Full version: Cd-skivor på nätet
Christa
Jag skulle köpa några cd-skivor som skulle skickas till en släkting som julklapp men se då var man tvungen att betala med kort och det tycker jag känns osäkert. Man var dessutom tvungen att tillfälligt byta sin egen adress mot den man skulle skicka till och det måste stå kvar till varorna är levererade.

Känner ni till någon nätbutik där man kan köpa cd-skivor och skicka till annan adress och få fakturan till sig?

Har ni f öv någon favoritbutik där ni köper cd-skivor?
skånepåg
När jag köpte dator för 5-6 år sen på komplett.se så kunde man skicka fakturan till annan adress men den kom aldrig till min förmyndare så de komplicera allt tongue.gif Jag betalar bara med kort oftast smidigare att betala allt direkt och bara hämta ut, men cd-skivor har jag nog inte köpt på säkert 8 år förutom förutom att bränna ut filmer eller musik till mamsen men cdon och ginza har ju en hel del =)
Gossen Ruda
Kan knappast tro att man kan skicka till någon annan, det låter som en inkörsport för bedrägeri. Varför kan du inte få dem skickade till dig och sen skicka vidare?
Christa
CITAT (Gossen Ruda @ 15-12-2011, 10:49) *
Kan knappast tro att man kan skicka till någon annan, det låter som en inkörsport för bedrägeri. Varför kan du inte få dem skickade till dig och sen skicka vidare?


Konstigt bedrägeri i så fall eftersom det är beställaren som betalar och varan som går till någon annan...

På Adlibris går det bra och dom tar inte ens ut någon fraktavgift.
Gossen Ruda
CITAT (Christa @ 15-12-2011, 11:25) *
Konstigt bedrägeri i så fall eftersom det är beställaren som betalar och varan som går till någon annan...

På Adlibris går det bra och dom tar inte ens ut någon fraktavgift.

Tja, tänk dig att någon kommit över en annan persons inloggningsuppgifter och beställer en massa varor till tredje man. Denne tar varorna och sticker utomlands.
Christa
CITAT (Gossen Ruda @ 15-12-2011, 11:52) *
Tja, tänk dig att någon kommit över en annan persons inloggningsuppgifter och beställer en massa varor till tredje man. Denne tar varorna och sticker utomlands.


Man får en orderbekräftelse på mejlen direkt när man beställt och sedan får man leveransbesked när de skickat paketet och sedan ytterligare ett från posten när dom tagit emot paketet.

Är det verkligen ingen här som beställer cd-skivor över nätet och har någon favorit? Svaret på det behöver inte vara en som kan stå till tjänst med att skicka till annan adress.
Gossen Ruda
CITAT (Christa @ 15-12-2011, 12:19) *
Man får en orderbekräftelse på mejlen direkt när man beställt och sedan får man leveransbesked när de skickat paketet och sedan ytterligare ett från posten när dom tagit emot paketet.

Är det verkligen ingen här som beställer cd-skivor över nätet och har någon favorit? Svaret på det behöver inte vara en som kan stå till tjänst med att skicka till annan adress.

Vad hjälper det med orderbekräftelse om varorna går till någon annan? Jag har beställt via Ginza och det gick smidigt, dock givetvis till mig själv. Jag upprepar min fråga, varför kan du inte ta emot varorna själv och skicka vidare?
Huggorm
Om det är en etablerad webbutik så är det ofarligt att betala med kort
RibesRubusVitis
Jag handlar ibland på Ginza och det fungerar utmärkt. Dom litar på kunden och stoppar fakturan i paketet. (Precis som odla.nu förresten.) Man kan betala efteråt.
Meriona
Vi är ganska stora konsumenter av musik, spel och filmer. Vi köper nästan allt på antingen Ginza eller CDON. De är jättebra att ha att göra med båda två, men fördelen med Ginza är att man kan ringa dem.

Jag är fakturakund hos båda, men skulle inte bekymra mig det minsta att använda kort, jag köper på nätet från många olika firmor både inom och utom Sverige och känner mig inte det minsta orolig.

Hur det funkar att skicka till annan adress vet jag inte, men jag tror också på Rudas teori att man knappast får göra det på faktura pga bedrägeririsken. Men ring Ginza och fråga.

Ugglemormor
Frågade "experten" om detta och att det är bäst på Ginsa, där trycker du knappen för faktura så då blir du inte lurad för det finns mer än nog skojare i den branchen.
Vi köper så sällan själva pga att vi har fri tillgång till det mesta, men jag ville ha spec. film fr. Ginsa så han gjorde best. åt mig och de hade nu en give att inte behöva bet. fraktavgiften, men är inte säker om det gäller gemene man eller endast fackfolk. ....... tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon