torvan
Jag har lyckats skaffa ett förstahandskontrakt på en etta åt min son yahoo.gif
Så nu kan han bo kvar här där han är född och uppvuxen nu när jag ska flytta härifrån.
Dessutom blir han granne med sin äldsta och bästa vän.
Bättre kan det inte bli yaay.gif Torvan
Meriona
Grattis Torvan! yahoo.gif bravo.gif Ansvarsfull förälder i kubik!
torvan
eller curlingförälder... crazy.gif
Iren
Skönt att du kunde lösa det så fint för honom! Det är ju inte lätt för unga idag att komma igång med bostad... Snart dags för min egen;-D
herkules
man får göra som Mats Odell
"”Jag och min fru har köpt varsin lägenhet till våra barn. Det kan alla föräldrar
göra. Våra barn är mycket nöjda.”
torvan
Här var halva släkten med som medlånare för att sonen skulle kunna köpa en liten etta laugh.gif.
Så räckte det med att skriva ett brev till värden...
Ugglemormor
.... yes.gif så bra för din son..... tummenupp.gif man får ta och ge en hjälpande handtag till sina barn när det behövs....... whistling.gif
Huggorm
Om någon mer vill ha ett förstahandskontrakt på en hyresrätt så står den lägenhet jag hyrde i vintras fortfarande tom sedan jag flyttade ut i april
torvan
Oj, var bor du Huggorm där det finns lediga hyresrätter? undrar Torvan som bor i Stockholm...
malcolm
CITAT (herkules @ 13-10-2011, 15:08) *
man får göra som Mats Odell
"”Jag och min fru har köpt varsin lägenhet till våra barn. Det kan alla föräldrar
göra. Våra barn är mycket nöjda.”

Inte i Sthlm då där en etta kostar över miljonen, även ute i förorterna och vem ar råd med det?
Meriona
Mats Odell tydligen. Jag tycker det är helt okej, alla har olika ekonomi, men man bör kanske vara lite försiktig med att skylta med det.
Peztis
Om man har möjlighet så tycker jag att det är jättebra som du/ni har gjort för din son!
Att på olika sätt hjälpa till med ett boende (om det är så att hjälpa till med lån på olika sätt) är inte att vara curlingförälder. Det är att hjälpa sitt barn ut i vuxenlivet!
Curling är att röja undan alla hinder på olika sätt! Om han flyttar in i lägenheten och ni betalar mat, hyran och alla lån medan han sitter hemma och spelar tv-spel, ja då är ni curlingföräldrar Men att hjälpa till där man kan för att skapa en grund - det är väl det man ska göra som förälder?
Lokan
tummenupp.gif
Anma
Grattis Torvan! Vad roligt för er, och i första hand sonen! smile.gif


CITAT (Meriona @ 13-10-2011, 18:41) *
Mats Odell tydligen. Jag tycker det är helt okej, alla har olika ekonomi, men man bör kanske vara lite försiktig med att skylta med det.

Jag tycker inte att man ska behöva vara försiktig med att skylta med sin goda ekonomi, däremot bör man ha respekt för att alla inte har det lika förspänt. Det är där Odell misslyckades radikalt.
Biggan_
Grattis torvan! blomma.gif Skönt att det gick vägen! Inte lätt idag att skaffa lägenhet för dagens ungdomar.

Det är sorgesamt när dom flyttar hemifrån, men man glädjer sej när man ser att dom faktiskt klarar av början på sitt vuxenliv. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon