Full version: Insektsbett 2
netaave
Det jag ska skriva om nu har jag aldrig varit med om innan, men skulle va kul att höra om era erfarenheter.

Vi satt oss i bilen ganska sent en kväll med husvagnen efter för att fara upp mot Dalarna. Då vi åkt nån timme känner jag hur nåt kryper på benet i höjd med 3/4-byxans benslut och skakar lite på benet. Då är det nåt som sticker, det gör så ont att jag skriker. Försöker jag röra benet så verkar det som det som sticker tar nya tag.
Vi är på motorväg så det tar en stund innan vi kommer till en avfart, men kör av och hittar ett ställe att stanna på, då har det gått ca 10 min och det gör så himla ont hela tiden. Jag törs inte röra mig, är övertygad om att det är en geting, känns så.
Det är en tvestjärt!!! Har aldrig varit med om att en sån biter sig fast så länge och biter så hårt. Efteråt så syns en liten, liten röd prick, kliar en stund men sen varken syns eller känns något längre. Märkligt efter att ha gjort så ont.

Har någon varit med om det här?
andersen
CITAT (netaave @ 08-08-2011, 16:18) *
Det jag ska skriva om nu har jag aldrig varit med om innan, men skulle va kul att höra om era erfarenheter.

Vi satt oss i bilen ganska sent en kväll med husvagnen efter för att fara upp mot Dalarna. Då vi åkt nån timme känner jag hur nåt kryper på benet i höjd med 3/4-byxans benslut och skakar lite på benet. Då är det nåt som sticker, det gör så ont att jag skriker. Försöker jag röra benet så verkar det som det som sticker tar nya tag.
Vi är på motorväg så det tar en stund innan vi kommer till en avfart, men kör av och hittar ett ställe att stanna på, då har det gått ca 10 min och det gör så himla ont hela tiden. Jag törs inte röra mig, är övertygad om att det är en geting, känns så.
Det är en tvestjärt!!! Har aldrig varit med om att en sån biter sig fast så länge och biter så hårt. Efteråt så syns en liten, liten röd prick, kliar en stund men sen varken syns eller känns något längre. Märkligt efter att ha gjort så ont.

Har någon varit med om det här?


Tvestjärtar biter inte, dom nyps, och inte har dom väl någon större kraft?eller?
Meriona
Ont som f-n gör det när de knips, så kraft har de då! sad.gif
netaave
CITAT (andersen @ 08-08-2011, 17:22) *
Tvestjärtar biter inte, dom nyps, och inte har dom väl någon större kraft?eller?

Läste du inte vad jag skrev? Det va ju precis det den hade!!
*Stintan*
CITAT (netaave @ 09-08-2011, 16:12) *
Läste du inte vad jag skrev? Det va ju precis det den hade!!


Så här skrev du "Har aldrig varit med om att en sån biter sig fast så länge och biter så hårt."

Men nog sjutton gör det ont som f*n de håller jag med om.
omk
Inte av tvestjärt, men handen min, blev provsmakningsobjekt av en leopardsnigel häromdan !! biggrin.gif

Plockade upp den ur gräset, som skulle klippas, höll den i handen och visade för sonen.

Den låg där en stund, kall och lite ihopdragen, men sen blev den nyfiken. Ögonen "kröp" ut och den rätade lite på sig. Sen helt plötsligt "gnagde" den på min hand ! Det kittlade.

MEN en kul upplevelse, jag har aldrig varit med om att sniglar "provsmakat" mig, men å andra sidan håller man kanske inte i dom, sådär värst länge ...
Myosotis
Visste inte att tvestjärtar kunde nypa människor, det måste vara ovanligt, jag har hanterat många och de har alltid varit snälla.
Snigelgnagd har jag heller aldrig blivit, men däremot har en gräshoppa gnagt på mitt finger.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon