andersen
Klä dig i finstassen, ta med ett tomt vinglas (ett stort sådant).
Gå runt i grannskapet och ring på!
När de öppnar dörren sträcker du fram glaset och säger:
Halloooo vin ;-))
Gossen Ruda
CITAT (andersen @ 01-11-2011, 17:24) *
Klä dig i finstassen, ta med ett tomt vinglas (ett stort sådant).
Gå runt i grannskapet och ring på!
När de öppnar dörren sträcker du fram glaset och säger:
Halloooo vin ;-))

biggrin.gif Den var så dålig att tom jag fann den rolig. Förutom då att jag inte dricker alkohol.
mojan
giggle.gif
andersen
CITAT (Gossen Ruda @ 01-11-2011, 17:44) *
biggrin.gif Den var så dålig att tom jag fann den rolig. Förutom då att jag inte dricker alkohol.


Det gäller mej åxå, och det är väl det ända vi har gemensamt smile.gif
ingrid fuxwall
Som Ni roade Er i går! Det var ju då som vi skulle fira denna "helg"
Meriona
Haha, det var den bästa vits jag hört på länge! biggrin.gif
fvd
Bra historia jag gillar hemsnickrade. Jag fick ett antal besök så det blev dyrt. Jag hade inte tid i år men nästa år skall jag spöka ut mig och skrämma sk...en ur ungarna jag skall ju ha lite roligt själv också.
Motti
Ska absolut testa denna smarta metod i morgon kväll och ta det största vinglaset (1/2 liter) plus mina exklusiva Vampyrtänder som jag nu innehaft i tio år lagom gula nu crazy.gif Undrar om det lönar sig att tigga godis också ?
Anma
Tänk på att det inte är Halloween imorgon eller ens i helgen. Halloween har varit redan och ska inte blandas ihop med Allhelgonahelgen som är till för att hedra de döda.
Motti
Glädjedödare !
fear.gif
Eva i Skåne
CITAT (Anma @ 04-11-2011, 00:15) *
Tänk på att det inte är Halloween imorgon eller ens i helgen. Halloween har varit redan och ska inte blandas ihop med Allhelgonahelgen som är till för att hedra de döda.



tummenupp.gif Så är det, men oj så många som inte hänger med i detta.
Sen tror jag att skollediga ungdomar "firar" halloween hela lovet och inte bryr sig. Jag har sett ungdomar med masker flera olika gånger.
Huggorm
CITAT (fvd @ 01-11-2011, 21:30) *
Bra historia jag gillar hemsnickrade. Jag fick ett antal besök så det blev dyrt. Jag hade inte tid i år men nästa år skall jag spöka ut mig och skrämma sk...en ur ungarna jag skall ju ha lite roligt själv också.

Prova en polisuniform så skall du se att de springer i vild panik
Meriona
Jag tror att det där med busandet dött ut här i Trollhättan, jag har inte sett en enda unge som gått runt på flera år.
Men spökkalas tror jag att de har både nu och då. Mycket bättre att de äter föräldrarnas godis. Hihi! biggrin.gif
Trampendal
Om man är less på ungarna och godiset är slut lär det vara effektivt att öppna dörren i bara mässingen,
då tystnar dörrklockan i ett nafs, har jag hört.
skånepåg
Eller så käkar man upp deras godis biggrin.gif
fvd
Min brorsa gjorde något liknande fast det var två damer från Jehovas vittnen som ringde på. De ville berätta om Jesus, visst kom in sa han och öppnade morgonrocken på vid gavel. Han hade aldrig sett två kärringar springa så snabbt sa han.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon