Monarda
Kristus må ha farit till himlen den 17 maj men Bassen klarade sig denna gång. Det blev i stället en färd till veterinären då Bassen började halta svårt på vänster fram efter en nattlig batalj med en stor perser. Vaknade av ett vrål och var ute på två röda sekunder och där låg Bassen utslagen på gräsmattan efter att ha mött sin överman. Efter några ångestfyllda timmar (där jag faktiskt grät en skvätt) konstaterades att inget var brutet men att det fanns ett fult bett högt upp på benet. Nu medicineras det med smärtstillande och infektionshämmande och kattluckan stängs för fler nattliga äventyr ett tag framåt. Nu ser vi fram emot 21-årsdagen den 6 juni och ett hejdundrande kalas!

[attachment=69996:P7190069.jpg]
merlin68
Oj då lille putte då crying.gif Hoppas han mår bättre snart och kan fira 21 årsdagen med något riktigt gott yes.gif
Han är föresten jättesööööt vilket underbart ansikte han har - med karaktär smile.gif Med vår förra katt behövde vi åka till veterinären ofta för han fick alltid stryk av andra katter den stackaren var ett riktigt mobbingoffer och fick gå med tratt och dränage väldigt ofta men vår nuvarande aldrig råkat ut för några blessyrer peppar peppar...
Myosotis
Stackars Basse trostar.gif Tur att det gick bra till slut sweatingbullets.gif Katter är tuffa, han kommer att bli bra snabbt!
KRT
21 år och i nattliga bataljer! Wow jag är enormt imponerad och tar av mig hatten för Bassen. Skönt att det inte var värre än ett bett, även om de också kan vara allvarliga.

Klart du blev orolig - jag var ett nervvrak när vår katt blev allvarligt magsjuk och var inlag med dropp en vecka. Speciellt eftersom vi inte visste vad det var... Fick inte veta förrän 2 veckor senare att det var Salmonella, och det kan ta livet av en katt inom 24 h så då insåg jag vilken tur vi haft som fick henne till veterinär i tid!
Flemming
Vågar man skriva Ont krut förgås inte så lätt unsure.gif

Skönt att han klarade sig och kan se fram emot ännu en födelsedag!

En liten trudelutt inför den kommande födelsedagen hbd.gif
Monaxe
Oj Oj, vilka straptser för en pensionär! Hoppas att fördelsedagen kan firas med verderbörlig pompa och ståt, det förtjänar jubilaren! (hoppas också på lugn och ro för matte) wink.gif
Monarda
Tack för alla glada tillrop! Vi har talat om för honom ett antal gånger att han faktiskt får pensionera sig men han vill inte lyssna på det örat (och dessutom är han ju döv). Men nu är han nödd och tvungen att ta det lugnt ett tag, linkar gör han än men lite bättre är det nog. smile.gif
Monarda
Tack till alla som tyckte synd om mig. Nu är jag fit for fight igen!

[attachment=70223:DSC_0922.jpg]

Myosotis
tummenupp.gif
omk
CITAT (Monarda @ 26-05-2012, 19:19) *
Nu är jag fit for fight igen!

Ge dig inte på persern igen, bara !

(Ett förskotts-grattis till farbror B önskar jag och 4 katt-tjejer !!)
Monarda
Det ofattbara har hänt. Vår käre Basse har fått sluta sina dagar och det känns så tungt. Vi har förstått att stunden har nalkats då han verkligen tacklat av den senaste veckan. Han började se dåligt och kunde gå rakt in i saker och verkade väldigt förvirrad. Tror att det var fighten med persern som knäckte honom ändå, även om han repade sig och blev bra i benet. Vid den åldern blev det nog en för stor påfrestning. Det är ju inte helt ovanligt när det gäller gamla människor att en olyckshändelse kan trigga igång något annat som leder till slutet.

Nu har han fått sin sista viloplats vid rosenbusken innanför häcken där han så gärna ville ligga i eftermiddagssolen.

[attachment=70780:PB270003a.jpg]
*Stintan*
smiley_small_hug.gif
Ingela i Segersberg
trostar.gif
Anki på Öland
trostar.gif
CillaM
Åh varma tankar och kramar till er alla smiley_small_hug.gif Han fick somna in i trygga händer och få en sån fin plats att vila på är ju inte alla förunnat.
malarmaster
vet hur det känns.... min gamla katt blev på en vecka dement,sista dagarna hittade hon varken låda eller matskål så det var inget att välja på.
hon vilar i örtagården tillsammans med min gamla hund som för övrigt blev 16 år.
hur gammal katten blev är däremot osäkert då hon var en hittekatt,dvs hon hittade mig och flyttade helt sonika in,mager,med öronskabb samt med dåligt allmäntillstånd.efter otaliga veterinärbesök blev hon helt återställd och den trevligaste och mest tillgivne katt jag känt.
4 år fick vi tillsammans. ulf
Myosotis
trostar.gif smiley_small_hug.gif
Monarda
Tack alla! Kändes riktigt tung idag att plocka undan Bassens grejor. Nu tar vi en kattpaus ett tag, åtminstone över sommaren. Jag är ju av den åsikten att ett hem inte är ett riktigt hem utan en katt och det finns så många som behöver hjälp så det blir nog ett besök på katthemmet framöver.
KRT
CITAT (Monarda @ 20-06-2012, 19:17) *
Tack alla! Kändes riktigt tung idag att plocka undan Bassens grejor. Nu tar vi en kattpaus ett tag, åtminstone över sommaren. Jag är ju av den åsikten att ett hem inte är ett riktigt hem utan en katt och det finns så många som behöver hjälp så det blir nog ett besök på katthemmet framöver.


Usch vad ledsen jag blir över att höra om Bassen. Fast vår Misa bara är 2 år är jag rädd för den dagen, jag har varit med om att förlora en hund tidigare, och det var inte lätt.

Kan bara inte låta bli att tänka på vad som hände mina föräldrar - deras förra katt Sven hittades påkörd bredvid vägen en vinterdag. De bestämde att de inte skulle skaffa en ny katt eftersom de var rädda för att samma sak skulle hända igen, och flyttade undan alla saker. Tre månader senare flyttade en ny katt in hos dem, och allt åkte fram igen smile.gif. Den andra Sven har nu bott hos dem i 8 år, och går aldrig i närheten av vägen. Ibland undrar man.......

malarmaster
CITAT (Monarda @ 20-06-2012, 19:17) *
Tack alla! Kändes riktigt tung idag att plocka undan Bassens grejor. Nu tar vi en kattpaus ett tag, åtminstone över sommaren. Jag är ju av den åsikten att ett hem inte är ett riktigt hem utan en katt och det finns så många som behöver hjälp så det blir nog ett besök på katthemmet framöver.

det är en god ide,det finns många övergivna katter som behöver en ny chans,dessutom brukar de bli de mest tillgivna. ulf
omk
Åh, vad ledsamt ! Tänker på dig och Farbror B.
Jag är säker på att han spanar ner på dig och försöker trösta därifrån.
Biggan_
Så tråkigt för er Monarda! trostar.gif Det är tungt när det händer, men skönt att man kan få hjälp till avslut.
Eran Bassen fick några extra bonusveckor och fick uppleva ännu en vår. Det tror jag han uppskattade!
merlin68
R.I.P. Bassen! Tänk att han fick bli så gammal yes.gif
Skruttis
Jag beklagar er förlust av Bassen.
Det måste ha varit härligt i a f att få ha honom så länge och att han fick somna in fridfullt.
Hoppas att ni så småningom kommer att ge en katthemskatt chansen att få leva i ert hem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon