-07-2011, 23:52) *
giggle.gif ...f´låt, men den satt rätt fint... blush.gif

Ego te absolvo. wink.gif
Monaxe
CITAT (Kryddan03 @ 23-07-2011, 23:46) *
Så du är en sådan där konservativ "garderobskristen"?


giggle.gif tummenupp.gif
*Stintan*
sitter på fingrarna angel_not.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 24-07-2011, 08:20) *
sitter på fingrarna angel_not.gif


Ha ha,det gör du inte alls,du är här och skriver! rotfl.gif
herkules
CITAT (Kryddan03 @ 23-07-2011, 23:46) *
Så du är en sådan där konservativ "garderobskristen"?

?
Kryddan03
CITAT (herkules @ 24-07-2011, 08:29) *
?

!
Gossen Ruda
Ja, gudars skymning. Min tro är enkel. Alla religioner är bluff. Det finns inga gudar, har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas några. Alla religioner är påhittade av människor för människor. Det är dock frivilligt att följa mig, jag är ingen profet. Bara jäkligt profan. biggrin.gif
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 24-07-2011, 20:07) *
Ja, gudars skymning. Min tro är enkel. Alla religioner är bluff. Det finns inga gudar, har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas några. Alla religioner är påhittade av människor för människor. Det är dock frivilligt att följa mig, jag är ingen profet. Bara jäkligt profan. biggrin.gif


Religioner är inte bra,MEN att tro på Jesus är UNDERBART!

Du har så rätt så:DET FINNS INGA GUDAR,ENDAST DEMONER SOM GÖR SIG TILL GUDAR!!!!!


MEN det finns ETT ENDA GUD och Hans son ÄR:JESUS KRISTUS,det tror jag fullt och fast på,men alla slags religioner struntar jag i,dessa innehåller bara en massa dogmer etc......

Att följa Jesus är frivilligt!

Biggan_
CITAT (Gossen Ruda @ 24-07-2011, 20:07) *
Ja, gudars skymning. Min tro är enkel. Alla religioner är bluff. Det finns inga gudar, har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas några. Alla religioner är påhittade av människor för människor. Det är dock frivilligt att följa mig, jag är ingen profet. Bara jäkligt profan. biggrin.gif

Jag tror jag följer dig Gossen! smile.gif
Ugglemormor
Och jag tar nog vägen mellan dessa två......... Har klarat mig bra med det, sluppit påtvingade söndagsfika med prästen efter gudtjänsten ..... för att jag går inte dit ...... jag går inte heller i en garderob (endast för att städa), men min tro är min privatsak så det får nog bli något mittimellan, skulle jag tro....... Gillar inte när det blir extremt, se bara på han i Oslo som gick till kyrkan och bad till gud för att få kraft all lyckas ´med det han gjorde. .......... rolleyes.gif
silos
CITAT (Ugglemormor @ 26-07-2011, 09:19) *
Och jag tar nog vägen mellan dessa två......... Har klarat mig bra med det, sluppit påtvingade söndagsfika med prästen efter gudtjänsten ..... för att jag går inte dit ...... jag går inte heller i en garderob (endast för att städa), men min tro är min privatsak så det får nog bli något mittimellan, skulle jag tro....... Gillar inte när det blir extremt, se bara på han i Oslo som gick till kyrkan och bad till gud för att få kraft all lyckas ´med det han gjorde. .......... rolleyes.gif


Inte är du privat med din tro,nu har du ju skrivit om din tro här.

Mannen i Oslo hade endast kontakt med Satan!!!
*Stintan*
Jisses!
Gossen Ruda
Satan är lika frånvarande som Gud och Jesus. Finns bara i den enskilda människans fantasi.
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 27-07-2011, 09:57) *
Satan är lika frånvarande som Gud och Jesus. Finns bara i den enskilda människans fantasi.


Om inte före så på våran dödsbädd kommer varje människa inse att Gud och Jesus finns,har alltid funnits och kommer alltid att finnas till MEN Satan kommer att försvinna och onskan med honom,DET tror jag fullt och fast på!
Gossen Ruda
CITAT (silos @ 27-07-2011, 10:02) *
Om inte före så på våran dödsbädd kommer varje människa inse att Gud och Jesus finns,har alltid funnits och kommer alltid att finnas till MEN Satan kommer att försvinna och onskan med honom,DET tror jag fullt och fast på!

Det är så dags då. biggrin.gif Om du tror på det är din ensak, jag gör det inte som du kanske förstått.
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 27-07-2011, 10:04) *
Det är så dags då. biggrin.gif Om du tror på det är din ensak, jag gör det inte som du kanske förstått.


VAD menar du med:"det är så dags då" ? Jag tror på Gud och att Jesus Kristus ÄR hans son!
Ja,jag har förstått att du inte tro på Gud eller Jesus Kristus och det gör mig ont sad.gif
*Stintan*
CITAT (silos @ 27-07-2011, 10:02) *
Om inte före så på våran dödsbädd kommer varje människa inse att Gud och Jesus finns,har alltid funnits och kommer alltid att finnas till MEN Satan kommer att försvinna och onskan med honom,DET tror jag fullt och fast på!


Kom inte och påstå att din tro skulle gälla för alla andra! Var och en blir salig på sin tro vilket för mig betyder att man även får tro att det inte finns någon gud eller jesus eller satan. Vad får du ut av att ideligen prata om din tro? Den är ju bara intressant för dig själv.
silos
CITAT (*Stintan* @ 27-07-2011, 10:25) *
Kom inte och påstå att din tro skulle gälla för alla andra! Var och en blir salig på sin tro vilket för mig betyder att man även får tro att det inte finns någon gud eller jesus eller satan. Vad får du ut av att ideligen prata om din tro? Den är ju bara intressant för dig själv.


"Om inte före så på våran dödsbädd kommer varje människa inse att Gud och Jesus finns,har alltid funnits och kommer alltid att finnas till MEN Satan kommer att försvinna och onskan med honom,DET tror jag fullt och fast på! "
HÄR skriver jag:DET tror jag fullt och fast på!

Jag vet mer än väl att min tro inte gäller för alla andra!

Jag skriver om min tro är för att jag älskar Jesus Kristus och Han är viktig för mig,mycket mycket viktig!
Dessutom trodde jag att här får var och en skriva om vad man vill,bara det intå går till personliga påhopp.
DU och ANDRA får ju skriva om att ni inte tror!
Eller har jag uppfattat detta fel?

CITAT (*Stintan* @ 27-07-2011, 10:25) *
Kom inte och påstå att din tro skulle gälla för alla andra! Var och en blir salig på sin tro vilket för mig betyder att man även får tro att det inte finns någon gud eller jesus eller satan. Vad får du ut av att ideligen prata om din tro? Den är ju bara intressant för dig själv.


"Om inte före så på våran dödsbädd kommer varje människa inse att Gud och Jesus finns,har alltid funnits och kommer alltid att finnas till MEN Satan kommer att försvinna och onskan med honom,DET tror jag fullt och fast på! "
HÄR skriver jag:DET tror jag fullt och fast på!

Jag vet mer än väl att min tro inte gäller för alla andra!

Jag skriver om min tro är för att jag älskar Jesus Kristus och Han är viktig för mig,mycket mycket viktig!
Dessutom trodde jag att här får var och en skriva om vad man vill,bara det intå går till personliga påhopp.
DU och ANDRA får ju skriva om att ni inte tror!
Eller har jag uppfattat detta fel?
silos
En intressant tanke kom upp:VARFÖR måste icke troende alltid hävda att det inte finns Gud,VARFÖR överhuvudtaget prata-skriva om någonting som inte existerar enligt deras tro?Om någonting inte existera så behövs det ju inte prata-skriva om det!?!DET undrar jag över?

*Stintan*
CITAT (silos @ 27-07-2011, 10:47) *
En intressant tanke kom upp:VARFÖR måste icke troende alltid hävda att det inte finns Gud,VARFÖR överhuvudtaget prata-skriva om någonting som inte existerar enligt deras tro?Om någonting inte existera så behövs det ju inte prata-skriva om det!?!DET undrar jag över?


Jag har inte skrivit något om vad jag tror eftersom jag inte har något behov av att saluföra det. Det är en privatsak.

Jag undrade bara vad du får ut av att ideligen skriva om din tro. Det kan väl knappast ha undgått någon att du är en troende människa.
Att det dessutom gör dig ont att inte andra tror på gud eller jesus kristus betyder ju bara att du inte alls respekterar andras tro eller otro.

Är man religiös och tar upp det i ett allmänt diskussionsforum så får man väl räkna med att bli både motsagd och få medhåll. Märkligt att det förvånar dig.
silos
CITAT (*Stintan* @ 27-07-2011, 11:13) *
Jag har inte skrivit något om vad jag tror eftersom jag inte har något behov av att saluföra det. Det är en privatsak.

Jag undrade bara vad du får ut av att ideligen skriva om din tro. Det kan väl knappast ha undgått någon att du är en troende människa.
Att det dessutom gör dig ont att inte andra tror på gud eller jesus kristus betyder ju bara att du inte alls respekterar andras tro eller otro.

Är man religiös och tar upp det i ett allmänt diskussionsforum så får man väl räkna med att bli både motsagd och få medhåll. Märkligt att det förvånar dig.


"En intressant tanke kom upp:VARFÖR måste icke troende alltid hävda att det inte finns Gud,VARFÖR överhuvudtaget prata-skriva om någonting som inte existerar enligt deras tro?Om någonting inte existera så behövs det ju inte prata-skriva om det!?!DET undrar jag över?"

Och jag svarade!
Där har du fel Stintan:jag respektera absolut andra medmänniskor och derast sätt att tro eller inte tro och OCH dera tro! Jag kan samtidigt vara djupt sorgsen och ledsen för deras skull.Jag har absolut ingen som helst rätt att fördöma mina medmänniskor!

VAD skulle detta göra mig till och VAD skulle detta får för följder för min egen del?
Gud är den ENDA som kan döma oss människor är ett som är säkert,DET tror jag på fullt och fast!
Och i det tillstånd som jag är idag gör att Gud kan döma mig i mångt och mycket,men jag har min hopp i Jesus Kristus!

Själklart inser jag att jag blir motsagd och även kan få medhåll,men det inte det som mina skriverier handlar om!

INGENTING förvånar mig längre i våran värld!
Tack Stintan att du svara mina skriverier,det uppskattar jag mycket!
silos
Här finns ord av ateister innan de dog:
http://www.youtube.com/watch?v=6fSFGrhsBpM...feature=related
*Stintan*
Men varför blir du sorgsen och ledsen för andras skull? Det måste ju betyda att du tror att andra skulle bli lyckligare av att tro som du, att det är det enda rätta, fast dom är ju förhoppningsvis precis lika lyckliga med sin tro/otro som du är med din. Om du slutar bry dig om vad andra tror/inte tror så slipper du bli sorgsen och ledsen för deras skull.
*Stintan*
CITAT (silos @ 27-07-2011, 12:07) *
Här finns ord av ateister innan de dog:
http://www.youtube.com/watch?v=6fSFGrhsBpM...feature=related


Som sagt, var och en blir salig på sin tro!
silos
Underbar läsning!
http://www.youtube.com/watch?v=WiYfKf1vI00...feature=related
Meriona
Var och en har rätt att tro men var och en har också rätt att INTE tro. Varför inte nöja sig med det? Var och en sköter sitt, de lär inte störa varann på de sättet.
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 27-07-2011, 13:14) *
Var och en har rätt att tro men var och en har också rätt att INTE tro. Varför inte nöja sig med det? Var och en sköter sitt, de lär inte störa varann på de sättet.



Ja varför ska man pådyvla andra sin personliga tro som någon sorts självutnämnd predikant?
Meriona
Nej predikanter kan jag vara utan. Mina kristna vänner är absolut inte såna, och jag ifrågasätter inte heller deras tro. De är lyckliga, jag är lycklig och man kan ha kul ihop ändå.
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 27-07-2011, 13:46) *
Nej predikanter kan jag vara utan. Mina kristna vänner är absolut inte såna, och jag ifrågasätter inte heller deras tro. De är lyckliga, jag är lycklig och man kan ha kul ihop ändå.


Precis!
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Meriona @ 27-07-2011, 13:46) *
Nej predikanter kan jag vara utan. Mina kristna vänner är absolut inte såna, och jag ifrågasätter inte heller deras tro. De är lyckliga, jag är lycklig och man kan ha kul ihop ändå.


Precis Meriona

Om man hela tiden måste prata om sin tro eller Jesus då måste man antingen övertyga sig själv eller tillhör en sekt......

En verkligen troende gör inte så stor sak av det.

Men till icketroede. Vad är en kristen ateist?

När entidning skrev om dom farlige individer runt om i europa ( med tanke på dåren i Norge) så var nästan allea dessa personer ateister. Några kallade sig kristna ateister och det får jag inte att gå ihop i mitt huvud.....

Elisabeth
Ugglemormor
Ja, jösses! Silos
Det jag nämnde tidigare att ta "mellanvägen" betyder att det finns mycket där emellan de olika ytterligheterna, samt att jag vill inte leva i nångon lokal kollektiv av troende, men jag dömer ingen, den rätten har ingen. Var och en får väl ha sin fria vilja när det gäller detta.
De som finns lite i mitt i mellan kan vara trygga i sin tro och har inget behov av att gå mot dem som inte tror och dem som verkligen visar det i kyrkan hur kristna de är.
.
Alla har rätt att ha diskussioner, men inte i dömmande ton, då liknar det ju korsriddartåget, att hugga av huvuden som inte följer med........ Det får väl räcka om detta, men gillar inte att de icke troenden får stå på sig, låt dem vara med sina egna beslut. tummenupp.gif
skånepåg
Undrar vad som hade hänt om man hade predikat om satanism och islam med deras förakt mot kvinnor som en lägre ras =)
Kristendomen är ändå snart utdöd ^^
silos
CITAT (skånepåg @ 27-07-2011, 15:34) *
Undrar vad som hade hänt om man hade predikat om satanism och islam med deras förakt mot kvinnor som en lägre ras =)
Kristendomen är ändå snart utdöd ^^


Aldrig i livet att Kristendomen skulle snart vara utdöd,DET kommer Jesus att se till!!!
skånepåg
Islam är snart den religion med flest anhängare, fler och fler iallafall i sverige fattar att det inte finns en gud och går ur kyrkan.
http://www.sciencedaily.com/releases/2010/...00512131513.htm
Kristendomen har inte funnits så länge i sverige iheller som i resten av världen så bara en tidsfråga ^^
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-07-2011, 14:39) *
Precis Meriona

Om man hela tiden måste prata om sin tro eller Jesus då måste man antingen övertyga sig själv eller tillhör en sekt......

En verkligen troende gör inte så stor sak av det.

Men till icketroede. Vad är en kristen ateist?

När entidning skrev om dom farlige individer runt om i europa ( med tanke på dåren i Norge) så var nästan allea dessa personer ateister. Några kallade sig kristna ateister och det får jag inte att gå ihop i mitt huvud.....

Elisabeth


Om Jesus pratar jag för att jag älskar Honom!
Nån sekt tillhör jag INTE!!!
Jag letar dock efter en församling,men har ännu inte hittat en som jag vill var med som medlem.
Varken du eller jag kan avgöra vem som är verklig troende,det kan endast Gud göra!


Ugglemormor
DET var ju precis vad jag menade, det du skriver i ditt senaste inlägg;

Alla har sin fulla rätt att tro vad de vill, det är ens privatsak och finner man sin mening i livet på sitt sätt så då är det ju ens privarsak.

Silos, vad du tror är din sak, likväl vad resten tror är det deras sak. Det är ju hur enkelt som helst!..... tummenupp.gif
silos
CITAT (Ugglemormor @ 27-07-2011, 16:18) *
DET var ju precis vad jag menade, det du skriver i ditt senaste inlägg;

Alla har sin fulla rätt att tro vad de vill, det är ens privatsak och finner man sin mening i livet på sitt sätt så då är det ju ens privarsak.

Silos, vad du tror är din sak, likväl vad resten tror är det deras sak. Det är ju hur enkelt som helst!..... tummenupp.gif


Hoppas att inte någon uppfattar att jag skulle vara dömande?

CITAT (*Stintan* @ 27-07-2011, 12:19) *
Men varför blir du sorgsen och ledsen för andras skull? Det måste ju betyda att du tror att andra skulle bli lyckligare av att tro som du, att det är det enda rätta, fast dom är ju förhoppningsvis precis lika lyckliga med sin tro/otro som du är med din. Om du slutar bry dig om vad andra tror/inte tror så slipper du bli sorgsen och ledsen för deras skull.


Jag har ingenting emot att vara sorgsen eller ledsen.
Gossen Ruda
Du behöver inte bekymra dig över mig solis, jag är vuxen och fullt kapabel att ta hand om mig själv och att fatta egna beslut. Ta istället hand om personen du ser i spegeln varje dag. En mera naiv och lättlurad person är svårt att hitta.

Beträffande min icketro så gillar jag egentligen inte ordet ateist. Att man sätter en etikett på religiösa grupper och de på sig själva är en sak men varför sätta en etikett på övriga? Jag går fö inte och predikar för andra min icketro, det är först när någon annan tar till orda för att sprida sitt budskap som jag vaknar. Hade jag haft några miljoner över hade jag kanske startat en ickereligiös rörelse för att sprida kunskap men det får vänta tills lottot slår in. biggrin.gif
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 27-07-2011, 16:37) *
Du behöver inte bekymra dig över mig solis, jag är vuxen och fullt kapabel att ta hand om mig själv och att fatta egna beslut. Ta istället hand om personen du ser i spegeln varje dag. En mera naiv och lättlurad person är svårt att hitta.

Beträffande min icketro så gillar jag egentligen inte ordet ateist. Att man sätter en etikett på religiösa grupper och de på sig själva är en sak men varför sätta en etikett på övriga? Jag går fö inte och predikar för andra min icketro, det är först när någon annan tar till orda för att sprida sitt budskap som jag vaknar. Hade jag haft några miljoner över hade jag kanske startat en ickereligiös rörelse för att sprida kunskap men det får vänta tills lottot slår in. biggrin.gif


Jag skall be för dig!
*Stintan*
CITAT (silos @ 27-07-2011, 16:35) *
Jag har ingenting emot att vara sorgsen eller ledsen.


Men varför vara det över något som du inte har med att göra. Det påverkar ju på intet sätt ditt liv om andra är otroende. Att du blir det innebär ju att du tycker de otroende har fel och det är knappast att respektera deras val.

silos
CITAT (*Stintan* @ 27-07-2011, 17:00) *
Men varför vara det över något som du inte har med att göra. Det påverkar ju på intet sätt ditt liv om andra är otroende. Att du blir det innebär ju att du tycker de otroende har fel och det är knappast att respektera deras val.


Jag skall be för dig också!

CITAT (*Stintan* @ 27-07-2011, 17:00)
Men varför vara det över något som du inte har med att göra. Det påverkar ju på intet sätt ditt liv om andra är otroende. Att du blir det innebär ju att du tycker de otroende har fel och det är knappast att respektera deras val.


Detta vill jag göra av kärlek!
Endast Gud vet vilka är troende eller vilka inte är det!
Det enda jag vet idag är detta:Jesus är vägen sanningen och livet!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon