Full version: Tjoho forumvärd
Sidor: 1, 2
herkules
i sin iver att skriva trevliga inlägg kanske, vad vet väl jag?

men iaf, hund och kattrådar tycker jag hör hemma i husdjursavdelningen, jag gillar inte fler underavdelningar men väl de vi har.

tack å hej!
Aqvakul
CITAT (herkules @ 08-09-2012, 11:40) *
i sin iver att skriva trevliga inlägg kanske, vad vet väl jag?

men iaf, hund och kattrådar tycker jag hör hemma i husdjursavdelningen, jag gillar inte fler underavdelningar men väl de vi har.

tack å hej!

tummenupp.gif
*Stintan*
rotfl.gif
pejori
Sant..
Allt i rätt avdelning.
"Experiment med potatisar" bör genast flyttas till köksträdgården.. rolleyes.gif
" Rädda skogen" bör flyttas till Träd, buskar och häckar.
"Vad blir det till middag" slängs in under recept.
Blir säker jättebra... tummenupp.gif
*Stintan*
Det är lätt att bli övernitisk tongue.gif
Gossen Ruda
Fast om någon vill flytta Japan-tråden till Ogräs och skadedjur blir jag syrak. mad.gif
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 08-09-2012, 13:38) *
Fast om någon vill flytta Japan-tråden till Ogräs och skadedjur blir jag syrak. mad.gif


Köksträdgården da? flirting.gif
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 08-09-2012, 13:48) *
Köksträdgården da? flirting.gif

Möjligen den här då: http://www.youtube.com/watch?v=pizw3Wf8MHM
Ugglemormor
flytta japan-poppen till ett utländska musikstiler ....... annars går det bra med potäter - morotslandet......och ge en karta till dem som gillar det iaf,............ bravo.gif -
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 08-09-2012, 13:38) *
Fast om någon vill flytta Japan-tråden till Ogräs och skadedjur blir jag syrak. mad.gif

rotfl.gif rotfl.gif
Hjortronsylt
CITAT (Gossen Ruda @ 08-09-2012, 13:38) *
Fast om någon vill flytta Japan-tråden till Ogräs och skadedjur blir jag syrak. mad.gif

Tror nog ingen helt ärligt skulle bry sig vart dne hamnade faktiskt. giggle.gif
herkules
CITAT (Hjortronsylt @ 08-09-2012, 18:37) *
Tror nog ingen helt ärligt skulle bry sig vart dne hamnade faktiskt. giggle.gif

jo, jag skulle.

rätt ska vara rätt.

CITAT (pejori @ 08-09-2012, 12:00) *
Sant..
Allt i rätt avdelning.
"Experiment med potatisar" bör genast flyttas till köksträdgården.. rolleyes.gif
" Rädda skogen" bör flyttas till Träd, buskar och häckar.
"Vad blir det till middag" slängs in under recept.
Blir säker jättebra... tummenupp.gif

ordning och reda!
Hjortronsylt
CITAT (herkules @ 08-09-2012, 18:43) *
jo, jag skulle.

rätt ska vara rätt.
ordning och reda!

Men ändå är du emot underkategorier sleep.gif *suck*
Eller du kanske var för iofs tongue.gif
pejori
CITAT (herkules @ 08-09-2012, 18:43) *
jo, jag skulle.

rätt ska vara rätt.


ordning och reda!


Japp, ordning och reda... yes.gif
Hjortronsylt
CITAT (pejori @ 08-09-2012, 19:09) *
Japp, ordning och reda... yes.gif

Jag får inte ihop det. Du säger en sak men gör något helt annat.
Om det är ordning och reda du vill ha, varför gjorde du inte så din "promenad-med-hund-tråd" hamnade i Husdjursavdelningen då?
Din åsikt överensstämmer inte så mycket med gentemot hur du handlar. wink.gif Lite smått förvirrande.
Pia L
Egentligen så har väl "promenad-med-hund-tråd" inte så mycket med hundarna i sig att göra, den ifrågasätter ju människors beteende och lägger man en sådan frågeställning i djuravdelningen så är det mindre troligt att icke djurintresserade läser där och det kanske är just dom som beter sig så.
herkules
CITAT (Pia L @ 08-09-2012, 22:39)
1572810[/url]']
Egentligen så har väl "promenad-med-hund-tråd" inte så mycket med hundarna i sig att göra, den ifrågasätter ju människors beteende och lägger man en sådan frågeställning i djuravdelningen så är det mindre troligt att icke djurintresserade läser där och det kanske är just dom som beter sig så.


krångla inte till det nu när jag försöker vara med och styra upp forumet flirting.gif det ska göras rumsrent så att de som ett tag smygit i kulisserna (för visst är det så att det är kul att läsa på det forumet som spårat så?) törs sig tillbaka.
och till hjortronsylt - läs första inlägget, där står vad jag tycker om underavdelningar.
pejori
Så sant Pia, byt ut ordet "hund" till handväska så är tråden helt rätt. yes.gif

CITAT (herkules @ 09-09-2012, 00:38) *
krångla inte till det nu när jag försöker vara med och styra upp forumet flirting.gif det ska göras rumsrent så att de som ett tag smygit i kulisserna (för visst är det så att det är kul att läsa på det forumet som spårat så?) törs sig tillbaka.
och till hjortronsylt - läs första inlägget, där står vad jag tycker om underavdelningar.


Här ska styras så folk kommer tillbaka...

Tror hjortronsylt lär sig att inte ta allt på så blodigt allvar. rolleyes.gif
Hjortronsylt
CITAT (herkules @ 09-09-2012, 00:38) *
krångla inte till det nu när jag försöker vara med och styra upp forumet flirting.gif det ska göras rumsrent så att de som ett tag smygit i kulisserna (för visst är det så att det är kul att läsa på det forumet som spårat så?) törs sig tillbaka.
och till hjortronsylt - läs första inlägget, där står vad jag tycker om underavdelningar.

Jag ser. Du är nöjd med hur det ser ut nu. wink.gif Mne tror du inte det skulle bli mer ordning om man hade fler underavdelningar?
silos
Det vore allra bäst om JAG blev moderator för DÅ skulle det minnsan bli ordning här! smiley_small_hug.gif
Hjortronsylt
CITAT (silos @ 09-09-2012, 16:05) *
Det vore allra bäst om JAF blev moderator för DÅ skulle det minnsan bli ordning här! smiley_small_hug.gif

Det skulle iaf bli gladare stämning. wink.gif
mamamaggan
Och vem är JAF ?
silos
CITAT (mamamaggan @ 09-09-2012, 16:11) *
Och vem är JAF ?


Jag skrev fel...det skall vara JAG! smiley_small_hug.gif

CITAT (Hjortronsylt @ 09-09-2012, 16:10) *
Det skulle iaf bli gladare stämning. wink.gif


Absolut! smiley_small_hug.gif
gunsta
CITAT (Hjortronsylt @ 09-09-2012, 16:10) *
Det skulle iaf bli gladare stämning. wink.gif



Det är jag också helt säker på smile.gif
mamamaggan
Då förstår jag .

Visst skulle det bli roligare !
*Stintan*
CITAT (Hjortronsylt @ 09-09-2012, 16:10) *
Det skulle iaf bli gladare stämning. wink.gif


Varför blir man medlem bara föra att skriva en massa negativt i ett forum ? Om såna som du slutade att gnälla och klaga på allt och alla så skulle stämningen genast bli mycket gladare. Vad tillför du forumet och vad är det som lockar dig att vara medlem på detta forum?
silos
CITAT (*Stintan* @ 09-09-2012, 16:18) *
Varför blir man medlem bara föra att skriva en massa negativt i ett forum ? Om såna som du slutade att gnälla och klaga på allt och alla så skulle stämningen genast bli mycket gladare. Vad tillför du forumet och vad är det som lockar dig att vara medlem på detta forum?


Varför inte börja med att vara trevlig själv?
VAD tillför du själv hit?
silos
CITAT (gunsta @ 09-09-2012, 16:17) *
Det är jag också helt säker på smile.gif


smiley_small_hug.gif

CITAT (mamamaggan @ 09-09-2012, 16:17) *
Då förstår jag .

Visst skulle det bli roligare !


smiley_small_hug.gif
*Stintan*
CITAT (silos @ 09-09-2012, 16:31) *
Varför inte börja med att vara trevlig själv?
VAD TILLFÖR DU SJÄLV PÅ FORUMET?


Tja jag hoppas att de kunskaper jag delar med mig av i Trädgårdsavdelningen är till nytta för någon.

Vad tillför du själv? Tror du inte hjortronsylten kan svara för sig själv?
silos
CITAT (*Stintan* @ 09-09-2012, 17:36) *
Tja jag hoppas att de kunskaper jag delar med mig av i Trädgårdsavdelningen är till nytta för någon.

Vad tillför du själv? Tror du inte hjortronsylten kan svara för sig själv?


Det är det helt klart!
Vad jag tillför,det vet jag:barnsligheter och kanske lite glädje confused.gif
Ju visst kan hjortronsylten svara själv men jag hade sådan lust att skriva ändå eftersom vi kan bli så att säga hemmablinda på vårat eget sätt att skriva....även jag!
abbbe
Usch, den ordning och reda som föreslagits får ju en att bli panikslagen nästan. Min teori är att det inte kommer bli fler skribenter om det blir en sorts ordning och reda där allt måste vara i rätt fack, vad är det man försöker uppnå då? Perfektionism?

Pia L nämner dessutom en väldigt viktig poäng.
Hjortronsylt
CITAT (mamamaggan @ 09-09-2012, 16:11) *
Och vem är JAF ?

Med lite logiskt tänkande förstår man nog att det råkade vara feltstavat. Notera även att F och G ligger precis jämte varandra på tangentbordet. Lätt att slinta till biggrin.gif
Men men, vissa ska vara så märkvärdiga av sig. Språkpolis?

CITAT (*Stintan* @ 09-09-2012, 16:18) *
Varför blir man medlem bara föra att skriva en massa negativt i ett forum ? Om såna som du slutade att gnälla och klaga på allt och alla så skulle stämningen genast bli mycket gladare. Vad tillför du forumet och vad är det som lockar dig att vara medlem på detta forum?

Är det inte just "gnälla och klaga" du själv gör just nu? slap.gif
Dina frågor behöver jag inte svara på, speciellt inte när du använder sådan otrevlig ton mot mig.

CITAT (abbbe @ 09-09-2012, 19:28) *
Usch, den ordning och reda som föreslagits får ju en att bli panikslagen nästan. Min teori är att det inte kommer bli fler skribenter om det blir en sorts ordning och reda där allt måste vara i rätt fack, vad är det man försöker uppnå då? Perfektionism?

Pia L nämner dessutom en väldigt viktig poäng.

Haha ja, förändringar kan få vem som helst att bli rädd. wink.gif
*Stintan*
CITAT (Hjortronsylt @ 09-09-2012, 19:53) *
Är det inte just "gnälla och klaga" du själv gör just nu? slap.gif
Dina frågor behöver jag inte svara på, speciellt inte när du använder sådan otrevlig ton mot mig.


Oj hör du röster också unsure.gif
herkules
CITAT (Hjortronsylt @ 09-09-2012, 16:03) *
Jag ser. Du är nöjd med hur det ser ut nu. wink.gif Mne tror du inte det skulle bli mer ordning om man hade fler underavdelningar?

alltså, jag vill inte ha mer ordning, det räcker som det är tycker jag.
Hjortronsylt
CITAT (*Stintan* @ 09-09-2012, 20:57) *
Oj hör du röster också unsure.gif

Ditt sätt att skriva till mig är otrevligt. Bara säger det.
*Stintan*
CITAT (Hjortronsylt @ 09-09-2012, 21:44) *
Ditt sätt att skriva till mig är otrevligt. Bara säger det.


Som man ropar får man svar.
mamamaggan
Ska vi inte öppna en underavdelning som heter " Språkpolis " då ?

abbbe
CITAT (mamamaggan @ 09-09-2012, 21:49) *
Ska vi inte öppna en underavdelning som heter " Språkpolis " då ?

Och en underkategori "språktjuvarna" till det så!

Nåt mer?
pejori
CITAT (abbbe @ 09-09-2012, 22:21) *
Och en underkategori "språktjuvarna" till det så!

Nåt mer?


Papperskorg är bra.... flirting.gif

CITAT (mamamaggan @ 09-09-2012, 21:49) *
Ska vi inte öppna en underavdelning som heter " Språkpolis " då ?


OOJA, det blir bra. giggle.gif
*Stintan*
CITAT (pejori @ 09-09-2012, 22:34) *
Papperskorg är bra.... flirting.gif



OOJA, det blir bra. giggle.gif


rotfl.gif Papperskorg är väl det enda som behövs...
Hjortronsylt
CITAT (*Stintan* @ 09-09-2012, 21:47) *
Som man ropar får man svar.

confused.gif
Gita
CITAT (abbbe @ 09-09-2012, 19:28) *
Usch, den ordning och reda som föreslagits får ju en att bli panikslagen nästan. Min teori är att det inte kommer bli fler skribenter om det blir en sorts ordning och reda där allt måste vara i rätt fack, vad är det man försöker uppnå då? Perfektionism?

Pia L nämner dessutom en väldigt viktig poäng.

Håller med, tror att det kommer att bli urtrist med all denna styrning. Vad får man skriva och vad får man tycka? Inte mycket verkar det som. Tänk om man inte placerar sitt inlägg i rätt fack, så förfärligt!
Tillrättavisanden från dem som vill vara "vän av ordning" kommer troligen att hagla, tendensen är ju redan nu tydlig.
Ett bra forum skall enligt mig vara fritt, levande och otyglat. Allt skall kunna diskuteras och taket skall vara högt , endast en ytterst lätt moderering skall förekomma.
Jag tycker att forumet har varit ganska bra innan ropen om ordning och reda började. Bra förutom någon enstaka skribent som gått över gränsen med påhopp och könsord samt de drev mot en enskild skribent som pågick under en längre tid. Lite lustigt dock, att de som flitigast ropar efter ordning och reda ju är dem som också var flitigast i dreven.
Gita
silos
Min "ordning och reda" är en levande,underbar,rolig,intressant,accepterande (för det mesta) kaos!
Förbud och stelhet skapar endast dålig stämning!

Det som behövs här är (enligt mig):att medlemmarna inte tar saker och ting så allvarligt och ALLTID rannsaka sitt eget beteende här!
Vi har visst varenda en av oss stora bjälkar i våra ögon och vi är rätt så oförmögna att se dessa bjälkar men vi ser väldigt tydligt de små flisorna medmänniskornas ögon!

Saken är den att det som jag ser hos mina medmänniskor har jag i mångt och mycket själv i mitt eget beteende och när jag kan se detta kan jag också sluta döma mina medmänniskor!

Dessutom skadar vi mest oss själva när vi dömer andra!
pejori
CITAT (Gita @ 10-09-2012, 06:33) *
Håller med, tror att det kommer att bli urtrist med all denna styrning. Vad får man skriva och vad får man tycka? Inte mycket verkar det som. Tänk om man inte placerar sitt inlägg i rätt fack, så förfärligt!
Tillrättavisanden från dem som vill vara "vän av ordning" kommer troligen att hagla, tendensen är ju redan nu tydlig.
Ett bra forum skall enligt mig vara fritt, levande och otyglat. Allt skall kunna diskuteras och taket skall vara högt , endast en ytterst lätt moderering skall förekomma.
Jag tycker att forumet har varit ganska bra innan ropen om ordning och reda började. Bra förutom någon enstaka skribent som gått över gränsen med påhopp och könsord samt de drev mot en enskild skribent som pågick under en längre tid. Lite lustigt dock, att de som flitigast ropar efter ordning och reda ju är dem som också var flitigast i dreven.
Gita


Kan vara så. (min fetmarkering alltså)

Men så fungerar det bevisligen inte på odla då medlemmarna lämnar forumet.
Har man nu under flera år "testat den metoden" och den bevisligen inte fungerar, är det nog på sin plats att testa en ny metod.

Personligen kan jag tycka att vissa ämnen går inte att diskutera, då ingen kan få rätt och ingen har fel. Sådant leder bara till bråk.
Sedan skadar det aldrig, att läsa vissa inlägg med åtminstone en GNUTTA humor.
mamamaggan
Ett bra forum skall enligt mig vara fritt, levande och otyglat. Allt skall kunna diskuteras och taket skall vara högt , endast en ytterst lätt moderering skall förekomma.

CITAT (pejori @ 10-09-2012, 10:48) *
Kan vara så. (min fetmarkering alltså)

Men så fungerar det bevisligen inte på odla då medlemmarna lämnar forumet.
Har man nu under flera år "testat den metoden" och den bevisligen inte fungerar, är det nog på sin plats att testa en ny metod.

Personligen kan jag tycka att vissa ämnen går inte att diskutera, då ingen kan få rätt och ingen har fel. Sådant leder bara till bråk.
Sedan skadar det aldrig, att läsa vissa inlägg med åtminstone en GNUTTA humor.



Håller med om det fetmarkerade i allra högsta grad. ( Ursprungligen skrivet av Gita i denna tråd ).

Men , att inte alla ämnen skulle gå att diskutera p g a att det inte finns något rätt eller fel , ja då skulle vi inte kunna diskutera mycket .

En dsikussion går väl inte ut på att få fram rätt eller fel utan att man ska kunna presentera vad man tycker och varför .
pejori
CITAT (mamamaggan @ 10-09-2012, 17:19) *
Ett bra forum skall enligt mig vara fritt, levande och otyglat. Allt skall kunna diskuteras och taket skall vara högt , endast en ytterst lätt moderering skall förekomma.




Håller med om det fetmarkerade i allra högsta grad. ( Ursprungligen skrivet av Gita i denna tråd ).

Men , att inte alla ämnen skulle gå att diskutera p g a att det inte finns något rätt eller fel , ja då skulle vi inte kunna diskutera mycket .

En dsikussion går väl inte ut på att få fram rätt eller fel utan att man ska kunna presentera vad man tycker och varför .


Visst har du rätt i det du säger.
Menar inte att alla ämnen inte går att diskutera. (uttryckte mig otydligt där)
Vad jag avsåg var att alla ämnen inte går att diskutera utan en moderering, då alla inte kan diskutera sakligt, utan tar till skällsord och okvädningsord.
mamamaggan
CITAT (pejori @ 10-09-2012, 17:36) *
Visst har du rätt i det du säger.
Menar inte att alla ämnen inte går att diskutera. (uttryckte mig otydligt där)
Vad jag avsåg var att alla ämnen inte går att diskutera utan en moderering, då alla inte kan diskutera sakligt, utan tar till skällsord och okvädningsord.




Då är vi helt överens !

Vi måste skärpa oss och inte vara så snabba på tangentborden när vi står långt ifrån varandra i diskussionerna.

Ibland, speciellt när man blir provocerad , så är det svårt att inte ryckas med .
pejori
CITAT (mamamaggan @ 10-09-2012, 18:23) *
Då är vi helt överens !

Vi måste skärpa oss och inte vara så snabba på tangentborden när vi står långt ifrån varandra i diskussionerna.

Ibland, speciellt när man blir provocerad , så är det svårt att inte ryckas med .


Precis.. tummenupp.gif
Motti
Men OT är väl OT ? där ska man väl kunna spåna allt mellan himmel ocj jord ,måste man vara så himmla strikt ?För jag antar att småprtat är just om allting mellan himmel och jord .Dom som inte gillar vissa inlägg här kan ju bara låta bli att läsa dom då
tummenupp.gif
*Stintan*
En OT-avdelning kanske giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon