Full version: September
Gossen Ruda
Hon har visats upp på sista tiden i TV men har ju varit med några år. Blev lite fundersam över varför. Inte dålig men höjer sig enligt min mening inte över mängden, inte sångmässigt iaf. Såna det går 13 av på dussinet. Är det något jag missat, inte ovanligt, eller är hon bara hårdmatchad?
Eva i Skåne
Jag hade aldrig hört talas om henne förrän hon var med i "så mycket bättre" på tv4 ifjol, men sen dess tycker jag hon synts både här och där. Hård-lansering?
*Stintan*
Uppenbarligen en tjej som lyckats trycka på de för henne rätta knapparna senaste året. Av någon anledning verkar hon mer populär hos media än hon är hos publiken, märkligt fenomen det där. Jag är benägen att hålla med Ruda och lite till för nu går det nog 14 på dussinet.
skånepåg
Usch dålig musik, man kan ju göra musik för allt som varenda mainstream människor gillar, som allt som går på radio, bara skit som pumpas 10ggr varje dag tongue.gif
Men tack för internet så man kan lyssna på 10 000 tals andra radiostationer och streaming, vad gjorde man utan internet förr i tiden kan man nästan tycka biggrin.gif
Gossen Ruda
Tydligen är jag inte ensam då. Jag fick en liten känsla av matchning när hon var med på allsången och hade med sig en skock dansare. En bra artist behöver ingen hjälp på scenen, h*n klarar sig själv.
skånepåg
Haha jepps =)
Men bara skrigiga tonåringar på de sakerna, bara ett fåtal gånger har de artister som faktiskt är bra ^^
Som detta =)
Rebecca
CITAT (skånepåg @ 11-08-2011, 10:28) *
Haha jepps =)
Men bara skrigiga tonåringar på de sakerna, bara ett fåtal gånger har de artister som faktiskt är bra ^^
Som detta =)


Haha fantastiskt! biggrin.gif

Ang. September kan jag inte annat än hålla med. Det känns som om media gillar henne mer än folket...
*Stintan*
CITAT (skånepåg @ 11-08-2011, 10:28) *
Haha jepps =)
Men bara skrigiga tonåringar på de sakerna, bara ett fåtal gånger har de artister som faktiskt är bra ^^
Som detta =)


Tänk va fort man blir gammal och glömsk giggle.gif
Aqvakul
Veronica Maggio wub.gif
malcolm
CITAT (Aqvakul @ 11-08-2011, 12:18) *
Veronica Maggio wub.gif

tummenupp.gif

Sällar mig till dem som inte har så mycket till övers för September. thumbdown.gif
Azur
Hon är en duktig sångerska och hon har hållit på i.. tja, det måste vara tio år; har varit relativt unik i sin musikstil pga att hon varken använt autotune eller wailat. Förra året hände något, vet inte vad, hon kanske bytte bolag eller nåt, men helt plötsligt blev det massor med PR och hon la om stilen rätt drastiskt. Jag tyckte hon blev mycket sämre, men försäljningssiffrorna verkar ha gått upp.

Veronica Maggio förstår jag inte alls. Hon kan inte sjunga, är det texterna folk gillar?

Rebecca
CITAT (Azur @ 11-08-2011, 12:29) *
Hon är en duktig sångerska och hon har hållit på i.. tja, det måste vara tio år; har varit relativt unik i sin musikstil pga att hon varken använt autotune eller wailat. Förra året hände något, vet inte vad, hon kanske bytte bolag eller nåt, men helt plötsligt blev det massor med PR och hon la om stilen rätt drastiskt. Jag tyckte hon blev mycket sämre, men försäljningssiffrorna verkar ha gått upp.

Veronica Maggio förstår jag inte alls. Hon kan inte sjunga, är det texterna folk gillar?


Inte sjunga?? Hon är jätteduktig! Lyssna:

http://www.youtube.com/watch?v=TInaF7p5LsU
Gossen Ruda
CITAT (Azur @ 11-08-2011, 12:29) *
Veronica Maggio förstår jag inte alls. Hon kan inte sjunga, är det texterna folk gillar?

Kollade några låtar, håller med. Pratar mest släpigt istället för att sjunga. Låter kanske sexigt för en del? naughty.gif
malcolm
CITAT (Gossen Ruda @ 11-08-2011, 12:38) *
Kollade några låtar, håller med. Pratar mest släpigt istället för att sjunga. Låter kanske sexigt för en del? naughty.gif

Passar ju bra för oss gubbsjuka. blush.gif
Mollis
CITAT (Azur @ 11-08-2011, 12:29) *
Hon är en duktig sångerska och hon har hållit på i.. tja, det måste vara tio år; har varit relativt unik i sin musikstil pga att hon varken använt autotune eller wailat. Förra året hände något, vet inte vad, hon kanske bytte bolag eller nåt, men helt plötsligt blev det massor med PR och hon la om stilen rätt drastiskt. Jag tyckte hon blev mycket sämre, men försäljningssiffrorna verkar ha gått upp.

Veronica Maggio förstår jag inte alls. Hon kan inte sjunga, är det texterna folk gillar?


Hon sjunger som en ängel och texterna är jättebra wub.gif
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 11-08-2011, 12:39) *
Passar ju bra för oss gubbsjuka. blush.gif


Ja såna finns det ju också tretton på dussinet så det passar ju bra eftersom också Veronica Maggio platsar i samma påse som September.
Gossen Ruda
laugh.gif Smaken är som baken tydligen. För att nu inte vara för negativ så finns det musik, även om den har några år på den sk nacken. http://www.youtube.com/watch?v=OuJl1T-trLw
Rebecca
CITAT (Gossen Ruda @ 11-08-2011, 12:57) *
laugh.gif Smaken är som baken tydligen. För att nu inte vara för negativ så finns det musik, även om den har några år på den sk nacken. http://www.youtube.com/watch?v=OuJl1T-trLw


Och för att gå ännu mer offtopic tar vi denna också - DEN har en del år på nacken men är fantastisk!

http://www.youtube.com/watch?v=KG9htI6yzSs

Edit: Jag är född i fel tid. sad.gif
Gossen Ruda
CITAT (Rebecca @ 11-08-2011, 13:05) *
Och för att gå ännu mer offtopic tar vi denna också - DEN har en del år på nacken men är fantastisk!

http://www.youtube.com/watch?v=KG9htI6yzSs

Edit: Jag är född i fel tid. sad.gif

Det var flickorna i Småland det var flickorna från mo sussi lull och sussi lo... eller hur det nu var de sjöng.biggrin.gif

Finns givetvis på YouTube. Samma årgång som jag. smile.gif http://www.youtube.com/watch?v=P7kt_COpWhU
Motti
Älskar September !kan lyssna hur länge som helst på henne och hennes härligt sensuella röst :)September har varit större i USA än i Sverige , det med många artister här som är mer kända i tex USA Japan Tyskland Spanien än här.Har en vännina som har en son som har ett Indypopband de turnera flera gånger om året i Tyskland Spanien och England de har varit med i en MTV gala bla från Spanien och de finns med på Spotify ,här i Sverige är de nog bara kända i Göteborg där de bor .Vi har massor av bra artister och sångare som knappt någon känner till här i Sverige .
Azur
CITAT (Motti @ 11-08-2011, 22:36) *
Vi har massor av bra artister och sångare som knappt någon känner till här i Sverige .


Jomän, hela genrer rentav.
Motti
På något vis har vi himmla svårt att släppa fram nya bra artister här i Sverige vi kör på dom säkra korten som tex Carola Lena Philipson Orup Nicklas Strömstet mm,släpp fram de yngre och dom som har en chans att lyckas även i andra länder.Och vart tog Amanda Jenssen vägen som har en helt unik röst ?och alla andra som tog sig igenom IDOL de hade också en unik röst ju ?
Aqvakul
Amanda Jensen! wub.gif
Robyn! wub.gif
Motti
Aaaa tummenupp.gif :)Robbyn Måste säga att jag gillar Takkida också ;)lite Rock and Roll är aldrig fel smile.gif
*Stintan*
CITAT (Motti @ 11-08-2011, 23:26) *
På något vis har vi himmla svårt att släppa fram nya bra artister här i Sverige vi kör på dom säkra korten som tex Carola Lena Philipson Orup Nicklas Strömstet mm,släpp fram de yngre och dom som har en chans att lyckas även i andra länder.Och vart tog Amanda Jenssen vägen som har en helt unik röst ?och alla andra som tog sig igenom IDOL de hade också en unik röst ju ?




Vi har en jädrans massa artister/sångare som inte har någon sångröst också.



Azur
CITAT (Motti @ 11-08-2011, 23:26) *
På något vis har vi himmla svårt att släppa fram nya bra artister här i Sverige

Marknaden är så liten, det finns mycket mer talang än vad det finns skivköpare/konsertbesökare/krogshower till.

Men just för att marknaden är liten tycker jag att man borde försöka bredda utbudet istället för att ta fram ytterligare en Håkan Hellström eller Magnus Carlsson-klon, men musikbranschen verkar aggressivt ointresserad av breddning. Stockholmsbandet Arcana, t.ex., har gjort meditativ "filmmusik" i femton år, aldrig släppt en dålig skiva, och såvitt jag vet aldrig spelats i radio eller TV.

Istället blir det mer och mer "produkter", en okänd artist får en handfull spökskrivna låtar, får släppa tre singlar och en skiva med tillhörande PR kampanj, sen är det tack & hej leverpastej. Om man nånsin ser den artisten igen är det som programledare på TV.
Motti
Absolut Stintan håller med dig tummenupp.gif men är man släkt eller barn till någon som är känd !va då bara de visar sig i bild så tycker många det är helt underbart var de än presterar ;)eller rättare sakt media vill tjäna pengar på dom liksom dom ställer upp även om de vet att de inte har världens röst bara för att bli kännda eller tjäna några kronor.Plura har väl inte världens röst MEN han har något visst och inte sjunger han falskt heller .
Azur
Antar att alla redan sett/hört denna, men när man talar om talang & att kunna sjunga...
Gossen Ruda
CITAT (Azur @ 12-08-2011, 00:22) *
Antar att alla redan sett/hört denna, men när man talar om talang & att kunna sjunga...

Nja, har hört bättre. rolleyes.gif På tal om Robyn så har jag aldrig gillat elektropop eller vad kan kalla hennes sångstil. Tyvärr så gäller det inte bara att ha sångröst, man måste hitta rätt i musikstilen så kidsen lyssnar. Då behöver man inte ens kunna sjunga.
Aqvakul
Ibland lever vi verkligen upp till "jante-stämpeln"...
Det finns massor med saker som inte faller just mig i smaken när det gäller musik och andra kulturyttringar. Istället för att hacka ner på det, så kan man väl lyfta fram det man tycker är bra.
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 13-08-2011, 06:52) *
Ibland lever vi verkligen upp till "jante-stämpeln"...
Det finns massor med saker som inte faller just mig i smaken när det gäller musik och andra kulturyttringar. Istället för att hacka ner på det, så kan man väl lyfta fram det man tycker är bra.


Förstår inte vad du menar. Varför ska man lyfta fram sånt man inte gillar när det gäller musik?
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 13-08-2011, 07:21) *
Förstår inte vad du menar. Varför ska man lyfta fram sånt man inte gillar när det gäller musik?

Vi är helt överens, bättre att lyfta fram det man gillar!
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 13-08-2011, 07:43) *
Vi är helt överens, bättre att lyfta fram det man gillar!


Men ska man inte få tala om ifall man ogillar något?
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 13-08-2011, 08:28) *
Men ska man inte få tala om ifall man ogillar något?

Visst, men nog är det bättre att fokusera på det man gillar - speciellt inom områden där smaken är väldigt diversifierad..
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 13-08-2011, 08:31) *
Visst, men nog är det bättre att fokusera på det man gillar - speciellt inom områden där smaken är väldigt diversifierad..


Då blev det inte mycket till diskussion.
malcolm
Apropå Veronica Maggio så är det en timme med henne klockan 16.00 på 2:an idag, skall se det men jag kommer att spela in för ett senare tillfälle.
Huggorm
Så dålig är inte september, det är ju åtminstone lite variation från den vanliga sörjan av falsettsjungande idolpojkar
Motti
Älskar att lyssna på Andrea Bocceli bla !måste man sitta i något slags fack ?kan man inte bara vara öppen för all Musik ?Just nu har jag en Rolling Stones period ! tummenupp.gif nästa vecka kan det vara Bett Middler eller Glen Miller eller Elvis !det kan också vara Gianna Gianini eller Erros Ramasotti eller varför inte Paul Anka eller Littel Eva eller Pinks eller Anna -lena Löfgren ?
skånepåg
På tal om annorlunda musik, Jay smith har ni väl sett? Han har ett band med ett annat namn Von benzo - Die beutiful Inte den bästa men hela skivan finns på Spotify ^^
Jag lyssnar på nästan allt, så spotify går nästan dygnet runt här, och leta playlists så är det bara att googla =)
Motti
Samma här !lyssnar massor på Spotify !bla på ZZtopp Depf Leepard (en av mina favoriter)Nirvana mm.En som är väl värd att lyssna på är "David Garett"en underbar Violinist som spelar populärmusik på hög nivå :)lyssna på honom !Beth Middler har gjort så himmla många fina låtar också ,vill gärna framhålla henne därför att lyriken i hennes låtar har en stor mening åtmindstonet för mig och mina vänner wink.gif
Vad vore livet utan Musik rolleyes.gif

PS !älskar Irländsk Folkmusik också smile.gif
skånepåg
CITAT (Motti @ 16-08-2011, 01:14) *
Samma här !lyssnar massor på Spotify !bla på ZZtopp Depf Leepard (en av mina favoriter)Nirvana mm.En som är väl värd att lyssna på är "David Garett"en underbar Violinist som spelar populärmusik på hög nivå :)lyssna på honom !Beth Middler har gjort så himmla många fina låtar också ,vill gärna framhålla henne därför att lyriken i hennes låtar har en stor mening åtmindstonet för mig och mina vänner wink.gif
Vad vore livet utan Musik rolleyes.gif

PS !älskar Irländsk Folkmusik också smile.gif


Ett bra tips, leta ihjäl dej efter playlists biggrin.gif http://sharemyplaylists.com/
Motti
Har noterat det Skånepåg wink.gifföresten kommer en ny omgång nu till hösten på TV med artister som ska tolka varandras låtar ,ska bli så kul att höra vilka det är och hur stämningen blir kompiskram.gif
Anma
CITAT (Azur @ 11-08-2011, 23:18) *
Jomän, hela genrer rentav.

Arch Enemy, makens favvoband just nu. Jag får tvångslyssna till den grad att jag till och med börjat gilla några låtar.
Azur
CITAT (Anma @ 17-08-2011, 09:58) *
Arch Enemy, makens favvoband just nu.

Ja det är bland mina favoriter också. Visste inte att det var ett svenskt band till rätt nyligen, fast jag borde väl ha gissat det - "riktig" metall görs nästan bara i skandinavien nu mer, trots att det i stort sett aldrig spelas i radio eller TV här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon