Full version: Rätt låt
Sidor: 1, 2
Blomstertanten
biggrin.gif Rätt låt vann ! biggrin.gif
*Felix matte*
Tycker jag inte sad.gif
MoniqueÖ
CITAT (Blomstertanten @ 20-03-2004, 21:59)
biggrin.gif Rätt låt vann ! biggrin.gif

Jasså!

/MoniqueÖ
Viola
HEJA SVERIGE!
NI VALDE RÄTT LÅT !
gammelnalle
självklart vann rätt låt (jag vet inte vilken det var)
den fick ju flest röster!!!!!

tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Annki
Ja, detta är ju livsviktigt för Sverige, den svenska ekonomin etc. Vem vann?
MRLINDELL
Lägg ner melodifestivalen!
Gamlingarna Siv Malmqvist, Towa Carlsson, Ann-Louise Hansson >Suck!< Men hurra - dom klarade det utan käpp lixom, INTE ILLA.
E-type som knappt själv sjunger utan bara springer fram-&-tebax och låter de andra sjunga bara för att han själv inte kan. Transor & Robinsson samt några av de sämsta TV har att erbjuda som programledare.
Satsningen på nya fräsha artister kommer på skam igen.

Det är bara för mycket!!!!

Värst är SVT's girighet mot världens barn.
Blomstertanten
CITAT (Annki @ 20-03-2004, 22:07)
Ja, detta är ju livsviktigt för Sverige, den svenska ekonomin etc. Vem vann?

Lena Ph vann.

Och det gör inte ont ! biggrin.gif
pa kalmar
Ja, absolut var det rätt låt som vann. Heja i Istanbul!
Posse
Varför vickade hon med mikrofonstativet mellan benen månntro... rolleyes.gif
Annki
Tack! Så skönt att jag slapp se det. Speciellt vickandet med mikrofonstativet. Oj, trodde inte hon var med på den nivån längre - ja, varken melodifestival eller vickande. laugh.gif Själv ägnade jag kvällen åt hennes favorithobby - att sy! Ganska kul faktiskt.
*Felix matte*
CITAT (Posse @ 20-03-2004, 22:25)
Varför vickade hon med mikrofonstativet mellan benen månntro... rolleyes.gif

I vilken kanal sändes det avsnittet?
pa kalmar
CITAT (Posse @ 20-03-2004, 22:25)
Varför vickade hon med mikrofonstativet mellan benen månntro... rolleyes.gif

Hon är ju singel.
Posse
Jag hoppades "Tango, tango" skulle vinna.... sad.gif
Blomstertanten
CITAT (pa kalmar @ 20-03-2004, 22:32)
CITAT (Posse @ 20-03-2004, 22:25)
Varför vickade hon med mikrofonstativet mellan benen månntro... rolleyes.gif

Hon är ju singel.

Nöden har ingen lag !
tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Sylvia
CITAT (Posse @ 20-03-2004, 22:33)
Jag hoppades "Tango, tango" skulle vinna.... sad.gif

Jag också... inget stativvickandet där inte...
Blomstertanten
Man kan tycka vad man vill om stativvickandet, men det var den bästa låten (tycker jag) och det var det tävlingen handlade om.
pa kalmar
Håller helt och klart med Blomstertanten. Det var den bästa låten.
Ti bee
Jag höll på Tango Tango! sad.gif Den tror jag hade haft en chans i Istanbul.
Orups låt är helt ok, men hmmm internationellt?? Nää...det blir nog svårt tror jag.
Tango tango I'm gonna tango til I drop..... smile.gif
jerpan
CITAT (Blomstertanten @ 20-03-2004, 22:38)
Man kan tycka vad man vill om stativvickandet, men det var den bästa låten (tycker jag) och det var det tävlingen handlade om.

Nej Shirley Clamp och After Dark var ju bäst, och det skulle ju ha varit det tävlingen skulle ha handlat om. Sverige kommer att få kvala in till nästa år. Ska bli intressant att se om de får till nån engelsk version. Annars kommer de andra länderna uppleva låten ungefär som vi brukar uppleva Rumänien, Bosnien Hercegovina o.dyl.
Betty
Jag höll på Shirley Clamp, den enda artisten som skulle haft en riktigt bra chans i Istambul. Petra N var jättebra också - men Shirley var bättre. Visst var Lena PH proffsig men - för typiskt svensk i större sammanhang... Resten skulle inte haft en sportslig! tongue.gif
Exotic
Ville ha Clamp som etta men oxå Lena som var kanonbra smile.gif laugh.gif Sen tyckte jag att dem gjorde 1 bra slut show av det hela i Globen smile.gif rolleyes.gif ´
Sen är ju smaken som baken = delad.
tongue.gif tongue.gif tongue.gif
birgitek
Toppenbra låt som vann och Lena pH gjorde det klart bästa framträdandet.
Får bara Orup till en bra engelsk text så kan den mycket väl vinna i Istanbull. Tango var också bra och Andres fick alldeles för lita poäng för sin Olé tycker jag. Två av de bättre bidragen som inte kom till final var Bosson
och Martindahl, men rätt låt vann.
Birgit Ek
Gunvor Nilsson
Tango, tango var världsklass! Helt outstanding och det hade juryerna i hela norra Sverige fattat! Pinsamma intron av ståuppare - puh!
Det enda vettiga var att världens barn fick en liten slant av alla telefonsamtal - vad var det? Drygt en krona av 5:90? - (osäker på örena). Kunde inte Telia ha bjudit på rubbet?
/Gunvor
Saiai
CITAT (Posse @ 20-03-2004, 22:25)
Varför vickade hon med mikrofonstativet mellan benen månntro... rolleyes.gif

för att hon ville vinna såklart. sex säljer. men jag tycker hon är bra, söt och proffsig, och hon gör det med glimten i ögat...;-)
Saiai
CITAT (birgitek @ 21-03-2004, 17:03)
Får bara Orup till en bra engelsk text så kan den mycket väl vinna i Istanbull.

jag har redan kommit på den, orup släng dig i väggen...så här blir det;
I´ll be wound I´ll be wound I´ll be wounded by the night but the day is allright.....:-)
vickeva
Jag tycker absolut att rätt låt vann, den enda som var nästan lika bra var Olé Olé, och den kom ju nästan sist... skumt...
Eva St
Vilken tur att jag jobbade så jag inte behöver ha någon bestämd åsikt om någon av låtarna
Eva St
Posse
CITAT (Gunvor Nilsson @ 21-03-2004, 17:35)
Tango, tango var världsklass! Helt outstanding och det hade juryerna i hela norra Sverige fattat! Pinsamma intron av ståuppare - puh!
Det enda vettiga var att världens barn fick en liten slant av alla telefonsamtal - vad var det? Drygt en krona av 5:90? - (osäker på örena). Kunde inte Telia ha bjudit på rubbet?
/Gunvor

Jag höll också (som sagt) på Tango, tango!

Ang pengarna står det i debattartikeln "Du är girig, Jutterström" bl.a.:

CITAT
Jämfört med 2003 konstaterar jag ändå att det bara blir smulor kvar till Världens barn. Från 8:50 kronor per samtal går nu endast 1:41 kronor per samtal dit.
suzanna
jag blev ganska chockad när "tango, tango!" började att få 12-poängare. den var ju hemsk! näe, jag höll på lena ph. satsade t.o.m. 100 kr på henne - och fick hela 65 kr tillbaka! biggrin.gif
Ewa L
Jag hade för en gångs skull en åsikt i frågan: Bäst tyckte jag om Shirley Clamp, men tror att Lena PH har större chans...

Som en i sällskapet uttryckte det: "Tror fan det gör ont som hon håller på med stativet!!" laugh.gif biggrin.gif
abborrmaster
CITAT (Blomstertanten @ 20-03-2004, 21:59)
biggrin.gif Rätt låt vann ! biggrin.gif

ABSOLUT! Fan vad skönt, inget "fel låt vann" på löpsedlarna äns en gång biggrin.gif
abborrmaster
och stativvickandet var jävligt skickligt biggrin.gif biggrin.gif wub.gif
Blomstertanten
CITAT (abborrmaster @ 22-03-2004, 16:24)
och stativvickandet var jävligt skickligt  :D  :D  :wub:

Det hade hon säkert tränat mycket på ! biggrin.gif

Inte det lättaste och att dessutom sjunga samtidigt. Imponerande ! biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
abborrmaster
själv gör jag splithopp på scen så jag e väl måttligt imponerad av just det...

...fast de klart hon sjunger fint inte jag....


Nej stora poäng för allt vickande från simon... *lyrisk*
abborrmaster
Ewa smålänska höglandet
Törs en tjej från Vetlanda sticka ut hakan tongue.gif
Maria i Helsingborg
CITAT
Törs en tjej från Vetlanda sticka ut hakan  

Näe, men väl baken! tongue.gif


......från en som också hejade på Lena och inte tyckte att det var så farligt mycket vickande. Charm eller vulgo, det är en smaksak.
abborrmaster
jo, men sveriges smak lutade tydligen åt charmigt
pejori
biggrin.gif biggrin.gif tango låg mej om hjärtat. en låt som fastnae rolleyes.gif rolleyes.gif
det gör ont har en refräng somäter sig in i huvudet och sitter där timme efter timme med ett envetet gnolande av mej och min sjungande hund laugh.gif laugh.gif laugh.gif en collie. det är sångglada hundar. min gillar balarder bäst wub.gif wub.gif wub.gif
hör han en sjunger han själv laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Tesa
Nu har jag också hört den ordentligt - vinnarlåten....rätt OK....fast jag har alltid haft lite svårt för Lena PH......
Utav DOM LÅTAR jag hört så var nog dom gamla tanternas låt och Tango Tango dom som jag hade trott mest på...inte för att jag egentligen tyckte dom var så bra men proffsiga iaf...i det sammanhanget..... det är inte riktigt den sortens musik som sätter mig i gungning....möjligen Sara Löfgren....
Posse
CITAT (Blomstertanten @ 20-03-2004, 23:38)
Man kan tycka vad man vill om stativvickandet, men det var den bästa låten (tycker jag) och det var det tävlingen handlade om.




Apropå stativvickandet: Jag råkade idag få syn på den här bilden i Göteborgs-Posten och tyckte den kunde passa i den här tråden.
Exotic
Läcker bild smile.gif
Jag önskar Lena Lycka till biggrin.gif biggrin.gif
Tycker att hon är kanon bra, såg hennes show här i Göteborg förra året
Just Super Duper , hon bjuder så sig själv till 100 % laugh.gif rolleyes.gif smile.gif biggrin.gif

Hej Hopp
Exotic
pepparmynta
CITAT (Posse @ 20-03-2004, 23:25)
Varför vickade hon med mikrofonstativet mellan benen månntro... rolleyes.gif

För att spä på den internationella bilden av den den svenska kvinnan. . . kanske.
*Felix matte*
Grannländerna försvann sad.gif
Posse
Ur artikeln: Lena hånas av norsk tv-man
CITAT
- För skandinavierna ser hennes framträdande säkert coolt och minimalistiskt ut. Men för många europeiska länder ser hon nog mer ut som en strippa som jobbat för många pass.
pepparmynta
CITAT (Posse @ 13-05-2004, 00:20)
Ur artikeln: Lena hånas av norsk tv-man
CITAT
- För skandinavierna ser hennes framträdande säkert coolt och minimalistiskt ut. Men för många europeiska länder ser hon nog mer ut som en strippa som jobbat för många pass.

Varför blir jag inte förvånad?
adrian
Melodin ÄR bra..
Hon sjunger BRA...
Hon är INTE ful...
Jag tyckte den var ett bra bidrag redan från början, och det är ganska konstigt/roligt att så många klagar på henne???

Jag kunde inte gjort det bättre själv... biggrin.gif biggrin.gif
Posse
CITAT (pepparmynta @ 13-05-2004, 09:37)
CITAT (Posse @ 13-05-2004, 00:20)
Ur artikeln: Lena hånas av norsk tv-man
CITAT
- För skandinavierna ser hennes framträdande säkert coolt och minimalistiskt ut. Men för många europeiska länder ser hon nog mer ut som en strippa som jobbat för många pass.

Varför blir jag inte förvånad?

Jag är bara förvånad att det (mig veterligt) inte sagts tidigare... rolleyes.gif
Mia, zon 3
CITAT (Felix matte @ 12-05-2004, 23:44)

Ja, tyvärr var det inte så underligt tyckte jag....
Tyckte synd om finländaren; han försökte verkligen! Men oj så illa det lät.... (tyckte jag - alla har rätt till sin åsikt!) smile.gif

Själv gillade jag Ruslana - det var energi, det! Och det är så kul att forna öststaterna får en plats i "övriga världen", för bara några år sedan hade det varit helt otänkbart att ett bidrag därifrån skulle bli favorittippat!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon