Full version: Letar stora glas
Suz
Jag letar riktigt stora glas....stilrena!
Vart kan jag hitta dem??
Tycker jag har letat överallt!
Någon här som vet??
Vill ha liknade dessa...
Glas
Anma
Ikea har vaser som ser ut ungefär så där. Kan nog användas som glas? Länk
Överbölingen
Köpte halvliters ölglas på IKEA förra året (kupor). Raka glas är tydligen ute just nu.

Annars så är det så att restauranger får "mutglas" av ölfabrikanter. Känner man en krögare så kan man ju viska sin önslan och si! En vacker dag har du (det har jag) Dortmunder aktienbiersejdlar i keramik.
Falcon köpte upp Östersunds Tillbryggerier "Säg till om en öl". Efter det köper jag aldrig Falcon. Dock har vi 1 (ett) Tillglas kvar!!!
*Stintan*
Vad är dom tänkta att användas till för dryck?
Suz
Tack för era svar!
Nej vaser blir nog för stort....och konstigt.
Det är just "raka" glas jag vill ha...


Stintan, för egen del kommer de att innehålla vatten, övriga familjen fyller dem säkert med annat för variation.
malcolm
Jag har stora "raka" glas från Coop, ölglas egentligen av engelsk stil som rymmer ½ l, sonen dricker O´boy ur dem och jag brukar ha ett glas isvatten bredvid sängen men från början köptes de för att servera milkshake ur. Inte speciellt vackra glas men de fungerar.
Alba
Iittala har haft stora raka glas. Kolla om du har någon Iittala Outlet i närheten.
Rihane
Isf, Gustavsberg har outlet. Har för mig att jag sett Ittala där.
Suz
Tack!
Har kollat lite på nätet på Ittala men inte funnit det jag sökt.
Ska bege mig till någon butik i stället.
Bettis
Jag har precis de glasen på bilden och jag köpte dom på IKEA fast inte bland vaser utan de fanns bland glasen flirting.gif , rymmer 0,75cl.
Suz
CITAT (Bettis @ 25-10-2011, 13:59) *
Jag har precis de glasen på bilden och jag köpte dom på IKEA fast inte bland vaser utan de fanns bland glasen flirting.gif , rymmer 0,75cl.



Finns de på IKEA???
Vad heter de??
Nu måste jag kolla deras sida!!

Edit, hittade dem yahoo.gif
Mjöd heter de!! Oj vad roligt att hitta precis just dem som jag fastade för!!
STORT tack Bettis!!! thanks.gif
Meriona
CITAT (Bettis @ 25-10-2011, 13:59) *
Jag har precis de glasen på bilden och jag köpte dom på IKEA fast inte bland vaser utan de fanns bland glasen flirting.gif , rymmer 0,75cl.


Precis, jag har likadana. Godis har jag för mig att de heter. Men Godis finns även i andra varianter, småglas med mönster, så jag vet inte vad som kommer upp om man söker på deras sida. De stora är skitbra, passar till allt! Grogg som mjölk.

Godis

Jaha då var det inte samma då Mjöd heter inte mina utan Godis. Och de rymmer 4 dl och inget annat.
Suz
CITAT (Meriona @ 25-10-2011, 14:42) *
Precis, jag har likadana. Godis har jag för mig att de heter. Men Godis finns även i andra varianter, småglas med mönster, så jag vet inte vad som kommer upp om man söker på deras sida. De stora är skitbra, passar till allt! Grogg som mjölk.

Godis

Jaha då var det inte samma då Mjöd heter inte mina utan Godis. Och de rymmer 4 dl och inget annat.


Fast de var fina de med smile.gif

Edit, jag är lite av en "glasaholik", fullkomligt älskar glas i alla varianter så jag får se om det slinker ner några "godisar" i påsen idag med!
Suz
STORT tack igen!!
Det blev Mjöd, stora, jättefina, precis vad jag var ute efter... men även ett paket godis (glasen) smile.gif
Och lite annat smått och gott förstås!!
Meriona
Hihi, glas är kul, jag har mängder olika sorter. smile.gif
Huggorm
CITAT (Bettis @ 25-10-2011, 13:59) *
Jag har precis de glasen på bilden och jag köpte dom på IKEA fast inte bland vaser utan de fanns bland glasen flirting.gif , rymmer 0,75cl.

0,75cl är bra när man skall bjuda på dyrbar dricka flirting.gif
Motti
Vet inte vad för slags glas du letar efter om det är vardagsglas till mjölk eller vinglas ,men Rusta har "Bautastora rödvinsglas"som är jättesnygga finns i två modeller .Annars är det nog Ikea man bör leta på kanske ?
Anma
CITAT (Motti @ 27-10-2011, 22:10) *
Vet inte vad för slags glas du letar efter om det är vardagsglas till mjölk eller vinglas ,men Rusta har "Bautastora rödvinsglas"som är jättesnygga finns i två modeller .Annars är det nog Ikea man bör leta på kanske ?

Läser du inte tråden? Glasen är hittade och inköpta redan....
Motti
Jag läste frågan och svarad !kan tala om att ingen sitter här och läser vart enda innlägg förutom själva frågan och då svarar man .Är det ett problem för dig ?
Biggan_
Men då följer du ju inte med i "samtalet".

Jag läser i allafall alla inläggen innan jag svarar på något. Man måste ju veta vad man snackar om!
Anma
CITAT (Motti @ 27-10-2011, 22:25) *
Jag läste frågan och svarad !kan tala om att ingen sitter här och läser vart enda innlägg förutom själva frågan och då svarar man .Är det ett problem för dig ?

Jag läser inläggen i trådarna innan jag svarar, ja. Det tycker jag är självklart. När en tråd har 17 svar så borde man kanske åtminstone skumma dem innan man svarar.
Problem vet jag inte, men du framstår ganska nonchalant när du struntar i alla andras svar. Faktiskt.
Klint
Nu kapar jag lite flirting.gif men är iallafall kvar på samma ämne. Vilka snygga glas! I vår familj dricker vi gärna både mjölk och öl vore ju praktiskt med samma glas,men svärfar tillåter inte att man dricker mjölk i hans ölglas påstår att det blir nån slags hinna confused.gif nån som håller med och kanske kan förklara varför?
Motti
Och alla dessa påhopp för ett glas thumbdown.gif jösses då.
Anki på Öland
CITAT (Motti @ 27-10-2011, 22:25) *
Jag läste frågan och svarad !kan tala om att ingen sitter här och läser vart enda innlägg förutom själva frågan och då svarar man .Är det ett problem för dig ?

Naturligtvis läser jag alla inlägg och särskilt om jag tänker svara!! Det är ju liksom inte heller första gången du fått frågan eftersom du allt som oftast pratar om något helt annat än vad som diskuteras.

Men det var väl ett meningslöst inlägg egentligen om du nu inte läser mer än frågorna....
Anma
CITAT (Klint @ 27-10-2011, 23:28) *
Nu kapar jag lite flirting.gif men är iallafall kvar på samma ämne. Vilka snygga glas! I vår familj dricker vi gärna både mjölk och öl vore ju praktiskt med samma glas,men svärfar tillåter inte att man dricker mjölk i hans ölglas påstår att det blir nån slags hinna confused.gif nån som håller med och kanske kan förklara varför?

Diskar man inte glaset ordentligt emellan så blir det en mjölkhinna, men inte om man diskar ordentligt eller i maskin. Hälsa svärfar att han diskar slarvigt. flirting.gif
Klint
Hmm nja fast han har ju maskin det är väl nåt han fått för sej whistling.gif
Bettis
CITAT (Suz @ 27-10-2011, 21:27) *
STORT tack igen!!
Det blev Mjöd, stora, jättefina, precis vad jag var ute efter... men även ett paket godis (glasen) smile.gif
Och lite annat smått och gott förstås!!

Så kul att du fick tag i de som du ville ha, mina använder jag varje dag till bubbelvatten med is i, perfekt för man behöver inte fylla på hela tiden.
Anma
CITAT (Klint @ 28-10-2011, 16:29) *
Hmm nja fast han har ju maskin det är väl nåt han fått för sej whistling.gif

Just det ja, maskin kan ju göra glasen grå om man inte har spolglans har jag hört. Men det har inget med mjölk att göra. Men själv har jag inte råkat ut för det fast jag fyller på spolglans så där en gång om året eller så.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon