Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
Motti
Sossarnas nya pertiledare blev tagen på bar gärning " handen i kakburken " och oj vad han inte visste något om något när det gäller bostadsbidrag mm thumbdown.gif Vill man vinna trovärdighet så får man ta reda på vad som gäller även för en politiker .Kört kört för sossarna som gärna lever på skattepengar från arbetarna rtfm.gif !
Gita
CITAT (Motti @ 08-10-2011, 02:08) *
Sossarnas nya pertiledare blev tagen på bar gärning " handen i kakburken " och oj vad han inte visste något om något när det gäller bostadsbidrag mm thumbdown.gif Vill man vinna trovärdighet så får man ta reda på vad som gäller även för en politiker .Kört kört för sossarna som gärna lever på skattepengar från arbetarna rtfm.gif !

Och med Sahlins kontokortsaffärer i färskt minne förväntade man väl sig att han skulle vara extra försiktig. Hela historien visar väl på att Juholt inte tillhör de allra smartaste (snällt sagt)
Gita
*Stintan*
Räcker det inte med en tråd om detta? Det är tydligen symptomatiskt för moderater att rapa ur sig samma sak i det evinnerliga.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 08-10-2011, 09:13) *
Räcker det inte med en tråd om detta? Det är tydligen symptomatiskt för moderater att rapa ur sig samma sak i det evinnerliga.

Symptomatiskt men från ett annat håll tycks vara "att det man egentligen inte kan försvara det försöker man prata bort eller förtiga"
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 08-10-2011, 09:49) *
Symptomatiskt men från ett annat håll tycks vara "att det man egentligen inte kan försvara det försöker man prata bort eller förtiga"
Gita


Knepigt att försvara, prata bort eller förtiga något man vet alldeles för lite om. Varför skulle man göra det? Men du, Motti och en del andra verkar sitta inne med fakta om allt som rör sossarna.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 08-10-2011, 11:59) *
Knepigt att försvara, prata bort eller förtiga något man vet alldeles för lite om. Varför skulle man göra det? Men du, Motti och en del andra verkar sitta inne med fakta om allt som rör sossarna.

Nåja, när det gäller Juholt och hans lägenhetsaffär kommer det från en relativt säker källa, eller hur?
Nämligen från honom själv.
Gita
Anma
Jag tror inte att det var medvetet, men fullständigt idiotiskt och otroligt slarvigt. Det är vad jag tror och det finns inte så mycket varken att prata bort eller försvara eller tiga om vad det gäller den saken. Som sagt, 3000:- är inga pengar för honom, även fast det för mig och för många andra är supermycket.
herkules
CITAT (Gita @ 08-10-2011, 06:16) *
Och med Sahlins kontokortsaffärer i färskt minne förväntade man väl sig att han skulle vara extra försiktig. Hela historien visar väl på att Juholt inte tillhör de allra smartaste (snällt sagt)
Gita


rotfl.gif minne är bra, själv minns jag stegö-chilo, borelius, littorin och pissfulla schenström. kan iofs ha glömt någon smile.gif
Huggorm
CITAT (herkules @ 08-10-2011, 12:11) *
rotfl.gif minne är bra, själv minns jag stegö-chilo, borelius, littorin och pissfulla schenström. kan iofs ha glömt någon smile.gif

Skillnaden är att moderater som gör bort sig rejält brukar avgå. Sossar däremot biter sig kvar som iglar, även om det får hela partiet att gå i sank.
herkules
CITAT (Huggorm @ 08-10-2011, 12:14) *
Skillnaden är att moderater som gör bort sig rejält brukar avgå. Sossar däremot biter sig kvar som iglar, även om det får hela partiet att gå i sank.

jag pratar minne.
gnon49
Tror inte han gjort det medvetet faktiskt. Så dum får man barra inte vara. Men nog borde varningsklockorna ringa när man låter sambon bo gratis i hennes egen lägenhet, Han är ju inte ny i riksdagen. Även dumhet kan kosta när man är politiker. Och när dom starkaste fördömandena kommer från egna leden inser han nog vad han ställt till med. Nästa gång kan det vara en politiker inom alliansen. Dumhet har inga politiska gränser.
herkules
CITAT (gnon49 @ 08-10-2011, 12:20) *
Tror inte han gjort det medvetet faktiskt. Så dum får man barra inte vara. Men nog borde varningsklockorna ringa när man låter sambon bo gratis i hennes egen lägenhet, Han är ju inte ny i riksdagen. Även dumhet kan kosta när man är politiker. Och när dom starkaste fördömandena kommer från egna leden inser han nog vad han ställt till med. Nästa gång kan det vara en politiker inom alliansen. Dumhet har inga politiska gränser.

och jag är helt övertygad om att han gjorde det medvetet (och trodde att han skulle klara sig), om inte - så jävla dum i huvudet får man inte vara som partiledare för ett parti där ALLT hänger på just partiledaren.
Huggorm
Det är egentligen märkligt. En sådan sak är ju uppenbar för vem som helst, och någon som nått partiledarplatsen borde ju dessutom vara smartare än genomsnittet. Särskilt i ett parti som ofta förknippas med bidrag och bidragsfuskande borde ju sådant där vara något man kollar upp noga.
herkules
CITAT (Huggorm @ 08-10-2011, 12:25) *
Det är egentligen märkligt. En sådan sak är ju uppenbar för vem som helst, och någon som nått partiledarplatsen borde ju dessutom vara smartare än genomsnittet. Särskilt i ett parti som ofta förknippas med bidrag och bidragsfuskande borde ju sådant där vara något man kollar upp noga.

nu hittar du allt på - var förknippas socialdemokraterna med bidragsfusk?
Huggorm
CITAT (herkules @ 08-10-2011, 12:28) *
nu hittar du allt på - var förknippas socialdemokraterna med bidragsfusk?

I borgerliga led naughty.gif
herkules
CITAT (Huggorm @ 08-10-2011, 12:32) *
I borgerliga led naughty.gif

dvs, icke trovärdigt smile.gif
Gita
CITAT (herkules @ 08-10-2011, 12:11) *
rotfl.gif minne är bra, själv minns jag stegö-chilo, borelius, littorin och pissfulla schenström. kan iofs ha glömt någon smile.gif

Och alla fick de lämna sina poster, eller hur?
Gita
Gita
CITAT (herkules @ 08-10-2011, 12:35) *
dvs, icke trovärdigt smile.gif

Ja, det var ju också ett svar, i synnerhet som diskussionen handlar om Juholts (S) hyresfiffel.
Gita
xlxl67
CITAT (herkules @ 08-10-2011, 12:11) *
rotfl.gif minne är bra, själv minns jag stegö-chilo, borelius, littorin och pissfulla schenström. kan iofs ha glömt någon smile.gif


Sofia Arkelsten är ju en riktig stjärna i detta sällskap som biter sig fast! yes.gif
Azur
"Gör som jag säger, inte som jag gör" är väl mer eller mindre socialdemokraternas motto.
xlxl67
CITAT (Azur @ 08-10-2011, 14:19) *
"Gör som jag säger, inte som jag gör" är väl mer eller mindre socialdemokraternas motto.


Hehe du höjer ju inte kvaliteten på denna diskussionen direkt men en gammaö skön klyscha är det som används på politiker från alla läger wink.gif
malarmaster
nu kommer nya uppgifter om semesterresa betald med skattepengar.juholt uppgav att han skulle på arbetsresa till vitryssland(diktatur) för att träffa oppositionsledare,däribland den socialdemokratiske.juholt kvitterar ut 11000:- för en ENSKILD utrikes studieresa. han tar med sig sambon utan riksdagens kännedom som medföljde gratis. juholt definierar själv resan som deras första gemensamma semester.
resan skedde 2006 så juholt var riksdagsledamot vid tillfället. någon som ser ett mönster avseende moral o skattepengar?
citat K.G. Bergström: lika god kålsupare som Mona Sahlin.slut citat.
nu kommer allt juholt gjort de senaste 10 åren att granskas med lupp av medierna,vad mer kommer de att hitta? Ulf
Huggorm
CITAT (xlxl67 @ 08-10-2011, 14:13) *
Sofia Arkelsten är ju en riktig stjärna i detta sällskap som biter sig fast! yes.gif

Vad har hon gjort för ont?
herkules
CITAT (Gita @ 08-10-2011, 13:56) *
Ja, det var ju också ett svar, i synnerhet som diskussionen handlar om Juholts (S) hyresfiffel.
Gita


det är därför du talar om sahlin?
mamamaggan
Karln är ett präktigt klantarsel oavsett vilket politisk parti han tillhör. Han vet ATT man kan få hyran betald + lite till men inte hur reglerna är?!!!

Föga troligt .

Hoppas han får sparken direkt nu så att S kan få en vettig partiledare !!
Blomstertanten
DN
" Men det finns ingen regel som exakt anger hur en riksdagsledamot ska agera om en egen lägenhet delas med någon annan.

– Det står inte explicit, men det är underförstått att vi bara täcker ledamotens egna kostnader, säger Marianne Bjernbäck, enhetschef på riksdagsförvaltningen, till DN.se."

Så Juholt har alltså brutit mot en regel som inte finns! sleep.gif

mamamaggan
Regeln finns inte , OK , men en man i den positionen borde ha vett i skallen att inte begära betalt för sin sambos lägenhet.


herkules
jag begriper öht inte varför man ska ha bidrag till bostad när man sitter på en sådan lön som våra politiker gör.
juholt har inga större kostnader för sitt radhus i oscarshamn, som är betalt o klart, varför ska han ens ha halva hyran (3500 kr) t kvarten i västertorp? skulle tro han har råd att slanta den månadskostnaden utan att svälta!
Gossen Ruda
Tänker inte gå in i debatten, har annat att göra, men vill bara slå fast ett par punkter.

1. Juholt har haft detta bidrag i flera år, varför har inget brytt sig tidigare? Var han för litet byte för mediadrevet? Säger en del om media.

2. Detta är en liten skitsak som högern försöker blåsa upp som en ballong.

3. Det är inte moderaterna som väljer partiledare i S hur gärna de än vill, inte ens högerflygeln på Odla.

God middag.
andersen
CITAT (Gossen Ruda @ 08-10-2011, 17:38) *
Tänker inte gå in i debatten, har annat att göra, men vill bara slå fast ett par punkter.

1. Juholt har haft detta bidrag i flera år, varför har inget brytt sig tidigare? Var han för litet byte för mediadrevet? Säger en del om media.

2. Detta är en liten skitsak som högern försöker blåsa upp som en ballong.

3. Det är inte moderaterna som väljer partiledare i S hur gärna de än vill, inte ens högerflygeln på Odla.

God middag.


Förbannat bra inlägg, är förvånad smile.gif
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 08-10-2011, 17:38) *
Tänker inte gå in i debatten, har annat att göra, men vill bara slå fast ett par punkter.

1. Juholt har haft detta bidrag i flera år, varför har inget brytt sig tidigare? Var han för litet byte för mediadrevet? Säger en del om media.

2. Detta är en liten skitsak som högern försöker blåsa upp som en ballong.

3. Det är inte moderaterna som väljer partiledare i S hur gärna de än vill, inte ens högerflygeln på Odla.

God middag.
Du har verkligen börjat ta socialdemokraterna i försvar den sista tiden. Bra, de behöver all hjälp de kan få smile.gif
herkules
jag tycker att det är bra när det skrivs om fuskande politiker, blå som grön. eller lila. arkelsten var det ngn som skrev tidigare, hon höll väl på med svarta lägenhetsaffärer?
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 08-10-2011, 17:38) *
Tänker inte gå in i debatten, har annat att göra, men vill bara slå fast ett par punkter.

1. Juholt har haft detta bidrag i flera år, varför har inget brytt sig tidigare? Var han för litet byte för mediadrevet? Säger en del om media.

2. Detta är en liten skitsak som högern försöker blåsa upp som en ballong.

3. Det är inte moderaterna som väljer partiledare i S hur gärna de än vill, inte ens högerflygeln på Odla.

God middag.

1. Det är väl ändå en självklarhet att partiledaren för ett av de största politiska partierna och ev. (förhoppningsvis inte) en kommande statsminister granskas hårdare av media än en vanlig riksdagsman.
Klantigt av Juholt att inte inse detta.
2. Högerballong? Nu var det väl ändå Aftonbladet som blåste upp både störst och först.
3. Nej moderaterna väljer inte partiledare för socialdemokraterna men det vore väl konstigt om inte alla, oberoende av partifärg, kan och bör ha en åsikt om en person i den ställningen. F.ö har väl den hårdaste kritiken mot Juholt kommit från sossehåll.
Slutligen undrar jag vad som får dig att så starkt gå ut i försvar för mygel/bedrägeri.
Gita

CITAT (andersen @ 08-10-2011, 17:42) *
Förbannat bra inlägg, är förvånad smile.gif

Jag är också förvånad och lite besviken, jag trodde inte att du var en person som försvarade mygel och bedrägeri.
Gita
mamamaggan
CITAT (herkules @ 08-10-2011, 17:50) *
jag tycker att det är bra när det skrivs om fuskande politiker, blå som grön. eller lila. arkelsten var det ngn som skrev tidigare, hon höll väl på med svarta lägenhetsaffärer?



tummenupp.gif

Blir så förbannad när man som politiker tror att man är förmer än andra och kan göra som man vill. Visar på ett förakt för " vanligt " folk som gör mig skitförbannad.
xlxl67
CITAT (Blomstertanten @ 08-10-2011, 15:56) *
DN
" Men det finns ingen regel som exakt anger hur en riksdagsledamot ska agera om en egen lägenhet delas med någon annan.

– Det står inte explicit, men det är underförstått att vi bara täcker ledamotens egna kostnader, säger Marianne Bjernbäck, enhetschef på riksdagsförvaltningen, till DN.se."

Så Juholt har alltså brutit mot en regel som inte finns! sleep.gif


Ja Herregud vad mycket om och men det finns ! :/
Det känns ändå otroligt klantigt att försätta sig i denna situation. Verkar som politikerna glömmer bort de små "moralsakerna" som vi vanliga knegare tvingas tänka på. De tror nog att mkt är helt ok pga att de är just politiker och är lite extra viktiga.
Cacki
CITAT (mamamaggan @ 08-10-2011, 19:03) *
tummenupp.gif

Blir så förbannad när man som politiker tror att man är förmer än andra och kan göra som man vill. Visar på ett förakt för " vanligt " folk som gör mig skitförbannad.


Visst är det så! Jag blir förbannad på folk som tror att de är för mer än andra oavsett om de är politiker eller ej! Det visar på ett förakt för sina medmänniskor. Fy f-n för översittare var man än hittar dem!
xlxl67
CITAT (Gita @ 08-10-2011, 19:02) *
2. Högerballong? Nu var det väl ändå Aftonbladet som blåste upp både störst och först.
...


Ja det är väl media som grävt fram detta?
Säg vad man vill om högern/politiken men har inte speciellt Reinfeldt hållt sig borta från smutskastning på ett bra sätt till skillnad från mga höger/vänsterpolitiker innan?
*Stintan*
CITAT (Cacki @ 08-10-2011, 19:08) *
Visst är det så! Jag blir förbannad på folk som tror att de är för mer än andra oavsett om de är politiker eller ej! Det visar på ett förakt för sina medmänniskor. Fy f-n för översittare var man än hittar dem!


tummenupp.gif
xlxl67
CITAT (Huggorm @ 08-10-2011, 14:41) *
Vad har hon gjort för ont?


Tveksamma shell/mutresor och lägenhetsaffärer. Du får söka mer på Google. smile.gif
gnon49
Är man en offentlig person så vet man nog att när murvlarna vädrar morgonluft, så kan vad som helst hända. Just nu gräver man djupt i Juholts görande o låtande bakåt i tiden. T.ex att han höll i ett seminarium om riksdagens regler om bl.a dubbel bostad. Rätt eller fel? Nja ibland kan det bli för mycket grävande tycker jag, men en snöboll blir snabb stor o tung. har Juholt sedan medarbetare runt sig som tar reglerna med en klackspark och inte informerar så är det än värre. En kultur av dunka i ryggen mentalitet. Det kunde ha varit vilken politiker som helst, men nu vart det Juholt och värre kunde det inte bli för S. Förresten tror jag det är MP som tjänar mest på S agerande, inte SD. Och det är dom väl unt.
Anma
Håkan Juholt på facebook.
"Jag har sedan 1994 lämnat alla uppgifter skriftligen till Riksdagen som ersätter för dubbelt boende. Mitt hem är i Oskarshamn. Jag har varit säker på att jag gjort rätt. Ingen har sagt att jag gjort fel. För en mån sedan fick jag besked att jag gjort fel. Sedan dess har jag gjort allt jag kan för att göra rätt, men förgäves. Igår sa Riksdagen att de inte hade ngt krav på mig. Väldigt förvirrande, trots det betalade jag det kvällstidningarna tyckte jag borde göra. Jag har aldrig försökt lura någon. Är inte felfri alls, men just i den här frågan har jag hela tiden försökt göra rätt"

Ja, det är hans egna sida där han skriver och svarar själv.
gnon49
CITAT (Anma @ 08-10-2011, 21:38) *
Håkan Juholt på facebook.
"Jag har sedan 1994 lämnat alla uppgifter skriftligen till Riksdagen som ersätter för dubbelt boende. Mitt hem är i Oskarshamn. Jag har varit säker på att jag gjort rätt. Ingen har sagt att jag gjort fel. För en mån sedan fick jag besked att jag gjort fel. Sedan dess har jag gjort allt jag kan för att göra rätt, men förgäves. Igår sa Riksdagen att de inte hade ngt krav på mig. Väldigt förvirrande, trots det betalade jag det kvällstidningarna tyckte jag borde göra. Jag har aldrig försökt lura någon. Är inte felfri alls, men just i den här frågan har jag hela tiden försökt göra rätt"

Ja, det är hans egna sida där han skriver och svarar själv.

Hehe, Betalar han tillbaka det som kvällstidningarna säger han skall göra. Nu blev han pinsam.
Anma
CITAT (gnon49 @ 08-10-2011, 22:07) *
Hehe, Betalar han tillbaka det som kvällstidningarna säger han skall göra. Nu blev han pinsam.

Nja, det är väl lika bra att betala det de som vet bäst begär? Han skulle ju bli ännu mer lynchad om han sa att han väntar på besked från riksdagen på vilken summa han ska betala. Du vet lika väl som jag att det är på det viset.
gnon49
Så här tycker en socialdemokrat.
http://mitt-i-steget.blogspot.com/2011/10/...trof-skarp.html
Gita
CITAT (Anma @ 08-10-2011, 22:41) *
Nja, det är väl lika bra att betala det de som vet bäst begär? Han skulle ju bli ännu mer lynchad om han sa att han väntar på besked från riksdagen på vilken summa han ska betala. Du vet lika väl som jag att det är på det viset.

Vi har de politiker vi förtjänar sägs det och visst ligger det en hel del i det. Att en poltiker i Juholts position kan bete sig på det sätt han gjort beror kanske i grunden på alla underdåniga anhängare som hela tiden försöker släta över och försvara "what ever".
Vore jag socialdemokrat skulle jag fakiskt ställa betydligt större krav på "min" partiledare.
Gita
mamamaggan
Så det är bara sossar som ska begära mer av sin partiledare ?

För mig finns dessa " missbrukare " i i stort sett alla partier , inget nämnt och inget glömt .

Det är som det stiger en del politiker åt huvudet att vara just politiker och de gör alla möjliga tokiga saker.

Var det inte en moderat som betalade sin barnflicka svart eftersom de " inte hade råd att betala på annat sätt " ?

Ändå tjänade de miljoner varje år och ägde lägenheter/fastigheter både här och var !


Alla som inte gör rätt för sig och tycker sig stå över " vanliga dödliga " borde skämmas ögonen ur sig . Att de ställs vid dagens skampåle , medierna , är inte mer än rätt tycker jag.

Vi har rätt att kräva mer av våra folkvalda , de ska representera oss i riksdag och regering .

Gita
CITAT (mamamaggan @ 09-10-2011, 06:41) *
Så det är bara sossar som ska begära mer av sin partiledare ?

För mig finns dessa " missbrukare " i i stort sett alla partier , inget nämnt och inget glömt .

Det är som det stiger en del politiker åt huvudet att vara just politiker och de gör alla möjliga tokiga saker.

Var det inte en moderat som betalade sin barnflicka svart eftersom de " inte hade råd att betala på annat sätt " ?

Ändå tjänade de miljoner varje år och ägde lägenheter/fastigheter både här och var !
Alla som inte gör rätt för sig och tycker sig stå över " vanliga dödliga " borde skämmas ögonen ur sig . Att de ställs vid dagens skampåle , medierna , är inte mer än rätt tycker jag.

Vi har rätt att kräva mer av våra folkvalda , de ska representera oss i riksdag och regering .

Om det är Anders Borg du syftar på betr. svart barnflicka så stämmer det att han precis som t.ex. Thomas Bodström använt sig av sådan. Men, ett jätteviktigt men, både i Borgs eller Bodströms fall hände det långt innan de var aktuella för några offentliga uppdrag.
Det största problemet med Juholt är väl att han inte verkar förstå vad som krävs av honom i den position han nu har, om det är enorm nonschalans eller bara vanlig dumhet låter jag vara osagt.
Gita, som också har haft svart barnflicka för väldigt, väldigt länge sedan.
P.s Nej det är naturligtvis inte bara sossar som skall ställa krav på sin ledare, men nu är det så lyckligt att Reinfeldt som ledare för alliansen uppfyller alla krav man rimligen kan ställa. D.s
andersen
CITAT (Gita @ 08-10-2011, 19:02) *
1. Det är väl ändå en självklarhet att partiledaren för ett av de största politiska partierna och ev. (förhoppningsvis inte) en kommande statsminister granskas hårdare av media än en vanlig riksdagsman.
Klantigt av Juholt att inte inse detta.
2. Högerballong? Nu var det väl ändå Aftonbladet som blåste upp både störst och först.
3. Nej moderaterna väljer inte partiledare för socialdemokraterna men det vore väl konstigt om inte alla, oberoende av partifärg, kan och bör ha en åsikt om en person i den ställningen. F.ö har väl den hårdaste kritiken mot Juholt kommit från sossehåll.
Slutligen undrar jag vad som får dig att så starkt gå ut i försvar för mygel/bedrägeri.
Gita
Jag är också förvånad och lite besviken, jag trodde inte att du var en person som försvarade mygel och bedrägeri.
Gita


Nej Gita, jag försvarar inte mygel eller bedrägeri. Juholt har falerat ingen tvekan om det,sedan är det ju frågan hur mycket/eller hur grovt och det är inte jag människa att avgöra.
Cacki
CITAT (Gita @ 09-10-2011, 07:02) *
Om det är Anders Borg du syftar på betr. svart barnflicka så stämmer det att han precis som t.ex. Thomas Bodström använt sig av sådan. Men, ett jätteviktigt men, både i Borgs eller Bodströms fall hände det långt innan de var aktuella för några offentliga uppdrag.
Det största problemet med Juholt är väl att han inte verkar förstå vad som krävs av honom i den position han nu har, om det är enorm nonschalans eller bara vanlig dumhet låter jag vara osagt.
Gita, som också har haft svart barnflicka för väldigt, väldigt länge sedan.P.s Nej det är naturligtvis inte bara sossar som skall ställa krav på sin ledare, men nu är det så lyckligt att Reinfeldt som ledare för alliansen uppfyller alla krav man rimligen kan ställa. D.s


Fast tänk om alla som begått brott skulle få avgöra hur allvarligt man ska se på det egna brottet i jämförelse med andra brott...

Vad det gäller svart barnflicka så kan ju också det bli ganska stora pengar så småningom.
Visserligen kan man tycka att som politiker måste man tänka sej för extra noga moraliskt sett, men är det egentligen rätt att döma dem hårdare än andra för det? Vi är alla lika inför lagen heter det ju.
För annars kanske man inte ska ge sej in i politiken heller, om man inte också sett till att ha ett renhårigt förflutet. Man borde väl själv ha vett på att tacka nej till uppdraget i så fall tycker man. Om inte annat för att inte svärta ner det egna partiet.

Så kontentan blir alltså: Vem är du till att döma? Du borde naturligtvis också ha petats från din post, eftersom du begick olagligheter. Vilket företag vill bli sammankopplat med mygel och ha brottslingar bland sina medarbetare? Skitstövlar som som fifflar ska sättas dit och få ta konsekvenserna för det man gör, antingen man är vanlig svensson, privat företagare, offentliganställd representanter eller politiker. Ditt snack håller inte Gita. Sätt dej inte till doms över andra när du inte är ett dugg bättre själv. Som bekant skriver ju var och en sin egen historia och man väljer själv vilka frestelser man bör välja bort..
Anma
CITAT (Gita @ 09-10-2011, 06:29) *
Vi har de politiker vi förtjänar sägs det och visst ligger det en hel del i det. Att en poltiker i Juholts position kan bete sig på det sätt han gjort beror kanske i grunden på alla underdåniga anhängare som hela tiden försöker släta över och försvara "what ever".
Vore jag socialdemokrat skulle jag fakiskt ställa betydligt större krav på "min" partiledare.
Gita

Bättre kan du Gita.
Var försvarar jag honom?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon