caprifol
Jag skulle behöva några dekorativa dekaler att klistra på ett par glasdörrar till inglasat uterum innan någon gäst gör sig ordentligt illa. Jag har själv gått in i väggen ett par gånger och kommit undan med blotta förskräckelsen. Jobbar mitt i Stockholms City men har inte hittat något hos de färghandlare jag besökt. Sökning på nätet har gett några träffar, men det har handlat om set (fågelsiluetter) på tio st och till ett pris av ca 500 kr + frakt. Jag behöver bara 2-3 stycken och vill inte ha bilar, seriefigurer el dyl utan något "ur naturen". Och nej - jag kan inte rita själv och klippa ut i självhäftande plast! Någon som har något tips?
caprifol
Peztis
Är det något sådant här du är ute efter?

Jag googlade på fönsterfilm och fick upp en hel del och det kostar kring 200:-
malcolm
Annars kan man sätta upp solskyddsfilm också, inte så snyggt kanske men man kan ju göra breda ränder för att markera att det är en glasvägg, inte är det speciellt dyrt heller.

http://www.biltema.se/sv/Sok1/?quicksearchquery=solfilm
caprifol
Tack Peztis och Malcolm!
Jättebra! Länken till fönsterfilm gav ju flera fina förslag och solskyddsfilm ska jag faktiskt använda på ett par andra dörrar än de planerade!
Meriona
Det är någon som länkat till liknande förut, där var det orkideer och pelargoner som avtecknades om jag inte vill minnas. Jag har sparat länken på jobbet, men kommer inte ihåg namnet, det är nåt med form iallafall.
torvan
Här har jag köpt fönsterfilm på metervara.
Kungsholmens färgbutik
Peztis
CITAT (Meriona @ 30-08-2011, 23:01) *
Det är någon som länkat till liknande förut, där var det orkideer och pelargoner som avtecknades om jag inte vill minnas. Jag har sparat länken på jobbet, men kommer inte ihåg namnet, det är nåt med form iallafall.

På den jag länkade till så var en av bilderna man kunde klicka fram just pelargonerna om jag minns rätt.
Men det finns många som säljer dessa typer av fönsterfilm nu.

CITAT (torvan @ 30-08-2011, 23:29) *
Här har jag köpt fönsterfilm på metervara.
Kungsholmens färgbutik


Åh, de hade många fina! Gillade särskilt den som hetter Leaf, tredjen nerifrån i listan.
"Synd" man inte har något fönster man behöver insynsskydd på! biggrin.gif
caprifol
Och via Torvans länk hittar jag även dekaler. Tack för den också! Jag behöver alltså inte något insynsskydd och vill inte "störa" utsikten, då det är ett uterum mot havet. Vill bara undvika att någon går in i glaset då skjutdörrarna är fördragna.
sobbe
Tradera, sök på väggdekor/väggord.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon