andersen
Var ute och plockade svamp idag, och blev skiträdd skrämde upp ett vildsvin som låg under en gran, var ca 3-5meter ifrån den och djävlar vad stor den var när den kutade iväg från mej, det måste finnas väldigt många vildsvin i skogarna där, det är uppbökat nästan överallt i skogen, väljer nog att ta en annan skog nästa gång jag skall plocka svamp.

Ps fick rätt bra med svamp, fast mycket är smått än så länge.
silos
Fy så skrämmande,tur att den sprang bort från dig!
malcolm
CITAT (andersen @ 17-09-2011, 14:02) *
Var ute och plockade svamp idag, och blev skiträdd skrämde upp ett vildsvin som låg under en gran, var ca 3-5meter ifrån den och djävlar vad stor den var när den kutade iväg från mej, det måste finnas väldigt många vildsvin i skogarna där, det är uppbökat nästan överallt i skogen, väljer nog att ta en annan skog nästa gång jag skall plocka svamp.

Ps fick rätt bra med svamp, fast mycket är smått än så länge.

Har sett att de satt upp en varningskylt för vildsvin utmed Lännavägen efter Balingsnässkolan men jag har ännu inte sett något.
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 19-09-2011, 09:56) *
Har sett att de satt upp en varningskylt för vildsvin utmed Lännavägen efter Balingsnässkolan men jag har ännu inte sett något.


Finns visst ganska gott om dom i Södertörnsskogarna. Jag har själv sett ett par rätt stora uppbökade områden och spår i skogen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon