Full version: Älskar dig :)
Motti
Hur ofta säger ni till era barn o barnbarn vänner föräldrar att ni älskar dom ?jag säger det ofta för att jag menar det av hela mitt hjärta och en dag kan det vara för sent att säga det och vi borde säga det till varandra mycket mer om vi menar det smile.gif wub.gif Visst är det härligt att vara älskad ?
Aqvakul
Jag säger det gärna och ofta!
merlin68
Absolut! Säger det flera gånger varje dag till både maken och barnen! Även till mina husdjur, tror de förstår hur jag känner, brukar få en blöt puss av min hund tillbaka och en "nos-putt" av katten wub.gif
Monarda
Säger det aldrig, är inte den typen. Men jag visar det i handling i stället.
gunsta
Jag säger det nog inte så ofta - men visar det desto mer, en smekning på kinden, en puss i förbifarten, man håller varandras händer i natten ... alla kramar ... vi vet att vi älskar varandra smile.gif
Tikka
Vi säger det ofta till varandra min man o jag o jag till min far o syster o hennes barn smile.gif O vi kramas mycket!
Men jag vet att min man skulle vilja höra det från sin far i ord inte bara i handling....det skulle betyda mycket för min man.
*Stintan*
Säger det varenda dag till dom jag älskar fast även om jag bara skulle säga det en gång i veckan så vet dom att jag gör det. Det viktigaste är väl att man visar det annars blir ju orden ganska betydelselösa.
Motti
Säger det ofta till mina barnbarn och barn jag menar det av hela mitt hjärta :)den dagen jag inte finns mer så vill jag att mina barn och barnbarn ska ha hört det av mig .
Cacki
Jag för min del kan tycka att det måste vara lite svårt att veta var gränsen går för att det inte bara bli något man säger av slentrian.
Man hör folk som knappt kan avsluta ett telefonsamtal med sina anhöriga utan att säga det som sista mening innan luren läggs på. Liksom i själva armrörelsen. Då har det för mej blivit mer av en hälsningsfras än att det speglar en känsla.
Visst säger jag det men inte så förfärligt ofta. Inte varje dag ens för vi vet det liksom ändå. En blick kan säga mer än tusen ord och en kram eller någon annan kärleksfull gest gör i alla fall mej mer övertygad.
Hur gör ni som säger det i tid och otid dom gånger då ni verkligen känner hur mycket ni älskar någon så mycket att det känns som om hjärtat håller på att sprängas? Vad tar ni till då när dessa ord ändå har blivit så vanliga så de liksom inte räcker till?
Så jag sparar dem till dessa tillfallen och nöjer mej med kramar eller möjligtvis ett "tycker om dej".
Eller förresten...att kalla någon för älskling istället för att använda namnet är nog ganska vanligt att jag/vi gör ändå....hm...svårt det här...
Chamomille
CITAT (*Stintan* @ 03-09-2011, 23:15) *
Säger det varenda dag till dom jag älskar fast även om jag bara skulle säga det en gång i veckan så vet dom att jag gör det. Det viktigaste är väl att man visar det annars blir ju orden ganska betydelselösa.

tummenupp.gif

Själv säger jag inte den meningen särskilt ofta. Men när jag gör det så menar jag det.
Ugglemormor
Jag är nog rätt så spontan av mig och strör de orden kring mig då det känns så i hjärtat, likväl glömmer jag det också då det skulle behövas.
Jag är nog den som går efter mitt hjärta ----- och där finns det mycket av ....... wub.gif så den/han/hon som hamnar i vägen just då får både kramar och "jag älskar dig", men när jag har glömt det så vet de närmaste att jag menar också det......

Men anstränger mig extra att komma ihåg det när vi åker från varandra........ wub.gif
*Stintan*
CITAT (Cacki @ 04-09-2011, 09:36) *
Jag för min del kan tycka att det måste vara lite svårt att veta var gränsen går för att det inte bara bli något man säger av slentrian.
Man hör folk som knappt kan avsluta ett telefonsamtal med sina anhöriga utan att säga det som sista mening innan luren läggs på. Liksom i själva armrörelsen. Då har det för mej blivit mer av en hälsningsfras än att det speglar en känsla.
Visst säger jag det men inte så förfärligt ofta. Inte varje dag ens för vi vet det liksom ändå. En blick kan säga mer än tusen ord och en kram eller någon annan kärleksfull gest gör i alla fall mej mer övertygad.
Hur gör ni som säger det i tid och otid dom gånger då ni verkligen känner hur mycket ni älskar någon så mycket att det känns som om hjärtat håller på att sprängas? Vad tar ni till då när dessa ord ändå har blivit så vanliga så de liksom inte räcker till?
Så jag sparar dem till dessa tillfallen och nöjer mej med kramar eller möjligtvis ett "tycker om dej".
Eller förresten...att kalla någon för älskling istället för att använda namnet är nog ganska vanligt att jag/vi gör ändå....hm...svårt det här...


tummenupp.gif
silos
Varje dag.
mamamaggan
Säger det när jag menar det men det kan ibland bli flera gånger om dagen om jag ser att de jag älskar behöver höra det.

Det är likadant med kramar , riktiga kramar . Kramade en granne igår dels som tack för en flaska vin och en fin duk som jag fick dels för att hon är en person som man inte kan låta bli att tycka om .

Kramar min ensamstående manliga granne ibland när han inte mår bra och ser ut att behöva en uppmuntranskram .
Cacki
CITAT (mamamaggan @ 04-09-2011, 15:12) *
Säger det när jag menar det men det kan ibland bli flera gånger om dagen om jag ser att de jag älskar behöver höra det.

Det är likadant med kramar , riktiga kramar . Kramade en granne igår dels som tack för en flaska vin och en fin duk som jag fick dels för att hon är en person som man inte kan låta bli att tycka om .

Kramar min ensamstående manliga granne ibland när han inte mår bra och ser ut att behöva en uppmuntranskram .


tummenupp.gif Ja, där pekar du på en sak som jag glömde. Ibland säger/gör man det enbart för "mottagarens" skull också när man märker att denna är i speciellt stort behov av det just då.
*Stintan*
CITAT (mamamaggan @ 04-09-2011, 15:12) *
Säger det när jag menar det men det kan ibland bli flera gånger om dagen om jag ser att de jag älskar behöver höra det.

Det är likadant med kramar , riktiga kramar . Kramade en granne igår dels som tack för en flaska vin och en fin duk som jag fick dels för att hon är en person som man inte kan låta bli att tycka om .

Kramar min ensamstående manliga granne ibland när han inte mår bra och ser ut att behöva en uppmuntranskram .


Javisst är det så.
Skruttis
CITAT (Cacki @ 04-09-2011, 15:42) *
tummenupp.gif Ja, där pekar du på en sak som jag glömde. Ibland säger/gör man det enbart för "mottagarens" skull också när man märker att denna är i speciellt stort behov av det just då.


Tänker ibland på strofen:

Älska mig som mest, när jag förtjänar det som minst.
Det är då jag behöver det som bäst.
VitaFingrar
Kan nog räkna antal gånger jag sagt "Jag älskar dig" på fingrarna. Dels för att det är svårt att säga, dels för att jag inte vill att det ska förlora sin betydlese.
Ugglemormor
Men inte behöver man säga något alls om man kramar om någon som ser ut att behöva det..... angel_not.gif
Motti
Att tala om för någon att man älskar den personen kan aldrig vara fel om man menar det,jag talar om för mina barnbarn varje gång jag träffar dom att jag älskar dom :)Det är något som dom kommer att minnas när inte jag finns mer ,att mormor älskade oss wub.gif Att säga att jag älskar dig det är inget man slänger ur sig hur som helst det säger man till dom som man "älskar" och menar det .
anncharlotte
Att säga att man älskar någon kan ju aldrig vara fel, men jag tror inte man kan mäta kärlek i hur ofta det sägs. Jag måste nog erkänna att jag kan inte minnas att mina föräldrar någonsin sa till mej att dom älskade mej, antagligen sa dom det när jag var riktigt liten, men inte som jag minns.
Trots detta så har jag inte en dag tvekat om ifall dom gjorde det, det var en helt självklar känsla, jag har alltid känt mej älskad.
Tror inte att dom sa det till mina barn heller, men jag är också helt och hållet övertygade om att barnen också hela tiden kände att mormor och morfar verkligen älskade dom.
När det gäller mej själv så är jag nog som jag blivit lärd, jag säger det inte särskilt ofta, men jag hoppas verkligen och tror att min familj är helt övertygade om att jag älskar dom över allt annat.
Anki på Öland
CITAT (anncharlotte @ 07-09-2011, 01:09) *
Att säga att man älskar någon kan ju aldrig vara fel, men jag tror inte man kan mäta kärlek i hur ofta det sägs. Jag måste nog erkänna att jag kan inte minnas att mina föräldrar någonsin sa till mej att dom älskade mej, antagligen sa dom det när jag var riktigt liten, men inte som jag minns.
Trots detta så har jag inte en dag tvekat om ifall dom gjorde det, det var en helt självklar känsla, jag har alltid känt mej älskad.
Tror inte att dom sa det till mina barn heller, men jag är också helt och hållet övertygade om att barnen också hela tiden kände att mormor och morfar verkligen älskade dom.
När det gäller mej själv så är jag nog som jag blivit lärd, jag säger det inte särskilt ofta, men jag hoppas verkligen och tror att min familj är helt övertygade om att jag älskar dom över allt annat.

Precis samma för mig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon