mojan
Funderar på att ha en julgransplundring för vuxna vänner, ca 12 st. Jag hade aldrig någon som barn. no.gif

Det måste vara enkelt att arrangera annars blir det inte av.
- Jag tänkte bjuda på glögg först och sen kaffe och kakor. I all enkelhet.
- Några enkla lekar som vuxna kan roa vuxna. Helst sittande. Förslag?
- Dans kring granen som fortsätter med långdans. Tips?
- Sen ska man väl få en godispåse med hem? Idéer?

Jag är ganska pysslig men samtidigt lättstressad. Det bör alltså vara fiffigheter som jag kan göra lugnt i förväg så jag slipper att stressa den dagen.
Tacksam för era goda råd! yes.gif
omk
Har funderat lite kring "vuxna" lekar, sittande kring ett bord.

"Vem tänker jag på" är helt okej. Kan bli rätt kul, OM man väljer rätt personer.
En av dina gäster skriver ner ett namn på en känd (iaf för deltagarna) person och viker ihop lappen. De andra får 2-3 möjligheter vardera att ställa ja-och-nej-frågor om personen. Antingen kan de gissa under själva frågandet, eller efteråt. MEN de får bara de där 2-3 möjligheterna.
Eller så kan man dela upp sig i lag, 4 st tremannalag, eller så.

Naturligtvis är du, Mojan, enväldig domare !

Godispåsen skulle faktiskt kunna vara just en godispåse ! Gärna med sånt godis som är lite "gammalt", alltså polkagrisar, sockerbitar, de där spröda kuddarna med choklad inuti, Mintkakor, Kungens bröstkarameller, prassligt-papper-praliner, ja, sånt som gästerna kanske åt när de var små.


Jag blir lite sugen själv på att ha ett vuxet barnkalas ...
Eva i Skåne
Lite gammaldags granprydnader tycker jag. Pepparkakor (har sett burkar med hjärta med hål att trä band i), äpplen, strutar och polkagriskäppar.
Sittande lek kan kanske funka med viskleken. Förste man viskar något till sin granne som viskar vidare och när det gått varvet runt jämför man ursprungliga meningen med vad siste man hört
fvd
Kul idé !! Har inga förslag men jag skall absolut tänka på saken. Det har blivit lite ändring på traditionerna hos mig efter att barnen flyttat. En sak som jag och mina närmaste grannar har gjort i många år är att vi tittar in till varann på julaftons morgon mitt i stöket utan att vara det minsta färdiga eller ens omklädda. Vi bara önskade varann God Jul och lämnade över en liten spännande men inte dyr julklapp. Sedan drack vi litet glögg och småpratade en stund. Nu har det blivit så att det senaste åren firar vi på andra ställen så vi gör det någon dag tidigare. Vi kanske skall ha en julgransplundring också det låter trevligt.
evelina
http://www.lekarkivet.se/lekar.php?kat=71
mojan
Tack alla för tips och tankar! thanks.gif
Ska kolla evelinas länk senare. thanks.gif

Just nu är problemet var/hur vi ska sitta. Vuxna vill ju helst ha en stol och ett bord att ställa kaffekoppen på. Trädgården och altanen är uteslutna. crazy.gif
Försökte en gång ha en mingelfest. Barnen var bra på att mingla, en del minglade lite för mycket. laugh.gif men de vuxna tog första bästa sittplats och den höll de sig kvar vid hur man än försökte få dem att "mingla". g.gif


Tar gärna emot fler idéer! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon