Full version: ny tronarvinge på g
malarmaster
grattis victoria o daniel, det var snabbt jobbat ! nu lär popularitetssiffrorna för monarkin öka igen. Ulf
Aqvakul
Drottningen var snabbare...

Trevligt för de unga tu...

Innebär väl att den odemokratiska monarkin får en liten boost...
Motti
Jättekul med en lite i Kungafamiljen det var ju länge sedan nu :)hoppas bara att allt går bra vilket de själva utryckte !ja att vi fick ta det som det bli rolleyes.gif Bebisar är bara härligt smile.gif
Blomstertanten
Stackars barn!!!! sleep.gif
mamamaggan
tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (Blomstertanten @ 19-08-2011, 20:56) *
Stackars barn!!!! sleep.gif


Ja verkligen sad.gif
Motti
Hur tänker ni då ? "stackars barn " ?det barnet får väl bland den tryggaste uppväxt man kan få i Sverige ! massor med människor runt som älskar barnet trygg ekonomisk och uppväxt får det bästa av allt och massor med folk som älskar det !det barnet slipper antagligen upprivande skillsmässor Pedofiler Mobbing mm .Hur kan man få till det att kalla det barnet för "stackars barn " ?Då skulle jag vilja säga att det fimnns massor av "stackars barn " i Sverige som vi ignorerar .
mamamaggan
Tänk ett varv till !

Tror du verkligen att det är roligt att figurera i skvallerpressen redan som spemie ? Alltid var påpassad ? Aldrig få var i fred ? Inte få umgås med vem h*n vill ? Läsa lögner om sig själv ständigt och jämt ?


Vet inte men jag skulle inte vilja ha det så men vi är väl olika antar jag.
Överbölingen
CITAT (Blomstertanten @ 19-08-2011, 20:56) *
Stackars barn!!!! sleep.gif


Oaktat vad det blir, tjej eller kille så så är tronföljden säkrad-
Det känns tryggt.

för jag menar att så länge vi inte har en president (se på omvärldens presidenter) och andra titlar så är vi ganska trygga med vårt statskick. De flesta presidenter är inte värda att kallas annat än brakskitar.
USA, Ryssland, Kina, osv. Undantag finns men få. Åtta år max i USA men jag skulle aldrig acceptera längre än sex år. Dessutom är det statsministern som skall vara chefen.
malarmaster
CITAT (Överbölingen @ 20-08-2011, 00:40) *
Oaktat vad det blir, tjej eller kille så så är tronföljden säkrad-
Det känns tryggt.

för jag menar att så länge vi inte har en president (se på omvärldens presidenter) och andra titlar så är vi ganska trygga med vårt statskick. De flesta presidenter är inte värda att kallas annat än brakskitar.
USA, Ryssland, Kina, osv. Undantag finns men få. Åtta år max i USA men jag skulle aldrig acceptera längre än sex år. Dessutom är det statsministern som skall vara chefen.

tummenupp.gif jag tycker att monarkins styrka (o vårt statsskick) är just att statschefen är opolitisk samt ger en kontinuitet tack vare tronföljd.Visst, på ett sätt odemokratiskt men så länge majoriteten vill ha det så är det ju demokratiskt.folkvald president med ingen makt,vad skulle han ha för uppgift?det ger ingen glans åt sverige o troligen blir det som vanligt på en sån post,någon avdankad politiker som behöver en reträttplats,en överlandshövding?
skulle däremot en president ges makt skulle vi få skriva om vår författning. och vilken makt skulle han ha?
många klagar på kungahusets apanage,men de flesta kostnaderna finns ju kvar,president eller kung.
ulf
Blomstertanten
De flesta verkar tycka att det är bra att tronföljden säkras, men vem tänker på ungen?
Ett barn som inte får växa upp i lugn och ro
Ett barn som inte kan gå på dagis eller skola utan att vaktas av säkerhetsvakter
Ett barn som inte får springa ut på gården och leka med kompisar
Ett barn som kommer jagas av pressen
Ett barn som INTE har något eget val!!!!!!!!! Stackars barn säger jag! sleep.gif

Cacki
CITAT (Blomstertanten @ 21-08-2011, 21:00) *
De flesta verkar tycka att det är bra att tronföljden säkras, men vem tänker på ungen?
Ett barn som inte får växa upp i lugn och ro
Ett barn som inte kan gå på dagis eller skola utan att vaktas av säkerhetsvakter
Ett barn som inte får springa ut på gården och leka med kompisar
Ett barn som kommer jagas av pressen
Ett barn som INTE har något eget val!!!!!!!!! Stackars barn säger jag! sleep.gif


tummenupp.gif
gnon49
Tror man växer in i rollen som tronarvinge. Victoria verkar ju klarat sig mer än väl. Är ganska säker på att hon haft en mycket bra uppväxt med hobbies, vänner mm. Att bli en offentlig person redan som barn gjorde nog att hon gled in i rollen bättre än dom flesta. Och rådgivare inom familjen har ju inte saknats.
Aqvakul
CITAT (gnon49 @ 21-08-2011, 21:53) *
Tror man växer in i rollen som tronarvinge. Victoria verkar ju klarat sig mer än väl. Är ganska säker på att hon haft en mycket bra uppväxt med hobbies, vänner mm. Att bli en offentlig person redan som barn gjorde nog att hon gled in i rollen bättre än dom flesta. Och rådgivare inom familjen har ju inte saknats.


Kungen har väl inte klarat det något vidare precis...
Piccante
CITAT (gnon49 @ 21-08-2011, 21:53) *
Tror man växer in i rollen som tronarvinge. Victoria verkar ju klarat sig mer än väl. Är ganska säker på att hon haft en mycket bra uppväxt med hobbies, vänner mm. Att bli en offentlig person redan som barn gjorde nog att hon gled in i rollen bättre än dom flesta. Och rådgivare inom familjen har ju inte saknats.

Jag hoppas att Victoria har utvecklats till en såpass klok individ att hon abdikerar när det är dax att tillträda...
mamamaggan
Växer in ? Man tvingas väl in redan från barnsben varken man vill eller inte ?


Håller helt och fullt med Blomstertanten ! tummenupp.gif



Stackars lilla barn !



En statsminister har ju valt att ställa upp i politiskt val men ett litet oskyldigt barn som tvingas ? Även om barnet tycks få leva ett gott liv försörjd av andra så är det inte alltid allt här i världen.

Hopas farmor och farfar får rå om ungen mycket .
Piccante
CITAT (malarmaster @ 20-08-2011, 09:42) *
tummenupp.gif jag tycker att monarkins styrka (o vårt statsskick) är just att statschefen är opolitisk samt ger en kontinuitet tack vare tronföljd.Visst, på ett sätt odemokratiskt men så länge majoriteten vill ha det så är det ju demokratiskt.folkvald president med ingen makt,vad skulle han ha för uppgift?det ger ingen glans åt sverige o troligen blir det som vanligt på en sån post,någon avdankad politiker som behöver en reträttplats,en överlandshövding?
skulle däremot en president ges makt skulle vi få skriva om vår författning. och vilken makt skulle han ha?
många klagar på kungahusets apanage,men de flesta kostnaderna finns ju kvar,president eller kung.
ulf

Jag har större förtroende för en person som är vald på grund av sin duglighet och förtroende hos folket än för en enligt hovprotokollet avlad person som sedan spermiestadiet har en utstakad väg att leda landet vare sig denne vill eller är lämplig...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon