Full version: Vi har vår i luften
Gossen Ruda
En bild från Göteborg 1:e mars. Idag närmare 10 grader, igår nätt och jämt över 0.
Tesa
...hmmpf... här 20 mil norrut så kände jag tydligt lukten av snö i luften för en stund sen.... sad.gif ....som om vi behövde mer sån nu....

Men jag hade faktiskt 6-7 +grader tidigare idag så lite vår var det här också.... wub.gif smile.gif
renate
Samma här, also vår i luften,närmare 10°strålande sol.Jag såg att den första vintergäcken hade en knopp.Solen hade tagit bra på snön i dag.
Renate
ariana
Härlig bild vill se sånt här
här är bara snööööö mad.gif sad.gif ohmy.gif
andreas i uppsala
7 grader i skuggan och typ 100 i solen kändes det som.Såg folk som solade från balkongerna laugh.gif Det var till en början så himla ljust innan snön försvann . +9 var det som varmast idag i karlstad.
renate
I dag var det vår hos mig,Snödroppar börja blomma,snön smälte men tjälen är kvar i marken.Jag satt på altan och läste trädgårdstidning som kom i dag.Det var 26° varmt på altanen,vilken härlig dag och later sig. tongue.gif tongue.gif tongue.gif
kryddan
Här yr snön igen sad.gif och igår blåste det så att jag höll på att fara av vägen. T.o.m. SL-bussen framför mig höll laglig hastighet och svajade betänkligt... unsure.gif
annchapanncha
Ja här yr snön så det ryker, då är det skönt att vara inomhus

Fast nu börjar man längta efter våren, men den är ju i Göteborg, så man lär väl få vänta ett tag till unsure.gif

Annchapanncha
Zanna
Här i Karlstadstrakten har vi strålande sol och termometern utanför mitt kontorsfönster visar +17 grader! Jag har 24,2 grader på kontoret men skulle gärna ha varmare.

Till helgen får jag nog gå ut och leta efter vårtecken eftersom de verkar dyka upp lite överallt - med undantag från Norrland. På min tomt är snötäcket fortfarande tjockt, ska man gräva undan lite snö som finns på rabatterna?
Lars-Olof Arvids
Strålande sol här i Bohuslän också! Göteborg hade mest barmark såg jag i måndags, men sex mil norrut (d v s hos mig söder om Svenshögen) har vi fortfarande ca 10-15 cm snö. Dock har det smält så mycket vid min södervägg att snödropparna blommar riktigt bra, så visst finns det hopp om vår!

Olle
lolo
Hej på er! Här inskränkte sig vårtecknen till en strålande, varm sol som lyste in så mycket i köket i morse så att persiennerna åkte ned! Snön ligger kvar, nu väntar jag på att få höra de första vårfåglarna! Snödroppar och annat levandes i växtväg får man bara drömma om.... biggrin.gif Men min frö- och lökodling skvallrar om en annalkande vår.... vänta bara!
/Ann-Louise i Lycksele
ariana
Har krattat undan skräp kvistar under tallen i dag här tinar snön så snappt alltid så det är ett säkert vårtecken tongue.gif
Eivor på Väddö
Här finns i alla fall ingen vår. Storm i ett dygn, i natt blåste det så jag trodde huset skulle blåsa omkull. Det knakade och suckade överallt. Lite bättre idag, men KALLT i snålblåsten. Och trots den hårda vinden så "ligger isarna tjocka och tunga ... och längtar gör vi". Fast det var väl värre för dom stackare som fanns ombord på båten som förliste strax ovanför oss. Och vilken fasa att bli tappad i samband med räddningen.
Nåja, lite vår kanske det i alla fall är - råbocken var fram och visade sina två damer. Han glufsade i sig från fågelbordet, medan damerna fick hålla till godo med vad som ramlat på marken. Men dom är inte välkomna hos mig, så jag avbröt deras måltid med skrik och skrän. Nu är det dags att börja med allehanda knep för att freda mina plantor, blodmjöl i ammoniak, rep med skrämseltrasor, avhuggna granar som stänger gångvägarna, you name it.
Gossen Ruda
Du skall se att våren kommer så småningom. Här i Götet har den tillfälligt fått ge sig iväg söderut. Som mest 1 plusgrad och en isande nordvind. Solen har strålat men vad hjälper det!

Förresten har jag befunnit mig i närheten av din boplats i början på 70-talet. Gjorde lumpen på LvSS. Är dom kvar där och pangar?
Gunvor Nilsson
Våren kommer aldrig i mars! På Vätö kan man räkna med maj som första vårmånad - ingen ide att ropa hej före Valborg!
/Gunvor
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 03-03-2004, 21:56)
Här i Götet har den tillfälligt fått ge sig iväg söderut.

Var ligger det...? unsure.gif
Eivor på Väddö
Pangandet på Väddö pågår - ni hörde kanske talas om en felriktad raket eller robot eller vad det nu var, strax intill sommarkollona på Barnens Ö? det var ett par år sedan,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon