silos
När diskussioner går hett till inom forumvärlden och medlemmar blir osams så kan man ofta läsa detta:GET A LIFE!
Jag bara undrar VARFÖR skriver människorna på det viset?
Som att medmänniskor inte hade ett liv utanför forumvärlden?
Och tänk om det finns medmänniskor som inte klarar av att umgås på ett annat vis,de kanske inte ens kommer ut!? Då är det bra elakt att skriva:GET A LIFE!!!!
batski
CITAT (silos @ 15-09-2011, 15:58) *
När diskussioner går hett till inom forumvärlden och medlemmar blir osams så kan man ofta läsa detta:GET A LIFE!
Jag bara undrar VARFÖR skriver människorna på det viset?
Som att medmänniskor inte hade ett liv utanför forumvärlden?
Och tänk om det finns medmänniskor som inte klarar av att umgås på ett annat vis,de kanske inte ens kommer ut!? Då är det bra elakt att skriva:GET A LIFE!!!!


Håller med dig. Tycker folk kan vara onödigt otrevliga och tom aggressiva mot varandra på internet ibland. Antar att det beror på att man inte ser den andra i ögonen. Det är typ bara en främling som man aldrigt träffat irl och förmodligen aldrig kommer att träffa. Man blir typ lite opersonifierad på netet.

Sen är det nog ganska lätt att ta till såna utvägar när argumenten tagit slut eller när man blivit trött i huvudet eller nåt.
VitaFingrar
Å andra sidan förekommer det inte bara på nätet utan är ett vanligt uttryck i "IRL-världen" också. Eller var för några år sedan iallafall, nu börjar det väl bli rätt uttjatat.
silos
CITAT (VitaFingrar @ 15-09-2011, 16:49) *
Å andra sidan förekommer det inte bara på nätet utan är ett vanligt uttryck i "IRL-världen" också. Eller var för några år sedan iallafall, nu börjar det väl bli rätt uttjatat.


Det visste jag inte,men å andra sidan umgås jag bara med mina barn och deras familjer.
Rebecca
En annan sak med internet är att det är väldigt lätt att få saker att låta allvarligt och seriöst, som man egentligen kanske menade på skämt. Man missar liksom så mycket, minspel, kroppsspråk och tonläge, som gör att missuppfattningar blir vanligt. Det händer ofta och är lätt att ta åt sig av...
batski
CITAT (Rebecca @ 15-09-2011, 18:06) *
En annan sak med internet är att det är väldigt lätt att få saker att låta allvarligt och seriöst, som man egentligen kanske menade på skämt. Man missar liksom så mycket, minspel, kroppsspråk och tonläge, som gör att missuppfattningar blir vanligt. Det händer ofta och är lätt att ta åt sig av...


Ja det är sant.
xlxl67
CITAT (silos @ 15-09-2011, 15:58) *
När diskussioner går hett till inom forumvärlden och medlemmar blir osams så kan man ofta läsa detta:GET A LIFE!
Jag bara undrar VARFÖR skriver människorna på det viset?
Som att medmänniskor inte hade ett liv utanför forumvärlden?
Och tänk om det finns medmänniskor som inte klarar av att umgås på ett annat vis,de kanske inte ens kommer ut!? Då är det bra elakt att skriva:GET A LIFE!!!!


De som skriver GET A LIFE sitter nog också skriver på forum av liv och lust! yes.gif
batski
CITAT (xlxl67 @ 15-09-2011, 19:26) *
De som skriver GET A LIFE sitter nog också skriver på forum av liv och lust! yes.gif


Hahaha, right on target biggrin.gif
*Stintan*
Varför kan man inte skriva på svenska på ett svenskt forum?
batski
CITAT (*Stintan* @ 15-09-2011, 20:30) *
Varför kan man inte skriva på svenska på ett svenskt forum?


Hahaha, huvud på spiken biggrin.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 15-09-2011, 20:30) *
Varför kan man inte skriva på svenska på ett svenskt forum?


Det undrar jag med.
sqrulan
confused.gif varför kan man inte skriva om religion i ett religiöst forum? Varför kan man inte skriva om andar i ett andligt forum? m.m....
Gossen Ruda
Jag skriver alltid "Skaffa dig ett liv" om och när det blir aktuellt. biggrin.gif
silos
CITAT (sqrulan @ 15-09-2011, 22:22) *
confused.gif varför kan man inte skriva om religion i ett religiöst forum? Varför kan man inte skriva om andar i ett andligt forum? m.m....


Klart att man kan det!
sqrulan
Varför gör du inte det då?........................................(känner mej som ett "troll" ikväll) giggle.gif
Anki på Öland
CITAT (sqrulan @ 15-09-2011, 22:22) *
confused.gif varför kan man inte skriva om religion i ett religiöst forum? Varför kan man inte skriva om andar i ett andligt forum? m.m....

Varför ska man göra det när det finns Småprat på Odla??? Här pratas ju både politik, inredning, tycken och smak och allt annat mellan himmel och jord då går det väl lika bra med religion och andar....
silos
CITAT (sqrulan @ 15-09-2011, 22:31) *
Varför gör du inte det då?........................................(känner mej som ett "troll" ikväll) giggle.gif


Men inte kan jag lämna min odla vänner,det vore ju riktigt elakt,tycker du inte det?
Jag tycker om troll! smiley_small_hug.gif
sqrulan
tummenupp.gif Det är ditt val! Jag bryr mej inte så mycket och nu ska du få vara ifred för mej i fortsättningen, kände bara att jag ville tycka till lite.
Cacki
CITAT (Anki på Öland @ 15-09-2011, 22:33) *
Varför ska man göra det när det finns Småprat på Odla??? Här pratas ju både politik, inredning, tycken och smak och allt annat mellan himmel och jord då går det väl lika bra med religion och andar....


tummenupp.gif Men det är nog bra att försöka hålla det på en "lite lagom nivå" (vad det än gäller) så att det inte blir för mycket för alla andra.
silos
CITAT (sqrulan @ 15-09-2011, 22:36) *
tummenupp.gif Det är ditt val! Jag bryr mej inte så mycket och nu ska du få vara ifred för mej i fortsättningen, kände bara att jag ville tycka till lite.


Självklart är valet mitt!Jag vill inte vara ifred! Klart att du skall skriva vad du tycker!

CITAT (Cacki @ 15-09-2011, 22:38) *
tummenupp.gif Men det är nog bra att försöka hålla det på en "lite lagom nivå" (vad det än gäller) så att det inte blir för mycket för alla andra.


Det håller jag med dig om,men när jag är i farten hinner jag inte tänka till!MEN jag skall förbättra mig!
Anki på Öland
CITAT (Cacki @ 15-09-2011, 22:38) *
tummenupp.gif Men det är nog bra att försöka hålla det på en "lite lagom nivå" (vad det än gäller) så att det inte blir för mycket för alla andra.

Jo, men det var ju inte mängden det gällde nu utan ämnena....
RB9310
Skulle tro att många av dom som använder sig av uttrycket är vana vid internet och ett ungdomligare språk precis som man använder sig av lol, w8 osv. Engelska uttryck är en del av det svenska språket. Gör själv så fast jag passerat halva min pensionsålder med råge samt mina barn och dom är inte det minsta dryga utan bara uppvuxta/lärda att använda uttrycken.
RB9310
CITAT (sqrulan @ 15-09-2011, 22:22) *
confused.gif varför kan man inte skriva om religion i ett religiöst forum? Varför kan man inte skriva om andar i ett andligt forum? m.m....


Dom flesta forum har en avdelning för övriga ämnen. Tycker det är ok att avhandla det mesta där bara man inte inkräktar i andra trådar. Har själv mina åsikter om religion men respekterar andras åsikter så länge dom skrivs i rätt trådar. Tycker t ex inte att fotboll (tråkigt) passar i en tråd om formel 1 (roligt) smile.gif
batski
CITAT (RB9310 @ 15-09-2011, 22:45) *
Skulle tro att många av dom som använder sig av uttrycket är vana vid internet och ett ungdomligare språk precis som man använder sig av lol, w8 osv. Engelska uttryck är en del av det svenska språket.


Yep... eller precis tongue.gif

CITAT (RB9310 @ 15-09-2011, 22:45) *
Gör själv så fast jag passerat halva min pensionsålder med råge samt mina barn och dom är inte det minsta dryga utan bara uppvuxta/lärda att använda uttrycken.


000.gif

CITAT (RB9310 @ 15-09-2011, 22:57) *
Dom flesta forum har en avdelning för övriga ämnen. Tycker det är ok att avhandla det mesta där bara man inte inkräktar i andra trådar. Har själv mina åsikter om religion men respekterar andras åsikter så länge dom skrivs i rätt trådar. Tycker t ex inte att fotboll (tråkigt) passar i en tråd om formel 1 (roligt) smile.gif


tummenupp.gif
sqrulan
CITAT (RB9310 @ 15-09-2011, 22:57) *
Dom flesta forum har en avdelning för övriga ämnen. Tycker det är ok att avhandla det mesta där bara man inte inkräktar i andra trådar. Har själv mina åsikter om religion men respekterar andras åsikter så länge dom skrivs i rätt trådar. Tycker t ex inte att fotboll (tråkigt) passar i en tråd om formel 1 (roligt) smile.gif


ha ha ha.....
Vad jag menade var ett svar på: Varför skriver man på engelska i ett svenskt forum!? OM det var dumt att göra det (skriva get a life) nästan allt som vi skriver är det lite engelskt i så där kommer vi inte undan. Ja okej, jag hadde andra tankar också! coolgleam.gif Angående Silos så tänker jag inte skriva mer och låta hennes teorier/frågor och allt annat rinna ut i sanden. Det är ganska ointressant och OM man inte sitter på Odla dagarna igenom så kanske man har ett liv! giggle.gif Undra hur många som sitter här som skulle kunna ha ett jobb= Liv???

devil.gif
malcolm
Jag har varit på olika forum sedan -98 och sett uttrycket "get a life", "skaffa dig ett liv" åtskilliga gånger och det verkar ofta bli sagt av sådana som själva inte har det spännande och intressanta liv de själva skulle vilja ha utan försöker trycka ner andra för att själva må bättre ungefär som mobbare gör. Jag blev själv anklagad för att aldrig ha haft närmare kontakt med en kvinna någon gång trots att det var allmänt känt på sajten att jag varit gift och hade tre barn som jag tog hand om på egen hand sedan flera år.
silos
CITAT (malcolm @ 16-09-2011, 07:25) *
Jag har varit på olika forum sedan -98 och sett uttrycket "get a life", "skaffa dig ett liv" åtskilliga gånger och det verkar ofta bli sagt av sådana som själva inte har det spännande och intressanta liv de själva skulle vilja ha utan försöker trycka ner andra för att själva må bättre ungefär som mobbare gör. Jag blev själv anklagad för att aldrig ha haft närmare kontakt med en kvinna någon gång trots att det var allmänt känt på sajten att jag varit gift och hade tre barn som jag tog hand om på egen hand sedan flera år.


Så tror jag också att det kan vara.Jag begriper inte varför somliga inom forumvärlden behöver skriva på det viset och inom det "verkliga" livet?

CITAT (sqrulan @ 15-09-2011, 23:23) *
ha ha ha.....
Vad jag menade var ett svar på: Varför skriver man på engelska i ett svenskt forum!? OM det var dumt att göra det (skriva get a life) nästan allt som vi skriver är det lite engelskt i så där kommer vi inte undan. Ja okej, jag hadde andra tankar också! coolgleam.gif Angående Silos så tänker jag inte skriva mer och låta hennes teorier/frågor och allt annat rinna ut i sanden. Det är ganska ointressant och OM man inte sitter på Odla dagarna igenom så kanske man har ett liv! giggle.gif Undra hur många som sitter här som skulle kunna ha ett jobb= Liv???

devil.gif


Har du ett "liv" själv?
Jag lever numera ett härligt pensionärs liv och har all tid i världen att ägna mig åt det som intressera mig och det är MYCKET!
Rihane
Det är ett uttryck som jag tror att den som använder det, själv skulle bli sårad om någon sa det till denne. Den som säger så drämmer altså till med det värsta den kan komma på i stundens hetta. Det är ett personangrepp och personangrepp följer på att argumenten i sakfrågan tryter.
Min far brukade säga:
-I brist på argument, höj rösten. Med det menade han att den som höjer rösten har förlorat diskussionen. Det är samma sak med personangrepp. Istället för att torrt konstatera att man inte har något mer matnyttigt att komma med så placerar man sig i den verbala sandlådan och skvätter verbal sand.



batski
CITAT (Rihane @ 16-09-2011, 13:55) *
Det är ett uttryck som jag tror att den som använder det, själv skulle bli sårad om någon sa det till denne. Den som säger så drämmer altså till med det värsta den kan komma på i stundens hetta. Det är ett personangrepp och personangrepp följer på att argumenten i sakfrågan tryter.
Min far brukade säga:
-I brist på argument, höj rösten. Med det menade han att den som höjer rösten har förlorat diskussionen. Det är samma sak med personangrepp. Istället för att torrt konstatera att man inte har något mer matnyttigt att komma med så placerar man sig i den verbala sandlådan och skvätter verbal sand.


000.gif
*Stintan*
Märkligt hur man kan tolka saker och ting så olika. Jag trodde man sa "skaffa dig ett liv" till folk som man uppfattar har fastnat i ett ensidigt beteende och därför i stort sett glömmer bort att leva ett "normalt liv".

Som jag ser det har det inte ett dugg med personangrepp att göra eller att argumenten tryter, snarare är det en uppmaning att vidga sina vyer.
Tapio
Halaj!

Är det så dumt det där?
Jag roar mig ibland med att dela antalet inlägg med hur länge vissa har varit medlemmar här.
Det visar sig att vissa skriver 5-10 inlägg här DAGLIGEN!
Det känns inte som riktigt friskt beteende, för det innebär ju att dessa i princip inte gör annat hela dagarna.
Där tycker jag att en liten påminnelse om att det finns annat i livet än att hänga på ett forum är helt på sin plats.

Vissa trådar urartar till käbbel som aldrig verkar ta slut. Sida upp och sida ner med två-tre kombattanter som käftar med varandra. Även där behövs kanske en blänkare om att dessa borde ta ett djupt andetag och gå ut i friska luften istället.

//T

Åh, jädrar! Jag och stintan (6 inlägg/dag flirting.gif ) tycker lika!
silos
CITAT (Tapio @ 16-09-2011, 15:25) *
Halaj!

Är det så dumt det där?
Jag roar mig ibland med att dela antalet inlägg med hur länge vissa har varit medlemmar här.
Det visar sig att vissa skriver 5-10 inlägg här DAGLIGEN!
Det känns inte som riktigt friskt beteende, för det innebär ju att dessa i princip inte gör annat hela dagarna.
Där tycker jag att en liten påminnelse om att det finns annat i livet än att hänga på ett forum är helt på sin plats.

Vissa trådar urartar till käbbel som aldrig verkar ta slut. Sida upp och sida ner med två-tre kombattanter som käftar med varandra. Även där behövs kanske en blänkare om att dessa borde ta ett djupt andetag och gå ut i friska luften istället.

//T


Du kan väll aldrig mena mig confused.gif rotfl.gif biggrin.gif
Annars så skriver jag i genosnitt 2 inlägg om dagen.
Du kan knappast veta hur pass friskt beteende någon annan ha,oavsätt om man skriver 0 eller 10 inlägg om dagen,har du träffat alla så du kan uttala dig?
Och vem rätt bestämma över en annan människas liv,vad h*n får göra eller vad h*n får inte göra?
Som jag har skrivit tidigare så finns det människor som inte kommer ut av olika anledningar så deras räddning är internett med sin forumvärld!

Och nu skall jag ut och rasta mina hundar för den fjärde gången.
batski
Har läst/hört nånstans att Voltaire skrev massvis med brev per dag naughty.gif
*Stintan*
CITAT (Tapio @ 16-09-2011, 15:25) *
Halaj!

Är det så dumt det där?
Jag roar mig ibland med att dela antalet inlägg med hur länge vissa har varit medlemmar här.
Det visar sig att vissa skriver 5-10 inlägg här DAGLIGEN!
Det känns inte som riktigt friskt beteende, för det innebär ju att dessa i princip inte gör annat hela dagarna.
Där tycker jag att en liten påminnelse om att det finns annat i livet än att hänga på ett forum är helt på sin plats.

Vissa trådar urartar till käbbel som aldrig verkar ta slut. Sida upp och sida ner med två-tre kombattanter som käftar med varandra. Även där behövs kanske en blänkare om att dessa borde ta ett djupt andetag och gå ut i friska luften istället.

//T

Åh, jädrar! Jag och stintan (6 inlägg/dag flirting.gif ) tycker lika!


giggle.gif

Fast det där med antal inlägg går ju inte att tolka på det sättet. Det behövs ju bara att någon är aktiv i Ordassocieringstråden eller Svara och ställ ny fråga under några dagar så blir det ju massor av inlägg. Inte sjutton har jag suttit här och skrivit 6 inlägg/ dag utan vissa dagar blir det många fler och andra perioder inga alls. Så är det nog för många. Dessutom var det ju förr ett sorts premieringssystem kopplat till antalet inlägg man gjort vilket var kopplat till nicknamnet på något vis så då spädde man ju avsiktligt på antalet i såna trådar jag nämnde. wink.gif
Huggorm
CITAT (batski @ 16-09-2011, 15:40) *
Har läst/hört nånstans att Voltaire skrev massvis med brev per dag naughty.gif

Han brevväxlade ju med nästan varenda kunglighet eller annan betydande person i Europa. Men hans brev var nog av en aningen högre kvalitet än det mesta som skrivs på detta forum eller nätforum över huvud taget... Sedan var ju filosoferandet hans liv, så det är inte märkligt att han spenderade tid på det. Om någon har som huvudsaklig livsuppgift att skriva inlägg här blir man ju lite beklämd crying.gif
Cacki
"Skaffa dej ett liv"... Men vem sätter normen för vad "ett liv" är då?? confused.gif
Är det lika okej att gallopera ut på en golfbana och säga till någon "skaffa dej ett liv, ta en skogspromenad"? Jag skulle egentligen mycket väl kunna göra det som själv inte kan se något meningsfullt i den sporten alls, men vaddå!? Det har väl inte jag med att göra. Eller till en trädgårdsnörd "Stå inte där och böka i jorden, skaffa dej ett liv istället!".
Konstigt nog verkar div sociala mötesplatser på nätet ha fått en nedvärderande stämpel över sej. Nog är det väl mer givande att kommunicera med andra än att t.ex. sitta timme ut och timme in och glo på sport, såpor,dåliga filmer, läsa skvallerblaskor eller någon annan skit. Inte katten rör man på sej mer då heller om det är det som är avgörande för liv eller ickeliv.
Jag ser det här mer som "ett jättestort kafferep" som man kan komma och gå ifrån när f-n man vill och det är ju kanonbra!
Ang. 5-10 inlägg om dagen...Öppnar man inte käften fler gånger per dag så är man inte någon speciellt talför och social person precis...
ÄSCH...Prata på med fingrarna så mycket ni bara orkar, gott folk! Strunta i vad dysterkvistarna skriver!
silos
CITAT (Cacki @ 16-09-2011, 16:33) *
"Skaffa dej ett liv"... Men vem sätter normen för vad "ett liv" är då?? confused.gif
Är det lika okej att gallopera ut på en golfbana och säga till någon "skaffa dej ett liv, ta en skogspromenad"? Jag skulle egentligen mycket väl kunna göra det som själv inte kan se något meningsfullt i den sporten alls, men vaddå!? Det har väl inte jag med att göra. Eller till en trädgårdsnörd "Stå inte där och böka i jorden, skaffa dej ett liv istället!".
Konstigt nog verkar div sociala mötesplatser på nätet ha fått en nedvärderande stämpel över sej. Nog är det väl mer givande att kommunicera med andra än att t.ex. sitta timme ut och timme in och glo på sport, såpor,dåliga filmer, läsa skvallerblaskor eller någon annan skit. Inte katten rör man på sej mer då heller om det är det som är avgörande för liv eller ickeliv.
Jag ser det här mer som "ett jättestort kafferep" som man kan komma och gå ifrån när f-n man vill och det är ju kanonbra!
Ang. 5-10 inlägg om dagen...Öppnar man inte käften fler gånger per dag så är man inte någon speciellt talför och social person precis...
ÄSCH...Prata på med fingrarna så mycket ni bara orkar, gott folk! Strunta i vad dysterkvistarna skriver!


Bra skrivet!
Tapio
CITAT (*Stintan* @ 16-09-2011, 16:17) *
giggle.gif

Fast det där med antal inlägg går ju inte att tolka på det sättet. Det behövs ju bara att någon är aktiv i Ordassocieringstråden eller Svara och ställ ny fråga under några dagar så blir det ju massor av inlägg. Inte sjutton har jag suttit här och skrivit 6 inlägg/ dag utan vissa dagar blir det många fler och andra perioder inga alls. Så är det nog för många. Dessutom var det ju förr ett sorts premieringssystem kopplat till antalet inlägg man gjort vilket var kopplat till nicknamnet på något vis så då spädde man ju avsiktligt på antalet i såna trådar jag nämnde. wink.gif


Halaj!

Du har rätt.
Sen kan det ju också vara folk som drabbats av bore out på jobbet och inte har bättre för sig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bore-out

Själv hängde jag här jämt då när mitt hus var nyköpt. Jag visste ingenting om odling så jag insöp kunskap här.
Men sen när solis hittade hit och började tokhärja så ledsnade jag och drog.
Mellan 2005-2006 och 2010 var jag nog inloggad max en gång i halvåret.
Jag var också less på allt ogräs och skit.
Men nu har intresset kommit tillbaka med full kraft!

//T
silos
CITAT (Tapio @ 16-09-2011, 17:10) *
Halaj!

Du har rätt.
Sen kan det ju också vara folk som drabbats av bore out på jobbet och inte har bättre för sig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bore-out

Själv hängde jag här jämt då när mitt hus var nyköpt. Jag visste ingenting om odling så jag insöp kunskap här.
Men sen när solis hittade hit och började tokhärja så ledsnade jag och drog.
Mellan 2005-2006 och 2010 var jag nog inloggad max en gång i halvåret.
Jag var också less på allt ogräs och skit.
Men nu har intresset kommit tillbaka med full kraft!

//T


Ojdå,så du skyller på mig?!
batski
CITAT (Cacki @ 16-09-2011, 16:33) *
"Skaffa dej ett liv"... Men vem sätter normen för vad "ett liv" är då?? confused.gif
Är det lika okej att gallopera ut på en golfbana och säga till någon "skaffa dej ett liv, ta en skogspromenad"? Jag skulle egentligen mycket väl kunna göra det som själv inte kan se något meningsfullt i den sporten alls, men vaddå!? Det har väl inte jag med att göra. Eller till en trädgårdsnörd "Stå inte där och böka i jorden, skaffa dej ett liv istället!".
Konstigt nog verkar div sociala mötesplatser på nätet ha fått en nedvärderande stämpel över sej. Nog är det väl mer givande att kommunicera med andra än att t.ex. sitta timme ut och timme in och glo på sport, såpor,dåliga filmer, läsa skvallerblaskor eller någon annan skit. Inte katten rör man på sej mer då heller om det är det som är avgörande för liv eller ickeliv.
Jag ser det här mer som "ett jättestort kafferep" som man kan komma och gå ifrån när f-n man vill och det är ju kanonbra!
Ang. 5-10 inlägg om dagen...Öppnar man inte käften fler gånger per dag så är man inte någon speciellt talför och social person precis...
ÄSCH...Prata på med fingrarna så mycket ni bara orkar, gott folk! Strunta i vad dysterkvistarna skriver!


000.gif smiley_small_hug.gif
Tapio
CITAT (silos @ 16-09-2011, 17:14) *
Ojdå,så du skyller på mig?!


Halaj!

Jag säger ju att jag blev lite lack på trädgårdsgrejen där ett tag.
Men visst blev jag trött där när du höll på.
Varje gång man gick in på nya inlägg så var över hälften av trådarna startade av dig. Dag ut och dag in. Allt annat drunknade i dina trådar över de där djäääävla dockorna som pratade med dig.
Numera håller du en vettig nivå. Jag gillar dina trådar, de är ofta intressanta även om jag inte håller med dig.

//T
Red Top
CITAT (sqrulan @ 15-09-2011, 23:23) *
ha ha ha.....
Vad jag menade var ett svar på: Varför skriver man på engelska i ett svenskt forum!? OM det var dumt att göra det (skriva get a life) nästan allt som vi skriver är det lite engelskt i så där kommer vi inte undan. Ja okej, jag hadde andra tankar också! coolgleam.gif Angående Silos så tänker jag inte skriva mer och låta hennes teorier/frågor och allt annat rinna ut i sanden. Det är ganska ointressant och OM man inte sitter på Odla dagarna igenom så kanske man har ett liv! giggle.gif Undra hur många som sitter här som skulle kunna ha ett jobb= Liv???

devil.gif

Jag tycker lite synd om dig, om det du uppfattar som ett liv, är ditt jobb.

Även om jag i hela mitt liv har haft bra och stimulerande jobb, har jag då aldrig sett jobbet som mitt liv.

Mitt liv har varit alla de fantastiska saker, som tiden utanför jobbet har berikat mig med. Till exempel: [attachment=64794:aufnArm.gif]





silos
CITAT (Tapio @ 16-09-2011, 17:44) *
Halaj!

Jag säger ju att jag blev lite lack på trädgårdsgrejen där ett tag.
Men visst blev jag trött där när du höll på.
Varje gång man gick in på nya inlägg så var över hälften av trådarna startade av dig. Dag ut och dag in. Allt annat drunknade i dina trådar över de där djäääävla dockorna som pratade med dig.
Numera håller du en vettig nivå. Jag gillar dina trådar, de är ofta intressanta även om jag inte håller med dig.

//T


Då förstår jag dig!Det var en jobbig tid för alla här kan jag tänka mig!
Nu skall de där djäääävla dockorna på utställning till våran Bibliotek under en månads tid och det är ett fruktansvärd babbel i dockornas rum. rotfl.gif (men säg inte det till någon) whist.gif

Roligt att du gillar mina trådar och det vore ju hemskt om alla höll med mig!

CITAT (Red Top @ 16-09-2011, 19:41) *
Jag tycker lite synd om dig, om det du uppfattar som ett liv, är ditt jobb.

Även om jag i hela mitt liv har haft bra och stimulerande jobb, har jag då aldrig sett jobbet som mitt liv.

Mitt liv har varit alla de fantastiska saker, som tiden utanför jobbet har berikat mig med. Till exempel: [attachment=64794:aufnArm.gif]


Bra skrivet! Och vilka talande smilisar du har!
Överbölingen
Varför hackar vi på Silos?
Hon tycker och tänker så. Jasså!

Jag respekterar hennes åsikter. Men håller inte med. Det känns fel för mig. Naturvetare i botten men humanist i tanken.

Böckernas bok ger råd om en livsstil. Svår att tolka och fel begås ofta för att man hakar upp sig på senare formuleringar i stället för att ställa dem i relation till grundformuleringarna. Då får de en annan innebörd.
Så även Koranen och Talmud m fl . Ingen gudom var än den hör hemma förespråkar våld mot oliktänkande. Det är senkomna fundamentalisters tolkning. Allt från korstågen till nuvarande motsättningar.

Ur min smala vinkel sett så är råvarufördelningen i världen det enda att bråka om. Och då handlar det om solidaritet.

Demokrati där det är demokrati är bra. Men inte alltid. Ibland är det en täckmantel. USA är ett bra exempel och Ryssland. Diktatorsgränsen är minimal.
batski
CITAT (Överbölingen @ 16-09-2011, 22:11) *
Varför hackar vi på Silos?
Hon tycker och tänker så. Jasså!

Jag respekterar hennes åsikter. Men håller inte med. Det känns fel för mig. Naturvetare i botten men humanist i tanken.

Böckernas bok ger råd om en livsstil. Svår att tolka och fel begås ofta för att man hakar upp sig på senare formuleringar i stället för att ställa dem i relation till grundformuleringarna. Då får de en annan innebörd.
Så även Koranen och Talmud m fl . Ingen gudom var än den hör hemma förespråkar våld mot oliktänkande. Det är senkomna fundamentalisters tolkning. Allt från korstågen till nuvarande motsättningar.

Ur min smala vinkel sett så är råvarufördelningen i världen det enda att bråka om. Och då handlar det om solidaritet.

Demokrati där det är demokrati är bra. Men inte alltid. Ibland är det en täckmantel. USA är ett bra exempel och Ryssland. Diktatorsgränsen är minimal.


Många kloka ord! tummenupp.gif
Myosotis
CITAT (Rihane @ 16-09-2011, 13:55) *
Det är ett uttryck som jag tror att den som använder det, själv skulle bli sårad om någon sa det till denne.

tummenupp.gif Bra sagt!

CITAT (Cacki @ 16-09-2011, 16:33) *
"Skaffa dej ett liv"... Men vem sätter normen för vad "ett liv" är då?? confused.gif
Är det lika okej att gallopera ut på en golfbana och säga till någon "skaffa dej ett liv, ta en skogspromenad"? Jag skulle egentligen mycket väl kunna göra det som själv inte kan se något meningsfullt i den sporten alls, men vaddå!? Det har väl inte jag med att göra. Eller till en trädgårdsnörd "Stå inte där och böka i jorden, skaffa dej ett liv istället!".
Konstigt nog verkar div sociala mötesplatser på nätet ha fått en nedvärderande stämpel över sej. Nog är det väl mer givande att kommunicera med andra än att t.ex. sitta timme ut och timme in och glo på sport, såpor,dåliga filmer, läsa skvallerblaskor eller någon annan skit. Inte katten rör man på sej mer då heller om det är det som är avgörande för liv eller ickeliv.
Jag ser det här mer som "ett jättestort kafferep" som man kan komma och gå ifrån när f-n man vill och det är ju kanonbra!
Ang. 5-10 inlägg om dagen...Öppnar man inte käften fler gånger per dag så är man inte någon speciellt talför och social person precis...
ÄSCH...Prata på med fingrarna så mycket ni bara orkar, gott folk! Strunta i vad dysterkvistarna skriver!

Klok som vanligt! bravo.gif

CITAT (Red Top @ 16-09-2011, 19:41) *
Jag tycker lite synd om dig, om det du uppfattar som ett liv, är ditt jobb.

Även om jag i hela mitt liv har haft bra och stimulerande jobb, har jag då aldrig sett jobbet som mitt liv.

Mitt liv har varit alla de fantastiska saker, som tiden utanför jobbet har berikat mig med. Till exempel: [attachment=64794:aufnArm.gif]

wub.gif
silos
CITAT (sqrulan @ 15-09-2011, 22:31) *
Varför gör du inte det då?........................................(känner mej som ett "troll" ikväll) giggle.gif


[attachment=64825:f.png]
silos
´
Aqvakul
??????????????
silos
CITAT (silos @ 19-09-2011, 17:20) *
´


http://www.youtube.com/watch?v=uInbMPEktTo...feature=related
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon