cikkoria
Nej där har ni gjirt fel. Inte flytta ner det mest aktiva forumet!
*Stintan*
Jodå det var helt rätt!
RB9310
Det är ett trädgårds/odlingsforum. Självklart ska dom ämnena prioriteras och visas upp i första hand precis som t ex bilar i en bilaffär och telefoner i en telebutik isf tillbehören.
herkules
håller med trådskaparen på ett sätt, inte det smartaste kanske om man vill ha mycket folk till ett forum att lägga absolut populäraste avdelningen längst ned.
men bra ändå, vi som hänger på småprat slipper gnället. smile.gif
RB9310
Ja men dom som är aktiva i den populäraste avdelningen lär ju hitta dit iaf och dom nya som söker sig till odla gör det garanterat inte pga småprat och det kommer knappast att bli något problem för dom att hitta dit.

Minns själv hur det var från början. Började med att kolla igen dom avdelningar som var mest intressanta och sedan dom andra (inkl småprat). Nu för tiden använder jag mig i princip enbart av funktionen nya inlägg och där kan man inte missa småprat hur man än försöker.

Tycker man ska prioritera dom avdelningar som håller sig till ämnet för hemsidan man är på.
andersen
CITAT (cikkoria @ 28-10-2011, 23:40) *
Nej där har ni gjirt fel. Inte flytta ner det mest aktiva forumet!


Vet inte riktigt om jag håller med ang rubriken på din tråd,jag tror att om det är så att man vill ha flera aktiva på det här forumet, så borde vi själva och forumsägarna se till att forumet blir mera som man kan förvänta sig av ett forum, dvs att det finns någon form av styrning av forumet, som det är och alltid har varit så tror jag att många medlemmar drar sig för att posta inlägg här, man kan ju åxå fråga sig var är alla tiotusentals medlemmar, när vi är kanske bara ett hundra tal som är aktiva på forumet.
*Stintan*
Självklart ska forumets huvudavdelning ligga överst. Jag är förvånad att dom inte fixat det för länge sen. Orkar man inte scrolla eller inte är intresserad av trädgårdsavdelningen går det ju hur lätt som helst att dölja den avdelningen. Småprat är en underavdelning så varför ska den avdelningen vara det första man ser. Så mycket trams och tjafs som det är i den blir nog folk snarare ivägskrämda än lockade att bli medlemar.
Red Top
Som jag sa i den andra tråden, tycker jag att det är självklart att trädgårdsforumet ska ligga först.

Möjligen skulle man i översta rubrikraden lägga in alla tre avdelningarna, så att man bara behöver klicka på rubrikerna ist f att scrolla. Som det är när man skiftar avdelning inne i forumet. Så här alltså:

Trädgårdsforum - Allmänt forum - Forumteknik
tomas99
Nej.
Azur
Jag skulle önska det gick att "säga upp prenumerationen" på hela Småprat så jag aldrig såg inlägg där. Jag brukar välja "nya inlägg sedan senaste besöket", och nästan allt är Småprat (i alla fall nu på senhöst/vinter när inte mycket händer i trädgårdarna).
Anma
CITAT (Azur @ 07-11-2011, 12:05) *
Jag skulle önska det gick att "säga upp prenumerationen" på hela Småprat så jag aldrig såg inlägg där. Jag brukar välja "nya inlägg sedan senaste besöket", och nästan allt är Småprat (i alla fall nu på senhöst/vinter när inte mycket händer i trädgårdarna).

Det visar ju tydligt viken avdelning som ändå är populärast. Och den vill många ha bort... Tror nog att odlas trädgårdsavdelningar också skulle förlora besökare om inte småprat fanns. Och om tjafsen inte fanns. För handen på hjärtat, de populäraste trådarna alla kategorier är trots allt trådarna med bråk. Håller man sig uppdaterad där så piper man nog in lite här och där och skriver inlägg även om man inte deltar synligt i tjafstråden. Om man inte har anledning att komma in och följa bråket blir också de andra inläggen oskrivna...
Meriona
Och visst sjutton skriver du väl en del själv i småprat Azur? ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon