Full version: Hur ofta har du sex?
Sidor: 1, 2, 3
abbbe
Skamvrån lägger vi i facket. Det är 2011. Syftet är inte att ta reda på era sexvanor, men däremot att få se om man vågar visa framfötterna här.

Så hur ofta har du sex?

(Vad som är sex för dig får du själv avgöra, bara det låter rimligt)
Cacki
Kan tyvärr inte rösta för det fanns inget alternativ som passar. Jag gör det nämligen "när jag har lust". Går det att lägga till det alternativet?? flirting.gif
Aqvakul
CITAT (Cacki @ 17-09-2011, 18:55) *
Kan tyvärr inte rösta för det fanns inget alternativ som passar. Jag gör det nämligen "när jag har lust". Går det att lägga till det alternativet?? flirting.gif

tummenupp.gif
*Stintan*
Jag svarar som Cacki yes.gif

Du själv då Abbbe?
abbbe
CITAT (Cacki @ 17-09-2011, 18:55) *
Kan tyvärr inte rösta för det fanns inget alternativ som passar. Jag gör det nämligen "när jag har lust". Går det att lägga till det alternativet?? flirting.gif

Det alternativet finns inte för man kanske inte alltid har sex när man har lust, samtidigt som det är en självklarhet att man har lust vid sex. Och sedan så skulle det alternativet få flest röster, för det är det minst "naknaste" sättet att berätta hur ofta man har sex. Här ska det vara rått. Så det är bara att tänka ut, hur ofta får du lust istället? biggrin.gif

CITAT (*Stintan* @ 17-09-2011, 18:59) *
Jag svarar som Cacki yes.gif

Du själv då Abbbe?

Röstade 3-4 gånger om veckan nyss, glömde att göra det i början.
Meriona
saknade ett alternativ: Aldrig när jag är singel men lite oftare än så när jag har en partner. biggrin.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
tummenupp.gif
CITAT (Cacki @ 17-09-2011, 18:55) *
Kan tyvärr inte rösta för det fanns inget alternativ som passar. Jag gör det nämligen "när jag har lust". Går det att lägga till det alternativet?? flirting.gif


tummenupp.gif
Cacki
CITAT (abbbe @ 17-09-2011, 19:02) *
Det alternativet finns inte för man kanske inte alltid har sex när man har lust, samtidigt som det är en självklarhet att man har lust vid sex. Och sedan så skulle det alternativet få flest röster, för det är det minst "naknaste" sättet att berätta hur ofta man har sex. Här ska det vara rått. Så det är bara att tänka ut, hur ofta får du lust istället? biggrin.gif
Röstade 3-4 gånger om veckan nyss, glömde att göra det i början.


Bara när jag är i rätt stämningsläge...

Om det nu inte är för att du är nyfiken på andras sexvanor så varför frågar du inte lika gärna hur ofta vi petar oss i näsan istället? Det är ju också en privatsak som ingen annan har med att göra, menar jag...

Piccante
Vilken definition av sex har du Abbbe? Om onani räknas som sex så kan ju folk ha det precis när o var de vill när lusten faller på och då kan ju fler alternativ behövas.
silos
Sedan 2001 då jag tog skillsmässa har jag inte haft sex.
Huggorm
CITAT (Markus_H @ 17-09-2011, 19:38) *
Vilken definition av sex har du Abbbe? Om onani räknas som sex så kan ju folk ha det precis när o var de vill när lusten faller på och då kan ju fler alternativ behövas.

Men du kan ju rösta på "varje dag", det funkar ju även om det inte är lika exakt som "varje timme" flirting.gif
gnon49
Att svara på den frågan i ett forum är nog lika omöjligt som om frågan lydigt "hur ofta slår du din fru" eller "hur många gånger har du haft dryparn".
Knappast något man vill skylta med i ett forum. tongue.gif
merlin68
CITAT (gnon49 @ 17-09-2011, 20:35) *
Att svara på den frågan i ett forum är nog lika omöjligt som om frågan lydigt "hur ofta slår du din fru" eller "hur många gånger har du haft dryparn".
Knappast något man vill skylta med i ett forum. tongue.gif


Håller med tongue.gif Men jag röstade i alla fall coolgleam.gif Kul tråd hur som helst naughty.gif
Piccante
CITAT (gnon49 @ 17-09-2011, 20:35) *
Att svara på den frågan i ett forum är nog lika omöjligt som om frågan lydigt "hur ofta slår du din fru" eller "hur många gånger har du haft dryparn".
Knappast något man vill skylta med i ett forum. tongue.gif

jag tycker nog iofs att det är mindre kontroversiellt att ha sex än att slå sin fru...
abbbe
CITAT (Cacki @ 17-09-2011, 19:32) *
Bara när jag är i rätt stämningsläge...

Om det nu inte är för att du är nyfiken på andras sexvanor så varför frågar du inte lika gärna hur ofta vi petar oss i näsan istället? Det är ju också en privatsak som ingen annan har med att göra, menar jag...

Så du tyckte att det var en lite för privat sak att fråga? Varför ville du ha alternativet "när jag har lust" innan du tyckte att det var för privat?

Ja men absolut, visst skulle man fråga något annat privat som "hur ofta skiter du" eller "hur ofta dricker du", varför inte? Oavsett vad, är det upp till var och en att rösta och att skriva . Men nu valdes detta ämne, kanske för att det skulle vara någorlunda mer intressant än "hur ofta petar du dig i näsan", så det är bara att gå med strömmen eller inte. tummenupp.gif

CITAT (Markus_H @ 17-09-2011, 20:41) *
jag tycker nog iofs att det är mindre kontroversiellt att ha sex än att slå sin fru...

Kan hålla med där.
Cacki
CITAT (abbbe @ 17-09-2011, 20:42) *
Så du tyckte att det var en lite för privat sak att fråga? Varför ville du ha alternativet "när jag har lust" innan du tyckte att det var för privat?Ja men absolut, visst skulle man fråga något annat privat som "hur ofta skiter du" eller "hur ofta dricker du", varför inte? Oavsett vad, är det upp till var och en att rösta och att skriva . Men nu valdes detta ämne, kanske för att det skulle vara någorlunda mer intressant än "hur ofta petar du dig i näsan", så det är bara att gå med strömmen eller inte. tummenupp.gif
Kan hålla med där.


För att jag tyckte att det är det mest självklara svaret och naturligtvis att det var lite konstigt att inte alternativet fanns med.
Jag tycker bara att frågan tyder lite på en viss omognad och att man kanske inte har hittat sin egen sexualitet om man behöver jämföra sej med andra. Spelar det någon roll hur ofta "grannen" eller "vi andra odlaiter" har sex om du själv känner dej nöjd med ditt eget sexliv?
Handlar det bara om hur mycket folk "vågar" lämna ut om sej själva kan man precis lika gärna fråga om något annat som ingen annan heller har med att göra. Det var bara så jag menade.
merlin68
Med tanke på hur många visningar tråden har haft under den korta tid den har varit uppe så är nog ämnet väldigt intressant för många laugh.gif
abbbe
CITAT (Cacki @ 17-09-2011, 21:07) *
För att jag tyckte att det är det mest självklara svaret och naturligtvis att det var lite konstigt att inte alternativet fanns med.
Jag tycker bara att frågan tyder lite på en viss omognad och att man kanske inte har hittat sin egen sexualitet om man behöver jämföra sej med andra. Spelar det någon roll hur ofta "grannen" eller "vi andra odlaiter" har sex om du själv känner dej nöjd med ditt eget sexliv?
Handlar det bara om hur mycket folk "vågar" lämna ut om sej själva kan man precis lika gärna fråga om något annat som ingen annan heller har med att göra. Det var bara så jag menade.

Vad någon ska fråga eller inte ska fråga angår inte dig. Bara för att du kanske är uppvuxen med diskret sex betyder det inte att alla ska vara "så" i din omgivning, och att du begär det på ett forum... Att man hela tiden ska dra in känslor och personliga bortförklaringar i ämnen man känner sig obekväma i, som om man verkligen känner människorna här. Så vad förväntar du dig? Och att det ska handla om omognad att fråga hur ofta man har sex utan att ha ett speciellt alternativ som svar... Det kanske inte är hyfsat enligt dig, men vad gör det? Jag frågade bara, du svarade. Jag skiter alltså i vad du tycker är ohyfsat.

CITAT (merlin68 @ 17-09-2011, 21:13) *
Med tanke på hur många visningar tråden har haft under den korta tid den har varit uppe så är nog ämnet väldigt intressant för många laugh.gif

Precis, alla är fegisar! biggrin.gif
*Stintan*
Hur många ärliga svar tror du att du får?

Jag fattar inte heller vad det är för intressant med att få reda på hur ofta andra har sex blink.gif
Cacki
CITAT (abbbe @ 17-09-2011, 21:21) *
Vad någon ska fråga eller inte ska fråga angår inte dig. Bara för att du kanske är uppvuxen med diskret sex betyder det inte att alla ska vara "så" i din omgivning, och att du begär det på ett forum... Att man hela tiden ska dra in känslor och personliga bortförklaringar i ämnen man känner sig obekväma i, som om man verkligen känner människorna här. Så vad förväntar du dig? Och att det ska handla om omognad att fråga hur ofta man har sex utan att ha ett speciellt alternativ som svar... Det kanske inte är hyfsat enligt dig, men vad gör det? Jag frågade bara, du svarade. Jag skiter alltså i vad du tycker är ohyfsat.
Precis, alla är fegisar! biggrin.gif


Jag har inte skrivit ett ord om hyfs, vad fick du det ifrån?? Jag förstår bara inte syftet med frågan, så enkelt är det.
Menar du allvar med att du tycker att folk är fegisar för att de inte vil lämna ut sitt och sin partners sexliv??
abbbe
CITAT (Cacki @ 17-09-2011, 21:28) *
Jag har inte skrivit ett ord om hyfs, vad fick du det ifrån?? Jag förstår bara inte syftet med frågan, så enkelt är det.
Menar du allvar med att du tycker att folk är fegisar för att de inte vil lämna ut sitt och sin partners sexliv??

Men du tyckte det var omoget vilket lätt kan associeras till det.
Det tycker jag, något emot?
xlxl67
CITAT (abbbe @ 17-09-2011, 18:47) *
Skamvrån lägger vi i facket. Det är 2011. Syftet är inte att ta reda på era sexvanor, men däremot att få se om man vågar visa framfötterna här.

Så hur ofta har du sex?

(Vad som är sex för dig får du själv avgöra, bara det låter rimligt)


Detta är faktiskt inget jag skulle svara ärligt på oavsett status på ett sådant här ställe.
Jag vill inte veta ngt om andras vanor/förflutna (om ngn annan inte prompt måste berätta) och jag vill inte att ngn skall veta ngt om mina heller - tråkig kanske men det handlar om integritet. smile.gif

Frågan är intressant mem mest av integritetsskäl.

Förresten vad är att visa framfötterna? Är det att bjuda på ngt smaskigt? wink.gif

CITAT (merlin68 @ 17-09-2011, 21:13) *
Med tanke på hur många visningar tråden har haft under den korta tid den har varit uppe så är nog ämnet väldigt intressant för många laugh.gif


Haha ja spännande att läsa men har aldrig varit för typ "grabbsnack".
merlin68
Abbbe du skriev inte med vem eller vad man kan ha sex laugh.gif Här lite inspriration jag hittade i växtriket a0a.gif

http://www.youtube.com/watch?v=nO-GsDwYwtI...feature=related
Aqvakul
CITAT (xlxl67 @ 17-09-2011, 21:36) *
Detta är faktiskt inget jag skulle svara ärligt på oavsett status på ett sådant här ställe.
Jag vill inte veta ngt om andras vanor/förflutna (om ngn annan inte prompt måste berätta) och jag vill inte att ngn skall veta ngt om mina heller - tråkig kanske men det handlar om integritet. smile.gif

Frågan är intressant mem mest av integritetsskäl.



Så känner jag också...
Cacki
CITAT (abbbe @ 17-09-2011, 21:30) *
Men du tyckte det var omoget vilket lätt kan associeras till det.
Det tycker jag, något emot?


Nej, i så fall måste jag förtydliga mej med att säga att jag inte sätter några som helst likamedtecken mellan hyfs och omognad.
Men visst, jag kan svara ärligt på frågan om det är där skon klämmer, men alternativet finns hur som helst ändå inte med.
Livet är inte konstant, det går upp och ner. Det kan handla om stress, att man har många andra aktiviteter på gång eller helt enkelt är lite i obalans med sej själv. Och ibland "leker livet". Svaret blir därför följande:
Omöjlig för mej att svara på för det skulle aldrig falla mej in att föra bok över det och ta ut något slags medelvärde under, ska vi säga ett år. Vi har helt enkelt sex när vi har lust och bryr oss inte om att hålla räkningen på hur ofta. Huvudsaken är att vi båda känner oss tillfreds. Behöver det vara så mycket svårare än så?
Nöjd?
abbbe
CITAT (Cacki @ 17-09-2011, 22:00) *
Nej, i så fall måste jag förtydliga mej med att säga att jag inte sätter några som helst likamedtecken mellan hyfs och omognad.
Men visst, jag kan svara ärligt på frågan om det är där skon klämmer, men alternativet finns hur som helst ändå inte med.
Livet är inte konstant, det går upp och ner. Det kan handla om stress, att man har många andra aktiviteter på gång eller helt enkelt är lite i obalans med sej själv. Och ibland "leker livet". Svaret blir därför följande:
Omöjlig för mej att svara på för det skulle aldrig falla mej in att föra bok över det och ta ut något slags medelvärde under, ska vi säga ett år. Vi har helt enkelt sex när vi har lust och bryr oss inte om att hålla räkningen på hur ofta. Huvudsaken är att vi båda känner oss tillfreds. Behöver det vara så mycket svårare än så?
Nöjd?

Nej, inte nöjd! Det var för mycket än begärt. Jag förstår ändå det du menar och respekterar det, men kunde du inte välja vore det bättre att du lät bli helt och hållet.
Cacki
CITAT (abbbe @ 17-09-2011, 22:08) *
Nej, inte nöjd! Det var för mycket än begärt. Jag förstår ändå det du menar och respekterar det, men kunde du inte välja vore det bättre att du lät bli helt och hållet.


Läs mitt första inlägg igen och se vad jag svarade. Var inte det ett kort och koncist så säg. Men du var ju tydligen ändå inte nöjd. Jag förstår faktiskt fortfarande inte vad du vill med din fråga. Att snoka i folks sexliv eller att utmana oss att utlämna oss och släppa på vår intregitet? Svara gärna på det.
abbbe
CITAT (Cacki @ 17-09-2011, 22:15) *
Läs mitt första inlägg igen och se vad jag svarade. Var inte det ett kort och koncist så säg. Men du var ju tydligen ändå inte nöjd. Jag förstår faktiskt fortfarande inte vad du vill med din fråga. Att snoka i folks sexliv eller att utmana oss att utlämna oss och släppa på vår intregitet? Svara gärna på det.

Då var vi där igen. Syftet var inget av alternativen, och jag har svårt att tro att någon skulle släppa på sin integritet genom att svara på detta? confused.gif
Cacki
CITAT (abbbe @ 17-09-2011, 22:21) *
Då var vi där igen. Syftet var inget av alternativen, och jag har svårt att tro att någon skulle släppa på sin integritet genom att svara på detta? confused.gif


Nähä, men vad var ditt syfte då?
Visst släpper man på integriteten om man lämnar ut sitt sexliv (och oftast ytterligare en person) på ett internetforum. En del här på odla umgås ju t.o.m privat.
abbbe
CITAT (Cacki @ 17-09-2011, 22:28) *
Nähä, men vad var ditt syfte då?
Visst släpper man på integriteten om man lämnar ut sitt sexliv (och oftast ytterligare en person) på ett internetforum. En del här på odla umgås ju t.o.m privat.

Man är fortfarande inte tvungen att lämna ut några uppgifter.
Cacki
CITAT (abbbe @ 17-09-2011, 22:31) *
Man är fortfarande inte tvungen att lämna ut några uppgifter.


Men snälla abbbe, varför är du så taggig?
Ska jag be om ursäkt för att jag svarade på din omröstning så kan jag göra det. Jag kan redigera bort mitt inlägg också om du vill.
Fycker du att det är för mycket att man vill veta varför du ställer en sån fråga. Jag fattar fortfarande ingenting...men förlåt då! Ska jag ta bort mitt svar eller ej?
herkules
sex som är så skoj ...
det hade iaf kunnat bli en kul tråd smile.gif
Huggorm
CITAT (herkules @ 17-09-2011, 22:38) *
sex som är så skoj ...
det hade iaf kunnat bli en kul tråd smile.gif

Men på odla blir alla trådar ett ältande om oväsentligheter i stället
abbbe
CITAT (Cacki @ 17-09-2011, 22:37) *
Men snälla abbbe, varför är du så taggig?
Ska jag be om ursäkt för att jag svarade på din omröstning så kan jag göra det. Jag kan redigera bort mitt inlägg också om du vill.
Fycker du att det är för mycket att man vill veta varför du ställer en sån fråga. Jag fattar fortfarande ingenting...men förlåt då! Ska jag ta bort mitt svar eller ej?

Jag ville inte att det skulle gå så här lång att man ska behöva känna att man kanske borde ta bort sina svar, tragiskt. duh.gif Det finns inget att be om ursäkt för heller, så jag vet inte vad jag ska säga åt det. Men du gör som du vill, jag föreslår dock att den kan vara kvar. Sagt är sagt.
Cacki
CITAT (herkules @ 17-09-2011, 22:38) *
sex som är så skoj ...
det hade iaf kunnat bli en kul tråd smile.gif


Visst är det det! Synd att jag lyckades sabba tråden. Jag borde nog inte ha svarat alls... sad.gif
(Fast jag vidhåller ändå att det roliga är något jag delar endast med min man och att det egentligen inte angår någon annan.)
herkules
CITAT (Cacki @ 17-09-2011, 22:47) *
Visst är det det! Synd att jag lyckades sabba tråden. Jag borde nog inte ha svarat alls... sad.gif
(Fast jag vidhåller ändå att det roliga är något jag delar endast med min man och att det egentligen inte angår någon annan.)


äh, inte har du sabbat nåt trostar.gif man kan alltid börja om, trådar svänger smile.gif
Chamomille
Fanns inget riktigt bra alternativ för mig heller faktiskt.


Flera gånger om dagen, när jag har lust.


Edit: Konstigt att alla är anonyma som läser den här tråden. giggle.gif
abbbe
CITAT (Chamomille @ 17-09-2011, 22:57) *
Fanns inget riktigt bra alternativ för mig heller faktiskt.
Flera gånger om dagen, när jag har lust.
Edit: Konstigt att alla är anonyma som läser den här tråden. giggle.gif

Varje dag finns?
*Stintan*
CITAT (Chamomille @ 17-09-2011, 22:57) *
......
Edit: Konstigt att alla är anonyma som läser den här tråden. giggle.gif


Det säger väl allt giggle.gif
mamamaggan
Att sex fortfarande är så tabubelagt . Om det i stället hade frågats om hur ofta du äter , vad hade det då blivit för inlägg om det ?

Jag ser inget integritetskränkade i omröstningen , möjligen kan jag undra varför någon vill veta men det hade jag velat veta om det hade gällt hur ofta man äter också.

Vad jag svarade ? Har inte röstat än men just nu lutar det åt någon gång i månaden. Om ett halvår kanske det är mer sällan eller oftare , vad vet jag ?

Om det däremot hade frågats HUR du har sex så hade jag reagerat lite mer.


Piccante
CITAT
Att sex fortfarande är så tabubelagt . Om det i stället hade frågats om hur ofta du äter , vad hade det då blivit för inlägg om det ?


Det är väl som de säger att 82% av männen onanerar, resten ljuger om det tongue.gif
Vissa ämnen är för kontroversiella helt enkelt....
abbbe
CITAT (mamamaggan @ 17-09-2011, 23:21) *
Att sex fortfarande är så tabubelagt . Om det i stället hade frågats om hur ofta du äter , vad hade det då blivit för inlägg om det ?

Jag ser inget integritetskränkade i omröstningen , möjligen kan jag undra varför någon vill veta men det hade jag velat veta om det hade gällt hur ofta man äter också.

Vad jag svarade ? Har inte röstat än men just nu lutar det åt någon gång i månaden. Om ett halvår kanske det är mer sällan eller oftare , vad vet jag ?

Om det däremot hade frågats HUR du har sex så hade jag reagerat lite mer.

tummenupp.gif
Cacki
Vågar man sej på ett litet inlägg till?
Det där med integritetskränkning håller jag helt och hållet med om att det inte kan bli tal om så länge det är frivilligt att svara. Men om det nu, som i mitt fall, handlar om sex där även min partner är inblandad och då tycker jag att man måste ta hänsyn till honom också. Bara för att jag inte har några problem med att berätta, så är det ju inte alls säkert att han skulle vilja det. Lite av en ansvarsfråga mot sin partner alltså. Men då är det naturligtvis inte frågeställaren som gör sej skyldig till en integritetskränkning utan jag....så tänker jag.
mamamaggan
Min partner skulle aldrig känna sig kränkt eller utlämnad av vad jag svarar. Varför skulle han det ? Lika lite som om jag talar om hur ofta vi äter.

Sex är något så helt naturligt , det finns där för att vi ska fortplanta oss om det går . Minst lika naturligt som att vi måste äta för att inte svälta ihjäl.


Men OK , vi har olika syn på det hela fast jag förstår inte varför flera av er reagerar som ni gör.
abbbe
----
Biggan_
Här har du lite tips på fler frågor abbbe! Sexfrågor
Cacki
Jag må väl vara gammalmodig då, men för mej är sex något som är kopplat till känslor för en annan människa och det innerligaste och finaste vi har att ge varann. Det rör bara oss två. Men visst, hur ofta kanske inte är så utlämnande men någonstans där går gränsen. Om gränsen ligger innan eller efter denna fråga är väldigt individuellt. Att ett par som lever tillsammans har sex är det väl ingen som ifrågasätter, men hur ofta? Nja, för vem mer än oss är det relevant egentligen?

Nej, nu får jag lägga av! Skulle ju inte...
Men sex är som sagt alltid ett intressant ämne, inget snack.
abbbe
CITAT (Cacki @ 17-09-2011, 23:59) *
Jag må väl vara gammalmodig då, men för mej är sex något som är kopplat till känslor för en annan människa och det innerligaste och finaste vi har att ge varann. Det rör bara oss två. Men visst, hur ofta kanske inte är så utlämnande men någonstans där går gränsen. Om gränsen ligger innan eller efter denna fråga är väldigt individuellt. Att ett par som lever tillsammans har sex är det väl ingen som ifrågasätter, men hur ofta? Nja, för vem mer än oss är det relevant egentligen?

Nej, nu får jag lägga av! Skulle ju inte...
Men sex är som sagt alltid ett intressant ämne, inget snack.

Om det vore så intressant kan man tala om hur ofta man har sex istället för att skriva 10 rader om varför man inte borde svara. Det låter mer ergonomiskt då. Men nej, missuppfatta inte. Jag vill inte veta heller.

CITAT (Biggan_ @ 17-09-2011, 23:51) *
Här har du lite tips på fler frågor abbbe! Sexfrågor

Tack? Men varför? Är man plötsligt stormförtjust i allt om sex eller rent av kåt när man frågade hur ofta man har sex i dina ögon? Oj.
Biggan_
CITAT (abbbe @ 18-09-2011, 10:16) *
Tack? Men varför? Är man plötsligt stormförtjust i allt om sex eller rent av kåt när man frågade hur ofta man har sex i dina ögon? Oj.


Det var ironi och inget annat!

Jag har varken röstat eller svarat på frågan du ställde. Anledningen till det? Just det, integritet! Alltså är det inget jag svarar på, lika lite som sexfrågorna jag tipsade dej om.
abbbe
CITAT (Biggan_ @ 18-09-2011, 10:34) *
Det var ironi och inget annat!

Jag har varken röstat eller svarat på frågan du ställde. Anledningen till det? Just det, integritet! Alltså är det inget jag svarar på, lika lite som sexfrågorna jag tipsade dej om.

Håll din integritet för dig själv. Bryr mig inte om du väljer att släppa din integritet på gatan eller bevara den.

(Men du googlade ändå efter sexfrågor? Varför? confused.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon