Full version: En skit sak
Carl

Att få rent i toalett kröken är inte lätt kalket sitter stenhårt. Har provat alla medel för syftet utan framgång.
Nu har jag hittat lösningen. Ett paket citronsyra plus två diskmaskin tabletter. Låt stå över natten. Rent!!


Vill man att det ska gå snabbare så kan man ta saltsyra. Kanske inte så miljövänligt
tomas99
Det hadde nog varit helt ok med bara citronsyra, jag brukar slänga apelsinskal i toa och låta dom ligga under natten det fungerar det med.
Red Top
CITAT (tomas99 @ 06-10-2011, 08:43) *
Det hadde nog varit helt ok med bara citronsyra, jag brukar slänga apelsinskal i toa och låta dom ligga under natten det fungerar det med.

Hoppas du plockar upp skalen innan du spolar. Apelsinskal tillhör inte reningsverkspersonalens älsklingsobjekt. Även om det finns betydligt värre saker folk slänger i toaletten. wink.gif

För mer information läs här flirting.gif :

Vad spolar du ner i toaletten?

För övrigt håller jag med om att citronsyran nog gjorde susen utan maskindiskmedel
Ugglemormor
- Men om skiten sitter för hårt? --- köpa en ny dasstol?... confused.gif Det blev så till slut efter flera års putsande....... crazy.gif
Peztis
Det beror ju på vad det är!

Om det är kalk så är ju ättika oslagbart! Proppen i handfatet var mer el mindre gult av beläggnig men så hällde jag på attika och lät stå i några minuter och nu är den helt skinande blank!
Eva i Skåne
När frågan nu aktualiserats undrar jag också över hur man får rent nere i holken.
Sen vi flyttade har jag en toa som är omöjlig att komma åt i sidorna med borsten. Det är precis som om det är en för snäv vinkel som borsten inte når. Har funderat på att använda en diskborste (endast för detta bruk, om någon undrar devil.gif )
Det handlar inte om kalkavlagringar, åtminstone inga gamla sådana för där var rent när vi flyttade in.
Kanske ska jag också testa en påse citronsyra
Motti
Pimpsten !man får köra ner näven och skrubba med pimpsten ! Alqaselltertabletter ska visst fungera också ska finnas på Apoteket.Själv har jag inga problem med sådana belägningar i toan,tror man får städa toan ett par gånger i veckan minst så slipper man kalkavlagringar ,och att man spolar efter sig varje gång.
Överbölingen
Det är lättare att hålla rent i Överböle än i Östersund. Vattnet i Böle är lågt hD, ph 6.7 — 7 men lite hög fluorhalt. Ej lämpligt till bebisar innan kok.
I Östersund är dH lite högt och klorerat. Känns ibland på lukten. Dessutom ozonrenat. Periodvis mycket kusar. Men det har ni väl läst om. Fast det är en skitsak.
Ugglemormor
Näe, kommer inte åt den dj....a kröken...... ranting.gif ska pröva hälla i era förslag då..hm..... rotfl.gif
Carl

Det funkar!
Ugglemormor
OK, ska höra iväg någon att skaffa de nämna hjälpenmedlen...... yes.gif och sen får de göra rent.... tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon