tomas99
Vad tror ni man får göra under tiden man blir inlämnad? någon som har någon aning om det, och är det bra att bli inlämnad, jag vet inte vad jag skall tycka om det.
herkules
jag tycker det verkar mest vara trams, vill man inte åka till Ikea så gör man väl inte det?
*Stintan*
Måste väl finnas roligare ställen att bli inlämnad på än IKEA blink.gif
Anma
Min brukar sätta sig i cafeterian med en tidning och vänta när han tröttnat. Ja, han måste följa med för jag klarar inte att bära.
Cacki
CITAT (Anma @ 05-09-2011, 13:44) *
Min brukar sätta sig i cafeterian med en tidning och vänta när han tröttnat. Ja, han måste följa med för jag klarar inte att bära.


Oj då! Kör du med fri uppfostran?
Jag brukar sätta på min gubbe en lång halsduk redan när vi åker hemifrån och när vi hämtat en kundvagn på Ikea så brukar jag binda fast honom i kundvagnen. Funkar jättebra! tummenupp.gif Ingen risk att han kommer bort i kärringvimlet....
flirting.gif flirting.gif <- OBS!! -> flirting.gif flirting.gif
lenaham
Att lämna in låter väl illa, men gör något trivsamt rum där dom kan ta en fika och kanske läsa tidning under tiden, oftast vill man ha smakråd på vissa saker men kanse gå själv och köpa småsaker.
Biggan_
När min sambo levde och vi var och handlade på stormarknaden så gick han till verktygsavdelningen, och där stannade han tills jag handlat färdigt. Jag brukade fråga honom om dom fått in något nytt! giggle.gif
Eva i Skåne
Du får väl besöka nåt gubbdagis under tiden. Vid "vårt" Ikea finns diverse sådana
Huggorm
Finns det inte ett sånt där bollhav på barnavdelningen? Där skulle jag vilja bli avlämnad i såna fall
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 05-09-2011, 16:19) *
Finns det inte ett sånt där bollhav på barnavdelningen? Där skulle jag vilja bli avlämnad i såna fall


rotfl.gif Jag visste de!!!!!
gnon49
När IKEA öppnar här i Uddevalla så blir det granne med min matbutik. Man kan gå in o titta och köpa lite i sänder av det man behöver. Inga dyra resor som gör att man måste köpa allt på en gång. Min gamla soffa får leva tills IKEA slår upp sina portar här i Uddevalla.
Klint
Vi prata om detta inatt på jobbet.En man sa att han blev medtjatad till Ikea och lät sej övertalas,men han tröttnade betydligt fortare än fru o dotter "då fick man höra Det hade vart bättre om du inte följt med" Han suckade djupt angel_not.gif
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 05-09-2011, 16:39) *
När IKEA öppnar här i Uddevalla så blir det granne med min matbutik. Man kan gå in o titta och köpa lite i sänder av det man behöver. Inga dyra resor som gör att man måste köpa allt på en gång. Min gamla soffa får leva tills IKEA slår upp sina portar här i Uddevalla.

Vi får väll se när det händer, det verkar ju som om de skall dröja ett tag
andersen
Tänk om man inte blir hämtad...eller fel fru hämtar.... wink.gif
Biggan_
CITAT (andersen @ 05-09-2011, 17:26) *
...eller fel fru hämtar.... wink.gif


fear.gif Oj, det kan ju bli riktigt spännande!
omk
Min man skulle gilla några glas Guinness, några historieböcker och lite irländsk musik.
Jag skulle gilla några glas vin, några historieböcker och lite hårdrock.

Ergo; vi har inget att göra på ikea överhuvudtaget !! laugh.gif

(Fast dom har väldigt bra stearinljus ....)

Edit; och VEM handlar ??? Och dessutom, vem HÄMTAR ?? Vi kan ju bli sittande där hela dan !!!! rolleyes.gif
Anma
CITAT (Cacki @ 05-09-2011, 14:02) *
Oj då! Kör du med fri uppfostran?
Jag brukar sätta på min gubbe en lång halsduk redan när vi åker hemifrån och när vi hämtat en kundvagn på Ikea så brukar jag binda fast honom i kundvagnen. Funkar jättebra! tummenupp.gif Ingen risk att han kommer bort i kärringvimlet....
flirting.gif flirting.gif <- OBS!! -> flirting.gif flirting.gif

Jaha, du gör så! Det har jag inte testat. Orkar du med gnället då? Eller du kanske täpper till truten också? Ska kanske testa nån gång när han är extra kinkig... Jag tror nog att det ändå är bäst att min får parkera i fiket och så hämtar jag upp han innan vi går ner till andra planet där allt bärande börjar. angel_not.gif
Azur
Gillar män inte IKEA?

Jag älskar IKEA, jag brukar alltid hitta grejor som går att anpassa till mina akvarier och till trädgården. Jag har fisk på balkongen i en Flaj-back t.ex, har plastbrickor från IKEA som underlägg till sålådor, och jag har organiserat mina fiskegejer i nån sorts plastlådor jag inte minns namnet på.

Handla skor, däremot, då vill jag bli avlämnad.
Carl

Att handla är ett nödvändigt ont som man tyvärr inte kommer undan. Det absolut tråkigaste att handla är skor.
Sen kommer som sådant man måste ta av sig för att prova byxor. Sen skjortor.

Att gå runt och titta är mördande tråkigt typ IKEA gallerior osv. Man ska vet innan man åker var man man ska åka och vad man ska köpa.

Exempel Vi behöver en ny soffa. Åk till en soffaffär. Gå raka vägen till soffavdelning. Köp en soffa. Åk hem.Man bör klara det hela under en timme resan med räknat.
malarmaster
tummenupp.gif
CITAT (Carl @ 06-09-2011, 08:06) *
Att handla är ett nödvändigt ont som man tyvärr inte kommer undan. Det absolut tråkigaste att handla är skor.
Sen kommer som sådant man måste ta av sig för att prova byxor. Sen skjortor.

Att gå runt och titta är mördande tråkigt typ IKEA gallerior osv. Man ska vet innan man åker var man man ska åka och vad man ska köpa.

Exempel Vi behöver en ny soffa. Åk till en soffaffär. Gå raka vägen till soffavdelning. Köp en soffa. Åk hem.Man bör klara det hela under en timme resan med räknat.

tummenupp.gif håller helt med,fruntimmer har fnatt på att springa o glo i affärer,stora affärer o gallerior borde ha en pub eller liknande vid ingången där man kan slinka in o låta kärringen springa av sig själv,obs ge henne inga pengar,kort då gör hon slut på allt på en massa meningslösa saker.
ulf
*Stintan*
Då är jag varken fruntimmer eller kärring giggle.gif för jag hatar att springa i affärer. Handlar inte ens mat mer än en gång i månaden.
Mollis
CITAT (*Stintan* @ 06-09-2011, 10:07) *
Då är jag varken fruntimmer eller kärring giggle.gif för jag hatar att springa i affärer. Handlar inte ens mat mer än en gång i månaden.


Inte jag heller smile.gif Hatar verkligen shopping och det optimala om man nu måste göra det i alla fall, är att gå in i en affär och komma ut 10 minuter senare med 5 kassar i näven och så var det klart!
malcolm
Jag följde med en fd. flickvän och hennes dotter till en klädaffär i Farsta en gång, där hade de gjort i ordning en liten hörna med bord och stolar samt en massa motortidningar. Gissa var jag tillbringade tiden...
gunsta
CITAT (malcolm @ 06-09-2011, 10:12) *
Jag följde med en fd. flickvän och hennes dotter till en klädaffär i Farsta en gång, där hade de gjort i ordning en liten hörna med bord och stolar samt en massa motortidningar. Gissa var jag tillbringade tiden...



Jag skulle inte nappa på det erbjudandet, inga motortidningar för mig, hellre tidningen Land, ICA-kuriren, VI (om den finns) och/eller någon Kalle Anka smile.gif.
Suz
En rolig idé, sen om den fungerar och blir populär i praktiken vet jag inte.

Och....nu gillar jag i och för sig att springa med gubben på Claes Olsson, Biltema, fiskeaffärer mm men för de "tanter" som INTE gör det...kommer det en motsvarighet för dem??
Bettis
En gång när jag var på Ullared såg jag något liknande. Där har dom ju caféer inne i varuhuset och där satt nog mest män och vaktade vagnen. Hörde att man även kan klippa sig inne i varuhuset nu och det verkar som där är fullt med folk/män hela tiden.
Red Top
CITAT (malcolm @ 06-09-2011, 10:12) *
Jag följde med en fd. flickvän och hennes dotter till en klädaffär i Farsta en gång, där hade de gjort i ordning en liten hörna med bord och stolar samt en massa motortidningar. Gissa var jag tillbringade tiden...

I provhytten, kanske? flirting.gif giggle.gif
Samsara
CITAT (Huggorm @ 05-09-2011, 16:19) *
Finns det inte ett sånt där bollhav på barnavdelningen? Där skulle jag vilja bli avlämnad i såna fall

rotfl.gif

Jag brukar vilja gå hela rundan i Malmös varuhus men när vi kommer till lampor har jag tröttnat men hittar det roliga igen vid stearinljusen tongue.gif
Dem har fått in snygga stearinljus så sambon fick hålla hårt i mig när vi skulle gå förbi där, han tycker vi redan har många. Men det är väl bra att ha ett lager med ljus?
Piccante
Vad är det för män som inte engagerar sig i inredningen då? Vill de bo i ett hem som ser ut hur som helst?
Huggorm
CITAT (Markus_H @ 06-09-2011, 17:40) *
Vad är det för män som inte engagerar sig i inredningen då? Vill de bo i ett hem som ser ut hur som helst?

Det kan väll fortsätta se ut som det alltid har gjort?
Cacki
CITAT (Huggorm @ 06-09-2011, 17:46) *
Det kan väll fortsätta se ut som det alltid har gjort?


Det är bara det att så småningom ser det inte längre ut som det alltid har gjort. flirting.gif
*Stintan*
CITAT (Markus_H @ 06-09-2011, 17:40) *
Vad är det för män som inte engagerar sig i inredningen då? Vill de bo i ett hem som ser ut hur som helst?


Vafalls???? Måste ett hem se ut hur som helst bara för att mannen inte engagerad i heminredning? Förutsatt att han inte är ensamstående förståss angel_not.gif
malcolm
Kan man lämna in sig själv i förhoppning om att bli hämtad av någon trevlig dam... flirting.gif
herkules
ikeas nya vuxna lekhörna kanske kan fungera som swingersklubb?

Myosotis
CITAT (Huggorm @ 05-09-2011, 16:19) *
Finns det inte ett sånt där bollhav på barnavdelningen? Där skulle jag vilja bli avlämnad i såna fall

wub.gif
Farbror Blå
Kan A B S O L U T inte begripa varför karlar ska tjata om IKEA?
Dom ska spela lidande och larva sej, säja förnedrande saker om kvinnor och sånt so fort dom hör IKEA

Som jag sagt tidigare: ni som har män som larvar sej såhär, det finns män som INTE gör det.. bara att byta!


PS Vi syns på IKEA whistling.gif
Cacki
CITAT (Farbror Blå @ 07-09-2011, 22:47) *
Kan A B S O L U T inte begripa varför karlar ska tjata om IKEA?
Dom ska spela lidande och larva sej, säja förnedrande saker om kvinnor och sånt so fort dom hör IKEA

Som jag sagt tidigare: ni som har män som larvar sej såhär, det finns män som INTE gör det.. bara att byta!
PS Vi syns på IKEA whistling.gif


giggle.gif
*Stintan*
CITAT (Farbror Blå @ 07-09-2011, 22:47) *
Kan A B S O L U T inte begripa varför karlar ska tjata om IKEA?
Dom ska spela lidande och larva sej, säja förnedrande saker om kvinnor och sånt so fort dom hör IKEA

Som jag sagt tidigare: ni som har män som larvar sej såhär, det finns män som INTE gör det.. bara att byta!


PS Vi syns på IKEA whistling.gif


Har du testat att skriva det i en kontaktannons? giggle.gif
Tapio
Halaj!

IKEA? åhfyfan!

CITAT
Han lurar oss med korven


Man åker till IKEA för att snabbt ta sig till ex. hylla sju fack tio och köpa sin vara och dra. Snabbt in snabbt ut tänker man. Men så blir det aldrig.

Den där Kamprad visste att det alltid rycker i köptarmen efter lite värmeljus eller någon annan skit så han lät sina arkitekter specialrita varuhusen som labyrinter. För att komma till kassorna tvingas man nämligen att gå genom ett helvete av småplock. Genvägar, glöm det. Trots att man hade EN punkt på inköpslistan så har man ett berg av prylar när man flera timmar senare lämnar kassan. Lite fattigare, lite argare. Hur fan lyckas de undrar man. Jag tror jag vet.

Han lurar oss med korven. Ingvar. Korven har kostat en femma i alla tider och han vägrar höja priset. Det ska vara billigt menar han och i ett enda andetag har han hjärntvättat en hel nation. IKEA = BILLIGT = BRA.

Det är skitsamma om saker kostar 9, 19 eller 29kr. När man fyllt en vagn med skärbrädor, värmeljus, bambustjälkar, förvaringsboxar, glödlampor och tusen andra grejer så känns det inte billigt längre. Man betalar och känner sig lurad. Tänker att "aldrig mer..."

Men så passerar man korven. En femma bara! Det ÄR fanimej billigt. Man köper en eller två och känner sig mindre lurad. Ända till nästa gång man står där i kassan med sitt varuberg. Processen upprepar sig som en feberdröm. Kamprad äger såklart korvfabriken också och plöjer ner allt skit man tänkas kan göra billig korv av. Han har avtal med alla. Hans röv är vattentät som det heter.

Man tror man outsmartar den gamle gneten men det gör man inte. Ingen lurar en kille som kör knarkvolvo trots att han har tvåhundra miljarder på bankboken.
netaave
Ett spa utanför kanske....
Motti
Vi åker inte så jätteofta till IKEA men gubben följer gärna med dom helger dottern jobbar där då tycker han att det är värt en resa dit :)annars går han mest och pustar och tycker det är allmänt jobbigt slap.gif
Wilmer
CITAT (tomas99 @ 05-09-2011, 13:34) *
Vad tror ni man får göra under tiden man blir inlämnad? någon som har någon aning om det, och är det bra att bli inlämnad, jag vet inte vad jag skall tycka om det.

Funderade på vad en lämnat in på IKEA men nu förstår jag giggle.gif
Gita
Min man brukar villigt följa med till IKEA men problemet är att han tröttnar väldigt mycket fortare än jag gör. Lösningen på detta är att jag oftast har med en muta, dvs. en spännande deckare i handväskan det medför att han villigt lufsar iväg till cafeterian samt är vid gott mod när jag hämtar upp honom ett antal timmar senare.
Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon