Full version: hönsmarodör?
qorneliz
Hej alla glada! Trots ruskvädret....Jag har ett dilemma. Vi har just byggt ett hönshus med hönsgård, skaffat 10 rashöns av olika ras och varierande ålder(inom detta år) Nu hittade vi ett liten ugrävning några meter från gårdens inhägnad (nätet runtom har 9x9 mm:s maskor, så har vi bärnät som tak.) Nätet rigoröst nedgrävt för bl.a. rävens skull. Kan detta vara en liten "fuling" som kanske gör sina försök att få kyckling på menyn??? Hålet är c:a 7-8 cm. i diameter. Klotrunt och grävt utifrån mellan några stora stenar under en komposthög. Någon som kan ha en "hint" om vaaaaad det kan hänvisas till för djur.(mårddjur..??) Kanske måååånga alternativ??? Trots landsbygd så nära hus och människor.....Ha det nu gôtt i höstdunklet! Väntar med spänning av någon som är "haj" på detta ämne!
[attachment=65603:h_l_i_backen.JPG]
KatteLatte
Nu brukar ju såna hål tenderas att göras så smala som möjligt, men den råttan som sedan minst 2 år huserar i min varmkompost gör hål i den storleken... Men våran Hubert (och alla små Hubertsons) kanske är extremt välgödd?

Tänker iaf på råtta. Och en kollega till mig säger att hon har mycket problem med råttor som försöker ta sisin i hennes hönsgård.
Gossen Ruda
Tror mest på någon gnagare, råtta, åkersork eller mullsork/vattensork. Har dock bara erfarenhet av den sistnämnda.

Tillägg: Förmodligen är komposten mer lockande än hönsgården för då borde hålet funnits närmare. Bara en fundering från min sida.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon