Motti
Nu verkar det som jag äntligen ska få till ett hönshus här i sommar tack vare min svärson och hans brorson som är snickare !de vill jag ska skissa upp hur jag vill ha det .Tänker mig ett långsmalt högt i tak och naturligtvis helisolerat för vintern så mina pullor mår bra hela året ! Jag eller vi ska ju då sattsa på Medeltida Svarthöns ! och har tänkt börja med 6 stycken utan tupp till att börja med . Tar gärna emot tipps vad det gäller hönshusbygget smile.gifäven hönsgården den som ska vara inättad ,ska man ha nät både över och under ?
Detta har jag väntat på i 4 år !
Kram Motti
Myosotis
Grattis, vad roligt! Jag känner inte till begreppet "medeltida" svarthöns, är det Bohuslän-Dals svarthöna du menar? Har du hittat någon du kan köpa höns av?
Jag har nättak över min inhägnad, man slipper oroa sig för duvhöken. Du behöver inte ha nät under hela utan gräv ett dike runt om som du låter väggarnas nät gå ner i och sen viker utåt. På med jord och stora stenar så kan inte räven gräva sig in. De gräver i så fall intill nätet och där stöter de bara på nät om man gör så.
ängsvädd
Grattis - vad spännande smile.gif Vore kul följa detta projekt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon