Berith
Vilken är veckans tråkigaste dag? g.gif

Fredag - För att man nästan är framme vid helg igen? Nästan = seg uppförsbacke och en klocka som inte rör sig mycket mellan gångerna man kollar in den.

Lördag - Jaha vad ska man hitta på nu då...? Lösa Melodikrysset kanske? Fortfarande bara förmiddag, och lördagsgodiset får man ju inte röra förrän om många timmar ju!

Måndag - Schwisch!! Där försvann den helgen, och 247 år till nästa helg. Guuu vad veckan går långsamt! Långsam jag är.

Onsdag - Mitt i veckan. Vad säger det? Inte mycket.

Söndag - Varför har söndagarna flera timmar än dom andra dagarna?

Tisdag - Lika färglad och lysande som Beckers Margit 1901 - Färgstark! Dagens höjdpunkt är den förbokade tiden i tvättstugan.

Torsdag - Försöker göra en god lunch men det blir pannkaka av alltihop.

Vilken är den tråkigaste dagen i din vecka?

Jag la dagarna i bokstavsordning istället för nummerordning för att försöka göra dom lite roligare... sleeping.gif
Anma
Min tråkigaste dag är Söndag, mest för att jag alltid har tvättstugan den dagen.
Mollis
Jag har alltid tyckt att tisdagar är värst, när jag gick i skolan fick vi alltid fisk den dagen vilket jag inte gillade då, det har hängt med sen dess tror jag.
abbbe
Finns ingen tråkig veckodag i mitt liv, kanske för att det inte är så monotont. Ibland kan en onsdag vara den bästa veckodagen i veckan, medan lördag den tråkigaste och jobbigaste. Håller heller inte med om den dystra synen på veckodagarna av TS. Däremot röstade jag på söndag av anledningen till att man vill att det ska bli måndag - att starta en ny, mer eller mindre spännande vecka.
tomas99
Söndag jag gillar inte helg.
Berith
CITAT (abbbe @ 08-11-2011, 11:11) *
--- Håller heller inte med om den dystra synen på veckodagarna av TS. ---

Fast jag tycker såklart inte att alla veckans dagar är tråkiga, det var mer ett "förslag" på varför just den dagen kunde vara tråkigast. wink.gif

Jag har heller inte en dag som alltid är tråkig, det beror ju på vad man gör just den dan. Men en dag som ligger lite längre från en ledig dag är nog lite tråkigare... Tror jag. g.gif
Eva i Skåne
Måndag röstade jag på. Helgen är över och så sitter man där på jobb och suckar igen wacko.gif
Huggorm
Tisdagar är värst. Måndagarna borde vara värre, men de går av bara farten. Tisdagarna känns som veckan första riktiga dag på något vis. Det är också tyngre att stå upp på tisdagsmorgonen än på måndagen av någon anledning. Tur att det är över för den här veckan i alla fall nu smile.gif
Blomstertanten
CITAT (Eva i Skåne @ 08-11-2011, 14:54) *
Måndag röstade jag på. Helgen är över och så sitter man där på jobb och suckar igen wacko.gif

Håller med! Förutom att jag inte sitter när jag suckar tongue.gif
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 08-11-2011, 16:12) *
Tisdagar är värst. Måndagarna borde vara värre, men de går av bara farten. Tisdagarna känns som veckan första riktiga dag på något vis. Det är också tyngre att stå upp på tisdagsmorgonen än på måndagen av någon anledning. Tur att det är över för den här veckan i alla fall nu smile.gif

Instämmer!
Uggi
Jag är ensam att ha röstat på torsdag, då blir den ännu sämre.
Meriona
CITAT (Huggorm @ 08-11-2011, 16:12) *
Tisdagar är värst. Måndagarna borde vara värre, men de går av bara farten. Tisdagarna känns som veckan första riktiga dag på något vis. Det är också tyngre att stå upp på tisdagsmorgonen än på måndagen av någon anledning. Tur att det är över för den här veckan i alla fall nu smile.gif

Jag är nog böjd att hålla med.
Eva-Helene
Jag hade svårt att välja mellan tisdag, torsdag och lördag men röstade på tisdag. Gissa varför?








Guben är hockey-fantast.
På sommaren är faktiskt tisdag den dag då vi inte har nåt att göra - ibland kan det ju vara skönt, men...nog är det roligt att flänga runt på hojen och träffa mer eller mindre roliga typer smile.gif
merlin68
Jag röstade på måndag. Hela veckan framför sig blääääää tongue.gif Lördag är favoritdagen, sovmorgon och kaffe på sängen tummenupp.gif
Klint
Tisdag allt är jobbigt på tisdagar
mamamaggan
Vilken dag som är tråkigast ? Vet inte men eftersom jag är ledig jämt så tykcer jag att lördag - söndag är tråkiga.

Går inte att uträtta något om andan faller på.
Myosotis
CITAT (Uggi @ 08-11-2011, 18:25) *
Jag är ensam att ha röstat på torsdag, då blir den ännu sämre.

Du kan få köpa min röst. Jag har inte röstat än för jag vet faktiskt inte vad jag ska rösta på, så om det känns mindre ensamt för dig kan jag rösta på torsdag... Fast förr var det min favoritdag, men nu har ridskolan flyttat och jag har hästbrist på torsdagar.
Betty
Röstade på Onsdag - bara för att då har jag så mycket att göra på jobbet så jag är alldeles trött när jag kommer hem.

Måndag: Piece of cake
Tisdag
: ledig
Onsdag
: värstingen, men inte så illa egentligen...
Torsdag
: Hinner knappt börja innan den är slut
Fredag
: går som en dans när man tänker på den stundande ledigheten
Lördag
och Söndag: Härlig sovmorgon och låååångfrukost ända fram till lunch sedan lugnt och mysigt eller fullt av upptåg, valfritt eftersom jag är så ledig. yaay.gif
malcolm
Jag röstade på tisdag, måndag orkar man med eftersom man vilat upp hela helgen men tisdag känns som någon redan sagt som veckans första dag. Nu när jag är sjukskriven gillar jag inte helgerna då måmga affärer etc. inte är öppna då plus att lördagarna är bedrövliga vad det gäller utbudet av TV-program.
Huggorm
CITAT (malcolm @ 09-11-2011, 15:20) *
Nu när jag är sjukskriven gillar jag inte helgerna då måmga affärer etc. inte är öppna då plus att lördagarna är bedrövliga vad det gäller utbudet av TV-program.

Så har jag också tyckt i de perioder jag varit ledig, helgerna är skitjobbiga eftersom allt stannar upp då och ingenting är öppet
mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 09-11-2011, 16:07) *
Så har jag också tyckt i de perioder jag varit ledig, helgerna är skitjobbiga eftersom allt stannar upp då och ingenting är öppet



Likadant här . När man är ledig för jämnan så är det irriterande att det inte är öppet när man vill uträtta något.
Uggi
CITAT (Myosotis @ 09-11-2011, 11:54) *
Du kan få köpa min röst. Jag har inte röstat än för jag vet faktiskt inte vad jag ska rösta på, så om det känns mindre ensamt för dig kan jag rösta på torsdag... Fast förr var det min favoritdag, men nu har ridskolan flyttat och jag har hästbrist på torsdagar.

Vad snäll du är, här kommer en bamsekram. smiley_small_hug.gif
omk
Har svårt att rösta här.

Jobbar skift, alla dagar, hit och dit, dygnet runt. Skulle väl egentligen rösta på vilken som helst "ledig-dag", men jag tycker faktiskt att det fortf är kul/stimulerande på jobbet, så det stämmer inte riktigt det heller ...

Jag röstar på den dag, då det är mörkt, blåsigt, snöblandat regn och - 2 i januari som min absolut tråkigaste dag !! Oavsett veckodag.

Edit; fast juldagen samt annandag jul är ganska trista ...
EsterM
Jag röstar på torsdag. Helt plötsligt så upptäcker jag att veckan är nästan slut och allt jag skulle ha gjort är kvar.
Tisdagar var ridskola när jag var lite, det kommer alltid att vara favoritdagen.
*Stintan*
Jag kan inte rösta för jag tycker inte det är någon skillnad på dagarna och dom blir precis så roliga som jag gör dom till. Det enda tråkiga är att dagarna går fortare och fortare.
Meriona
Sluta upp med att ha så roligt Stintan så går nog tiden långsammare ska du se. tongue.gif
Berith
Tisdag verkar vara den stora vinnaren! tummenupp.gif

Fast egentligen är det ju precis tvärtom, tisdag är den stora förloraren. Fredag verkar iaf vara roligare än både lördag och söndag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon