Full version: villalarm 430 mhz
hellys
Hej

Funderar att köpa ett villalarm som heter Savercall.
Har ngn en aning om detta är bra?

Har sett ett begagnat till hyfsat pris och sett att jag kan köpa till en modul så jag slipper använda telefonjacket så det blir trådlöst och analogt.

Har sett att det har en CE-märning och godkänt på något sätt.
Dock ligger det på 430MHz vilket jag är osäker på är bra?
Kan det vara något dåligt?
Motti
Är ingen expert på Villa alarm alls !men enligt min mening är det detsamma som att tala om "att jag har en massa värdefulla saker i mitt hus "därför har jag larm ,bara det gör ju dit hus intressant för inbrott slipade tjyvar kan fixa ett alarm på nolltid .Bor själv på landet och fundrat på larm men jag tycker det är lite en inbjudan samtidigt för har man larm har man ju en massa dyrbara saker som man vill skydda .Personligen skulle jag hellre vilja ha ett ljudlarm som tjuter som bara den och hörs i hela byn !en riktig mistlur som skrämmer skiten ur dom som försöker ta sig in.Sen finns det dom som tror att det är nog om de sätter upp dekaler i fönstrena om att huset är larmat men sådant går inte inbrottstjyvar på de vet precis vad de ska titta efter.
skånepåg
Larm har väl de flesta idag? Tom. min mamma har det och hon har inget av värde i en lägenhet, man kan fixa larm och kameraövervakning rätt billigt idag jag funderar själv fixa det i min lägenhet men mest för kul för har en dator övers och en kamera för 500:- sen är det fixat ^^
Teknik för antal 10 tusentals kronor så ^^
Får kolla upp det närmare när det händer för finns en hel del bra programvara numera =)
Man kan ju koppla sina larm till mobil och polis och allt som finns idag tongue.gif Och gps, finns ju till hundar med så man kan följa allt tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon