Sidor: 1, 2
Berith
Det är ju så förbenat tråkigt med fotboll så jag kunde inte hålla mej från att skapa en alldeles egen tråd om det. Här får man spy så mycket galla man vill om den mest tidsödande sysslan som någonsin skapats. slap.gif

Överallt ska det diskuteras och analyseras vem som gjorde vad eller inte gjorde det han skulle eller... Herregud, om nu några vill sparka fotboll kan dom väl göra det utan att dra in alla oss andra! nono.gif

Heter det förresten sparka fotboll? Dom är ju fotbollsspelare, alltså borde det heta spela fotboll. Och det låter ju precis lika töntigt som det är. slap.gif

Har ni tänkt på att när dom där stora karlarna ramlar så slår dom sej ju alltid? Rullar runt på marken och håller sej för knät eller nåt. Undrar hur dom gör när deras barn är ute och leker och ramlar och skrapar upp knät? Lär då pappa sonen att skylla på kompisen Greger som sitter och gungar fyra meter bort? nono.gif

Och varför har dom en så stor plan att spela på? Vad fyller det för funktion, alla dom kvadratmetrarna? Springa, springa, springa från ena änden till den andra och när man väl kommer fram så har nån tok sparkat iväg bollen tillbaka till den änden man kom ifrån. slap.gif

Och på tal om att analysera matcherna i efterhand så har jag ett tips - det är alltid antalet gjorda mål som räknas när man ska utse en vinnare. Gör alltså det ena laget fler mål än det andra så räknas det som vinnare. Kanske någonting att tänka på inför nästa match. tummenupp.gif
Anma
Man sparkar bollen men spelar fotboll. Det är ungefär allt jag vet om den sporten.
Och att David Beckham är fotbollspelare, förstås. Det vet jag mest för att han är mitt frikort.
Red Top
CITAT (Berith @ 13-06-2012, 08:20) *
Det är ju så förbenat tråkigt med fotboll så jag kunde inte hålla mej från att skapa en alldeles egen tråd om det. Här får man spy så mycket galla man vill om den mest tidsödande sysslan som någonsin skapats. slap.gif

Överallt ska det diskuteras och analyseras vem som gjorde vad eller inte gjorde det han skulle eller... Herregud, om nu några vill sparka fotboll kan dom väl göra det utan att dra in alla oss andra! nono.gif

Heter det förresten sparka fotboll? Dom är ju fotbollsspelare, alltså borde det heta spela fotboll. Och det låter ju precis lika töntigt som det är. slap.gif

Har ni tänkt på att när dom där stora karlarna ramlar så slår dom sej ju alltid? Rullar runt på marken och håller sej för knät eller nåt. Undrar hur dom gör när deras barn är ute och leker och ramlar och skrapar upp knät? Lär då pappa sonen att skylla på kompisen Greger som sitter och gungar fyra meter bort? nono.gif

Och varför har dom en så stor plan att spela på? Vad fyller det för funktion, alla dom kvadratmetrarna? Springa, springa, springa från ena änden till den andra och när man väl kommer fram så har nån tok sparkat iväg bollen tillbaka till den änden man kom ifrån. slap.gif

Och på tal om att analysera matcherna i efterhand så har jag ett tips - det är alltid antalet gjorda mål som räknas när man ska utse en vinnare. Gör alltså det ena laget fler mål än det andra så räknas det som vinnare. Kanske någonting att tänka på inför nästa match. tummenupp.gif

[attachment=70664:smilie_girl_101.gif][attachment=70664:smilie_girl_101.gif] [attachment=70664:smilie_girl_101.gif]

Stort tack för dagens första och förmodligen största, skratt!!!
Berith
Glömde skriva att alla är välkomna i den här tråden. Även du som gillar fotboll. Lite OT är också OK.

Undrar vad som skulle sänts på TV i sommar om inte EM tagit så stor plats? Säkert nåt spännande och sittainneochmysaenregnigsommarkvällsprogram... kompiskram.gif
Gossen Ruda
Ett utmärkt initiativ. Då kan sportfånarna få ha sin tråd ifred, de kommer ändå att läsa här. Att man "sparkar" fotboll beror kanske på att man ibland sparkar på motståndarna? Sporten ädla känslor föder heter det ju men då kan man undra över varför nazister och liknande dras till fotbollen? Är det våldet och kampen på planen som lockar?
Anki på Öland
CITAT (Berith @ 13-06-2012, 09:05) *
............Undrar vad som skulle sänts på TV i sommar om inte EM tagit så stor plats? Säkert nåt spännande och sittainneochmysaenregnigsommarkvällsprogram... kompiskram.gif

En massa repriser förstås som dom alltid sänder på sommaren.... nu blir det i alla fall bara repris på målen. wink.gif Fast jag har ingen TV så jag slipper se dom också - fast erkännes.... har radion på på sportradion så jag hör matcherna...
*Stintan*
rotfl.gif

Sen är det väl också konstigt att alla andra TV-kanaler stängs ner just när dom visar fotboll eller något annat sportevenmang.
En liten undran bara... har ni bara en TV-apparat ni som har en fotbollstokig partner?
Berith
CITAT (*Stintan* @ 13-06-2012, 09:32) *
---
En liten undran bara... har ni bara en TV-apparat ni som har en fotbollstokig partner?

Eller tvärtom - har ni bara en partner ni som har en fotbollstokig TV? Vore kanske nåt... Partnerjakt! w00t.gif

Tack och lov så är min familj lika fotbollsfrånvänd som jag och alla sitter likadant, bläddrande bland kanalerna och svär över att det inte finns nåt att se.

Förresten... när det pratas om sport och idrott så tas det alltid för givet att det är karlarna som utför det. Skulle det nu istället varit EM för tjejer så hade det ju hetat damfotboll. Precis som det alltid heter damhockey eller damhandboll eller vad det nu kan röra sej om. Är verkligen all idrott och sport uppfunnet till/för männen?
Eva i Skåne
CITAT (Berith @ 13-06-2012, 09:05) *
Glömde skriva att alla är välkomna i den här tråden. Även du som gillar fotboll. Lite OT är också OK.

Undrar vad som skulle sänts på TV i sommar om inte EM tagit så stor plats? Säkert nåt spännande och sittainneochmysaenregnigsommarkvällsprogram... kompiskram.gif



Det blir lite dystert när EM tar slut, men misströsta inte. Det blir OS senare i sommar naughty.gif
Aqvakul
Även om man som jag gillar fotboll, så blir det gärna lite för mycket av det goda när det är VM eller EM. För mig är OS ett betydligt mer spännande, varierat och "kompakt" evenemang.

Men att starta en "mot-tråd" är väl att ta i. Istället för att reta sig på vad som finns på TV, kan man väl gå ut i trädgården eller allmänt njuta av en fantastisk årstid i vår svenska natur.

gnon49
Fotboll betyder i regel upplopp o allmän oreda. Troligen den farligaste sporten för den som inte utövar den så att säga. blush.gif
malcolm
CITAT (Aqvakul @ 13-06-2012, 11:29) *
Men att starta en "mot-tråd" är väl att ta i. Istället för att reta sig på vad som finns på TV, kan man väl gå ut i trädgården eller allmänt njuta av en fantastisk årstid i vår svenska natur.

Igår var det extra fantastiskt här, ösregnade och åskade vilket inte lockade till trädgårds- eller naturvistelse direkt. Hade föresten varit bra om det skapats en mottråd mot japanska flickpopen också istället för att förstöra den tråd som fanns och det till den milda grad att den stängdes för vidare inlägg, fast inte ens AKB48 är inte helt fotbollsfritt. biggrin.gif

http://www.youtube.com/watch?v=tydmzRS4aBs
Gossen Ruda
CITAT (malcolm @ 13-06-2012, 12:35) *
Igår var det extra fantastiskt här, ösregnade och åskade vilket inte lockade till trädgårds- eller naturvistelse direkt. Hade föresten varit bra om det skapats en mottråd mot japanska flickpopen också istället för att förstöra den tråd som fanns och det till den milda grad att den stängdes för vidare inlägg, fast inte ens AKB48 är inte helt fotbollsfritt. biggrin.gif

http://www.youtube.com/watch?v=tydmzRS4aBs

"Japaner, japaner, överallt japaner" laugh.gif

Lite magstarkt förresten att klaga på mottrådar när man själv enligt uppgift kräks på viss musik.

Tillägg: När man läser vad tidningarna skrev innan matchen så inser man ganska snart att dessa tankar lever kvar. http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverige_i_oly...mmarspelen_1936
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 13-06-2012, 12:35) *
Igår var det extra fantastiskt här, ösregnade och åskade vilket inte lockade till trädgårds- eller naturvistelse direkt. Hade föresten varit bra om det skapats en mottråd mot japanska flickpopen också istället för att förstöra den tråd som fanns och det till den milda grad att den stängdes för vidare inlägg, fast inte ens AKB48 är inte helt fotbollsfritt. biggrin.gif

http://www.youtube.com/watch?v=tydmzRS4aBs


Åja ni har ju en Japan-poptråd som inte är stängd men den är tydligen inte lika intressant längre eftersom ni inte skrivit i den på över en vecka. Det är tydligen roligare att smeta ner alla andra trådar med era småflickor.
tomas99
CITAT (*Stintan* @ 13-06-2012, 13:03) *
Åja ni har ju en Japan-poptråd som inte är stängd men den är tydligen inte lika intressant längre eftersom ni inte skrivit i den på över en vecka. Det är tydligen roligare att smeta ner alla andra trådar med era småflickor.




+1
Berith
Och så vill jag säga att jag inte gillar Zlatan heller. Visst är det väl så att laget vinner fler gånger när inte han är med?
tomas99
CITAT (Berith @ 13-06-2012, 13:56) *
Och så vill jag säga att jag inte gillar Zlatan heller. Visst är det väl så att laget vinner fler gånger när inte han är med?




Ja.
Berith
CITAT (tomas99 @ 13-06-2012, 14:17) *
Ja.

tummenupp.gif
Gossen Ruda
Japanska ungdomar och unga kvinnor bör finnas i VARJE tråd. biggrin.gif
tomas99
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2012, 14:39) *
Japanska ungdomar och unga kvinnor bör finnas i VARJE tråd. biggrin.gif




Nej mitt intresse för kvinnor följer mej i ålder, nu var det ju väldigt OT ber om ursäkt för det.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tittar inte på EM men sambon lite då och så.

Mig stör bara att även radion har fotboll på kvällarna eftersom radion är mitt sömnpiller och hjälp mot tinnitus.

Värre tycker jag, blir det när det är OS för då är det mycket sambon gärna tittar på

Men samtigt tycker jag idrott är väldigt bra. Inte bara för att jag jobbade med idrott under 10 år och min sambo mer än 35 år utan utan jag vet hur mycket bra dom gör för våra barn och barnbarn.

Så många idrottsledare offrar nästan hela sin fritid för våra barn. Även landslaget kommer inte från himmlen utan alla våra idrottsledare tar hand om dom som barn.

Föräldrar tar sig många gånger inte ens tid att köra dom, det kan ju dom göra heter det....

För övrigt så gillar jag inte divan Zlatan heller

Elisabeth
malcolm
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-06-2012, 14:55) *
Men samtigt tycker jag idrott är väldigt bra. Inte bara för att jag jobbade med idrott under 10 år och min sambo mer än 35 år utan utan jag vet hur mycket bra dom gör för våra barn och barnbarn.

För övrigt så gillar jag inte divan Zlatan heller


För att inte tala om hur många ungdomar som kommit i kontakt med alkohol och sedan blivit fast där pga. idrotten, detta sa Bengt Bedrup (själv alkoholist) för länge sedan men inte många lyssnade på honom. Visst kan jag hålla med om att idrott är bra för många men långt ifråm för alla och detta elittänkande redan från unga år skrämmer mig-

Håller med ang. Zlatan.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (malcolm @ 13-06-2012, 16:24) *
För att inte tala om hur många ungdomar som kommit i kontakt med alkohol och sedan blivit fast där pga. idrotten, detta sa Bengt Bedrup (själv alkoholist) för länge sedan men inte många lyssnade på honom. Visst kan jag hålla med om att idrott är bra för många men långt ifråm för alla och detta elittänkande redan från unga år skrämmer mig-

Håller med ang. Zlatan.


Malcom varför söker a<lltid alle som dricker felet hos andra, skyller alltid på andra?

Vet du hur många barn och ungdomar som idrottar i Sverige? Hur många dricker som inte idrottar?

Jag tror att du idag inte hittar många ledare som dricker när dom är ut emed barn och ungdomar.

Att alla barn gillar att tävla måste du ju också veta eller hur? Elittänkandet har vi i vårt förbund försökt att undvika på alla möjliga sätt. Men barn själva vill alltid vara bäst.
Titta på småbarn när dom är ute och springer, säger dom inte att jag är bäst, jag är snabbast osv

Men alla föräldrar är ju alltid välkomna i föreningarna och göra det bättre som dom inte tycker om...... (men dom vill inte offra sin tid)

Elisabeth
ryss_борис
Bra tråd smile.gif Den ska väl ändå få Gossen Ruda att kunna spy ut sitt fotbollshat i andra trådar. Börjar bli ganska tjatigt att höra på hans kacklande om japanska tjejer i varenda tråd nu...
gnon49
Att idrotta som ung tror jag är en bra o rolig försäkring mot div. sjukdomar senare i livet. Är förresten ganska säker på det. För mycket stillasittande under uppväxten bäddar för problem senare i livet.
Peztis
Underbart initiativ, denna tråden!
Medan mannen sitter vid tv:n kan jag göra vad jag vill!
Azur
Jag har ingenting emot fotboll, det är bara totalt likgiltigt för mig, som folk som samlar på frimärken eller konferenser om star trek.

Jag avskyr mediahysterin kring det. Fotboll har precis som frimärkssamlande och star trek ingen som helst faktiskt betydelse i världen, och det är bortkastade spaltmil i tidningar och TV att precis allt handlar om fotboll. Det är irriterande.

Däremot är det definitivt ekonomi. Såg i förra veckan att Zlatan köpt sig en egen 11 kvadratkilometer stor ö. Han ska inte bo där, han ville bara ha nånstans att jaga, och ön kostar honom ungefär en månadslön. Företagsledare och politiker, som faktiskt gör något för Sverige, får berg av skit av media när tjänar några miljoner per år, men sportstjärnor, som är professionella lekledare, anses på nåt vis ha förtjänat sina tiotals eller hundratals miljoner i årslön.

Jag tycker det är bra att Sverige är så dåligt på sport (och frimärkssamlande), det förkortar hysterin. Tyvär ses det som opatriotiskt att inte vara entusiastisk inför 22 personer som sparkar på en boll i två timmar eftersom nån klistrat ordet "Sverige" på dem. Det inte är en nationell bedrift när de vinner, och ingen nationell skam när de gör det rätta och förlorar. Att sparka på en liten vit boll är varken krig eller har något med Sveriges ära att göra, det är lek.
Azur
CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2012, 09:11) *
Sporten ädla känslor föder heter det ju men då kan man undra över varför nazister och liknande dras till fotbollen? Är det våldet och kampen på planen som lockar?

Det är kopplingen till nationalism tillsammans med det militaristiska språkbruket i sport. Via en offensiv på flanken ska Sverige besegra Ukrainas försvar!
Nassar och annat avskum har en tendens att se sig själva som patrioter, och vem kan tänka sig ett bättre sätt att hölja Sverige i ära än att skrika "svartskalle" till en mörkhyad spelare eller misshandla någon på läktaren?

Jag har full förståelse för att nassar och andra våldsverkare dras till fotboll. Jag har mycket svårare att förstå att någon annan gör det.
Berith
Intressant att det är fler än jag som inte gillar Zlatan. Annars får man ju intrycket i media att han är älskad av hela svenska folket.

Det var visst ett par matcher igår igen, och resultatet visade att det var lagen som gjorde flest mål som vann. Kanske att det svenska laget skulle fundera på det inför den så omtalade matchen på fredag. Det gäller alltså att göra flest mål, inte tro att man kan vinna bara för att det skrivs så i tidningar och pratas så i radio och TV.

Undrar vad det är för andra program på TV på fredag...? g.gif Nån som har något att rekommendera?
Ugglemormor
Tackar för detta.
Det är verkligen trist att det måste vara på........ Hoppas att gubben få åtminstone motion som han sprattlar och svär....... Har hörlurar för att slippa höra, men det hjälper inte, men försöker "stänga ute eländet". Och skiva min bok.
Undrar hur länge fotbollen håller på?........ confused.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 14-06-2012, 09:00) *
Undrar vad det är för andra program på TV på fredag...? g.gif Nån som har något att rekommendera?


Kunskapskanalen!
malcolm
Här kan man se vad det går för TV-program på fredag:

http://tvplaneten.tv4.se/1.316979?date=2012-06-15
Gossen Ruda
En nåd att stilla bedja om är att det upphausade svenska laget åker ur turneringen fortast möjligt för det är väl någon form av utslagstävling?
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2012, 14:03) *
En nåd att stilla bedja om är att det upphausade svenska laget åker ur turneringen fortast möjligt för det är väl någon form av utslagstävling?


Vad hjälper det? Tror du dom slutar sända resterande EM-matcher om Sverige åker ur?
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2012, 14:03) *
En nåd att stilla bedja om är att det upphausade svenska laget åker ur turneringen fortast möjligt för det är väl någon form av utslagstävling?


Extremt konstruktivt inställning...

Du är en vuxen ensamstående äldre man som rimligen är helt kapabel att ta till dig det du vill ur mediefloden och knappast behöver låta dig drabbas av en månads fotbollshysteri....
Gossen Ruda
Om Sverige åker ur snabbt slipper man läsa om alla förväntningar, de ersätts av en mindre mängd navelskådning som snabbt försvinner.
Bee
Hur var, man fick skriva här fast man gillar fotboll? Jag gillar fotboll. Jag KAN inte mycket men jag gillar att kolla på det och framförallt att höra fotboll på radion! Kommentatorerna är underbara. Man får många goa skratt.
Och att se det på tv kan vara antingen spännande eller sövande beroende på vilken match det är. När man väl fastnar är det svårt att vara likgiltig. Det kan röra upp väldiga känslor. Och man sover väldigt gott till publiksuset smile.gif

Förresten, varför ogillar en del av er Zlatan? För att han har kämpat sig från botten upp till stjärnstatus? För att han är en förebild för massor med pojkar? För att han faktist ÄR otroligt duktig? Han har inte fått något gratis. Det ligger mycket träning bakom en sådan framgång. Jag tycker han är värd framgången (och de medföljande pengarna).
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2012, 15:17) *
Om Sverige åker ur snabbt slipper man läsa om alla förväntningar, de ersätts av en mindre mängd navelskådning som snabbt försvinner.


Förstår inte varför man känner sig tvungen att läsa sånt man inte vill. Det har jag inte gjort sen jag gick i skolan.
Bee
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2012, 15:17) *
Om Sverige åker ur snabbt slipper man läsa om alla förväntningar, de ersätts av en mindre mängd navelskådning som snabbt försvinner.


Läsa? Du menar att du läser sportsidorna i GP? - Sagt med glimt i ögat!

Nej, det blir illa om Sverige åker ur tidigt. Tänk på alla som pryder sina balkonger med det stora gula skynket med "Heja Sverige" på! (Ica Maxi bjöd på dom om man handlade för 200:-. Jag nappade inte.)
Gossen Ruda
CITAT (Bee @ 14-06-2012, 15:32) *
Förresten, varför ogillar en del av er Zlatan? För att han har kämpat sig från botten upp till stjärnstatus? För att han är en förebild för massor med pojkar? För att han faktist ÄR otroligt duktig? Han har inte fått något gratis. Det ligger mycket träning bakom en sådan framgång. Jag tycker han är värd framgången (och de medföljande pengarna).

För min del för att han åtminstone tidigare framstod som en bortskämd diva med märklig uppfattning av exempelvis barnuppfostran.

Beträffande sportsidor så klarar jag utmärkt av att bläddra förbi skiten men är lite sur att behöva betala prenumerationen för sånt. Stegen blir dessutom tyngre på väg till återvinningslådan. Det är dock svårt att undgå rubrikerna på förstasidan.
gnon49
Har inget emot fotboll. Är bara inte intresserad. Å andra sidan begär jag inte att alla skall vara lika tokiga i skidor o alpint som jag är. Men det bjuder jag på. Heja Sverige.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 14-06-2012, 15:39) *
Förstår inte varför man känner sig tvungen att läsa sånt man inte vill. Det har jag inte gjort sen jag gick i skolan.

tummenupp.gif
Azur
CITAT (Bee @ 14-06-2012, 15:32) *
Förresten, varför ogillar en del av er Zlatan? För att han har kämpat sig från botten upp till stjärnstatus? För att han är en förebild för massor med pojkar? För att han faktist ÄR otroligt duktig? Han har inte fått något gratis. Det ligger mycket träning bakom en sådan framgång. Jag tycker han är värd framgången (och de medföljande pengarna).

Värd pengarna och framgången? Hur då, han har ju inte gjort något!

Jag ogillar inte Zlatan, men jag begriper inte hur man kan tycka det är värt en årslön på över 100 miljoner kronor per år att han springer fram och tillbaks på en gräsmatta.
Han har tränat mycket? So what, en läkare tränar i 15 år och räddar liv, och tjänar per år vad Zlatan tjänar per vecka. Han är skicklig? So what, Sverige är proppfullt av extremt skickliga människor, de flesta får aldrig någon uppmärksamhet. Han är förebild? Kanske det, men är "du kan också bli snor-rik på att inte göra något vettigt" verkligen en bra förebild?

Och är inte de klubbar som betalar fantasilöner till sina spelare samma klubbar som hävdar att de inte har råd att stå för säkerheten på arenorna utan det ska skattebetalarna betala?
Bee
CITAT (Azur @ 14-06-2012, 18:47) *
Värd pengarna och framgången? Hur då, han har ju inte gjort något!

Jag ogillar inte Zlatan, men jag begriper inte hur man kan tycka det är värt en årslön på över 100 miljoner kronor per år att han springer fram och tillbaks på en gräsmatta.
Han har tränat mycket? So what, en läkare tränar i 15 år och räddar liv, och tjänar per år vad Zlatan tjänar per vecka. Han är skicklig? So what, Sverige är proppfullt av extremt skickliga människor, de flesta får aldrig någon uppmärksamhet. Han är förebild? Kanske det, men är "du kan också bli snor-rik på att inte göra något vettigt" verkligen en bra förebild?

Och är inte de klubbar som betalar fantasilöner till sina spelare samma klubbar som hävdar att de inte har råd att stå för säkerheten på arenorna utan det ska skattebetalarna betala?


Det luktar lite Jante om din kommentar. Men jo, Zlatan - den fattige invandrarkillen från Rosengård i Malmö - har visat för alla småkillar från liknande omständigheter att det går att ta sig ur det. Att man kan hålla sig från kriminalitet och droger genom att kämpa med en sport som uppskattas av många. Jag tror inte att läkare är förebilder på samma sätt för utsatta pojkar.

Huruvida italienska Milan (Zlatans hemmaklubb) har råd med vakter på sina matcher vet jag inget om.
Berith
CITAT (Aqvakul @ 14-06-2012, 09:57) *
Kunskapskanalen!

giggle.gif Äh, Kunskapskanalen. Hur kul tycker din fru att det är när hon förväntar sej lite fredagsmys i soffan framför TVn och du bestämmer att ni ska titta på Kunskapskanalen?
Aqvakul
CITAT (Berith @ 15-06-2012, 08:21) *
giggle.gif Äh, Kunskapskanalen. Hur kul tycker din fru att det är när hon förväntar sej lite fredagsmys i soffan framför TVn och du bestämmer att ni ska titta på Kunskapskanalen?

Vi älskar båda Kunskapskanalen och är allmänt trötta på alla mer eller mindre fåniga "underhållningsprogram" på fredag- och lördagkvällar.
Men i kväll blir det Sverige-England!
Eva i Skåne
CITAT (Aqvakul @ 15-06-2012, 08:31) *
Vi älskar båda Kunskapskanalen och är allmänt trötta på alla mer eller mindre fåniga "underhållningsprogram" på fredag- och lördagkvällar.
Men i kväll blir det Sverige-England!



Precis så är det faktiskt hos oss också! tummenupp.gif

Fotboll står inte högt i kurs hos mig, men visst slänger jag ett öga åt tvn när dom tjoar högt smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Berith det du gillar en fredagskväll måste ju inte vara det rätta för andra eller hur?
Berith
Kollade på Kunskapskanalens utbud för kvällen men där fanns ingenting som lockade mej för att varva ner och slappna av eller mysa. Tex...

Nej det får nog bli Macken en halvtimma, kanske lite Midsommer på det eller nåt annat. Såg att det är fyran som sänder matchen idag, det gör det absolut lättare att undvika hysterin. Brukar nämligen inte kolla in program på fyran för dom har så jämrars många och långa reklamavbrott. wink.gif

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-06-2012, 09:20) *
Berith det du gillar en fredagskväll måste ju inte vara det rätta för andra eller hur?

Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar här...
*Stintan*
CITAT (Berith @ 15-06-2012, 08:21) *
giggle.gif Äh, Kunskapskanalen. Hur kul tycker din fru att det är när hon förväntar sej lite fredagsmys i soffan framför TVn och du bestämmer att ni ska titta på Kunskapskanalen?


Har du schemalagt mys eller vill du bara ha mys när det är fotboll på TV? giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon