Gita
Polarpriset gick ju i år till Patti Smith och därmed har jag återupptäkt en av mina favoritartister som varit bortglömd några år. Hon är ju en helt fantasisk allround-artist; sångerska, musiker, fotograf , konstnär och författare. Dessutom helt otroligt vacker för att vara 65 år gammal och hon klär sig enormt snyggt, sparsmakat och androgynt m.a.o hon ser ut exakt så som jag skulle vilja se ut och så som jag gillar att klä mig.
Gita
P.s Hon har varit bortglömd för mig, tror nog att hon annars varit aktuell hela tiden. D.s
Anma
Philip och Fredrik håller inte med dig.

"Varför vill man se ut som man har dålig andedräkt?"

Länk
VitaFingrar
Kanske är för ung för att kunna greppa henne som stilikon. Såg henne live förra sommaren och visst, som artist är hon helt fantastisk. Men hur härlig hennes varma personlighet än lyste igenom hade jag svårt att tänka bort att hon såg ut som min gamla mossiga SO-lärare från högstadiet. Lite som en gammal hippie-häxa såg hon ut ungefär.
Aqvakul
CITAT (VitaFingrar @ 02-09-2011, 21:06) *
Kanske är för ung för att kunna greppa henne som stilikon. Såg henne live förra sommaren och visst, som artist är hon helt fantastisk. Men hur härlig hennes varma personlighet än lyste igenom hade jag svårt att tänka bort att hon såg ut som min gamla mossiga SO-lärare från högstadiet. Lite som en gammal hippie-häxa såg hon ut ungefär.

Håller med fullt ut. En underbar konstnär och artist, men stilikon - nej!
Kryddan03
Åh, minnen!
18 år. Har precis tagit körkort. Kör omkring på onsalahalvön i sommarnatten i min lilla Austin mini - alldeles ensam för första gången. Himlen är fortfarande i nyanser av rosa till gulorange efter solnedgången. Med "Because the night" på högsta volym. yahoo.gif
Blomstertanten
Stilikon??????????????? confused.gif
Ikon... kanske
Stil... Nääääääää sleep.gif
Kryddan03
Fler minnen.
20 år. Har precis revolterat mot Gud och kyrkan. Horses - Gloria: "Jesus died for somebody's sins, but not mine" smile.gif
Azur
Kom inte riktigt ihåg hur hon såg ut, så jag googlade - och upptäckte att hon är till förväxling lik sångaren i the Black Crowes! biggrin.gif

Men en fantastisk röst har hon.
Eva i Skåne
Vi har alla olika smak
Musiken är en sak för sig, men utseendet ger jag thumbdown.gif
Gita
Det är förstås en smaksak men ni förvånar mig...... Långa ben i välsittande jeans eller gubbyxor till vit bomullskjorta och en välskräddad kavaj, snyggare kan det ju inte bli. Varken på män eller kvinnor.
Gita ,som gillar det sparsmakade och tycker att nuvarande mode med fluffiga tunikor och tights är riktigt fult och missklädsamt på nästan alla kvinnor.
Lena i Torslanda
Håller med dig Gita, både om Pattis kläder och fluffiga tunikor.
andersen
Jag tycker att hon är duktig och att hon är värd att uppmärksammas, hennes samtida musiker är många döda i knarket som nästan alla tog på den tiden.
Gossen Ruda
Har inga åsikter om artisten, känner inte till henne mer än till namnet. Men utseendet????? Liknar Mick Jagger. biggrin.gif Det jag ser om klädstilen på moderna bilder manar inte till efterföljd det heller.
xlxl67
CITAT (Gita @ 02-09-2011, 20:28) *
Polarpriset gick ju i år till Patti Smith och därmed har jag återupptäkt en av mina favoritartister som varit bortglömd några år. Hon är ju en helt fantasisk allround-artist; sångerska, musiker, fotograf , konstnär och författare. Dessutom helt otroligt vacker för att vara 65 år gammal och hon klär sig enormt snyggt, sparsmakat och androgynt m.a.o hon ser ut exakt så som jag skulle vilja se ut och så som jag gillar att klä mig.
Gita
P.s Hon har varit bortglömd för mig, tror nog att hon annars varit aktuell hela tiden. D.s


Ja hon är läcker. Vital, bohemisk, pojkaktig och bra musik har hon gjort. Finns det ngn biografi om henne?
Gita
CITAT (xlxl67 @ 06-09-2011, 19:23) *
Ja hon är läcker. Vital, bohemisk, pojkaktig och bra musik har hon gjort. Finns det ngn biografi om henne?

Hennes egen bok "Just kids" kom ut i dagarna. Jag har inte hunnit läsa den än, men jag ska.
Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon