Full version: Vilken härlig dag!
silos
[attachment=72305:Solisar.jpg]
Sannerligen är det en underbar härlig dag! rose.gif smiley_small_hug.gif wub.gif
När jag vaknade i morse vid sjutiden möttes jag av tre glada hundar!
Kan man bli annat än glad då?

I rask takt tog jag på mig kläderna...ett par rosa byxor som hade blivit för stora.
Jag förberedde hundarnas frukost och så gick vi ut!

Vi möttes av en ljuvlig solsken,kråkornas välkomsthälsningar lät som ljuv musik i mina öron!
En härlig vind höll på att rensa luften av nattens energier och några gula löv virvlade i luften.
Mammor och pappor var på väg till dagis med sina barn,skolbarn till sina skolor....

Hundarna nosade efter en som vi såg igår...

På våran gård har vi inga solrosor i år,men det har vuxit upp en hel del vackra solrosor på flera ställen vid stadens gator och jag vet vem som har stoppat fröna i jorden.

När vi kommit in igen rusade hundarna till köket och talade om att NU vill vi ha mat och klart är att de fick det!
Min frukost blev som alltid:kaffe med grädde,finnkrisp med ost på och oj oj oj så gott det var!!!

Hurudan har eran start på dagen varit?

Till er alla här på forumet sänder jag mina varmaste hösthälsningar och önskar en en riktigt fin-fin dag!
smiley_small_hug.gif
tomas99
Jag blir glad över att läsa vad du skriver Silos, Tack!!!
silos
CITAT (tomas99 @ 05-09-2012, 10:12) *
Jag blir glad över att läsa vad du skriver Silos, Tack!!!


Tack gulledig...jag blir gald av dina ord! smiley_small_hug.gif
silos
Åter igen upplever jag jubel och tacksamhet över en härlig ny dag!
Idag gick jag upp strax efter klockan 07....tänkte först gå bara till toan och lägga mig efter det igen MEN lille Olle tyckte annorlunda och Molly och Hilda följde honom i hans tyckande! yahoo.gif
Så det var för mig bara att ta på mig kläderna....ännu så länge kan jag ha shortsen och sandalerna,men snart är det för kallt för det!

Jag är så tacksam för att jag inte behöver använda min rollator då jag är ute med hundarna...yrseln och obalansen har försvunnit tack gode Gud för det!Hundarna var dock mycket duktiga när jag var tvungen att använda rollatorn!
Mina barnbarn älskar att åka på rollatorn;)Och många glatt leende människor möter vi då jag kommer med ett barnbarn sittande på rollatorn:)

Det finns mängder av äpplen i trädgårdar nu och även i naturen på ställen där det funnits hus förritiden.
Hi hi...jag har till och med pallat äpplen!Men jag skall fråga om jag får plocka äpplen så att jag kan torka äpplen till vinterns behov!

En härlig dag önskar jag er alla! smiley_small_hug.gif
Little girl.jpg

Ugglemormor
silos,

Det är alltid roligt att läsa dina inlägg, även om jag har inget att komma med just då, men det känns inne i ... wub.gif hjärterötterna att du har det gott och är glad ......... det är inget roligt att kämpas med "deppia", men hoppas att jag kommer nu igång med att rita åtminstone. Maken var med mig igår och vi köpte det som saknades just för detta ändamål.....

Ha det så väldans gott ........ smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (Ugglemormor @ 06-09-2012, 10:17) *
silos,

Det är alltid roligt att läsa dina inlägg, även om jag har inget att komma med just då, men det känns inne i ... wub.gif hjärterötterna att du har det gott och är glad ......... det är inget roligt att kämpas med "deppia", men hoppas att jag kommer nu igång med att rita åtminstone. Maken var med mig igår och vi köpte det som saknades just för detta ändamål.....

Ha det så väldans gott ........ smiley_small_hug.gif


Tack gulledig! wub.gif
Jag önskar innerligt att du blir återställd!Och du,visst är deppian jobbig,men samtidigt finns det en hel del att lära från deppian!

Har det gott du med vännen min! smiley_small_hug.gif
Hjortronsylt
Vilken mysig start på dagen! happy.gif
Ugglemormor
Japp, silos,

Det blir efteråt bättre och något lär man sig av den dumma "deppian", jag tror att om jag bara får veta mer om mitt eget så kommer jag få krafter att hitta tillbaks, för så många kreativa tankar har jag på gång när jag bara kommer så långt......
1. ska måla en ängel till silos.
2. ska måla blommor och fjärillar

men först ska jag försöka börja teckna igen, det kan jag ju göra med små medel i sängen.

Det ser ut att solen skiner hela dagen även här, men vågar mig inte ut utan hjälp, ifall jag står " på näsan",

:smiley_small_hug:allt gott till alla med en härlig dag ----- även i morgon .......
silos
CITAT (Ugglemormor @ 06-09-2012, 14:35) *
Japp, silos,

Det blir efteråt bättre och något lär man sig av den dumma "deppian", jag tror att om jag bara får veta mer om mitt eget så kommer jag få krafter att hitta tillbaks, för så många kreativa tankar har jag på gång när jag bara kommer så långt......
1. ska måla en ängel till silos.
2. ska måla blommor och fjärillar

men först ska jag försöka börja teckna igen, det kan jag ju göra med små medel i sängen.

Det ser ut att solen skiner hela dagen även här, men vågar mig inte ut utan hjälp, ifall jag står " på näsan",

:smiley_small_hug:allt gott till alla med en härlig dag ----- även i morgon .......



Ta det bara lugnt nu så skall du se att allting ordnar sig för dig!
Ååååå,jag ser verkligen framemot ängeln! smiley_small_hug.gif
silos
http://kyllikki--kyllikki.blogspot.se/2012...ly-och-jag.html

Underbart,idag skiner solen och visst blir jag gladare av soliga dagar,även fastän jag gillar regniga dagar eller vilket väder som helst!

Idag är det dags för mig att ordna med mina saker och ting....började redan igår efter att alla barnbarn hade varit här och vi hade jobbat ordentligt:vi gjorde små dockor av toapappersrullar.

Men allra mest ville barnbarnen springa i källargången och skrämma mig:) och jag fick vara en "häst"och dra dem i gamla tvättvagnar,oj oj oj så tungt det var!!!Men samtidigt väldigt roligt!

Idag kommer yngsta barnbarnet hit igen och det ser jag framemot!

En härlig dag önskar jag er allihoppa! smiley_small_hug.gif
Ugglemormor
En motig dag som nu har vänt till det positiva och jag känner mig att det kommer att hålla sig ...... smiley_small_hug.gif

Ja, silos, en ängel kommer du att få när jag kommer på benen igen...... du förgyller ens vardag med din glädje och den är verkligen smittsamt ......... kompiskram.gif
gunsta
Tack Silos och instämmer i Ugglemormors kommentar att du förgyller vardagen ... det gör du verkligen. "Gör varje dag till en fest och förtröttas icke" smile.gif - Jag tycker också om soliga dagar, ger mig energi. Dagen har varit i växterna tecken - letat och köpt nya växter som ska planteras i morgon.
silos
CITAT (Ugglemormor @ 07-09-2012, 11:15) *
En motig dag som nu har vänt till det positiva och jag känner mig att det kommer att hålla sig ...... smiley_small_hug.gif

Ja, silos, en ängel kommer du att få när jag kommer på benen igen...... du förgyller ens vardag med din glädje och den är verkligen smittsamt ......... kompiskram.gif


Tack gulledig! smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (gunsta @ 07-09-2012, 22:28) *
Tack Silos och instämmer i Ugglemormors kommentar att du förgyller vardagen ... det gör du verkligen. "Gör varje dag till en fest och förtröttas icke" smile.gif - Jag tycker också om soliga dagar, ger mig energi. Dagen har varit i växterna tecken - letat och köpt nya växter som ska planteras i morgon.


"Gör varje dag till en fest och förtröttas icke" det är på det viset jag försöker att leva,även fastän jag kan ha gråt i halsen så vill jag se på det som är bra i mitt liv och det är MYCKET som är bra!
Till ex.att jag kan gå ut med mina kära hundar varenda dag,äta mig mätt,umgås med mina nära och kära.....!

Imorse vaknade jag av mig själv efter mardrömmar om vampyrer...jag tittade nämligen på en vampyrfilm igårkväll.
Det är vore visst bättre att titta på någonting annat så att jag slipper mardrömmarna biggrin.gif
Ugglemormor
vilken härlig dag !!!!! hoppas hinna med massor av härliga saker ........... kompiskram.gif
silos
Det är härligt att jag fortfarande kan ha shorts och sandaler då jag rastar vovsingarna på morgonen!

Iår kommer det att bli lättare för mig att knyta skorna eftersom jag blivit av med 30 kilo sedan förra sommaren och så värker inte kroppen min längre!

Förr gick jag ofta nästan gråtande med mina hundar eftersom jag hade sådan vidrig värk i mina höfter,ryggen,nacken.....ja precis överallt!

Numera är jag bara glad,lycklig och oerhört tacksam när jag är ute med hundarna och går faktiskt riktigt raskt!
Ugglemormor
Skönt för dig silos att du kan gå och slipper smärtor......... livet blir genast lättare när man blir av det som stör.
Min dag har börjat med mycket positivt sätt och hoppas att det håller i sig, så jag får även ordning på mina växter.
Jag har dock endast hälften så mycket än jag hade förra sommaren och i våras planterade jag rätt mycket berenna av olika sorter, så det blir nog endast växthuset som är mest akut.
Rosorna ska jag ta hand om senare.......

Jag saknar lilla molly och grannens katt brukar sitta på trappan redan på morgonen, sedan rev han upp ett par låga krukor så det ser ut som kom och hjälp.....
Varför skaffa en katt som ändå har bosatt sig hos oss? ------- confused.gif
silos
Igår var jag i skogen...en liten sådan tillsammans med mitt yngsta barnbarn och hans mamma,min yngsta dotter.
Vi hade en underbar tid!Så mycket att göra och titta på både för lillen och mig.
Kojan som jag byggde för nån vecka sedan var raserad,men vi byggde upp den igen så att skogstrollen har en extra hem då de är på sina äventyr!
[attachment=72425:LB.jpg]
[attachment=72426:LB1.jpg]
[attachment=72427:L_ngberget_205_001.JPG]
[attachment=72428:L_ngberget_181_001.JPG]
gunsta
Vilka trevliga bilder du lagt ut Silos - skönt för skogstrollen att ha en beskyddare i dig. Skogen är något mycket positivt för mig - ett ställe där jag känner stor trygghet och ro. Önskar en fortsatt trevlig dag till alla smile.gif.
Ugglemormor
Nu är det andra sommaren i rad då jag inte har kunnat komma ut till skogen, synd det, men har nog tagit igen av den biten med båten och även om vi inte altid har åkt iväg, så finns en underbar lagun som innefattat vårt hamn med båtbryggor.
Nu är båten i sitt båthus och man känner den höga höstluften när man kommit ut på baksidan. Om inget annat så ta in djupa andetag och se på allt som fortfarande växer.......... :whistling

Att ta en titt på forumet och kolla vad silos och andra har gjort ----- en rolig stund!

Har tagit det lilla lugna och satt mig en stund i växthuset nu när det inte är för varmt att vara där.....


Det är min härliga dag!
silos
CITAT (Ugglemormor @ 13-09-2012, 17:29) *
Nu är det andra sommaren i rad då jag inte har kunnat komma ut till skogen, synd det, men har nog tagit igen av den biten med båten och även om vi inte altid har åkt iväg, så finns en underbar lagun som innefattat vårt hamn med båtbryggor.
Nu är båten i sitt båthus och man känner den höga höstluften när man kommit ut på baksidan. Om inget annat så ta in djupa andetag och se på allt som fortfarande växer.......... :whistling

Att ta en titt på forumet och kolla vad silos och andra har gjort ----- en rolig stund!

Har tagit det lilla lugna och satt mig en stund i växthuset nu när det inte är för varmt att vara där.....


Det är min härliga dag!


Jag hoppas innerligt att du kommer kunna vara i skogen igen! smiley_small_hug.gif
silos
Åter igen en härlig dag!Kan jag vara annat än lycklig och glad!?!
Solen har varit framme,men nu är det åter mulet.
Idag skall jag var hos mitt yngsta barnbarn.
[attachment=72596:h_sten.jpg]
[attachment=72597:Vovsingarna.jpg]
[attachment=72598:Vovsingarna2.jpg]
[attachment=72599:F_glar.jpg]
silos
[attachment=72642:001.JPG]
Nu kommer småfåglarna och talar om att de är sååå hungriga sååå!
[attachment=72643:089.JPG]
Jag har verkligen fått pippi på att klippa mattrasor,fastän jag ej har en vävstol!
Jag har snart klippt upp alla gamla lakan,påslakan,gardiner,tröjor,skjortor etc....
Men jag virkar runda mattor och har till och med fått en beställing....
Det är jobbigt att virka mattor tycker jag,men samtidigt väldigt roligt!
Ugglemormor
Silos,
Det var regält med mattrasor du fått ihop! Jag har en färdigflätad varp att sätta upp på min vävstol just för trasmattor och det går att göra bildkonst om man plockar med trasorna, har gjort det, men äger inget själv just nu.
Jag måste komma åt att väva färdigt mina plädar innan jag kan ens börja tänka på nästa projekt. Min dockkompis har "hotat" mig att komma och börja väva, så att jag kommer igång med dem......... crazy.gif
Hon skulle titta förbi i morgon em för en pratstund ........ kompiskram.gif
silos
Klockan 10:00 kommer det spännande besök angående mina konstdockor!Den ena av besökarna kommer ända från Stockholm.....
Det är andra gången som killarna kommer hit!
Ugglemormor
Verkligen spännande med besöket! Undrar om de vill att du ställer ut mer eller om de har andra planer..... tummenupp.gif
Dina dockor bör få mer uppmärksamhet, så unika som de är ....... angel_not.gif har sett mycket av olika dockor, men inte sådana som dina innan du visat oss dem i forumet.
Låt oss höra hur det gick? ......... 000.gif

Min härliga dag började med att få kontakt med universitetssjukhuset så jag väntar nu på ett samtal från dem och min väninna kommer förbi under em. för lite snack, det behövs när man inte själv klarar mer just nu..... kompiskram.gif
gunsta
CITAT (Ugglemormor @ 26-09-2012, 09:03) *
Verkligen spännande med besöket! Undrar om de vill att du ställer ut mer eller om de har andra planer..... tummenupp.gif
Dina dockor bör få mer uppmärksamhet, så unika som de är ....... angel_not.gif har sett mycket av olika dockor, men inte sådana som dina innan du visat oss dem i forumet.
Låt oss höra hur det gick? ......... 000.gif


Sant Ugglemormor - Silos dockor är något utöver det vanliga, dom berör.
silos
CITAT (Ugglemormor @ 26-09-2012, 09:03) *
Verkligen spännande med besöket! Undrar om de vill att du ställer ut mer eller om de har andra planer..... tummenupp.gif
Dina dockor bör få mer uppmärksamhet, så unika som de är ....... angel_not.gif har sett mycket av olika dockor, men inte sådana som dina innan du visat oss dem i forumet.
Låt oss höra hur det gick? ......... 000.gif

Min härliga dag började med att få kontakt med universitetssjukhuset så jag väntar nu på ett samtal från dem och min väninna kommer förbi under em. för lite snack, det behövs när man inte själv klarar mer just nu..... kompiskram.gif


I sinom tid kommer jag att berätta om vad det blir av det hela!
Killarna åkte precis......

Tack gulledig för dina goa ord! smiley_small_hug.gif

CITAT (gunsta @ 26-09-2012, 11:02) *
Sant Ugglemormor - Silos dockor är något utöver det vanliga, dom berör.


Tack gunsta för dina goa ord! smiley_small_hug.gif
Ugglemormor
silos,

Ta det i din takt. Har haft massor med tel. att ordna med så jag känner mig rent av mörpultad, så för mig får det bli nu en HÄRLIG KVÄLL efter att spänningen och smärtan lägger sig.

Maken och jag ska se på film ........ kompiskram.gif

Visst gunsta, dockorna berör mer än man skulle tro, de kommer ju ur hennes hjärtas skapande....... smiley_small_hug.gif
gunsta
CITAT (Ugglemormor @ 26-09-2012, 17:18) *
Visst gunsta, dockorna berör mer än man skulle tro, de kommer ju ur hennes hjärtas skapande....... smiley_small_hug.gif


Sant Ugglemormor om Silos dockor. Och ha det bra själv och sköt om dig smile.gif
silos
Kramar till dig Ugglemormor och till dig gunsta! smiley_small_hug.gif
silos
En ljuvlig solig höstdag är det här,men jag har blivit sjuk....lite feber och skallebang.
Men jag njuter ändå av denna dag som är!
Från datorn kommer andlig musik,vovvarna sover,fåglarna sjunger utanför mitt fönster och kaffe smakar så gott så!
En underbar dag önskar jag er allihoppa! smiley_small_hug.gif
[attachment=72668:005_fr_n.jpg]
gunsta
Tack Silos - och ha en riktigt skön dag själv ... solen lyser ju idag - i vart fall på mig men jag hoppa den lyser på dig också smile.gif
silos
CITAT (gunsta @ 27-09-2012, 10:47) *
Tack Silos - och ha en riktigt skön dag själv ... solen lyser ju idag - i vart fall på mig men jag hoppa den lyser på dig också smile.gif


smiley_small_hug.gif
Ugglemormor
Silos och gunsta ............ kompiskram.gif

Ha en härlig dag, hoppas ni har bättre väder än vad jag har, här småregnar det, men annars känns det gott, trots att det värker, men nu är inte väntan så lång alls och jag känner mig mer harmonisk när jag har accepterat det som ska ske ---- sker.....
Lägger en liten pling när det blir.......
Alba
CITAT (silos @ 27-09-2012, 10:42) *
En ljuvlig solig höstdag är det här,men jag har blivit sjuk....lite feber och skallebang.
Men jag njuter ändå av denna dag som är!
Från datorn kommer andlig musik,vovvarna sover,fåglarna sjunger utanför mitt fönster och kaffe smakar så gott så!
En underbar dag önskar jag er allihoppa! smiley_small_hug.gif
[attachment=72668:005_fr_n.jpg]


Vilken rolig bild.
Jag ser ett nyckelhål - vad kan det betyda. Nyckeln till naturen, nyckeln till framtiden.
Liiite spännande att tänka sig att de ligger där av en anledning.
Ugglemormor
Bara leta efter nyckeln så kanske det öppnar helt oväntade saker.........den ser lite mysko ut.....

Min härliga dag blev att solen kom fram och jag kunde ge maken lite råd vart han skulle flytta en del växter ur växthuset. Resten ska vi ta när vädret blir sämre, eller om han gör det själv, om jag inte är hemma......

Jag blev så glad i hjärterötterna när jag stod där ute i solen i nattskjorta ........ kompiskram.gif
silos
CITAT (Alba @ 27-09-2012, 14:28) *
Vilken rolig bild.
Jag ser ett nyckelhål - vad kan det betyda. Nyckeln till naturen, nyckeln till framtiden.
Liiite spännande att tänka sig att de ligger där av en anledning.


Ja,det ser ut som nyckelhål och för mig är det nyckelhål till fantasins magiska värld och jag har nyckeln!

CITAT (Ugglemormor @ 28-09-2012, 15:50) *
Bara leta efter nyckeln så kanske det öppnar helt oväntade saker.........den ser lite mysko ut.....

Min härliga dag blev att solen kom fram och jag kunde ge maken lite råd vart han skulle flytta en del växter ur växthuset. Resten ska vi ta när vädret blir sämre, eller om han gör det själv, om jag inte är hemma......

Jag blev så glad i hjärterötterna när jag stod där ute i solen i nattskjorta ........ kompiskram.gif


Hi hi...jag har en massa nyckelhål och även passande nycklar!

Härligt att vistas i solsken med nattskjortan på och talande med din make!Jag fick en sådan rolig bild av det i mina tankar! biggrin.gif
silos
[attachment=72855:003_pinnedockor.jpg]
Nu blir det dockor av pinnar som jag har plockat:)
silos
[attachment=72856:135_mummo.jpg]
Mitt barnbarn undrade varför jag var inne i busken:)
[attachment=72857:014_lek_i_sanden.jpg]
Vi har lekt mycket i sandlådan!
[attachment=72858:003sandSimba.jpg]
Det blev en sandSimba.
[attachment=72859:047_lek_med_dockor.jpg]
Lillen älskar att leka med dockorna...
[attachment=72860:012_utelek.jpg]
Det finns mycket att göra utomhus för en liten pojke och för mig med och allting är så roligt!
silos
Åter igen är en ny härlig dag här!Ute regnar det,fåglarna vill ha mat,köpte talgbollar igår från Lidl.
Det fanns dock lite kvar hängande på busken nära mina fönster alltså talgbollar.De är mycket hungriga mina vilda fåglar!
Kråkorna har kommit tillbaka och talar-skriker:VI VILL HA MAT NUUUU!!!!
Under sommarmånaderna var det någon annanstans.

NU måste jag duscha...jag skall till loppis med yngsta dottern.....
silos
Oj oj oj....vi hundarna och jag har försovit oss eller rättade sagt är det ju jag som försov mig!
Det är grått ute,men inne i mitt hem och i mitt sinne är det bara ljust och varmt!
Idag skall jag till födelsedags kalas,mitt barnbarn nummer två fyller 3 år!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon