Full version: Pin-kod=hjärnsläpp
Motti
I söndags gick jag in på en Priem mack och skulle handlal stog i i en lång kö tills det var en framför mig herregud tänkte !jag kom inte ihåg min Pin-kod till mitt kort w00t.gif fick panik och gick ut till bilen och åkte iväg.Tänkte att vi ta det på Coop i Tenhult då kommer jag nog ihåg ?in på Coop handlade kom till kassan och sa :hoppas jag kommer ihåg min Pin !tryckte kod två gånger sad.gifdå sa kassabiträdet biggrin.gifu har en chans till?nä det var svart totalt så jag fick lämna mitt personummer och skriva på kvittot !hur F:n kan man glöma bort en Pinkod som man haft i flera år ?har nu stora självan inför besöket i vår affär där vi alltid handlar,är väl bara att hoppas på att de har samma system som Coop:( fattar inte hur det bara kan slinka bort så där efter tio år min Pinkod slap.gif Och varför skrev jag inte upp den hemma på en lapp ?i fall jag skulle få hjärnsläpp slap.gif
gnon49
Är det ett bankort du har så kan du väl begära ett nytt. Jag fick göra det via handelsbankens hemsida när jag slagit fel kod 3ggr i rad vid kassa och kortet spärrades. Beställde ett nytt som snabbt kom.
Aqvakul
CITAT (gnon49 @ 27-09-2011, 23:41) *
Är det ett bankort du har så kan du väl begära ett nytt. Jag fick göra det via handelsbankens hemsida när jag slagit fel kod 3ggr i rad vid kassa och kortet spärrades. Beställde ett nytt som snabbt kom.


Tag kontakt med banken! kompiskram.gif
Motti
Men det var väl F:n att jag skulle få ett släpp nu efter över 15 år !man borde skriva upp sin kod på en lapp och förvara den någon stans :(Skitt är det thumbdown.gif ju mer man tänker ju värre blir det nog .
Aqvakul
CITAT (Motti @ 27-09-2011, 23:48) *
Men det var väl F:n att jag skulle få ett släpp nu efter över 15 år !man borde skriva upp sin kod på en lapp och förvara den någon stans :(Skitt är det thumbdown.gif ju mer man tänker ju värre blir det nog .

Äsch, sånt händer alla nån gång...
Motti
Jag vet ju att jag vet min kod :(den har bara irrat bort sig för tillfället confused.gif men det är mycket nu det där med koder och Pin till allt ju ,inte konstigt igentligen att man får ett "släpp"
Red Top
Sluta grubbla på koden och tänk på något annat. Plötsligt kommer du att kunna koden, som om du aldrig glömt den. smile.gif
Motti
rolleyes.gif tror det är så som du säger !håll tummarna ;)Annars får gubben dra sitt kort och det gynnar ju mig smiley_small_hug.gif
NilaM
Motti, det händer nog så för många. Själv har jag blivit av med två kort för att jag fått släpp och inte kommit ihåg koden. Och jag skulle nog klassa mig som ung wink.gif

Fast jag har kommit på varför jag fått släpp. Jag har fingerminne, det vill säga, jag kommer ihåg hur jag ska röra fingret, men så fort jag blir det minsta nervös och funderar över själva siffrorna, då försvinner minnet som ilvind.

Kan vara en idé att skriva ner, eller som jag, ge koden till någon man litar på som man kan ringa när man inte kommer ihåg smile.gif
Iren
CITAT (Motti @ 27-09-2011, 23:48) *
Men det var väl F:n att jag skulle få ett släpp nu efter över 15 år !man borde skriva upp sin kod på en lapp och förvara den någon stans :(Skitt är det thumbdown.gif ju mer man tänker ju värre blir det nog .



Jag kan förstå känslan... och nog är det väl lite av stress som utlöste den, du ska se att den "poppar" upp då du minst anar det. Sen det Nila säger verkar ju vettigt, kanske kan du leta upp den på så vis? Jag glömde ett arbetsnummer till min man som jag hade använt hur länge som helst, det var då jag lånade en telefon o hade bråttom - pinsamt blush.gif
Chamomille
Fick själv hjärnsläpp vid en bankomat i Portugal av alla ställen. Gissa om jag var nervös inför sista försöket när jag kom på att jag stått och slagit in pin-koden till mobiltelefonen... wacko.gif
Iren
CITAT (Chamomille @ 28-09-2011, 09:44) *
Fick själv hjärnsläpp vid en bankomat i Portugal av alla ställen. Gissa om jag var nervös inför sista försöket när jag kom på att jag stått och slagit in pin-koden till mobiltelefonen... wacko.gif


-fear-.gif
Gossen Ruda
Jag har glömt koden till kortet en gång. Fick använda leg istället. När jag testat hemma och lyckats spärra kortet letade jag igenom alla bankpapper och hittade koden till slut. Sen kunde jag öppna kortet igen genom att gå in via internet och en USB-kabel till datorn och en annan personlig kod som jag inte använt på åratal. Med hjälp av Nordeas kundtjänst och en fil jag laddade ner. Nu har jag skrivit upp koden.
malcolm
Jag har skapat en mapp i datorn där jag skrivit in alla koder och andra viktiga nummer.
Red Top
Jag har koderna i telefonen. Dolda, som telefonnummer.

Lägger in koden någonstans i numret. Tex Matte 0732491253

Har inte siffrorna på samma ställe i numret utan växlar. När jag ser telefonnumret vet jag ju vilka fyra det är, som gäller. Det blir ju ngr stycken med tanke på hur många pinkoder, portkoder, lösenord mm man måste hålla koll på numera.
gnon49
Man behöver ju inte ha glömt koden, bara slagit fel kod. Jag slog bensinkortets kod med bankkortet i terminalen. Kön bakom mig växte och stressen satte in.
Ett tredje kort som jag nästan aldrig använder räddade mig ur pinsamheterna. Kan man inte införa fingeravtrycksläsare istället. Skulle väl underlätta och förhindra kortkapning.
Motti
JIPPY smiley_small_hug.gif hittade koden uppskriven bakom mitt älsta barnbarns kort jag har i plånboken !hade väl någon stanns i bakhuvudet att den kunde finnas dold i min plånbok och se där yahoo.gif där fanns den och den var= 1 ähä det trodde ni va crazy.gif men vilken lättnad Phuu.Nu kan jag åka och shoppa i morgon i lugn och ro och dessutom har jag ju sparat några extra kronor då jag inte vågat annvända kortet 000.gif
gnon49
CITAT (Motti @ 29-09-2011, 23:00) *
JIPPY smiley_small_hug.gif hittade koden uppskriven bakom mitt älsta barnbarns kort jag har i plånboken !hade väl någon stanns i bakhuvudet att den kunde finnas dold i min plånbok och se där yahoo.gif där fanns den och den var= 1 ähä det trodde ni va crazy.gif men vilken lättnad Phuu.Nu kan jag åka och shoppa i morgon i lugn och ro och dessutom har jag ju sparat några extra kronor då jag inte vågat annvända kortet 000.gif

Tala nu om koden så vi kan hjälpa dig nästa gång. naughty.gif
Motti
slap.gif nu glömde jag den igen attans då help.gif
Peztis
Har också varit med om det. Totalt blank i minnet när jag skulle slå in!

Det där är nog en helt vanlig reaktion när man är lite stressad över något, då slår hjärnan av på de mest idiotiska sätt.
abbbe
Sånt kommer med åldern Motti trostar.gif
Peztis
CITAT (abbbe @ 30-09-2011, 22:15) *
Sånt kommer med åldern Motti trostar.gif

Och innan med... biggrin.gif

Fast i o f s, alla blir ju alltid äldre... men jag vet att jag hade blackout när jag var kring 30 så åldern var inget jag kunde skylla på då.
abbbe
CITAT (Peztis @ 30-09-2011, 22:19) *
Och innan med... biggrin.gif

Fast i o f s, alla blir ju alltid äldre... men jag vet att jag hade blackout när jag var kring 30 så åldern var inget jag kunde skylla på då.

Fast har man som TS säger kommit ihåg den i 10-15 år så tyder det på en sak biggrin.gif
Peztis
CITAT (abbbe @ 30-09-2011, 22:22) *
Fast har man som TS säger kommit ihåg den i 10-15 år så tyder det på en sak biggrin.gif

Sorry... hade haft koden i mååånga år och inte fasen hjälpte det ett dugg! Det värsta var att det stod stilla i skallen när jag letade upp den och såg den. Nu har jag vant mig vi den igen.
Motti
Kan med stollthet och glädje tala om att jag var och handlade i dag !talade om för kassörskan att jag nog hade rätt Pin nu ? men vågar du slå den sa hon ?jo då sa jag jag är ganska hundra på att den är rätt nu !slog Pinkoden och vi stog där med andan i halsen !RÄTT w00t.gif kallt gjort tjejen sa kassörskan laugh.gif nu har jag koden uppskriven och har lärt mig en läxa,skriv upp dina koder någon stanns så slipper du all ångest om den skulle våga att falla bort rtfm.gif har nog inte med åldern alls att göra det där med att glömma koder ,just nu har jag varit väldigt stressad några veckor och huvudet har varit fyllt med andra viktigare saker,som sakt "hjärnsläpp"kan nog drabba alla sos.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon