Full version: Snart är det jul
boxer2
Tänkte Hyra en tomte i år. Någon som vet var jag kan hyra en? I Malmö/Lund trakten?
Natur liv
Här kanske du kan hitta något.

http://www.grannar.se/
boxer2
tack för tipset, det har jag kollat.
Men sen undrar jag om man kan lita på en hyrd tomte. Jag valde att "hyra" en vän.
Jag tar det säkra före det osäkra.
Tack ändå.
Anma
Alla jular vi firade i Finland när jag var barn/tonåring hade vi hyrtomte. Det var verkligen blandade erfarenheter. En jul var tomten full. En annan så blyg och tyst så han inte ens vågade säga god jul. En var så mager att han hade fått plats i tomtedräktens ärm. Inte hade han haft vett att ha en kudde som mage heller. Men de flesta var ändå ganska ok.
malcolm
När barnen var små turades jag och en kompis om att vara tomte hos varandra.
boxer2
CITAT (Anma @ 11-10-2011, 23:04) *
Alla jular vi firade i Finland när jag var barn/tonåring hade vi hyrtomte. Det var verkligen blandade erfarenheter. En jul var tomten full. En annan så blyg och tyst så han inte ens vågade säga god jul. En var så mager att han hade fått plats i tomtedräktens ärm. Inte hade han haft vett att ha en kudde som mage heller. Men de flesta var ändå ganska ok.

Ja där ser man. Jag skulle inte vilja ha någon av de tomtarna.
malcolm
Såg idag att Willys hade börjat sälja julmust...
Rebecca
Jag jobbar i en butik med allt möjligt och vi har redan slagit på stort med julavdelningen. Mysigt tycker jag! Drack första burken julmust förra helgen. Det är det bästa med hela julen.
malcolm
Julmust är den enda eftergift jag tänker göra för julen i år, allt det andra får vara.
gnon49
Julens alla charkdelikatesser är ett måste. Rullsylta,pressylta,skinka, prinskorv mm. Och julmust förstås. Och ischokladen. Mums.
Huggorm
Men ni som börjar med julstöket redan nu, har ni inte hunnit tröttna redan långt innan jul? Det blir ju julfirande en fjärdedel av varje år om man börjar så tidigt?
Rebecca
Huggorm, jag kan hålla med om att det är lite väl tidigt. Igår sålde jag till exempel årets första plastgran (för butikens del). Kändes lite väl konstigt. Men julmust/påskmust skulle jag vilja ha året om. Fast då hade jag nog blivit fasansfullt tjock. giggle.gif
Motti
Vi har aldrig hyrt tomte för det brukar alltid vara någon som gärna ställer upp här bland grannarna :)nu är vi ju i mitten på oktober så julen närmar sig med stora steg och jag kan inte låta bli att tycka att det är ganska mysigt med lite extra ljus och lite julklappstissel mm särskillt här på landet blir det extra mysigt med juljus när allt ät kolsvart omkring oss :)har nu mer tappat räkningen på hur många ljuslingor vi har igentligen en del är inte ens uppackade ju santa.gif
Meriona
Hur har det gått Boxer2? Har du hittat någon hyrtomte?
Natur liv
CITAT (Huggorm @ 16-10-2011, 17:57) *
Men ni som börjar med julstöket redan nu, har ni inte hunnit tröttna redan långt innan jul? Det blir ju julfirande en fjärdedel av varje år om man börjar så tidigt?


Tvärtom, fixar man allt långt i förväg så slipper man ägna sig åt julstress sedan. Då kan man softa och må gott när andra stressar livet av sig. Själv tänker jag nog inte julpynta eller ta in någon gran överhuvudtaget. Om min sambo vill ha sånt så får han fixa det.

För övrigt rekommenderar jag badhusbesök kvällen före julafton. Där är lugnt och behagligt, man får bubbelpoolen för sig själv och kan njuta precis som om man är på bästa SPA-anläggningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon