Full version: broccoli
anngerd
Har det funnits en österrikisk genetiker som heter Broccoli? I så fall har denna person något samröre med broccoli?
Åsa, mälardalen zon 2
Har ingen aning om det har funnits någon genetiker som heter broccoli men på denna hemsida så sägs grönsaken broccoli ha fått sitt namn från latinet bracchium som betyder stark arm eller gren.



http://www.vegparadise.com/highestperch44.html
Ina
Albert R. Broccoli heter väl nån' som har haft med Bondfilmer att göra? Så att man kan heta Broccoli i efternamn är det nog inget tvivel om. Däremot har jag ingen aning om det finns någon genetiker med detta efternamn. Jag tror att filmsnubben är italienare....
Berith
Johodå! Han filmmakarn var Italienare och hans familj tog sej namnet Broccoli just från grönsaken.
Detta kan man läsa om här! Tänk att ta sej namn efter sin favvogrönsak... rolleyes.gif
Ina
Undrar vad jag skulle heta då? Katarina Grönkål eller möjligen Katarina Spenat??? biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif Inte sådär vansinnigt gångbart i filmkretsar kanske.... wink.gif
Betty
CITAT (Ina @ 03-01-2003, 16:04)
 :rolleyes:  Inte sådär vansinnigt gångbart i filmkretsar kanske....  ;)

Har du planer på att söka lyckan i Hollywood Katarina??? tongue.gif biggrin.gif tongue.gif
Ina
Skulle vara som "lyxhjärnskrynklare" isåfall! Tror att jag skulle tjäna mer på det än på att försöka bli filmstjärna själv! wink.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon