Christa
Jag har ett land med mangold under odlingsväv. Jag har lagt stenar runt och stäckt väven så att sniglarna inte skall krypa in.

Idag lyfte jag på väven bit för bit och skördade mangold. När jag skördat nästan färdigt och lyfte undan den sista biten av väven så var där plötsligt en nos och ett par ögon. Jag stirrade först in i ögonen innan hjärnan fattade vad det var.

Men kisse vad gör du här??? Vilken tur att jag inte skadade dig! Nästan hela katten var dold under mangoldbladen och det vete katten när han kröp in under väven.

Jag hade pysslat i trädgården hela förmiddagen alldeles intill landet med väven och där låg troligen katten och sov hela tiden. Det var väl varmt och gott under väven.

Han brukar hälsa på ibland men nu var det flera veckor sedan jag såg honom. Det var samma katt som hoppade upp i hängrännan tidigare i sommar. En liten busig kattpojke.
mojan
Typiskt katter! wub.gif De dyker upp där och när man minst anar det. crazy.gif
Meriona
Vilket sött sällskap! wub.gif Han låg säkert och smög på dig länge och undrade när du skulle upptäcka honom. smile.gif
gnon49
Att ligga under fiberduken på våren är ett måste för min katt. Då njuter hon av vårvärmen. Likadant varje år. Vet inte hur många gånger jag vattnat katten utav misstag. Inte alltid lätt att se henne.
*Stintan*
Ja att ligga under fiberduken verkar vara populärt för många katter smile.gif
Lokan
Man kanske skulle pröva på det själv....? rolleyes.gif
Christa
CITAT (gnon49 @ 11-08-2011, 21:00) *
Att ligga under fiberduken på våren är ett måste för min katt. Då njuter hon av vårvärmen. Likadant varje år. Vet inte hur många gånger jag vattnat katten utav misstag. Inte alltid lätt att se henne.


rotfl.gif Då njuter hon kanske inte lika mycket. Kommer hon utfarande som ett jehu när du vattnat?

Hupp, här står jag och skriver om katter och så kom den en inpromenerande på besök (inte samma katt.)
Piccante
jag hade oxå en katt (Bosse) under fiberduken.
gnon49
CITAT (Christa @ 11-08-2011, 21:17) *
rotfl.gif Då njuter hon kanske inte lika mycket. Kommer hon utfarande som ett jehu när du vattnat?

Hupp, här står jag och skriver om katter och så kom den en inpromenerande på besök (inte samma katt.)

Ja, inte ligger hon kvar, det kan jag lova. laugh.gif
Blomstertanten
katten äter tydligen inte mangold i alla fall! biggrin.gif
Jag har upptäckt att råddjur älskar mangold!!! Odlar det i pallkrage, men verkar inte få så mycket med av den. dessutom gillar de rödbetsblast, så nu har jag inte en enda rödbeta för de följer med upp när de betar! sad.gif
Två rådjur kommer hit varenda dag, både tidiga morgnar och mitt på dan. Grannarna har snart inga höstflox kvar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon