Berith
Dementerar å det bestämdaste!

-cry-.gif Skyll inte på määähääähäjj....!
Iren
Nja jag vet inte det... laugh.gif

Får ut o palla upp mitt olivträd som tippar hela tiden. Har lagt ner det lite nu så blir det inte sånt vindfång... och mer ska det visst blåsa i helgen
Gossen Ruda
Typiskt Spexpressen att inte kunna stava rätt ens i rubriken, "Extremvärdret", vad är det?
Red Top
Du får protestera i Norge. Vandra fram och tillbaka på Karl Johann och ge röst åt din ilska. giggle.gif



Det är ju så att SMHI vägrar att namnge stormar, men norrmännen gillar att göra det.

"Norska vädertjänsten har sedan 1994 en fast ordning där man varnar för extremt väder. Men först 1995 fick ovädren namn. Det första namnet. "Agnar", kom den 12 oktober 1995.

Sedan har ovädren och stormarna på norska extremvarningslistan fått namnen: "Bera", "Dag", "Erika", "Frode", "Gerd", "Hauk", "Idun", "Joar", "Karl", "Leif", "Mari", "Njål", "Olrun", "Peter", "Reidun", "Sølve", "Tora", "Ulf", "Valdis", "Yrjan", "Agda", "Bengt", "Clara", "Dyre", "Edda", "Finn", "Gudrun" - den 1 januari 2005 - "Hårek", "Inga", "Kristin", "Loke", "Mona", "Narve", "Oda", och den 13 januari 2007. "Per"."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/norrman-d...ska-smhi-vagrar
Carl

Erkänn nu! Var ärlig. På något sätt ligger du bakom stormarna!
Blomstertanten
CITAT (Berith @ 25-11-2011, 08:35) *
Dementerar å det bestämdaste!

-cry-.gif Skyll inte på määähääähäjj....!

Så där säger dom alltid! sleep.gif
malcolm
CITAT (Berith @ 25-11-2011, 08:35) *
Dementerar å det bestämdaste!

-cry-.gif Skyll inte på määähääähäjj....!

Klart att det är ditt fel, såg att en av stormarna var namne med mig men jag tar på mig det fulla ansvaret för den. angel_not.gif
malarmaster
Härligt!!!! Äntligen kommer en höststorm o blåser bort löven.Har man tur försvinner elen också så man får testa elverket i skarpt läge.Några träd över vägen också? har ny kedja i sågen.För man kan inte hoppas på en ny Gudrun,det skapade jobb! tyvärr är det väl mest norra sverige som får godbitarna denna gång men förhoppningsvis kommer det mer. ulf
Berith
Hon kom som en snålblåst en novembermorgon och hade en termos i ett skärp om midjan.

Eller hur det nu var... g.gif

Nu var det ju norrmännen som hade döpt stormen och jag känner ingen norrman så då var det inte mej dom menade. Och dessutom var det väl dom i norr som drabbades värst och där är jag heller inte. Ha ha! tongue.gif
Carl

Att du inte känner någon Norrman och att du inte befinner dig i Norrland. Minskar inte på något sett misstankarna i mot dig. Det finns väl ingen brottsling som erkänner att han varit på brottsplatsen eller hur!
Kryp nu till korset
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon