Full version: Nya bilder
Annelie
Hej halloj,

Nu har jag fräschat upp både min signatur och min signaturbild.

Den lilla bilden är jag rolleyes.gif på Stens huvud i somras...

och den stora bilden i min signatur är tagen från mitt köksfönster...

I morgon väntar pulkabacken - vi har ju snö här nere i platta Skåneland!! biggrin.gif
Eva Swahn
Nu talar jag i egen sak, men jag tycker det är mycket trevligt med riktiga foton i signaturen.

Ja, snön har vräkt ner över oss i Skåne under det senaste dygnet och jag har varit ute och skakat av snön från mina "konstnärligt" klippta thujor och cypresser samt rhododendror för att inte de ska skadas.

Annelie om du, som du säger, bor "next to nowhere" i platta skåneland, är det på Söderslätt då?
Virgo
Nu börjar ångestattackerna komma.
Måste hitta ett foto på mig snarast. Clark Gabel är ju passé.
Berith
CITAT (Virgo @ 06-01-2003, 02:51)
Clark Gabel är ju passé.

Det är faktiskt värre än så, Wille... unsure.gif

Sen måste jag bara fråga - petig med orden alltså, språkpolis ni vet! - det är väl Stenshuvud, nationalparken, du menar? Taskigt mot den här Sten annars, att inte få vara med på bild. wacko.gif
Gunvor Nilsson
CITAT (Eva Swahn @ 06-01-2003, 02:46)
Nu talar jag i egen sak, men jag tycker det är mycket trevligt med riktiga foton i signaturen.

Jag tycker också det, men nu är det så här att jag har en digitalkamera som min käre bror lånat ut till mej, men vi kan för liv och kniv inte få in bilderna i datorn. Ja, jag vet att det låter knäppt, men bror min, som lägger in bilder i sin dator och redigerar och ritar och berättar har försökt och inte lyckats. Det är något med några drivrutiner som inte funkar, har jag för mej.
Nog med det, jag har en bild och det enda som är likt är friyren - nästan. Så än så länge ståtar jag med en förskönad profil till dess jag lyckas klura ut hur man skickar bilder. tongue.gif
Annelie
Eva - Next to nowhere är ganska nära dig! I Blentarp faktiskt smile.gif

Angående Stens huvud - jo han blev sketa sur när han såg att jag redigerat bort hela kalufsen på honom tongue.gif
Sylvia
CITAT (Eva Swahn @ 06-01-2003, 02:46)
Nu talar jag i egen sak, men jag tycker det är mycket trevligt med riktiga foton i signaturen.

Som du önskar då!!! smile.gif
Cilla
Jag tycker det är OK med både personporträtt och symboliska signaturbilder. För egen del säger mig min ek (min signaturbild) mer om mig än vad min nuna gör.

Cilla
Ina
EKologisk?
EKonomisk?
EKstra trevlig?
EKvilibrist (när det gäller trädbeskärning)
laugh.gif
Gunvor Nilsson
Risig, Cilla? ohmy.gif
Helen i Skåne
Nä, STÅTLIG! laugh.gif
Tycker ungefär detsamma om min kattbild som Cilla om sitt träd.
Åsa K, zon 1
God morgon!

Jag vill också vara med biggrin.gif

...med min bild på kamelian som blommade den 12 januari 02. Nu är de på gång igen, två stora knoppar håller på att slå ut och flera är på gång.

Det har inte varit lätt att hålla värmen i utrummet de här dagarna wacko.gif ....jag har elvärme och vågar inte kolla hur mycket stöm som gått åt.

mvh Åsa K
Fialotta
Håller med Cilla

som dom säger i tidningar ibland
"Hon ville inte va med på bild"
jag alltså...gör mig liksom inte där rolleyes.gif

Dessutom har jag sett till att inte va i vägen för nån kamera tongue.gif

Ha en bra dag alla!
Iris i V-botten
Skulle jag vara en kossa!!!!!!!!
Jag kanske måste byta bild.
Men å andra sidan , så råmar jag ibland.
Aila
Får man vara med. bara med namnet?
Äger ingen digital och vill inte skaffa heller wink.gif
Inga från Närke
CITAT (Aila @ 07-01-2003, 16:56)
Får man vara med. bara med namnet?

Visst får du det men det kan vara kul med en liten signaturbild oxå tycker jag. Men inte tvunget.
Ändrar min lite då och då för att göra det lite roligare eller om jag hittar något gulligt att lägga in.
Finns massor på nätet med små bilder som passar som signaturer.
tongue.gif
Cilla
Iris - din kossa är rolig! Med Inas associationer, kanske det kan bli
KOol
KOnsekvent
KOntemplativ
KOnkret
KOllosalt konversabel...

Och visst, min ek är både risig och livfull. Inget ros utan ris vet du Gunvor smile.gif.

Jag som är urkass på att känna igen kändisar på bild har lite kul åt just dem. Skulle någon sätta in en svart-vit bild på sig själv skulle jag tro det var en superkändis...

Cilla
Susanne i Linköping
Min signaturbild börjar kännas lite gammal, men jag har inte kunnat hitta på något nytt. Bilden (animationen) ska ju vara kul också, tycker jag. Den nuvarande med maskrosen är väldigt träffande för mig, ofta kommer fel saker upp när jag sår: i somras sådde jag fyra libstickefrön i jord som jag blandade med lite sand ur en rabatt. Fyra plantor kom upp, två libstickor och två helt andra som visade sig vara riktigt trevliga blommor, sådana växte i rabatten året innan. Andra gånger blir det ogräs istället.
abborrmaster
CITAT (Susanne i Linköping @ 07-01-2003, 20:34)
Min signaturbild börjar kännas lite gammal, men jag har inte kunnat hitta på något nytt. Bilden (animationen) ska ju vara kul också, tycker jag. Den nuvarande med maskrosen är väldigt träffande för mig, ofta kommer fel saker upp när jag sår: i somras sådde jag fyra libstickefrön i jord som jag blandade med lite sand ur en rabatt. Fyra plantor kom upp, två libstickor och två helt andra som visade sig vara riktigt trevliga blommor, sådana växte i rabatten året innan. Andra gånger blir det ogräs istället.

jag tycker din avatar är hur finurlig som helst!

/Simon
Susanne i Linköping
CITAT (abborrmaster @ 07-01-2003, 20:58)
jag tycker din avatar är hur finurlig som helst!

Tack! Ja, den får vara kvar tills jag kommer på något som är bättre. Eller åtminstone något som jag tycker är lika bra.
Virgo
hejsan!

CITAT
Skulle någon sätta in en svart-vit bild på sig själv skulle jag tro det var en superkändis


En utmaning Cilla!

Vilken superkändis är detta?
*Felix matte*
Eftersom hunden ju är människans bästa vän
måste han få ståta med bild.

Felix slickar och tackar för all uppskattning han fått.
Eva Swahn
Det här med bild på sig själv i signaturen:

Först:
Sylvia - jättebra med bild. Tack för den!

Wilhlem (Virgo) - ja, du har lagt ribban högt eftersom du har en så stilig karl som alias. Men vi väntar tålmodigt.

Sen:
Jag vet inte om ni andra alltid läser vem som har skrivit inläggen när ni skrollar ner bland inläggen. Jag är sån som tittar på signaturbilden för att känna igen skribenten. Byte av alias (som många gjorde i och med det nya forumet*) har jag själv halkat på, men man vänjer sig. Byte av signaturbild blir däremot snurrigt i mitt lilla dumma minne. Samtidigt tycker jag att folk har rolig fantasi som har tidsaktuella signaturbilder - som adventsljusstaken som tänder nya ljus.

*Jag försökte själv byta alias, men jag blev förväxlad och många undrade vart jag hade tagit vägen.
Cilla
Kul idé Wilhelm, får man pris?

Jag gissar på Marlow Keaton. Andrahandsval är Harrison Astaire. Det skulle kanske vara Al Letterman också, men tre gissningar är säkert inte tillåtet.

Cilla
Ina
Cilla!
Jag har en svartvit bild på mig själv! wink.gif Är jag känd nu då?!?!? smile.gif
Berith
CITAT (Cilla @ 07-01-2003, 21:33)
Kul idé Wilhelm, får man pris?

Jag gissar på Marlow Keaton. Andrahandsval är Harrison Astaire. Det skulle kanske vara Al Letterman också, men tre gissningar är säkert inte tillåtet.

Cilla

Utan att avslöja för mycket så gissar jag att det där Wilhelm, CGs kompis.
Tror mej t.o.m. veta vad som hände innan kortet togs... Hmm! unsure.gif
abborrmaster
å sjutton var det där du virgo? Marlon var väl kanske lite mer idealutseende på kanhända, men men...

/Simon
Cilla
CITAT (Ina @ 07-01-2003, 21:48)
Cilla!
Jag har en svartvit bild på mig själv! wink.gif Är jag känd nu då?!?!? smile.gif

Ujdå Ina, jag som trodde det var Marilyn Pfeiffer på fotot, och så var det DU! En superkändis!

Cilla
Ina
Vem 17 är Marilyn Pfeiffer...... ohmy.gif laugh.gif
Virgo
Jag tror Vår kära Cilla har blandat ihop filmstjärnorna, eller så ska det va nåt spetsfundigt!
Virgo
hej,,

CITAT
Kul idé Wilhelm, får man pris?


Visst alla som gissat rätt "bjuder" jag på mitt bästa fiskrecept på receptavdelningen imorgon

"Virgos delikata fisk" blir det.
Betty
CITAT (Ina @ 08-01-2003, 00:09)
Vem 17 är Marilyn Pfeiffer...... ohmy.gif laugh.gif

Kanske Michelle Monroes syrra??? biggrin.gif
Mariann
Min sol får nog bestå. För jag älskar solen. Utan sol inget liv ju, så det är väl tack vare solen att jag alls finns! wink.gif
abborrmaster
vad var det marylin monroe hette egentligen? var det nånting med pfeifer eller?

/Simon
Betty
Hon hette Norma Jean Baker
abborrmaster
jaha... hehe... men man kan inte kräva att jag ska veta det, eller?

/Simon
Helen i Skåne
Öööh, jo... laugh.gif [/FONT]
Betty
Nej det kanske man inte kan kräva, men NU vet du!!!
Om man inte frågar får man inget veta!

bra sida det där... mysmilies.com Tack för tipset Simon!
abborrmaster
det är lungan. Du har upptäckt att man klistrar ifrån den där översta grejen på sidan va?

/Simon
Betty
Ja det har jag.
jag tycker att sidan är lite långsam... eller är det min dator???
abborrmaster
den e långsam

/Simon
Betty
vilken av dom? biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
abborrmaster
tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif sidan tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif lull

/Simon
Cilla
måste testa... marilyn pfeiffer!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon