*Felix matte*
Fick i alla fall för första gång i mitt liv uppleva regn & barmark 28/12
Sedan kom snö och lite kyla och snö och mera kyla och snö och ännu mer kyla(-24,6) och ännu mer snö och :_ Då for vi hem.
Och här möttes vi av 35 minusgrader!!!! Brrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men julstjärnan på köksbordet , hon står där såååå vacker i full blom och Orchidén Maudan skickade hon gav mej ny blomma som "välkommenhempresent"
Får väl stå ut ett tag och fortsätta leta efter de fina rosorna vid nästa besök i dina bygder. Till dess njuter vi av fägring de våra i krukorna ger.
Berith
Välkommen tillbaka! Synd att du inte fick se julrosen live. sad.gif
Jag har en röd julros som inte vill vara en julros. Bladen tittar fram på våren och vissnar ner på hösten. Vet inte riktigt varför den gör så. Läste här nånstans att man skulle täcka och greja med den för att den skulle blomma, eller hur det nu var, ska kolla upp dom inläggen sen igen.

Tycker inte om orkidéer huh.gif dom skulle absolut inte passa hemma hos mej. Brukar fnysa åt dom i blomsteraffären när andra 'aaah'-ar. Ha!! ( sleep.gif jag vill också ha orkidé ju, vill vill vill! Men det är bättre att intala sej att man inte gillar dom än att välja bland alla underbara, och sen inte få den att leva vidare hemma. sad.gif Snyft!)
Fialotta
Välkommen hem Agneta!

Nu är nog hela landet täckt med snö och kyla
tror jag ...BRRRR

Strömavbrott stup i kvarten här och vi eldar för
brinnande livet, men ute är det vackert rolleyes.gif
Kramis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon