Full version: Villaägarna och ADSL
Ralf
Villägarförbundet har idagarna slutit ett nytt ADSL-avtal med Glocalnet
Det är dock inte alls särskilt fördelaktigt och Glocalnet kör med ful marknadsföring.

Ni kan läsa mera på www.sass.tv
MimE
Jag gick i taket över detta igår (i en annan tråd).

Fick ett mail idag från Villaägarna att de tyvärr inte kunnat informera tidigare då Glocalnet är börsintroducerat.
Vad har det att göra med att avtalet från Telia sagts upp?

Suck!

/Mimmi
Ralf
CITAT (MimE @ 24-03-2004, 22:19)
Fick ett mail idag från Villaägarna att de tyvärr inte kunnat informera tidigare då Glocalnet är börsintroducerat.
Vad har det att göra med att avtalet från Telia sagts upp?

Inte ett endaste smack! Jag har idag pratat med Gloclanet flera gånger. frågade bland annat om vilka ägarna var. Fick först svaret"hemligt"! Ridå säger jag.
Lena N
CITAT (Ralf @ 24-03-2004, 22:22)
Jag har idag pratat med Gloclanet flera gånger. frågade bland annat om vilka ägarna var. Fick först svaret"hemligt"! Ridå säger jag.

Funderar allvarligt på att överge Glocalnet, men vill helst inte byta e-postadressen. Finns det någon lösning på detta. blink.gif
Virgo
Ja det var oerhört dåligt, men det var väl ett par goda middagar som avåts!
0,5Mbit/s är ju inget bredband!
Ralf
CITAT (Lena N @ 24-03-2004, 22:25)
Funderar allvarligt på att överge Glocalnet, men vill helst inte byta e-postadressen. Finns det någon lösning på detta. blink.gif

För några år sedan så kom jag underfund med att jag kommer att byt internetleveratör regelbundet. För att vara helt oberende av en enskild leverantör så beslöt jag mig för att regga en egen domän. Det är nog den smidigaste lösningen men ej enklaste eller billigaste.
Wargen
Jag har oxå skaffat egen domän. Tripod som jag, än så länge, har min hemsida hos är så dåliga på service att man knappt tror det är sant! wacko.gif Varning för dem!
Problemet är bara att jag inte vet hur man använder FTP osv. Jag HAR ett FTP-program, men hur får man igång det på hemsideplatsen? Än så länge ett mysterium för mig. unsure.gif
Läste artikeln i Villaägarna, men det saknades uppgifter på en del saker, t.ex totalpriset om man som jag måste skaffa allt för att installera bredband genom telefonjacket.
MimE
CITAT (Wargen @ 25-03-2004, 21:02)
Läste artikeln i Villaägarna, men det saknades uppgifter på en del saker, t.ex totalpriset om man som jag måste skaffa allt för att installera bredband genom telefonjacket.

Det saknades uppgifter om mycket tycker jag. mad.gif

Fick idag svar på ett mail till Telia att det ännu inte är klart hur våra befintliga abonnemang ska hanteras utan att information kommer att skickas senare. Suck!

/Mimmi
TeliaNet
ja frågan är ju om man ska binda sig.
tekniken går så fort att snart får vi i övriga landet VDSL alltså upp till 55Mbit.
jag har ett jätte bra avtal m. rix telecom: ADSL 0,5Mbit, 305kr/månaden + ingen bindnigstid och endast 500kr i installation.(dvs en tekniker kopplar om abonent trådarna till DSLAM).
jag känner en som har glocalnet 0.5 adsl och de har inte fakturerat på flera år, det kan bli en schock räkning på flera tusen.

jag säger bara ta en titt på www.rixtelecom.se de har samma orter som telia.
Quercus
VDSL i all ära, man måste bo väldigt nära telestationen för att få de riktigt
höga hastigheterna...Man kan alltid vänta på något nyare.

Om man vill ha ADSL nu så är Bostream ett bra alternativ för en billig penning 298 kr/mån för 0,5 mb. De har bra täckning (samma som Telia). En nackdel med dem är att man kan få sitta ett tag i telefonkö då man ringer deras support.
TeliaNet
den sträckan förlängs hela tiden.
för till fället kan man ha ca 13Mbit på ett avstånd av 1,5 km.
men om man ökar amplituden på tonen går det säkert att förlänga.
men det kanske blir XTM protokoll i framtiden, ca 155Mbit.
Quercus
Jo, förvisso. Problemet är dock att de inte bygger ut telestationerna på alla orter, om de inte kan räkna hem investeringen. Jag bor på en ö och där finns inte tillräckligt många presumtiva konsumenter för denna typ av tjänst.
TeliaNet
en DSLAM kostar ca 1 miljon kr.
i kaxholm utanför jönköping var det ett litet företag som installerade en sådan där.
anslutningsavgiften var flera tusen.
efter ett tag gick företaget i konkurs och kunderna hade förlorat allt.
men om man samlar ca 500 underskrifter och och optofiber redan finns så gör de troligen en DSLAM installation.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon