Gossen Ruda
I fredags när jag var på väg till landet hände en ny grej. På motorvägen förbi Mölnlycke. Jag höll på med att köra om ett gäng bilar i högerfilen, längst fram där en tungt lastad lastbil dem treaxligt släp. Tror det var jord eller något liknande. Alldeles bakom lastbilen lår en buss. När jag var ca 75 bakom lastbilen exploderade vänsterhjulet på släpets mittaxel. Jäklar vilken knall. Och vilket rökmoln! Förmodligen skakade en massa damm av från släpet, sikten blev nästan noll. Det blev att hårdbromsa för att få ner hastigheten och att sen ta sig förbi. Lastbilen svängde snabbt in på vägrenen men rökmolnet låg kvar. Som tur var hade jag ingen bakom mig men den bilen hade i så fall även bromsat. Alla bromsade in, jag såg sen i backspegeln att det blev nästan stopp. Det är lite lurigt, det är bättre att köra på så det inte blir stopp på motorvägen. Busschaffisen måste ha fått köra helt i blindo alldeles bakom lastbilen.
NilaM
Fast inte kan man köra om i blindo heller? Man vet ju inte var lastbilen är?

I våras körde jag om en lastbil med flak (sån där som forslade bort snö eller grus) bara för att i backspegeln se hur den från att ha legat i högerfilen plötsligt svischade över högerfilen och rakt ner i diket. Det var punktering där med, med skillnaden att chauffören inte kunde hålla emot med ratten.

Och kanske stannade folk för att kolla att chauffören mådde bra? Inte vet jag.
Sånt är skrämmande i alla fall, så hoppas det är bra med dig Gossen.
Gossen Ruda
Rudan är ok. Jag tror nog mest att folk stannade eller saktade in för att se vad som hände. Rökmolnet la sig så fort lastbilen stannat. Jag vet dock inte om något mer hände, det kan ju ha blivit någon småsmäll i molnet. Sen började trafiken flyta på, jag fick bilar efter mig på vägen och nån som kom ikapp och körde om.
*Stintan*
Vilken tur att det gick bra för dig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon