Sidor: 1, 2
silos
Detta är så fantastiskt!!!
Tänk att vi ALLA har kontakt med varandra och det är hjärtat hos människan som har kontakt med jordens magnetiska fält och därigenom med ALLT annat levande på våran planet!

Detta har de gamla civilitationerna haft kunskap om men sedan har religinionerna velat ta bort allt sådant "hedniskt"kunskap!
Religionerna vill ju endast ha makten över människornas liv och helst även tankarna!

Genom detta fält som finns i hela universum kan vi faktiskt hela oss själva och varandra då vi kan skappa en känsla av kärlek och medkänsla.

Här nedan finns ett videoklipp av Gregg Braden som beskriver detta:
http://www.youtube.com/watch?v=vRQeIsfQtE4

http://www.youtube.com/watch?v=2XnSgIFnF3I...feature=related
Ugglemormor
Silos,

Så rätt som det kan bli ....... kompiskram.gif
Vi alla kommer ur en och samma källa och dit återvänder vi efter vårt jordiska liv är över för denna gång.

Religionen har varit/är ett maktmedel att en del ska kunna bestämma över andra och alla dessa krig kommer ur det mörka som många inte har en aning om.

Men, å andra sidan har vi börjat detta liv med att ha den fria, personliga viljan, så ingen kan döma någon utan vara där man trivs och där man har sina likasinnade vänner och det är faktiskt inte ens mening att försöka bevisa någon något av detta om de är helt mot det eller har en religon som förbjudet det.

Det är en läksa som jag har fått lära mig att alldrig ställa upp för någon som säger t,ex. - bevisa det, annars tror jag inte dig! ..... så går det inte till utan man arbetar som att det sprids som ringar på vattnet, den som blir berörd av det, glömmer det inte.-

Jag lever nu i denna värld, gör min vardag med egna val och misstag, men jag har även en fot bakom "slöjan", så är jag född och det är min väg i livet, men det är mycket tuffare än någon som inte har en aning om det stora hela och dessa brukar vara både en utmaning och besvikelse, men man älskar det ljuset de bär med sig även att de inte är medvetna om det.

Så i slutändan är vi alla ur samma källa och förbundna med varandra gm. det stora hela, kalla vad du vill det, men det är dock endast en och samma sak........

Silos, du vet och du lever så gott det går just nu här, men har fasttat vad det handlar om.
det finns flera i forumet som är öppna för detta, men vi har ju dock vår vardag att ta hand om..... smiley_small_hug.gif
Gossen Ruda
CITAT (silos @ 05-07-2012, 08:38) *
Detta är så fantastiskt!!!
Tänk att vi ALLA har kontakt med varandra och det är hjärtat hos människan som har kontakt med jordens magnetiska fält och därigenom med ALLT annat levande på våran planet!

Detta har de gamla civilitationerna haft kunskap om men sedan har religinionerna velat ta bort allt sådant "hedniskt"kunskap!
Religionerna vill ju endast ha makten över människornas liv och helst även tankarna!

Genom detta fält som finns i hela universum kan vi faktiskt hela oss själva och varandra då vi kan skappa en känsla av kärlek och medkänsla.

Här nedan finns ett videoklipp av Gregg Braden som beskriver detta:
http://www.youtube.com/watch?v=vRQeIsfQtE4

http://www.youtube.com/watch?v=2XnSgIFnF3I...feature=related

Enligt min enkla mening letar du upp för mycket konstigheter och går på det mesta bara det är välformulerat. Det vore nog bättre om du bara försökte vara dig själv. Vänd dig till vetenskapen istället, man har nu efter 40 års letande troligen hittat den sista partikeln som gör att man kan förklara hela universum, Higgspartikeln.
Bengalow
Jag har ingen medkänsla till eller kärlek för Adolf Hitler, Doc Duvalier, Pol Pot eller Idi Amin, och det vore en besvikelse om jag kom i samma magnetfält som sådana. Jag tror inte jag skulle kunna känna något FÖR dem. Då är det skönt att veta att livet slutar, och att att andar inte finns. Den dagen jag ligger där, så skall jag inte behöva besväras av varken Jehovas vittnen eller Satansorden. Punkt. Slut
silos
CITAT (Bengalow @ 05-07-2012, 21:37) *
Jag har ingen medkänsla till eller kärlek för Adolf Hitler, Doc Duvalier, Pol Pot eller Idi Amin, och det vore en besvikelse om jag kom i samma magnetfält som sådana. Jag tror inte jag skulle kunna känna något FÖR dem. Då är det skönt att veta att livet slutar, och att att andar inte finns. Den dagen jag ligger där, så skall jag inte behöva besväras av varken Jehovas vittnen eller Satansorden. Punkt. Slut


Bengalov,det är våra egon som inte kan känna kärlek!Och jag kan villigt erkänna att jag inte heller känner kärlek till sådana personer som du nämnde!

HUR kan du veta att livet bara slutar och att andar inte finns?

Gossen Ruda,hur jag beteer mig hör inte hit!

Universum består av ett slags intelligent fält av energi som är grunden för vår fysiska värld. Övertygelser är det språk som kommunicerar med denna vävnad eller fält. Det är två fakta som författaren Gregg Braden utforskar i sina böcker och i sin undervisning.

Det finns forskning som visar att övertygelser som är förankrade i hjärtat påverkar allt från kroppens läkning till atomernas värld.

Den här bokens syfte är att hjälpa oss acceptera vår oerhörda kraft och inse att vi aldrig är längre bort än en tanke från den största kärleken, den djupaste läkningen och de mest förunderliga mirakel.
Gossen Ruda
Det låter som om killen sett för mycket på Star Wars-filmerna. "The Force will be with you" laugh.gif Nåja silos, det är väl ganska ofarligt att tro på honom. Ungefär i samma klass som riset i glasen.
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 06-07-2012, 07:33) *
Det låter som om killen sett för mycket på Star Wars-filmerna. "The Force will be with you" laugh.gif Nåja silos, det är väl ganska ofarligt att tro på honom. Ungefär i samma klass som riset i glasen.



Jag förstår mer än väl att du ser detta på det viset som du gör!

Varför behöver du bedöma mitt sett att tro?Tänk om jag gjorde likadant om ditt intresse för de japanska flickornas musik,men sådan behov har jag inte utan jag respektera dig och ditt tänkande och tyckande!
Gossen Ruda
CITAT (silos @ 06-07-2012, 08:07) *
Jag förstår mer än väl att du ser detta på det viset som du gör!

Varför behöver du bedöma mitt sett att tro?Tänk om jag gjorde likadant om ditt intresse för de japanska flickornas musik,men sådan behov har jag inte utan jag respektera dig och ditt tänkande och tyckande!

För att jag i grunden inte har något emot dig men jag tycker det är synd att du i ditt sökande går på den ena bluffen efter den andra.
Ugglemormor
Har någon tänkt till när det gäller de gamla mästarna, innom konst och musik, varifrån de fick sin inspiration?

De upptäcker som gjordes en gång i tiden av framstående forskare som gett så mycket till vår tid, har kommit till just genom att dessa män/kvinnor har inte endast varit typ --"navelskådare" utan med sina öppna sinnen fått hjälp av dem fr. andra sidan för att kunna föra oss andra vidare.

Wagner skrev sina bästa musikstycken under ett transliknande tillstånd, samma gäller med de andra stora konstnärer och musiker.......

Så begränsad är vårt meedvetande om man låser sig totalt ----- det blir inga "underverk" att visa till kommande tider.
Numera finns ju kameror som är mysket utvecklade och kan få med sig ett och annat och kring detta jobbas det både Sovjet och USA samt Australien.....det finns väldigt bra studier de visat på detta vis.

Till Gossen:
Jag miste min älskade moster nu i februali och hon var en vanlig bokstavskristen människa och hade svårt att ta till sig vad jag berättade om. Under min kurs i Stands5th Hall fick en av medierna syn på henne och förklarade det hela, först beskriva hur personen såg ut i livet, hur hon dog osv. men det som var det roliga(?) var att min moster såg ut som en uggla och visste inte hur hon hade det, men hon gav ett svar --- men, det ÄR JU SOM DU BETÄTTAT OM......mediet frågade mig endast om hon har nyligen gått över gränssen pga att detta hade hon inte väntat sig, japp, sa jag, precis så är fallet........
Jag menar att den dagen du lämnar detta tillvaro så får du en jäkla överraskning... wacko.gif ...
KRT
CITAT (silos @ 05-07-2012, 08:38) *
Detta är så fantastiskt!!!
Tänk att vi ALLA har kontakt med varandra och det är hjärtat hos människan som har kontakt med jordens magnetiska fält och därigenom med ALLT annat levande på våran planet!

Detta har de gamla civilitationerna haft kunskap om men sedan har religinionerna velat ta bort allt sådant "hedniskt"kunskap!
Religionerna vill ju endast ha makten över människornas liv och helst även tankarna!

Genom detta fält som finns i hela universum kan vi faktiskt hela oss själva och varandra då vi kan skappa en känsla av kärlek och medkänsla.

Här nedan finns ett videoklipp av Gregg Braden som beskriver detta:
http://www.youtube.com/watch?v=vRQeIsfQtE4

http://www.youtube.com/watch?v=2XnSgIFnF3I...feature=related


Jag skulle kunna ägna en hel eftermiddag åt att diskutera och debattera detta med dig men jag tror inte det skulle ge någon av oss något, så jag nöjer mig med att gratulera dig till att ha funnit något som gör dig glad och nöjd, en mening med "livet".

Jag antar att du ÄR medveten om att du kan hitta bevis för ALLT på nätet, och att bara för att någon publicerar ett klipp på Youtube eller startar upp en hemsida är det inte per automatik sanning?
Ugglemormor
det är ju silos sätt att leta svar till der hon tänker, och hon vet nog var gränsserna går, oroar mig inte det minsta för det.
Mina egna erfarenhet kommer ur det livet jag föddes till och att ha haft lyckan att få seriösa handledare då jag behövt att få hjälp med något.
Det jag upplevt och känner till är dock en troppe i havet när man tänker hur långt vårt medvetande kan resa.
Det går knappt att leva/utvecklas med det man har med sig om man inte har kontakter som kan hjälpa en. Varteviga sak lär en mycket så inget är likt mellan oss på jorden, men tron på det högsta källan=ljuset har vi gemensamt.
bluffmakarna kommer inte åt den kunskapen, men kan vara mkt manipulativa för sitt eget bästa. Ex; "sexhealern" som nu har avtjänat sitt fängelsestraff, men ändå fortsätter under ett nytt alias........
Gossen Ruda
Du ugglan, har du inte fattat än att jag betraktar allt du skriver här som fria fantasier och flum? Det är totalt meningslöst att du skriver något till min adress.
Ugglemormor
Visst, jag känner mer än väl till hur du är funtad och vill inte ha närmare kontakt med dig heller, men när silos tar upp dessa saker så vet jag att hon tänker likväl som jag ....... men inte som du .....levande död..... inget att komma med som ens intresserar mig, men det har ju alltid varit du som kommit med ditt tjafs där jag råkar vara, så släpp min kjolkant och ägna dig åt det du vill......... förresten ditt nick passar så bra till den du tagit det ifrån .... menar endast att du är så lätt att genomskåda, men jag vill dig inget illa och vill inte heller att du hänger efter mig.............
I dina trådar har jag inte varit med pga. våra olikheter

Jag har förmågan att acceptera dig och ditt, men du har inte lärt dig det än........ingen ide att besvara detta, kommer inte att läsa det ändå....

Silos för vidare sitt eget tråd med dem som hon vill, låt det bli så ... för hon och jag kan mejla mellan oss om det som vi tänkt.......
Gossen Ruda
CITAT (Ugglemormor @ 06-07-2012, 10:35) *
Visst, jag känner mer än väl till hur du är funtad och vill inte ha närmare kontakt med dig heller, men när silos tar upp dessa saker så vet jag att hon tänker likväl som jag ....... men inte som du .....levande död..... inget att komma med som ens intresserar mig, men det har ju alltid varit du som kommit med ditt tjafs där jag råkar vara, så släpp min kjolkant och ägna dig åt det du vill......... förresten ditt nick passar så bra till den du tagit det ifrån .... menar endast att du är så lätt att genomskåda, men jag vill dig inget illa och vill inte heller att du hänger efter mig.............
I dina trådar har jag inte varit med pga. våra olikheter

Jag har förmågan att acceptera dig och ditt, men du har inte lärt dig det än........ingen ide att besvara detta, kommer inte att läsa det ändå....

Silos för vidare sitt eget tråd med dem som hon vill, låt det bli så ... för hon och jag kan mejla mellan oss om det som vi tänkt.......

Jag har inte vänt mig till dig och hört mig för om dina åsikter, det är du som ger dig på mig när jag försöker bibringa silos lite visdom. Visdom som du försöker motverka av orsaker jag inte helt förstår men inte heller bryr mig om. Ägna dig istället åt din fuchsia.
Piccante
jag skulle ju hålla mig från denna tråden hade jag tänkt... Silos snälla funderande, grubblande, sökande nyfikna människa. Fortsätt läs, studera men tro inte på allt du ser på nätet! Ingen seriös forskare skulle publicera sina rön i ett youtube-klipp de gjort hemma i vardagsrummet med en webcam.

Varje gång du hittar något övernaturligt märkligt på nätet så blir du helt upp i smöret o ska läsa allt om det på ett totalt oktritiskt sätt o varje gång kommer odlas största flumtomte tillika manipulativa "troll" och hejar på så att du ska gräva ned dig ännu djupare i något tokeri! Du får givetvis tro på vad du vill men varför är det alltid en annan person som kommer in o svarar åt dig o lägger ord i din mun?
Mår illa av att se andra utnyttjas i någon "lek"... sick.gif
Ugglemormor
Nu vill jag ha bevis på era lögner om mig och hur jag enl. dig o gossen lurar oskyldiga!!!!
Jag är född med ett unikt gåva som ingenm kan ta ifrån mig, så det så.....

Och kom inte med något skitsnack, för det ska hålla som bevisföring som jag kan lämna vidare .....

Silos är min vän, privat har vi mycket annat att ta upp en detta och henne respekterar jag!!!!!
Bengalow
Ugglemormor! Är vi inte alla födda med unika gåvor? Jag t.ex. har fötts med ett inneboende tvivel mot allt vad skepticism innebär - religiösa som världsliga. Det väsrta jag vet är när människor skall berätta hur ljuvligt "livet efter detta" är. Det må vara Jehovas vittnen eller medier med glaskula, eller någon magnetisk kraftkälla. Det är ju bara rädslan för döden - att inte få leva vidare, som styr detta. Hur många sluga "förståsigpåare" har inte slagit mynt av denna rädslan? Boken som nämnts har tillkommit för att skapa klirr i egna kassan. Det finns människor, som tror att man kan studera detta som ni kallar för "övernaturligt". Trams! Det finns inga bevis, det finns inga belägg och vad beträffar sannolikheten för detta, så är den lika stor som "homeopatiska mediciners" verkan, d.v.s. 0= noll. Att tron kan flytta berg, sägs det, men det finns inte ett berg som är flyttat hitintills.
Ugglemormor
bengalow

Helt rätt ---- var och en har sin fria vilja tycka och tänka som ha/hon vill eller känner för. det finns mycket unika gåvor bland människor och de kan bli mycket intressanta om man har intresset.

Men därifrån att börja förolämpa någon som har sitt sett, det är ju trakasserier och inget annat.
Att bli beskylt som lögnare? Vet någon egentligern sanningen så väl att den kan stå till doms över en annan medmänniska ------ icke då!
Jag bryr mig inte om vart ni hamnar näör ni dör ex.- ex,

För mig är mycket flum som ni har på vissa trådar men där har jag inte något att göra när jag äger inte den ultimata sanningen uran låter bli --- det kallas ärlighet!
Men jag kommer inte med ridpiskan att just det och det är flum osv....

förstår du påängen vad jag vill säga?
Anki på Öland
CITAT (KRT @ 06-07-2012, 09:34) *
............. nöjer mig med att gratulera dig till att ha funnit något som gör dig glad och nöjd, en mening med "livet"..........

Den här veckan ja.... nästa vecka är det en ny "lära" från youtube....
malcolm
Jag förstår inte alla dessa hokus-pokusläror som tycket sig ha svaret på allt och tror sig ha kontakt med några högre makter. För mig är det bara humbug och rent nonsens vilket en del gör profit på.
gnon49
Visst finns det mycket flum men också något lite som är svårt att förklara. Bevisligen finns ju människor med förmågor utöver det normala. Kanske mer känsliga för omgivningen än vi andra. Trots allt så är människans sinnen på grottnivå jämfört med många andra arter. Vi är ju trots allt skapta av den materia o energi som står till buds för alla levande o döda ting.
silos
För det första så är Ugglemormor min vän och hon är välkommen att skriva vad hon själv väljer att skriva!

Ni andra är också mina vänner och är välkomna att skriva vad ni vill så länge ni inte gör angrepp och spydigheter! Mig gör det ingenting men ni skadar bara er själva eftersom allt återväner till källan!



Anki på Öland Skickat den Idag, 15:31 CITAT (KRT @ 06-07-2012, 09:34)
............. nöjer mig med att gratulera dig till att ha funnit något som gör dig glad och nöjd, en mening med "livet"..........

Den här veckan ja.... nästa vecka är det en ny "lära" från youtube....
Saken är den att detta har jag studerat under flera månader och innan Youtube har jag läst under flera års tid,(sedan 1985 då min pappa begick självmord) om sådana här och andra intressanta saker om människans utveckling och inte minst om olika religioner.

Jag blir berörd av att ni bryr er om mig och det som jag håller på med!
Jag är inte glad och lycklig på grund av det som jag studera utan för att allting finns ju inom mig och mitt studerande gör att jag känner genom min egen kropp vad som är bra för mig!
Min kropp är min instrument så att säga under denna min livsvandring!

Tac så mycket för alla era svar!
smiley_small_hug.gif
ryss_борис
Utan att peka på någon enskild individ så anser jag att det skulle vara bra om folk lärde sig vad vetenskap samt teorier är för något, och hur man arbetar inom just vetenskap.

Ser ofta exempel där folk pratar om att de blir erfarnare och erfarnare med åren, lär sig det och det. De säger att de sett det hör och det här, och därför existerar det osv. Vad man egentligen borde veta är att du inte kan lita på någonting du ser till 100%. Folk har ofta en övertro på sina egna sinnen etc (även om de för det mesta har rätt)

De flesta tycker att det är självklart att en sten faller till marken när man släpper den. När man frågar dem varför kan de itne svara utan bara konstaterar att "det är så" En vetenskapsman däremot konsterar att den faller, men nöjer sig inte med det utan försöker förklara varför.


Okej, detta inlägget blev helflummigt och totalt osammanhängande. Skriver kanske vad jag menar senare, men har bråttom nu.
KRT
CITAT (Anki på Öland @ 06-07-2012, 15:31) *
Den här veckan ja.... nästa vecka är det en ny "lära" från youtube....


Ja, men så länge det inte skadar/påverkar någon annan, är det bästa och enklaste att låta alla tro på det de vill och som gör dem glada.
Att jag sedan inte håller med för fem öre, är en helt annan sak. Jag har lärt mig att att vissa diskussioner är det bäst att inte ge sig in i, det är på alla sätt bättre att låta folk ha sina uppfattningar i fred.....
Anki på Öland
CITAT (KRT @ 06-07-2012, 18:54) *
Ja, men så länge det inte skadar/påverkar någon annan, är det bästa och enklaste att låta alla tro på det de vill och som gör dem glada.
Att jag sedan inte håller med för fem öre, är en helt annan sak. Jag har lärt mig att att vissa diskussioner är det bäst att inte ge sig in i, det är på alla sätt bättre att låta folk ha sina uppfattningar i fred.....

Absolut!
Ugglemormor
Tack för det att man får finnas till???? det gör jag ändå....

Det är sant att även i vetenkapens värld är inte allt 100%. Det finns människor som har en extra känslighet, det märks numera rätt väl av de seriösa skolor runt om i världen dit de som äger den eftra känsligheten samlas. Detta var inte möjligt ca. 25 år sedan.
Att ryssen snackar sig varm för vetenskap så kan jag tala om att jag har studerat både kemi och fysik i universitesnivå, samt matte och det finns betygen från det, så jag vet nog mer än endast det jag nu sysslar med nog mer än du anar.
Tyvärr fick jag inte möjligheten att studera mer av det, men trots detta har min andliga sida levt bredvid mig hela tiden, så jag höll tyst om det tills det var dags att ta itu med det, men kristen har jag alltid varit utan biblar och predikan.......

I England, där jag kommer att fortsätta att studera, säger de professionella lärarna att svenskarna är rent sagt enformiga med sina sk. diplomer och att ingen får kunna mer än de själva..... det stämmer rätt så bra.
Mer öppna är de elever jag träffar från australien och USA och även en del fr. tyskland.
Det är mer intressant att tillhöra i en organisation som är noggrann, ser efter bevisföring och är inte så jäkla vrång som de är här i landet och jag har möjligheten att lämna Sveriges snea kursser bakom mig.
Även en del norrmän och danskar har betett sig mer hyfsade.......

Japp nog om detta.!
Bengalow
Ja, snacka går ju! I några av USA's sydstater upphöjde man Bibelns skapelsehistoria till vetenskap, d.v.s. för dem så existerade Adam och Eva, och allt vad som sedan kom ut av den sagan, med himmel och helvete och hela skalan däremellan...Jösses! Snacka om vilseförda människor och vetenskap.
Att studera fysik och kemi har väl ingenting med hur man uppfattar andevärlden. Om man tror på spöken så gör man. Att du gör det har du ju förklarat, men inte varför du gör det. Det är det vi väntar på. Kom nu inte med någon flummig historia om döda mostrar, för det är bara det - flum.
Begriper du inte, att folk, som ordnar sådana kurser, är ute efter dina pengar? Det är ju inte gratis, kan tänka. Din andevärld skall du hålla för dig själv. En "lärare" kan inte ge dig något extra av dina egna upplevelser. Förmodligen åker du på kurser, för att stärka din egen tro på dina "övernaturliga egenskaper".
Motti
Genom hjärtat har jag svårt för att tro på Silos men genom våra gener kanske smile.gif och genom våra själar .

Genom hjärtat har jag svårt för att tro på Silos men genom våra gener kanske smile.gif och genom våra själar .
Gossen Ruda
Vetenskapen är 100% vad än kritiker säger. Däremot förändras innehållet hela tiden beroende på hur mycket man kommit fram till. Ingen vetenskap är inristad i sten, den förändras hela tiden. Att pseudovetenskap som ugglan och andra för fram skulle kunna ingå i vetenskapen någon gång är uteslutet, det är 0%. Bara munväder och flum. Fortfarande finns belöningen på 1 miljon dollar kvar som James Randi ställt upp till till den som kan bevisa någon form av pseudovetenskap. Munväder duger inte som bevis.
Anders zon 1
CITAT (Ugglemormor @ 06-07-2012, 22:01) *
Tack för det att man får finnas till???? det gör jag ändå....

Det är sant att även i vetenkapens värld är inte allt 100%. Det finns människor som har en extra känslighet, det märks numera rätt väl av de seriösa skolor runt om i världen dit de som äger den eftra känsligheten samlas. Detta var inte möjligt ca. 25 år sedan.
Att ryssen snackar sig varm för vetenskap så kan jag tala om att jag har studerat både kemi och fysik i universitesnivå, samt matte och det finns betygen från det, så jag vet nog mer än endast det jag nu sysslar med nog mer än du anar.
Tyvärr fick jag inte möjligheten att studera mer av det, men trots detta har min andliga sida levt bredvid mig hela tiden, så jag höll tyst om det tills det var dags att ta itu med det, men kristen har jag alltid varit utan biblar och predikan.......

I England, där jag kommer att fortsätta att studera, säger de professionella lärarna att svenskarna är rent sagt enformiga med sina sk. diplomer och att ingen får kunna mer än de själva..... det stämmer rätt så bra.
Mer öppna är de elever jag träffar från australien och USA och även en del fr. tyskland.
Det är mer intressant att tillhöra i en organisation som är noggrann, ser efter bevisföring och är inte så jäkla vrång som de är här i landet och jag har möjligheten att lämna Sveriges snea kursser bakom mig.
Även en del norrmän och danskar har betett sig mer hyfsade.......

Japp nog om detta.!

Varför så snarstucken och otrevlig? Om du är någorlunda seriös försök att bemöta argumenten på ett vettigt sätt istället för att skriva en massa sur goja om än det ena än det andra som inte har med saken att göra. Sådana inlägg omvänder ingen. Är man i ett forum där en stor majoritet av deltagarna sannolikt inte tycker som en själv eller ens kan relatera till det man säger får man självklart finna sig i att få mothugg. Skulle t ex jag gå in på ett religiöst forum och försöka framhärda mina åsikter skulle jag nog få det rätt hett om öronen. Ingen konstigt i det. Om du inte tål mothugg så föreslår jag att du håller den här typen av inlägg och diskussioner till något forum där du får gehör för åsikterna.
Ugglemormor
Japp, vettiga diskusioner har jag inget emot, men att bli klassad såååååå det är en annan sak. Jag går inte längre kvar i sverige om jag vill ha kontakt med likasinnade och att lära sig, betyder att man har massor av funderingar och olika oväntade saker som sker, då är det gott att kunna snacka om det med dom som blivit accepterade i sitt yrke redan 30-40 år sedan och kan förklara en del, dock inte allt, det kan ingen.

Dit jag går, kommer inte sk. "flummisarna" in, de blir kollade innan och köerna är långa. Här i sverige kan diu få betala lika mycket för en veckoslutskurs (som inte ger mig något nytt) som över en vecka med husrum och mat och allt därtill,,, OCH ETT FÖRSTÅENDE BEMÖTANDE, som inte finns här. Däri, min ilska mot det hela och till på köpet massor av "vet bäst" - mentalitet, trots att det är så inviduellt som det kan vara från ena till andra... Här tålde inte en ansedd medium att man kunde mer än h#n, utan att man blev förömjukad inför hela gruppen. Jag har elever, men skulle inte komma ens frågasätta om de hade annat med sig, skulle jag inte kunna det, kunde jag ju rekommentera någon som vet mer, ärlighet är ledkärnan i deras program i UK

Mina studier i universitetet var pga att jag skulle ta fram medicinska produkter tillsammans med ett Tyskt läkemedelsföretag, men ett dödsfall kom emellan, och sedan blev intresset helt enkelt mindre.

Det kan ju vara så att jag är så in i h....te trött på det svenska synsätt och bemötande som man får, men hur i helskota är det då att jag blir mer än nog fullbokad och har köer av svenskar?????Jag annonserar ingenstans om detta. vill ha min frihet att göra som jag vill.....
tänk på det, ni, så kanske det är lättare att förstå. Jag för ingen bevisning av det, jag endast äger detta.
Varför kommer mina kunder tillbaka? Varför för de detta vidare och de i sin tur söker mig? Varför känner man att man gör det man gör? Jag har det ju så i livet att jag behöver inte bry mig om något alls, men jag ändå gör det..........
Gossen Ruda
Bla bla bla bla... Munväder sa Bull. biggrin.gif
Ugglemormor
Den mest enkelriktade personen jag mött, gossen..... dra nu ditt vetenskap över örona på dig så du blir nöjd.
tänker inte spilla mer av min tid på dig! du kan ju inte ens läsa, eller ska man dra detta på japanska.... rotfl.gif

detta blir nog det roligaste att dra med vännerna på grillfest ikväll..... biggrin.gif

(en av dem finns i forumet)
Gossen Ruda
Mera bla bla bla. Tyvärr ugglan, efter dina tidigare eskapader på forumet som Tottes matte, Fuchsian och ditt nuvarande nick har du inte mycket trovärdighet kvar. Ditt sommarhus vid Medelhavet som låg i Spanien och Frankrike, kosmisk healing mm. Du bara skryter och skryter men jag är övertygad om att du bara hittar på. Annars, upp till bevis. Du får gärna sluta spilla tid på mig, det uppskattar jag verkligen. Själv struntar jag mest i dig, det är först när du blir för odräglig som jag reagerar.
Ugglemormor
att jag blir arg, det framkallar du hos fler än mig, men jag har inget behov att bevisa något för att du tror inte på något så det är bra med det.

Jag är en känslig person, men ingen trampar mig på tårna, gärna i god ton men inte som du.....

du i din tur kan inte bevisa dina felaktiga påståenden av mig, jag har lämnat en del av detta till vår jurist och han säger att det är under min värdighet att leka med sandlådan med dig.......detta är enbart dig det gäller, inte någon annan, de har hållit god ton hela tiden..
Det är du som ska bevisa det du påstår .....
ryss_борис
Jag föreslår att ni lugnar ner er och håller er till topic.

Vad för fysik- och matematikkurser var det du läste vid universitet, ugglan?
Anders zon 1
CITAT (Gossen Ruda @ 07-07-2012, 17:18) *
Mera bla bla bla. Tyvärr ugglan, efter dina tidigare eskapader på forumet som Tottes matte, Fuchsian och ditt nuvarande nick har du inte mycket trovärdighet kvar. Ditt sommarhus vid Medelhavet som låg i Spanien och Frankrike, kosmisk healing mm. Du bara skryter och skryter men jag är övertygad om att du bara hittar på. Annars, upp till bevis. Du får gärna sluta spilla tid på mig, det uppskattar jag verkligen. Själv struntar jag mest i dig, det är först när du blir för odräglig som jag reagerar.

Å nej, är det den typen som härjar här igen. Borde väl ha förstått det. Nåja, då ska man alltså undvika att bemöta vederbörande. Troll och annat oknytt tynar bort och försvinner när ingen längre bryr sig om dem.
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 07-07-2012, 17:18) *
Mera bla bla bla. Tyvärr ugglan, efter dina tidigare eskapader på forumet som Tottes matte, Fuchsian och ditt nuvarande nick har du inte mycket trovärdighet kvar. Ditt sommarhus vid Medelhavet som låg i Spanien och Frankrike, kosmisk healing mm. Du bara skryter och skryter men jag är övertygad om att du bara hittar på. Annars, upp till bevis. Du får gärna sluta spilla tid på mig, det uppskattar jag verkligen. Själv struntar jag mest i dig, det är först när du blir för odräglig som jag reagerar.


Gossen Ruda,var nu så vänlig och låt Ugglemormor vara ifred!!!Och låt gammalt skåpmat vara borta!!!

Behöver du alltid att ha någon att hacka på?

Gossen Ruda
CITAT (silos @ 08-07-2012, 09:01) *
Gossen Ruda,var nu så vänlig och låt Ugglemormor vara ifred!!!Och låt gammalt skåpmat vara borta!!!

Behöver du alltid att ha någon att hacka på?

Tja, hon har inte själv städat ut skafferiet på ett snyggt sätt. biggrin.gif Jag ville bara påpeka att hon inte har något trovärdighet kvar efter alla tidigare eskapader hur mycket hon än skriver. Jag skulle önska att du själv insåg hur manipulativ jag anser henne vara.
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 08-07-2012, 09:56) *
Tja, hon har inte själv städat ut skafferiet på ett snyggt sätt. biggrin.gif Jag ville bara påpeka att hon inte har något trovärdighet kvar efter alla tidigare eskapader hur mycket hon än skriver. Jag skulle önska att du själv insåg hur manipulativ jag anser henne vara.


Ugglemormor är en mycket snäll och omtänksam människa och enormt givmild!Från heen ha jag fått MASSOR ac material till mitt skapande av dckor!
Är du själv så trevlig alla ggr?Det tycker inte jag att du är utan du kan vara ganska otrevligt i ditt sätt att skriva här!

Manipulativ är Ugglemormor INTE!!!Men du känner ju inte henne som jag gör!
Gossen Ruda
CITAT (silos @ 08-07-2012, 11:34) *
Ugglemormor är en mycket snäll och omtänksam människa och enormt givmild!Från heen ha jag fått MASSOR ac material till mitt skapande av dckor!
Är du själv så trevlig alla ggr?Det tycker inte jag att du är utan du kan vara ganska otrevligt i ditt sätt att skriva här!

Manipulativ är Ugglemormor INTE!!!Men du känner ju inte henne som jag gör!

Jag tänker inte bråka med dig silos, du är för snäll för det. Jag tycker dock att en person som blivit avstängd två eller tre gånger från forumet utan att göra avbön inte platsar här. Du själv har dock förklarat dina tidigare synder så du är förlåten. Det finns dock ytterligare en misstänkt trollåterkomst på forumet just nu men jag ligger lågt. Frid silos.
skånepåg
Kan hålla med till viss del, mycket av denna (hokus pokus) har det forskats mycket om sen länge och blev bort viftade av pacifister, men hållits skym undan men nya projekt och forskning är på gång och mycket är facsinerande ^^
http://www.sciencedaily.com/releases/2012/...20322100313.htm
Inte många som kan greppa det med att tänka utanför ramarna som är övernaturligt enligt de, även växter lever och har auror tongue.gif
Finns mycket som många inte förstår sig på ^^
Klärvonjanta människor finns, kan jag själv intyga om wink.gif
Bengalow
Pacifister? (=antikrigskämpar/fredsälskare!)
Elisabeth-Västkustkolonisten
För mig får var och en tro vad det vill eller inte, bryr mig inte så länge dom inte försöker pracka på mig sin uppfattning.

Jag själv tror inte på andar och sånt men avfärdar det inte helt och hållet.

Men vad jag inte riktig förstår är varför man alltid skall skriva om det här??? Förklara gärna för mig...... För mig är det att pracka på andra sin uppfattning. Övertyga mig om motsatsen...

Elisabeth

Ugglemormor
Tack silos o skånepåg,
Tänkte låta bli men det finns även ni o andra som har ett öppet sinne, menar inte att man är blåögt, utan kan erkänna att det kan finnas mer i vår tillvaro. Kanske är det så att en del känner sin lilla världsbild hotad?

Det finns mycket under solen som vi inte vet om. Pga mina studier att börja forska innom läkemedelsindustrin blev inte av, har jag ett intresse om vad som andra forskar fram och om det håller.

Var och en får tro det de vill, det gör ju även jag. Dock ska man inte slå på den som har lite annorlunda erfarenheter.

Gossen vill ha mig krypande att erkänna hans fantasier....... Min mor hade den stilen att förödmjuka oss barn när vi gjorde/inte gjorde som hon befallde, då fick man ligga på knä och be om hennes förlåtelse. Det kunde dröja länge innan hon ansåg sig att ha straffat en tillräckligt. Under tiden blev man slagen, sparkad osv.
Du, gossen liknar henne, men jag slutade att krypa för någon mera i mitt liv när jag rymde hemmifrån.
Därefter ser jag inte bakåt, endast framåt..........ingen i hela världen ska föromjuka mig mera!.......

Ok. Sista dagen på denna bredband, nästa vecka måste jag jobba på o komma ifatt.......
abbbe
CITAT (Ugglemormor @ 08-07-2012, 14:26) *
Tack silos o skånepåg,
Tänkte låta bli men det finns även ni o andra som har ett öppet sinne, menar inte att man är blåögt, utan kan erkänna att det kan finnas mer i vår tillvaro. Kanske är det så att en del känner sin lilla världsbild hotad?

Det finns mycket under solen som vi inte vet om. Pga mina studier att börja forska innom läkemedelsindustrin blev inte av, har jag ett intresse om vad som andra forskar fram och om det håller.

Var och en får tro det de vill, det gör ju även jag. Dock ska man inte slå på den som har lite annorlunda erfarenheter.

Gossen vill ha mig krypande att erkänna hans fantasier....... Min mor hade den stilen att förödmjuka oss barn när vi gjorde/inte gjorde som hon befallde, då fick man ligga på knä och be om hennes förlåtelse. Det kunde dröja länge innan hon ansåg sig att ha straffat en tillräckligt. Under tiden blev man slagen, sparkad osv.
Du, gossen liknar henne, men jag slutade att krypa för någon mera i mitt liv när jag rymde hemmifrån.
Därefter ser jag inte bakåt, endast framåt..........ingen i hela världen ska föromjuka mig mera!.......

Ok. Sista dagen på denna bredband, nästa vecka måste jag jobba på o komma ifatt.......

Tyckte mig läsa att din aktivitet här på odla skulle ha avtagit? Känner dock tvärtom smile.gif
Bengalow
Jaja, ur okunskap kommer tvivel. Om man inte vill erkänna att spöken är hjärnspöken, så får man vidareutveckla sina tvivel, och till och med slå mynt av det. Att lura godtrogna människor borde ge skarpa straff. Att inbilla svaga själar att det finns spöken i huset är ju närmast att anse som utpressning...för du kan väl påstå dig ha förmågan, att jaga väck andarna också, mot en smula betalning...eller "frivillig ersättning" som du kallade det under annat namn.
Gossen Ruda
Jag tror på allt som går att bevisa eller där övertygande indicier finnes. Pseudovetenskap där allt humbug finns går aldrig att bevisa under ordnade former, därför anser jag och så många andra att det inte finns. Överbevisa mig gärna men inte genom att ge mig skavsår i ögonen eller öronen. Prat bevisar inget. Bevis kan vara det som man hittat i Cern, kanske den felande länken Higgspartikeln? Finns den har vetenskapen hittat svaret på gåtan vad vi alla och hela universum består av.

Fantasier påstår ugglan? Skulle det vara att du i ett tidigare Odlaliv varit fuchsian? Det har du själv erkänt i ett inlägg.
skånepåg
Finns en del som inte går att bevisa, ännu. Med teknikens framgång så upptäcks nya saker hela tiden, vi som människor är fortfarande under utveckling, högre hjärnkapacitet finns hos vissa individer som bevisats genom tiderna men som hjärnspöken som kom på tal, andar och spöken och själar är väl vetenskapligt bevisat att inte finnas? tongue.gif

Higgs partikeln är fortfarande bara en teori så får se vad de kommer fram till, vad som finns där ute i universum som vi kom från kan man bara drömma om.
Ett högre väsen och makt, nja men inte helt ossannolikt för man vet inte =/
(Mer utvecklad ras) då tongue.gif

Relegion fanatiker gillar inte jag iheller, sagt det i annat inlägg men intressant för man vill lära sig allt tongue.gif
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 08-07-2012, 13:59) *
För mig får var och en tro vad det vill eller inte, bryr mig inte så länge dom inte försöker pracka på mig sin uppfattning.

Jag själv tror inte på andar och sånt men avfärdar det inte helt och hållet.

Men vad jag inte riktig förstår är varför man alltid skall skriva om det här??? Förklara gärna för mig...... För mig är det att pracka på andra sin uppfattning. Övertyga mig om motsatsen...

Elisabeth


Det är ju ditt eget val att läsa så skyll nu inte på andra!

Jag för min del läser och skriver om det som intresserar mig,annat bryr jag mig inte om!
Jag skulle inte gå i trådar och kommentera vilka jag inte gillar!

Var nu alla så vänliga och låt min vän Ugglemormor vara ifred!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon