Katarina Odla.nu
Hej!

Jag utlovade att tråden Läs detta kära forummedlemmar skulle stängas om den övergick i personliga påhopp. Nu är den stängd! Så kan det gå.

Men det höll en stund och jag hann få bra och kul svar och det känns bra. Tack för dem!

Trevlig helg önskar jag er alla!
Katarina
gunsta
Jag önskar dig också en trevlig helg Katarina - Vänligen 'Gunsta' smile.gif
Gossen Ruda
Jag hoppas att det inte var mitt inlägg som orsakade stängningen. Det var mer ägnat som ett konstaterande att det är i småprat som bråken uppstår och de mest aktiva i dessa är personer som sällan eller aldrig skriver i de övriga avdelningarna. Jag har varit med från början av forumet, och även i de föregående, så jag har en viss erfarenhet. smile.gif Därför är det viktigt att det finns en moderator med kort inställelsetid just i Småprat. Det är dock inte så att alla som bara finns i Småprat är bråkstakar, långt därifrån. man måste skilja agnarna från vettet, eller hur man nu säger.
Alba
Jag hoppas även av det nya Odla med moderator att man kan stoppa de som har dubbla nick.
Det är ofta de som ställer till problem. Om man inte kan skriva under sitt vanliga nick utan måste skapa ett nytt kanske man ska tänka två gånger innan man skriver.

F'låt detta har inte med tråden att göra men är så viktigt att ni tar tag i.
ninnisky
CITAT (Alba @ 10-08-2012, 08:31) *
Jag hoppas även av det nya Odla med moderator att man kan stoppa de som har dubbla nick.
Det är ofta de som ställer till problem. Om man inte kan skriva under sitt vanliga nick utan måste skapa ett nytt kanske man ska tänka två gånger innan man skriver.

F'låt detta har inte med tråden att göra men är så viktigt att ni tar tag i.

tummenupp.gif
Monaxe
Ett önskemål, jag tycker att orsaken till att trådar stängs bör förklaras, alltså vilka inlägg som går över gränsen.
Tror det behöver förtydligas för många här på forumet var ribban ligger och vad som kan accepteras och vad som är ett övertramp.

Man kan ju själv ha trampat över utan att egentligen fatta det och därför behöva en påstötning.

OBS ingen varning, det är inte det jag menar, men en lite knuff som säger " det där var inte ok", det tror jag hade varit bra.
mamamaggan
CITAT (Monaxe @ 11-08-2012, 00:08) *
Ett önskemål, jag tycker att orsaken till att trådar stängs bör förklaras, alltså vilka inlägg som går över gränsen.
Tror det behöver förtydligas för många här på forumet var ribban ligger och vad som kan accepteras och vad som är ett övertramp.

Man kan ju själv ha trampat över utan att egentligen fatta det och därför behöva en påstötning.

OBS ingen varning, det är inte det jag menar, men en lite knuff som säger " det där var inte ok", det tror jag hade varit bra.



Är inte det bästa att bara den som gått över gränsen får en varning ? Annars finns risken att det kan bli personförföljelse, eller hur ?

Antar att man har ett par sådana personliga varningar från moderator på sig innan man blir avstängd.
Hjortronsylt
CITAT (Monaxe @ 11-08-2012, 00:08) *
Ett önskemål, jag tycker att orsaken till att trådar stängs bör förklaras, alltså vilka inlägg som går över gränsen.
Tror det behöver förtydligas för många här på forumet var ribban ligger och vad som kan accepteras och vad som är ett övertramp.

Man kan ju själv ha trampat över utan att egentligen fatta det och därför behöva en påstötning.

OBS ingen varning, det är inte det jag menar, men en lite knuff som säger " det där var inte ok", det tror jag hade varit bra.

Jag tycker som du i det här resonemanget.
Motti
Man bör själv förstå när man gåt över gränsen faktiskt !
Hjortronsylt
CITAT (Motti @ 11-08-2012, 01:54) *
Man bör själv förstå när man gåt över gränsen faktiskt !

Är ju ingen som gör det här verkar det som ju innocent.gif
Aqvakul
CITAT (Motti @ 11-08-2012, 01:54) *
Man bör själv förstå när man gåt över gränsen faktiskt !


Visst kunde man önska att det vore så...
Monaxe
CITAT (Motti @ 11-08-2012, 01:54) *
Man bör själv förstå när man gåt över gränsen faktiskt !


Om det ändå vore så väl, då fanns det inga bekymmer på Odla
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Monaxe @ 11-08-2012, 08:51) *
Om det ändå vore så väl, då fanns det inga bekymmer på Odla


tummenupp.gif
Krolliljan
Sitter och funderar på det där med att gå över gränsen. g.gif

Vi här på Odla ( och folk i allmänhet)har inte har samma måttstock, anser jag. Vi tycker att gränsen är på olika "höjd". Jag själv har oerhört låg ribba när det gäller vad man kan säga( skriva) till varandra.
Jag mår jättedåligt av många av komentarerna som skrivs.
Det hjälper inte att "bara" läsa trädgårdsrelaterade trådar. Stämningen som läggs på Odla känns och finns i hela forumet.
Nu hoppas jag att det ska bli bättre, annars måste jag hitta ett annat forum, vilket är synd då jag gillar upplägget, tekniken och den fina andan som finns i trädgårdsrelaterat där jag hela tiden lär mig nytt och där jag aldrig behöver känna mig dum när jag ställer en fråga utan i stället snabbt får svar och tips. thanks.gif
gunsta
CITAT (Krolliljan @ 11-08-2012, 15:18) *
Sitter och funderar på det där med att gå över gränsen. g.gif

Vi här på Odla ( och folk i allmänhet)har inte har samma måttstock, anser jag. Vi tycker att gränsen är på olika "höjd". Jag själv har oerhört låg ribba när det gäller vad man kan säga( skriva) till varandra.
Jag mår jättedåligt av många av komentarerna som skrivs.
Det hjälper inte att "bara" läsa trädgårdsrelaterade trådar. Stämningen som läggs på Odla känns och finns i hela forumet.
Nu hoppas jag att det ska bli bättre, annars måste jag hitta ett annat forum, vilket är synd då jag gillar upplägget, tekniken och den fina andan som finns i trädgårdsrelaterat där jag hela tiden lär mig nytt och där jag aldrig behöver känna mig dum när jag ställer en fråga utan i stället snabbt får svar och tips. thanks.gif


Tack smile.gif Ett mycket bra inlägg - jag delar dina tankar Krollilja (andra forum finns).
mamamaggan
CITAT (Motti @ 11-08-2012, 01:54) *
Man bör själv förstå när man gåt över gränsen faktiskt !



Det kan man ju tycka men det är inte alla som har den förmågan , tyvärr .

CITAT (Krolliljan @ 11-08-2012, 15:18) *
Sitter och funderar på det där med att gå över gränsen. g.gif

Vi här på Odla ( och folk i allmänhet)har inte har samma måttstock, anser jag. Vi tycker att gränsen är på olika "höjd". Jag själv har oerhört låg ribba när det gäller vad man kan säga( skriva) till varandra.
Jag mår jättedåligt av många av komentarerna som skrivs.
Det hjälper inte att "bara" läsa trädgårdsrelaterade trådar. Stämningen som läggs på Odla känns och finns i hela forumet.
Nu hoppas jag att det ska bli bättre, annars måste jag hitta ett annat forum, vilket är synd då jag gillar upplägget, tekniken och den fina andan som finns i trädgårdsrelaterat där jag hela tiden lär mig nytt och där jag aldrig behöver känna mig dum när jag ställer en fråga utan i stället snabbt får svar och tips. thanks.gif



När moderatorn har börjat och reglerna är lagda så får vi nog finna oss i höjden på ribban antingen vi tycker den är för låg eller för hög. Alla kan inte ha samma uppfattning , så är det ju överallt .
pejori
CITAT (mamamaggan @ 11-08-2012, 18:15) *
Det kan man ju tycka men det är inte alla som har den förmågan , tyvärr .




När moderatorn har börjat och reglerna är lagda så får vi nog finna oss i höjden på ribban antingen vi tycker den är för låg eller för hög. Alla kan inte ha samma uppfattning , så är det ju överallt .


Håller med dig där.
Vi har alla olika hög "smärttröskel" och min är rätt hög.
Där emot kan jag tycka att, det jag avslutade i en diskussion bör sluta där.
Vet att jag trampat över mellan varven, men vi/jag är bara människor. Alla kan ha en dålig dag med låg toleransnivå.

MEN vi kan inte skrika på mobbing och trakasserier, så fort vi inte får vår vilja igenom.
Vi är olika, tycker olika, tål olika..Man får inte vara för barhudad, oavsett vilket forum man är på.
Hjortronsylt
Någon som vet exakt när vi får besked om vem/vilka som kommer bli det högsta hönset? g.gif
Katarina Odla.nu
Hej på er denna soliga (i alla fall i Skåne) måndagsmorgon!

Håller med om mycket i denna tråd. Moderatorn kommer absolut att motivera varför trådar låses eller annat justeras i forumet, och ni ska kunna tycka till även här. Dock kommer vi aldrig lyfta fram en viss medlem direkt i forumet, utan bara motivera generellt vad som inte var okej. Behöver vi tala med någon specifik medlem gör vi det i ett meddelande direkt till den personen.

Vi har alla olika toleransnivå och vi behöver därför ha lite distans till oss själva ibland och inse att vi kan överreagera och kanske just då bara bör lämna en diskussion åt andra och inte delta just då i just det ämnet.

Dock ska ingen behöva acceptera att bli ledsen eller kränkt i vårt forum.

Om ett par veckor ska vi kunna vara igång med en moderator, men vi har arbete kvar många veckor framöver för att få klart regler och andra rutiner. Ni vet datorer - attan så snabba är det ibland men så snart det ska programmeras och fixas så verkar det kunna ta hur lång tid som helst!

Må så gott!
Katarina
mamamaggan
Tack för den infon Katarina !
Monaxe
Tack för info, ser fram emot ett "nytt" odla som är trevligt att "hänga" på igen!
Hjortronsylt
Har en känsla av att vi kommer få en mod som alla kommer tycka om.
Tack för infon Katta. tummenupp.gif
Aqvakul
När kommer det "nya" Odla?
pejori
CITAT (Aqvakul @ 01-09-2012, 07:38) *
När kommer det "nya" Odla?


Undrar jag också...
Motti
Jag ser innerligt fram emot att få ordning här på Forumet och att alla medlemar ska känna sig viktiga välkomna och att alla ska bemötas med respeckt även dom som kanske inte har möjligheten att utrycksig så himmla intelektuellt och stava rätt !ett Forum för alla entusiastiska människor !
kompiskram.gif
Hjortronsylt
Jag gillar forumets nya trivselregler och forumvärden verkar vara en toppvärd, väldigt trevlig! thanks.gif
Gossen Ruda
gnon49
CITAT (Gossen Ruda @ 11-09-2012, 21:28) *

tongue.gif
*Stintan*
giggle.gif
Hjortronsylt

*Stintan*
Den va larvig tongue.gif
Hjortronsylt
Vad har du att säga om en bild av ett paket smör då mer än fniss? smile.gif

Tyckte bara det var lite larvigt av Rudan att påstå att jag smörar, men inte någon annan.
Är lite smått trött på att vissa medlemmar här gärna hänger ut enskilda forumiter...
Inte första ggn som Stintan och Rudan tar tillfälle i akt att göra mig till åtlöje inför andra läsare.
*Stintan*
Jag har inte gjort dig till åtlöje. Allt måste inte handla om dig. Hade jag haft något att säga om smörbilden så hade jag sagt det.
pejori
CITAT (Hjortronsylt @ 12-09-2012, 01:20) *
Vad har du att säga om en bild av ett paket smör då mer än fniss? smile.gif

Tyckte bara det var lite larvigt av Rudan att påstå att jag smörar, men inte någon annan.
Är lite smått trött på att vissa medlemmar här gärna hänger ut enskilda forumiter...
Inte första ggn som Stintan och Rudan tar tillfälle i akt att göra mig till åtlöje inför andra läsare.


Det är väl ingen som pekat ut dig som en som smörar? (Ser inga namn)
Som jag ser det, så gäller väl smörpaketet alla som skrivit i tråden.

På samma sätt, som du i så fall, pekar ut alla andra skrivare som "larviga" med din larvbild.. dunno.gif
Forumvärd
Kära forumvänner

Jag väljer att se alla välkomnande hälsningar som ärligt menade och blir glad om den inställningen finns hos oss alla. thanks.gif

Ha en fortsatt bra dag!

Heléne
tomas99
Dålig stil med smörbilden.
pejori
CITAT (Forumvärd @ 12-09-2012, 11:44) *
Kära forumvänner

Jag väljer att se alla välkomnande hälsningar som ärligt menade och blir glad om den inställningen finns hos oss alla. thanks.gif

Ha en fortsatt bra dag!

Heléne


Det är dom också.
Ärligt menade, alltså.
Du är verkligen efterlängtad... rose.gif
Alba
Varför står det "Tråden låst" confused.gif
När en tråd är låst trodde jag att då kan man inte skriva i den.


Ahh - nu ser jag. Det hänvisar till en annan tråd.
Forumvärd
CITAT (pejori @ 12-09-2012, 12:16) *
Det är dom också.
Ärligt menade, alltså.
Du är verkligen efterlängtad... rose.gif



Tack pejori, det uppskattas att ni ser det så.

Väl mött i forumet!

Heléne
Katarina Odla.nu
Hej alla!
Jag låter Heléns inlägg bli trådens sista. Den gör ingen nytta mer nu kan få somna in. sleeping.gif

Hälsningar Katarina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon