Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
batski
Skulle utförsäkras - tog sitt liv

Jag är inte alls förvånad. Och han lär inte ha varit/vara den enda...
Cacki
Men att sådant här händer är ju helt okej tycker ju en del. thumbdown.gif
Nu ska vi se vad alliansens försvarspatrull har för argument att rättfärdiga det med den här gången....

"Socialstyrelsen kräver nu att vårdinrättningarna redovisar rutinerna för bedömning av självmordsrisk."

Jaha och!? Vad spelar det för roll när inte det tas någon hänsyn till vad som står i läkarintygen ändå....
Gossen Ruda
CITAT (Cacki @ 24-08-2011, 14:19) *
Men att sådant här händer är ju helt okej tycker ju en del. thumbdown.gif
Nu ska vi se vad alliansens försvarspatrull har för argument att rättfärdiga det med den här gången....

"Socialstyrelsen kräver nu att vårdinrättningarna redovisar rutinerna för bedömning av självmordsrisk."

Jaha och!? Vad spelar det för roll när inte det tas någon hänsyn till vad som står i läkarintygen ändå....

Det ligger mycket i den sista meningen.
batski
CITAT (Gossen Ruda @ 24-08-2011, 14:45) *
Det ligger mycket i den sista meningen.


Ja verkligen! Helt sjukt system thumbdown.gif
Christa
och när någon ringer in i något program och berättar för Reinfelt om sin situation så svarar han aldrig personen utan att det i stort sett fungerar bra. Ungefär som att lite spill får man räkna med.

De verkar inte fatta att det är människor de experimenterar med.
Anma
Om man väljer att vara cynisk kan man ju se det som att ännu en sjukskriven mindre.

Själv har jag sett dessa tendenser på nära håll och kan inte göra mer än att kämpa lite till för en humanare sjukförsäkring.
*Stintan*
CITAT (Cacki @ 24-08-2011, 14:19) *
Men att sådant här händer är ju helt okej tycker ju en del. thumbdown.gif
Nu ska vi se vad alliansens försvarspatrull har för argument att rättfärdiga det med den här gången....

"Socialstyrelsen kräver nu att vårdinrättningarna redovisar rutinerna för bedömning av självmordsrisk."

Jaha och!? Vad spelar det för roll när inte det tas någon hänsyn till vad som står i läkarintygen ändå....


Socialstyrelsen borde kräva att utförsäkring togs bort istället så hade ingen behövt ta livet av sig av den orsaken. Men ge lite piller mot symptomen istället för att eliminera orsaken verkar vara det som gäller. Det kan inte va kul att vara läkare heller.
Azur
Ni antar rätt mycket. Som att han tog sitt liv för att han skulle utförsäkras, och att han inte skulle tagit sitt liv om han inte skulle utförsäkrats.

Utförsäkring innebär att ansvaret för en person förs över från sjukkassan till socialtjänsten. Det innebär inte att man blir ställd på bar backe.
malcolm
Jag hade vissa tankar på att göra slut på alltsammans förra sommaren när jag blev utförsäkrad och stod till och med med en snara runt halsen i trappan men hur det än var så avstod jag. Det var en otäck känsla när repet drogs åt innan jag tog mitt förnuft tillfånga. Tänkte på min son och vad det skulle bli av honom om jag försvann och nu har jag inga sådana tankar längre, är återförsäkrad hos f-kassan men det är inga gyllene dagar precis och under det halvår jag var utförsäkrad skaffade jag mig massor av skulder hos olika kreditbolag. Skulder jag får leva med länge men det mesta kommer att kunna avbetalas iom. det framtida arvet från min mor.
Eva-Helene
ranting.gif ranting.gif ranting.gif
Det är nog först när någon släkting till Reinfelt m. anhang kommer i kläm och utförsäkras som dom fattar...fast, den behöver ju bara "slå en pling" till sin släkting i regeringen så ordnar det sig för vederbörande
.
Och nej, personen i artikeln är långt ifrån ensam. Flera fall har tagits upp i TV, tidningar och andra medier.
Christa
CITAT (Azur @ 24-08-2011, 16:38) *
Ni antar rätt mycket. Som att han tog sitt liv för att han skulle utförsäkras, och att han inte skulle tagit sitt liv om han inte skulle utförsäkrats.

Utförsäkring innebär att ansvaret för en person förs över från sjukkassan till socialtjänsten. Det innebär inte att man blir ställd på bar backe.


Jag har hört åtskilliga personer som ringt in vid telefonväkterier med bland annat Reinfelt där de berättat om att det blivit helt utan pengar.

Dessutom får man inget socialbidrag utan att sälja huset och bilen och göra slut på sitt eventuella sparkapital först. Är det rätt att en person som drabbas av t ex en trafikolycka skall behöva göra det?
Huggorm
Han var ju självmordsbenägen, så vitt jag förstår från artikeln. Det kunde lika gärna ha blivit något annat som utlöst det, som att favoritlaget förlorade eller att han blev fast i trafikstockning.
malarmaster
det är en noga uttänkt strategi för att kunna sitta kvar vid makten,gör livet surt för de som är sjuka o arbetslösa (oftast de som röstar v eller s),så surt så de tar livet av sig så minskar vänstersympatisörerna.

Nej,allvarligt talat,det är ju bara spekulationer om varför personen ifråga tar livet av sig,men det är klart det ger bra rubriker.... Ulf
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 17:27) *
Han var ju självmordsbenägen, så vitt jag förstår från artikeln. Det kunde lika gärna ha blivit något annat som utlöst det, som att favoritlaget förlorade eller att han blev fast i trafikstockning.


Han uppvisade riskbeteendet efter att han fått beskedet om utförsäkring! Alltså var det det som var den utlösande faktorn.
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 24-08-2011, 17:46) *
Han uppvisade riskbeteendet efter att han fått beskedet om utförsäkring! Alltså var det det som var den utlösande faktorn.

Men så hade han också haft hjärnblödning, så han var kanske inte helt tillförlitlig
Cacki
CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 18:04) *
Men så hade han också haft hjärnblödning, så han var kanske inte helt tillförlitlig


Men snälla.... wacko.gif
Det är möjligen inte så att du spekulerar lite väl hysteriskt nu, va???...

Huggorm
CITAT (Cacki @ 24-08-2011, 18:12) *
Men snälla.... wacko.gif
Det är möjligen inte så att du spekulerar lite väl hysteriskt nu, va???...

Vad annat kan man göra över en så faktafattig artikel?
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 18:14) *
Vad annat kan man göra över en så faktafattig artikel?


Du är ju inte sann slap.gif
Cacki
CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 18:14) *
Vad annat kan man göra över en så faktafattig artikel?


Så du tror alltså på allvar att han hamnade i en bilkö samtidigt som han hörde på radio att favoritlaget förlorade matchen och fick ett akut poststrokeanfall, blev knäpp och begick självmord?? Stackarn, vad är väl ett ynka utförsäkrande mot allt detta?? Du har säkert helt rätt... slap.gif
Huggorm
CITAT (Cacki @ 24-08-2011, 18:28) *
Så du tror alltså på allvar att han hamnade i en bilkö samtidigt som han hörde på radio att favoritlaget förlorade matchen och fick ett akut poststrokeanfall, blev knäpp och begick självmord?? Stackarn, vad är väl ett ynka utförsäkrande mot allt detta?? Du har säkert helt rätt... slap.gif

Vad jag skrev var att något annat mycket väl kunde ha utlöst självmordsbeslutet om nu inte utförsäkringen gjort det.
Cacki
CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 18:31) *
Vad jag skrev var att något annat mycket väl kunde ha utlöst självmordsbeslutet om nu inte utförsäkringen gjort det.


"Nu ska vi se vad alliansens försvarspatrull har för argument att rättfärdiga det med den här gången...."

giggle.gif shy.gif
Anma
CITAT (Azur @ 24-08-2011, 16:38) *
Ni antar rätt mycket. Som att han tog sitt liv för att han skulle utförsäkras, och att han inte skulle tagit sitt liv om han inte skulle utförsäkrats.

Utförsäkring innebär att ansvaret för en person förs över från sjukkassan till socialtjänsten. Det innebär inte att man blir ställd på bar backe.

Du har inte en blekaste aning om vilken press en utförsäkring medför för många. Det här jag det.
Anma
Men för i helvete! Jag blir så jävlar i helvetesförbannad på den förbenade helvetescynismen som finns hos vissa i det här forumet!!
NI HAR INTE EN JÄVLA ANING OM VAD EN UTFÖRÄSKING GÖR MED MÄNNISKOR, OAVSETT OM DE MÅTT PSYKIST DÅLIGT INNAN ELLER INTE!!!

Du huggorm, HÅLL KÄFTEN!

tack.

Sorry för utbrottet men det liksom bara kom och nu får det fanimig stå kvar också, om inte admin tar bort.

Adjö för idag.
Huggorm
CITAT (Anma @ 24-08-2011, 21:32) *
Du huggorm, HÅLL KÄFTEN!

yaay.gif
Azur
CITAT (Anma @ 24-08-2011, 21:27) *
Du har inte en blekaste aning om vilken press en utförsäkring medför för många. Det här jag det.

Nu antar du mer saker, och den här gången vet jag helt säkert att det inte stämmer.

Det finns noll information i artikeln, ni bara spekulerar och antar, helt utan bas.

Det är heller inte sant att man måste sälja bilen eller bostaden för att få socialbidrag, den här länken har bra information.
Meriona
Härligt Anma! wub.gif
Man får inte ta hoppet ifrån människor, farbror Reinfelt, så är det bara! sad.gif
Anma
------------------------
Meriona
CITAT (Azur @ 24-08-2011, 21:46) *
Nu antar du mer saker, och den här gången vet jag helt säkert att det inte stämmer.

Det finns noll information i artikeln, ni bara spekulerar och antar, helt utan bas.

Det är heller inte sant att man måste sälja bilen eller bostaden för att få socialbidrag, den här länken har bra information.

Vilken skitlänk Azur ,den är inte ens officiell.
Man får inte ens bostadsbidrag som ensamstående förälder om man har pengar på banken, försörjningsstöd kan du bara glömma. Alla fakta kan man inte googla fram, försök göra lite mer research innan du uttalar dig. ohmy.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 24-08-2011, 21:56) *
Vilken skitlänk Azur ,den är inte ens officiell.
Man får inte ens bostadsbidrag som ensamstående förälder om man har pengar på banken, försörjningsstöd kan du bara glömma. Alla fakta kan man inte googla fram, försök göra lite mer research innan du uttalar dig. ohmy.gif

Bidragen är väll för folk som inte har några pengar? Inget konstigt med det
*Stintan*
CITAT (Azur @ 24-08-2011, 21:46) *
Nu antar du mer saker, och den här gången vet jag helt säkert att det inte stämmer.

Det finns noll information i artikeln, ni bara spekulerar och antar, helt utan bas.

Det är heller inte sant att man måste sälja bilen eller bostaden för att få socialbidrag, den här länken har bra information.


Där står inget om bostaden och bilen!
gnon49
Utan tvivel en press att veta att man snart kanske blir utförsäkrad. Har man psykiska problem kan det ju vara droppen. Men droppen kan ju också vara mycket annat. Det får vi ju aldrig veta. Förändringar inom sjukförsäkringen är visst på gång vad jag förstod.
Meriona
CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 21:59) *
Bidragen är väll för folk som inte har några pengar? Inget konstigt med det

Det suger att behöva gå ifrån sitt hem när man redan är under isen. Och hyran på en lägenhet är oftast högre än det du betalar för att hålla ditt gamla ruckliga hus igång, men sånt tas ingen hänsyn till. -fear-.gif Nä man ska sälja sitt hus till skampris under lånenivå och SEN kan man få bostadsbidrag och försörjningsstöd och staten har inte tjänat ett dugg på det hela, tvärtom. Det är BAJS så de tänker. Oförskämt och ruttet mot den drabbade och jävla kortsiktigt och oekonomiskt mot oss skattebetalare.
Huggorm
CITAT (Meriona @ 24-08-2011, 22:05) *
Det suger att behöva gå ifrån sitt hem när man redan är under isen. Och hyran på en lägenhet är oftast högre än det du betalar för att hålla ditt gamla ruckliga hus igång, men sånt tas ingen hänsyn till. -fear-.gif Nä man ska sälja sitt hus till skampris under lånenivå och SEN kan man få bostadsbidrag och försörjningsstöd och staten har inte tjänat ett dugg på det hela, tvärtom. Det är BAJS så de tänker. Oförskämt och ruttet mot den drabbade och jävla kortsiktigt och oekonomiskt mot oss skattebetalare.

Nja, för att man skall tvingas sälja sitt hus måste man få minst så mycket som man har lån på och då får man ju normalt lös en summa pengar. Och när det gäller fastigheter handlar det ju ofta om ganska stora pengar även efter att man betalt tillbaka lånet. Dessa pengar kan ofta betala hyreslägenheten i många månader eller kanske år.
Meriona
CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 22:08) *
Nja, för att man skall tvingas sälja sitt hus måste man få minst så mycket som man har lån på och då får man ju normalt lös en summa pengar. Och när det gäller fastigheter handlar det ju ofta om ganska stora pengar även efter att man betalt tillbaka lånet. Dessa pengar kan ofta betala hyreslägenheten i många månader eller kanske år.

Tyvärr har du fel, jag har en väninna och hennes man som gått igenom skiten för inte länge sen.

de är inte längre man och hustru förresten, "skiten" tog död på det också. Därför nämner jag inte dem till varken namn, utseende, yrke eller situation, de har det jävligt som det är.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 22:08) *
Nja, för att man skall tvingas sälja sitt hus måste man få minst så mycket som man har lån på och då får man ju normalt lös en summa pengar. Och när det gäller fastigheter handlar det ju ofta om ganska stora pengar även efter att man betalt tillbaka lånet. Dessa pengar kan ofta betala hyreslägenheten i många månader eller kanske år.


Jättemycke fel där. Du tror väl inte att man har tid att sitta och vänta på rätt köpare när man är i en krissituation och pengarna är slut och man kämpat i det längsta för att klara sig. /*veta*/
Azur
CITAT (*Stintan* @ 24-08-2011, 22:00) *
Där står inget om bostaden och bilen!

Det gör det faktiskt, om du klickar på länken till socialbidragsnormen.

Man får upp till 6000:-/månad i boende per person, och bilersättning. Har man dyrt boende är det inte garanterat att de ersätter, och bor man så man kan ta sig till jobbet utan bil kan de vägra bilersättning.
*Stintan*
CITAT (Azur @ 24-08-2011, 22:55) *
Det gör det faktiskt, om du klickar på länken till socialbidragsnormen.

Man får upp till 6000:-/månad i boende per person, och bilersättning. Har man dyrt boende är det inte garanterat att de ersätter, och bor man så man kan ta sig till jobbet utan bil kan de vägra bilersättning.


Det där har du nog missuppfattat. Högsta godtagbara bostadskostnad var där 5 775 för ensamstående eller om man är 2 vuxna utan barn i hushållet. Det är inte per person. Har du högre boendekostnad så kan du anmodas att skaffa ett billigare boende. Bedömer dom att du inte behöver ha bil så anmodas du sälja den och leva på pengarna. Det är inte fråga om att dom kan vägra ersättning om man kan åka kommunalt, då får du till busskort. Dessutom ska man lämna redörelse för alla utgifter och inkomster man haft sen flera månader tillbaka och dom kan ifrågasätta utgifter och räkna ner bidraget om dom bedömer något som onödigt.
Anma
CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 21:44) *
yaay.gif

Du lyckades. Grattis. Men det var inte så svårt idag. Om jag skulle kunna berätta öppet så skulle till och med du förstå varför.
vindspel
CITAT (malcolm @ 24-08-2011, 16:38) *
Jag hade vissa tankar på att göra slut på alltsammans förra sommaren när jag blev utförsäkrad och stod till och med med en snara runt halsen i trappan men hur det än var så avstod jag. Det var en otäck känsla när repet drogs åt innan jag tog mitt förnuft tillfånga. Tänkte på min son och vad det skulle bli av honom om jag försvann och nu har jag inga sådana tankar längre, är återförsäkrad hos f-kassan men det är inga gyllene dagar precis och under det halvår jag var utförsäkrad skaffade jag mig massor av skulder hos olika kreditbolag. Skulder jag får leva med länge men det mesta kommer att kunna avbetalas iom. det framtida arvet från min mor.


Tack och lov att du valde att leva för både din son och för andra i din närhet smiley_small_hug.gif
Det är mer än sorgligt hur de behandlar folk nu för tiden när bara de "produktiva" räknas... inte förrän de hamnar i samma sits tänker de på hur det är men tills dess så är var och en sig själv närmast.. synisk inställning



spam.gif
CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 17:27) *
Han var ju självmordsbenägen, så vitt jag förstår från artikeln. Det kunde lika gärna ha blivit något annat som utlöst det, som att favoritlaget förlorade eller att han blev fast i trafikstockning.
Christa
CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 21:59) *
Bidragen är väll för folk som inte har några pengar? Inget konstigt med det


Tycker du då att vi skall ha en så dålig sjukförsäkring så att man måste gå från hus och hem om man drabbas av en olycka eller sjukdom?

Om man bott i en villa i 30 år och har en trädgård och en massa grejer så kan man ju inte ta sitt pick och pack och flytta till en lägenhet tills cancerbehandlingen eller rehabtiden efter en bilolycka är över och sedan flytta tillbaka igen. Vem skall röja och packa alla saker? Tror du den stressen gynnar tillfrisknandet?

Man kanske får leva på socialbidrag resten av livet istället för att man kunde ha börjat jobba igen efter några år. Är det bra ur samhällsekonomisk synpunkt?

Hade Försäkringskassan haft konkurrens så hade dom nog inte fått så många kunder... Det skulle vara intressant att få veta hur mycket premier man betalat till den försäkringen genom åren.
malcolm
Jag hörde mig för om hjälp från de sociala när min ekonomi var som sämst under utförsäkringen och fick veta att jag skulle bli tvungen att sälja huset och min gamla bil från -93 skulle jag inte heller få ha kvar.
Whiskuchi
CITAT (Anma @ 24-08-2011, 21:32) *
Men för i helvete! Jag blir så jävlar i helvetesförbannad på den förbenade helvetescynismen som finns hos vissa i det här forumet!!
NI HAR INTE EN JÄVLA ANING OM VAD EN UTFÖRÄSKING GÖR MED MÄNNISKOR, OAVSETT OM DE MÅTT PSYKIST DÅLIGT INNAN ELLER INTE!!!

Den enda jag känner som blivit utförsäkrad fick hjälp med att återgå i arbetslivet, jobbar numera heltid och mår alldeles utmärkt! Man kan inte generalisera och hävda att det alltid är negativt, lika lite som man kan hävda att det alltid är positivt.
Anma
CITAT (Whiskuchi @ 25-08-2011, 10:00) *
Den enda jag känner som blivit utförsäkrad fick hjälp med att återgå i arbetslivet, jobbar numera heltid och mår alldeles utmärkt! Man kan inte generalisera och hävda att det alltid är negativt, lika lite som man kan hävda att det alltid är positivt.

Om du följt min framfart i den här frågan så vet du att jag är mycket medveten om att det gått bra för en del. Men jag har valt att värna om, och prata om dem som det inte går bra för! De måste ha en röst i etern, för de flesta människor vägrar att se hur illa det kan gå, eller helt enkelt skiter i det.
Visst, jag skulle kunna omformulera det jag skrev:
NI HAR INTE EN JÄVLA ANING OM VAD EN UTFÖRÄSKING GÖR MED MÅNGA MÄNNISKOR, OAVSETT OM DE MÅTT PSYKISKT DÅLIGT INNAN ELLER INTE!!!

Bättre så?
Whiskuchi
Nu har jag läst dina inlägg och nej, jag tycker inte du är särskilt tydlig med dina åsikter att det går bra för en del.

CITAT
Om man väljer att vara cynisk kan man ju se det som att ännu en sjukskriven mindre.

Själv har jag sett dessa tendenser på nära håll och kan inte göra mer än att kämpa lite till för en humanare sjukförsäkring.
CITAT
Du har inte en blekaste aning om vilken press en utförsäkring medför för många. Det här jag det.


CITAT
Men för i helvete! Jag blir så jävlar i helvetesförbannad på den förbenade helvetescynismen som finns hos vissa i det här forumet!!
NI HAR INTE EN JÄVLA ANING OM VAD EN UTFÖRÄSKING GÖR MED MÄNNISKOR, OAVSETT OM DE MÅTT PSYKIST DÅLIGT INNAN ELLER INTE!!!

Du huggorm, HÅLL KÄFTEN!

tack.

Sorry för utbrottet men det liksom bara kom och nu får det fanimig stå kvar också, om inte admin tar bort.

Adjö för idag.
CITAT
Du lyckades. Grattis. Men det var inte så svårt idag. Om jag skulle kunna berätta öppet så skulle till och med du förstå varför.


....samt ett censurerat inlägg där jag av förklarliga skäl inte vet vad du skrev.
*Stintan*
CITAT (Whiskuchi @ 25-08-2011, 10:11) *
Nu har jag läst dina inlägg och nej, jag tycker inte du är särskilt tydlig med dina åsikter att det går bra för en del.





....samt ett censurerat inlägg där jag av förklarliga skäl inte vet vad du skrev.


Men nu är inte detta den första och enda tråden som det diskuteras utförsäkringar i men du verkar ha missat det helt. Ingen som följt med i trådarna kan ha missat vad Anma menar och tycker. Ingen har generaliserat men vi är flera här som på mycket nära håll sett hur illa det kan gå pga utförsäkring. Självklart är det bra att det gått bra för en del men vi kan ju för den skull inte tiga ihjäl vilket helvete många andra hamnat i. De flesta utförsäkrade har trots allt inte kunnat återgå till fullvärdigt arbete.
merlin68
CITAT (Christa @ 25-08-2011, 07:42) *
Tycker du då att vi skall ha en så dålig sjukförsäkring så att man måste gå från hus och hem om man drabbas av en olycka eller sjukdom?

Om man bott i en villa i 30 år och har en trädgård och en massa grejer så kan man ju inte ta sitt pick och pack och flytta till en lägenhet till cancerbehandlingen eller rehabtiden efter en bilolycka är över och sedan flytta tillbaka igen. Vem skall röja och packa alla saker? Tror du den stressen gynnar tillfrisknandet?

Man kanske får leva på socialbidrag resten av livet istället för att man kunde ha börjat jobba igen efter några år. Är det bra ur samhällsekonomisk synpunkt?

Hade Försäkringskassan haft konkurrens så hade dom nog inte fått så många kunder... Det skulle vara intressant att få veta hur mycket premier man betalat till den försäkringen genom åren.



Det här var det bästa jag har läst på länge. Kloka ord Christa! tummenupp.gif Skulle också önska att FK fick konkurrens, vore kul att se hur många som skulle vara kvar hos dem som kunder biggrin.gif
Whiskuchi
CITAT (*Stintan* @ 25-08-2011, 10:41) *
Men nu är inte detta den första och enda tråden som det diskuteras utförsäkringar i men du verkar ha missat det helt. Ingen som följt med i trådarna kan ha missat vad Anma menar och tycker. Ingen har generaliserat men vi är flera här som på mycket nära håll sett hur illa det kan gå pga utförsäkring. Självklart är det bra att det gått bra för en del men vi kan ju för den skull inte tiga ihjäl vilket helvete många andra hamnat i. De flesta utförsäkrade har trots allt inte kunnat återgå till fullvärdigt arbete.

Jag brukar strunta i sådana här trådar ja, eftersom de brukar urarta i rena pajkastningen wink.gif
Red Top
CITAT (Whiskuchi @ 25-08-2011, 11:23) *
Jag brukar strunta i sådana här trådar ja, eftersom de brukar urarta i rena pajkastningen wink.gif

Men när du nu halkade in, lyckades du, att med ett enda inlägg visa hur dåligt insatt du är i det nya försäkringssystemet.

Det hade varit bättre om du, som vanligt hållit dej ifrån tråden, innan du läst på ordentligt och satt dig in i vad det egentligen handlar om.

Då menar jag inte bara trådarna här på odla.nu, (även om inläggen där är både informativa och sakliga; med ett fåtal undantag) utan information i allmänhet.

Världen består inte enbart av dig och den enda du känner, som blivit utförsäkrad. *Hennom* gratulerar jag för övrigt och önskar all lycka i framtiden.
Blomstertanten
CITAT (Azur @ 24-08-2011, 21:46) *
Nu antar du mer saker, och den här gången vet jag helt säkert att det inte stämmer.

Det finns noll information i artikeln, ni bara spekulerar och antar, helt utan bas.

Det är heller inte sant att man måste sälja bilen eller bostaden för att få socialbidrag, den här länken har bra information.

Var i den länken står det att man kan få socialbidrag utan att först göra sig av med tex. bilen eller bostaden????

Meriona
CITAT (Christa @ 25-08-2011, 07:42) *
Tycker du då att vi skall ha en så dålig sjukförsäkring så att man måste gå från hus och hem om man drabbas av en olycka eller sjukdom?

Om man bott i en villa i 30 år och har en trädgård och en massa grejer så kan man ju inte ta sitt pick och pack och flytta till en lägenhet till cancerbehandlingen eller rehabtiden efter en bilolycka är över och sedan flytta tillbaka igen. Vem skall röja och packa alla saker? Tror du den stressen gynnar tillfrisknandet?

Man kanske får leva på socialbidrag resten av livet istället för att man kunde ha börjat jobba igen efter några år. Är det bra ur samhällsekonomisk synpunkt?

Hade Försäkringskassan haft konkurrens så hade dom nog inte fått så många kunder... Det skulle vara intressant att få veta hur mycket premier man betalat till den försäkringen genom åren.

tummenupp.gif Så väl formulerat!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon