Full version: Är så trött
Sidor: 1, 2
hattstugan

på den låga aktiviteten här på forumet!!

Men för 17 gör nåt själv då!!!

Är ofta ensam här och kl är 21!!!!

Lämna den där ansiktsboken och var här istället!

För på Fb blir man bara utnyttjad vare sig man vill eller inte!!!'

Men då låt Odla dö!!! Till förmån för vad?????????????
Biggan_
Jag gör så gott jag kan! Men tyvärr hänger inte folk på! yaay.gif
hattstugan

Inget illat menat åt de som gör nåt!! smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Myosotis
CITAT (hattstugan @ 28-09-2012, 22:28) *
på Fb blir man bara utnyttjad vare sig man vill eller inte!!!'

Håller med!

Personligen är jag inte i form i kväll men jag kommer att bli mer aktiv här igen.
*Stintan*
Kanske har det blivit aningens för lågt i tak för att alls kunna diskutera något.

CITAT (Myosotis @ 28-09-2012, 22:58) *
Håller med!

Personligen är jag inte i form i kväll men jag kommer att bli mer aktiv här igen.



smiley_small_hug.gif
hattstugan

Håller inte med om LÅGT i tak!!

Låt bli att kommentera det man inte gillar då!!

För som sagts det ÄR vi som medlemmar som sätter takets höjd!!

Det finns mycket här som jag inte gillar men då LÅTER jag det vara! ENKELT eller?
Fjortispower
Har hållit mig undan lite - jag är ju inget troll, men har inte kunnat se i trivselreglerna om det är okej med monster eller inte? unsure.gif
hattstugan

Men då! Du är inget MONSTER Fjortispower!!!

Gillar dig!!
Fjortispower
CITAT (hattstugan @ 28-09-2012, 23:12) *
Men då! Du är inget MONSTER Fjortispower!!!

Gillar dig!!

Åh!! blush.gif
Biggan_
CITAT (Fjortispower @ 28-09-2012, 23:09) *
Har hållit mig undan lite - jag är ju inget troll, men har inte kunnat se i trivselreglerna om det är okej med monster eller inte? unsure.gif

Det är helt OK med rosa monster! tummenupp.gif Gillar dej också! yes.gif
*Stintan*
CITAT (hattstugan @ 28-09-2012, 23:06) *
Håller inte med om LÅGT i tak!!

Låt bli att kommentera det man inte gillar då!!

För som sagts det ÄR vi som medlemmar som sätter takets höjd!!

Det finns mycket här som jag inte gillar men då LÅTER jag det vara! ENKELT eller?


Nja det är ju faktiskt forumvärden som bedömer det och jag tycker nog att jag sett ett par tillfällen där inlägg tagits bort lite petigt.

Om man ska låta bli att kommentera det man inte gillar så blir det ju inga diskussioner överhuvudtaget. Man kan ju inte vara överens om allt för olika åsikter har vi väl alla om både det ena och det andra.

Det finns massor av trådar jag tycker är ointressanta och därför låter bli men det är en annan sak.

Jag tror iallafall att det är en bidragande orsak till den låga aktiviteten i forumet.
hattstugan

Håller inte med di *Stintan*! Men det hör inte hit!

Tycker nog att det blivit lite för MYCKET av annat innan Forumvärden fanns som fick medlemmar att avvika!

Sen att jag är motståndare mot Fb hör heller inte till tråden!
*Stintan*
CITAT (hattstugan @ 28-09-2012, 23:23) *
Håller inte med di *Stintan*! Men det hör inte hit!

Tycker nog att det blivit lite för MYCKET av annat innan Forumvärden fanns som fick medlemmar att avvika!

Sen att jag är motståndare mot Fb hör heller inte till tråden!


"För mycket och för lite skämmer allt" är ett gammalt talesätt som passar här tycker jag.
hattstugan

Så sannt *Stintan*

Överenns på den punkten?
Myosotis
CITAT (Fjortispower @ 28-09-2012, 23:09) *
Har hållit mig undan lite - jag är ju inget troll, men har inte kunnat se i trivselreglerna om det är okej med monster eller inte? unsure.gif

Nej nej rosa monster räknas INTE som troll! smiley_small_hug.gif
hattstugan

Instämmer Myosotis på den punkten som många fler punkter med!
hattstugan

Men VARFÖR sviker medlemmarna Forumet?

Det är det jag vill ha fram med den här trådstarten!

*Stintan*
Men folk har väl alltid kommit och gått här. Liksom att aktiviteten ibland är lägre och ibland högre.

Sen får vi kanske acceptera att många håller till på Fb och har hittat grupper där för likasinnade att dela sina intressen med. Då blir ju inte Småprat här så viktigt längre när man kan babbla med alla sina vänner (även såna som inte är Odlaiter) på ett och samma ställe. Tiderna förändras helt enkelt på både gott och ont.
hattstugan
Instämmer med dig *Stintan* men trots allt tar Fb över de fletsa liv allt mer OCH det är det jag upplver som Skrämmande!

hattstugan

Nu var det inte riktigt såå jag menade med trådstarten!
*Stintan*
CITAT (hattstugan @ 29-09-2012, 00:25) *
Instämmer med dig *Stintan* men trots allt tar Fb över de fletsa liv allt mer OCH det är det jag upplver som Skrämmande!


Vet inte om man ska skylla på Fb egentligen. Jag skulle nog skylla på alla Iphones och Smartphones istället som gör att folk är ständigt uppkopplade mot Fb. Undrar om dom ens kan gå på toa utan fånen?
Motti
Varför de sviker här !jo för att det är så mycket mobbing !Tyvär kan ju inte en del gilla läget att vi har olika åsikter och då ger de sig på personer här för att må bra själva . Utan Facebook hade jag inte haft någon kontakt med mina halvsystrar personligen så tycker jag att Facebook är ett bra media !ett gyllene tillfälle att ha kontakt med släkten gammla skolkamrater och vänner från den byggden man är upp vuxen i :)Personligen tycker jag Facebook är fantastiskt smiley_small_hug.gif Man kan inte avskriva det nya som händer i vår värld utan att ha prövat först :)De som inte gillar facebook har nog aldrig varit där .
hattstugan

Eftersom Jag har en ovanlig namnkombination så ger jag mer än tummen ner för Fb!
VILL någon kontakta mig så finns andra vägar än Fb!
Men när nu så är fallet så ger jag 17 i vilket!

DET är återigen inte DET jag vill med trådstarten!

Det jag vill är tänk och återigen TÄNK på vad DU vill med Odla.nu forum!
*Stintan*
CITAT (hattstugan @ 29-09-2012, 00:54) *
Eftersom Jag har en ovanlig namnkombination så ger jag mer än tummen ner för Fb!
VILL någon kontakta mig så finns andra vägar än Fb!
Men när nu så är fallet så ger jag 17 i vilket!

DET är återigen inte DET jag vill med trådstarten!

Det jag vill är tänk och återigen TÄNK på vad DU vill med Odla.nu forum!


Läste du mitt förra svar till dig?
hattstugan

Sorry *Stintan*! Men jag fattar ändå inte vad som hänt här på forumet!!!

Vet också att folk inte kan lämna fonen för en sekund ens!

Och det skrämmer mig ohyggligt"
Motti
Det här med namnkombinationer ? finns väl många på facebook som har det om du nu syftar till adeln !har m vänner som hör dit men i Facebook är det ovesäntligt där är alla lika enligt min åsikt .I dagens samhälle så är adeln oviktig .Struntprat att namnet skulle hindra dig från att medverka .
hattstugan

Är inte ADLIG!! Om nu nån tror det!
Men lik väl VILL inte ha med Fb att göra! PUNKT!!!!!!!!!!

Det jag söker med den här trådstarten är vad VILL du att det här Forumet ska tillföra???

Aktiviteten här på främst småprat har avstannat!

För mindre än ett år sedan var jag inte själv här en helgnatt!!!!
Hjortronsylt
Nej nu ska jag låta er tanter får tjafsa ifred.
Godnatt. smile.gif
EsterM
CITAT (hattstugan @ 28-09-2012, 22:28) *
på den låga aktiviteten här på forumet!!

Men för 17 gör nåt själv då!!!

Är ofta ensam här och kl är 21!!!!

Lämna den där ansiktsboken och var här istället!

För på Fb blir man bara utnyttjad vare sig man vill eller inte!!!'

Men då låt Odla dö!!! Till förmån för vad?????????????


Hej,
jag jar lite dåligt samvete. Jag älskar odla och er odlaiter, hänger nästan jämt här. Ni är så kloka och roliga. Själv skriver jag nästan aldrig. Skriver jag gör jag det på trädgårdsdelen och aldrig på småprat, tycker inte att mina tankar bidrar. Dessutom vet jag ju redan vad jag tänker. Men, ett forum kan ju inte bara bestå av "smygtittare".
Tack Hattstugan för att du föröker få fart på forumet, och jag är så glad att Biggan och Wilmer är tillbaka.
Kram på er alla.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tycker inte att det är för lågt i taket men så gillar ja ju inte heller bråk.......

Gossen Ruda
God morron i tråden. Vad beträffar mitt inlägg i en annan tråd som tydligen någon låtsas bli upprörd över så är det bara att hänvisa till reglerna, om något skrivits som inte passar så skall det anmälas till forumvärden och inget annat. Helst då av den som det drabbar. Inget som tredje person skall ta som intäckt för att fortsätta sprida skit på mig. Lyckligtvis är forumvärden medveten om detta så jag behöver inte anmäla detta. Det blir alltid en viss jargong mellan medlemmar på ett forum och det mesta kan passera. Jag och stintan kan exempelvis drabba samman så stickor och strån ryker men det blåser över. Även små lätta ekivoka inlägg mellan olika medlemmar är ok.

Det är nog lite det som har drabbat forumet, avsaknaden av moderator har inneburit att medlemmarna själva har försökt styra upp innehållet men utan mer maktmedel än inlägg blir följden bara bråk. Man är rädd för att skriva något annat än menlösa inlägg eftersom man är rädd för att bli påhoppad från olika håll. Förutom då FB och andra osociala medier som har inneburit mer tapp.
Cacki
Jag tror att den låga aktiviteten delvis beror på....just "den låga aktiviteten". wacko.gif
Man går in och kollar på Odla... och konstaterar att "här var det inte mycket nytt"...och drar sedan vidare.
Så är det nog för mej i alla fall.

Att det var lite väl tjafsigt ett tag har också varit en bidragande orsak till att jag tröttnat lite. Men det är nog bara min "långsinthetsallergi" som spökar. Får nämligen eksem av ältande om gamla förorätter. (Att det däremot kan hetta till lite i någon diskussion ibland är däremot en annan sak.)

Känner mej ändå hoppfull tack vare att vi fått en forumvärd här och gör nog som många andra. Dvs avvaktar lite för att se vilken effekt hennes närvaro kommer att få på den allmäna stämningen här.

(Sedan har jag funderat lite på vad uttrycket "högt till tak" egentligen har för betydelse för var och en. Ibland får man nästan det intrycket att det är ribbans höjd för hur mycket som är okej att puckla på varann det handlar om...)
mamamaggan
Bra att du startat den här tråden Hattstugan !

Sitter också här och undrar vad som hänt.

Är folk verkligen rädda för att det finns virus här ?

Har en del verkligen skrämts bort av , som jag iaf uppfattar det , ett överdrivet rykte om att det är så mycket bråk här ?


Ta och kolla just mycket bråk det verkligen har förekommit . Jag tycker att det har gått långt över gränsen med de här ryktena, de påstådda bråken har fått alltför stora proportioner .

De som skriker mobbing om minsta lilla avvikelse när det gäller skilda uppfattningar om något tror jag skrämmer bort fler eftersom det då inte går att ha en normal diskussion utan allt spårar ur.

Visst är det bra att vi fått en forumvärd och det ser ju ut som om det fungerar men de som fortfarande inte vill ta åt sig att de beter sig fel bättrar sig inte iaf.



Önskar också att Odla.nu gör mer undersökningar om vi har troll på sidan , de drar ju inte precis till sig besökare.


Det med att många går till FB betyder för mig att de kanske vill synas på ett annat sätt men ändå inte bli för " intima " med andra. Tror också att man får veta så mycket mer " skvaller " på FB , nu menar jag sådant som vi kan läsa på löpsedlarna om.

Vad gör vi åt det hela ? Ja den som det visste.

Varför inte låta de som haft problem med virus och är med på FB tala om om problemen finns kvar vilket det ju inte verkar göra .

Varför inte försöka locka tillbaka folk genom att kontakta dem , kanske via mailadresserna i deras profil och tala om att vi saknar dem och att om de inte gillade " bråket " så tala om vad som gäller nu t ex att forumvärden tillrättavisar den som inte sköter sig.

Varför inte försöka få " avhopparna " att tala om varför de inte är kvar , det vore nog det allra bästa.


Sedan är det just nu lågsäsong , har sett nedgångar komma och gå under mina år här men det som bekymrar mig mest nu är " ryktena " om virus , bråk osv.


Cacki håller med dig , mest om den låga aktiviteten , vem lockas till ett "dött " forum där gammalt ältas?
*Stintan*
CITAT (mamamaggan @ 29-09-2012, 09:33) *
Bra att du startat den här tråden Hattstugan !

Sitter också här och undrar vad som hänt.

Är folk verkligen rädda för att det finns virus här ?

Har en del verkligen skrämts bort av , som jag iaf uppfattar det , ett överdrivet rykte om att det är så mycket bråk här ?


Ta och kolla just mycket bråk det verkligen har förekommit . Jag tycker att det har gått långt över gränsen med de här ryktena, de påstådda bråken har fått alltför stora proportioner .

De som skriker mobbing om minsta lilla avvikelse när det gäller skilda uppfattningar om något tror jag skrämmer bort fler eftersom det då inte går att ha en normal diskussion utan allt spårar ur.

Visst är det bra att vi fått en forumvärd och det ser ju ut som om det fungerar men de som fortfarande inte vill ta åt sig att de beter sig fel bättrar sig inte iaf.



Önskar också att Odla.nu gör mer undersökningar om vi har troll på sidan , de drar ju inte precis till sig besökare.


Det med att många går till FB betyder för mig att de kanske vill synas på ett annat sätt men ändå inte bli för " intima " med andra. Tror också att man får veta så mycket mer " skvaller " på FB , nu menar jag sådant som vi kan läsa på löpsedlarna om.

Vad gör vi åt det hela ? Ja den som det visste.

Varför inte låta de som haft problem med virus och är med på FB tala om om problemen finns kvar vilket det ju inte verkar göra .

Varför inte försöka locka tillbaka folk genom att kontakta dem , kanske via mailadresserna i deras profil och tala om att vi saknar dem och att om de inte gillade " bråket " så tala om vad som gäller nu t ex att forumvärden tillrättavisar den som inte sköter sig.

Varför inte försöka få " avhopparna " att tala om varför de inte är kvar , det vore nog det allra bästa.


Sedan är det just nu lågsäsong , har sett nedgångar komma och gå under mina år här men det som bekymrar mig mest nu är " ryktena " om virus , bråk osv.


Cacki håller med dig , mest om den låga aktiviteten , vem lockas till ett "dött " forum där gammalt ältas?


Vill bara påpeka att vi är flera i Odlaitgruppen på Fb som omtalat att viruproblemen är åtgärdade och att de som slutat vara här är saknade. Tror inte att det gått någon av de ca 100 odlaiterna som är med i gruppen förbi. Men vi kan knappast tvinga tillbaka folk och för många kan det ju faktiskt vara så att de tycker att deras behov av småprat tillgodoses mer än väl på Fb, det är bara min egen fundering kring detta.

Sen tror jag du har helt rätt i detta att: "De som skriker mobbing om minsta lilla avvikelse när det gäller skilda uppfattningar om något tror jag skrämmer bort fler eftersom det då inte går att ha en normal diskussion utan allt spårar ur.

Visst är det bra att vi fått en forumvärd och det ser ju ut som om det fungerar men de som fortfarande inte vill ta åt sig att de beter sig fel bättrar sig inte iaf.
Vem lockas till ett "dött " forum där gammalt ältas?
."
mamamaggan
Finns helt klart flera anledningar till den låga aktiviteten här . Bra att det sprids på FB att det inte finns virus här längre men är alla som hoppat av med i odlaitgruppen ?

Är svårt att få tillbaka avhoppare , det vet jag , men tror ni att vi skulle kunna maila t ex 5 st saknade odlaiter per person och tala om att vi saknar just dem ? Vi kunde ju be dem tala om också varför de inte är kvar eller ens inte vill gå in på sidan igen ?

Tror på den personliga kontakten !


Oj , jag glömde skriva att jag , och många fler med mig om jag förstått rätt , uppskattar er som är kvar naturligtvis . Vi får inte glömma bort er , det får inte bara handla om de som inte är kvar.

Hang in there ! tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (mamamaggan @ 29-09-2012, 10:11) *
Finns helt klart flera anledningar till den låga aktiviteten här . Bra att det sprids på FB att det inte finns virus här längre men är alla som hoppat av med i odlaitgruppen ?

Är svårt att få tillbaka avhoppare , det vet jag , men tror ni att vi skulle kunna maila t ex 5 st saknade odlaiter per person och tala om att vi saknar just dem ? Vi kunde ju be dem tala om också varför de inte är kvar eller ens inte vill gå in på sidan igen ?

Tror på den personliga kontakten !


Oj , jag glömde skriva att jag , och många fler med mig om jag förstått rätt , uppskattar er som är kvar naturligtvis . Vi får inte glömma bort er , det får inte bara handla om de som inte är kvar.

Hang in there ! tummenupp.gif


Har ingen aning om alla finns där men det är ju iallafall ca 100 odlaiter i den gruppen och bland dem är det många som tidigare varit aktiva här på Småprat.

Att alla skulle maila 5 st hum hur skulle det gå till? Kanske samma 5 får mail från 10 st och en del glöms bort. Jag sprider det gärna på Fb igen för det tror jag når fler. Sen får väl vi som är kvar försöka göra forumet lite intressantare för att på så vis locka hit folket för går någon hit idag och kollar så finns det nog inte så mycket som lockar.
herkules
jag tror inte på att "få tillbaka" avhoppare, jag tror i sådant fall mer på nya medlemmar som kan komma och göra forumet till något helt nytt och annat än vad det har varit.

personligen så tycker jag inte om styrning vad det gäller diskussioner och odla har varit anarkistiskt så länge, för mig känns detta konstgjort.
kommer nog ändå gå in här och läsa då och då men diskussionerna lämnar jag över till nya hungriga medlemmar.


sen vad det gäller de som "hoppat av" - de flesta av dem har hängt här hela tiden (ja, inte de med riktiga virusproblem då) - kliver man in efter flera månader och har stenkoll/åsikter på/om sk tjafstrådar, då är man ingen avhoppare coolgleam.gif
Peztis
Jag har också tänkt mycket på detta och jag tycker det är jättetråkigt att så många inte längre är aktiva här. Visst har det kommit nya bekantskaper och de är självklart oerhört välkomna, det är det ju ingen som säger annat om.

Men alla nya är inte så aktiva så som de som av olika orsaker valt att inte vara här längre och så dalar aktiviteten i alla trådar. Jag är mest i trädgårdsdelen och där är det också låg aktivitet om man jämför med för ca två år sedan.

Vet att jag skrev om det i någon annan tråd, det skulle vara intressant att se hur statistiken ser ut med antalet medlemmar och hur aktivitetsnivån har gått upp och ned under låt säga de senaste tre åren. Inte för att jag vet vad just jag skulle göra med den informationen, bara nyfiken. smile.gif

Jag tror inte att alla som lämnat Odla har hamnat på Facebook (vilket jag också vägrar - var med några veckor men kände att det i alla fall just nu inte var något för mig) utan även hänger i bloggvärlden och antagligen även på AoT:s forum. Det vore även intressant att se hur deras statistik ser ut, om det kan pusslas ihop med Odlas. Har Odla en svacka har AoT en uppgång osv.

När jag väntade barn och när sonen var liten var jag mycket på Familjeliv. Där kunde man snacka om personangrepp och hemska kommentarer, folk blev avstängda, man fick varningar (även jag som är så sansad!) och inlägg plockades bort rätt ofta eller så stängde man hela tråden när den spårat ur. Moderatorerna verkade inte avskräcka folk direkt...

Men vad jag ville komma fram till var att jag är i stort sett aldrig inne på Familjeliv nu, det är en period som är lite passé, känns det som. Emellanåt får jag dock ett mail ifrån dem där de säger att de saknar mig (hmmm jovisst, just mig!) så de kan uppenbarligen göra massutskick på medlemmar som inte är aktiva längre.
Och just ja, Familjeliv och Odla tillhör samma ägare...

Men frågan kvarstår: vad kan vi som är här NU göra för att öka på aktiviteten?
Några saker är ju som ni alla skrivit ovan: skapa nya trådar, svara med all den kunskap som alla besitter (alla har något att tillföra!), skriva genomtänkta svar, på olika sätt sprida att Odla åter känns som ett säkert forum med alla trevliga människor och bra trådar med mycket information.

Oj... vad många bokstäver jag skrev! biggrin.gif
gnon49
Själv tycker jag om diskussioner som är roliga, ibland lite högljuda, ibland lite av varje, givetvis beroende av vilket ämne som diskuteras. Avvikelser från ämnen kan vara av godo om det hettar till och gör inte så mycket tycker jag. Rena personangrepp, öknamn eller liknande skall inte få förekomma, men i övrigt skall det vara högt till tak om forumet skall upplevas som intressant o givande. Måste jag väga orden på guldvåg avstår jag hellre.
mamamaggan
CITAT (*Stintan* @ 29-09-2012, 10:38) *
Har ingen aning om alla finns där men det är ju iallafall ca 100 odlaiter i den gruppen och bland dem är det många som tidigare varit aktiva här på Småprat.

Att alla skulle maila 5 st hum hur skulle det gå till? Kanske samma 5 får mail från 10 st och en del glöms bort. Jag sprider det gärna på Fb igen för det tror jag når fler. Sen får väl vi som är kvar försöka göra forumet lite intressantare för att på så vis locka hit folket för går någon hit idag och kollar så finns det nog inte så mycket som lockar.



Visst kan det bli så att 5 " avhoppare " får mail från 10 odlaiter , vad gör det ? Jag tror ändå mer på den personliga kontakten än " allmänna " upprop ! Meningen var att vi ska kontakta 5 av dem som vi verkligen saknar !

De flesta undrar över varför folk hoppar av Odla och jag tycker vi borde fråga dem så vi får veta i stället för att sitta här och gissa.

Klart det är kul med nya medlemmar , hoppas ni känner er välkomna för det är ni , men de flesta som klagar gör det för att de saknar någon/några av de gamla.

Det ena utesluter väl inte det andra men rykten om än det ena än det andra om Odla gör inte att folk blir intresserade.

Det är trots allt vi medlemmar som skapar diskussionerna , om trädgård eller i Småprat , och vi som därmed bestämmer hur det ser ut här. Vi bör också tänka på vad vi säger om Odla och hur det är här så att inte " rykten " gör att folk drar sig ur eller inte törs bli medlemmar.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 28-09-2012, 23:01) *
Kanske har det blivit aningens för lågt i tak för att alls kunna diskutera något.
smiley_small_hug.gif

Ja, det är nog så, i allafall diskutera något som är intressant
gita
*Stintan*
Mamamaggan! Jamen då låter jag bli. Det är nog bara att inse att forumet aldrig kommer att bli som det en gång var. Jag tänker inte försöka övertala någon att komma tillbaka eftersom jag anser att det är upp till var och en och ingen ska behöva förklara sin bortavaro. Jag tror också precis som Herkules att fler än vi tror går in här och läser och har koll på vad som händer men att dom inte känner för att delta eftersom aktivitetsnivån är så låg och inget kul diskuteras.
FruTrädgårdstomte
CITAT (gnon49 @ 29-09-2012, 11:13) *
Själv tycker jag om diskussioner som är roliga, ibland lite högljuda, ibland lite av varje, givetvis beroende av vilket ämne som diskuteras. Avvikelser från ämnen kan vara av godo om det hettar till och gör inte så mycket tycker jag. Rena personangrepp, öknamn eller liknande skall inte få förekomma, men i övrigt skall det vara högt till tak om forumet skall upplevas som intressant o givande. Måste jag väga orden på guldvåg avstår jag hellre.



tummenupp.gif


Jag är ny här, men har varit hyfsat aktiv den senaste månaden eller så. Och alltid parallellt som jag är inloggad på Facebook. Jag använder de två fora helt annorlunda och tror inte att de konkurrerar med varann.

Vad som däremot är avskräckande är allt tjafs. Jag vill inte ens tänka på hur det var tidigare, eftersom det sägs ha varit värre.
Det jag pratar om är inte sakliga diskussioner eller ens OT-inlägg i trådar, utan det är helt vanliga användare -- inte troll -- som använder nästan varenda tråd de gör inlägg i till sitt privata sandlåde-bjäbbande.
Jag försöker hålla mig undan både dem och trådarna de kapar men eftersom de är rätt aktiva förekommer detta meningslösa, otroligt barnsliga och jobbiga tjafs nästan överallt här.

Edit: Jag tycker att så många här är verkar vara jättetrevliga människor. Och att det är det som är anledningen till att jag fortfarande är kvar smile.gif
Fenja
Jag kikar in på Odla nu och då, ibland går det långt mellan gångerna. Vad är det som har hänt? Kan någon länka till tråd/trådar som förklarar? Eller ge någon klargörande information på något annat sätt?
Tack på förhand!
Ugglemormor
Ja men visst har det varit rätt så tunnsådd här ett bra tag, men har inte tänkt mer om orsaker till det, kanske kan det vara att tiden räcker inte till eller intresset just nu ........ confused.gif

Om man ska delta i någon diskussion så då kan man inte hoppa in lite då och då, det blir fel eller man själv fattar fel beslut i diskussionen man inte följt med hela tiden. .....

Jag är inte med i den FB som ni andra är, utan med en med mina irl-vänner, men även där blir det just nu så att man inte hoppar in än ett par ggr i veckan, de vet orsaken och man kan ju snacka i telefon med den man vill, om det behövs.

Det är skönt att det har blivit mer ordning här, men samtidigt börjar man välja sina ord för att inte hamna snett, både gott o ont (i mitt fall)....... kompiskram.gif men skönt att kunna rätta till sina fel ....

Jag känner gott mot alla er som finns här, trots vissa motsättningar så har det lärt en massa nytt. Brukar blädra runt både här i "småprat" och trädgårdsidan när jag nu inte kan göra mycket annat.

Jag tror att en del mår inte så bra (jukdommar, värk) och har inte orken att hänga kvar, men tror på att de återkommer när de känner sig för det.
Även jag saknar flera av de som inte synns just nu här. Detta var mina funderingar om det hela när jag läste i denna tråd. ........ tummenupp.gif
ninnisky
CITAT (FruTrädgårdstomte @ 29-09-2012, 09:58) *
tummenupp.gif
Jag är ny här, men har varit hyfsat aktiv den senaste månaden eller så. Och alltid parallellt som jag är inloggad på Facebook. Jag använder de två fora helt annorlunda och tror inte att de konkurrerar med varann.

Vad som däremot är avskräckande är allt tjafs. Jag vill inte ens tänka på hur det var tidigare, eftersom det sägs ha varit värre.
Det jag pratar om är inte sakliga diskussioner eller ens OT-inlägg i trådar, utan det är helt vanliga användare -- inte troll -- som använder nästan varenda tråd de gör inlägg i till sitt privata sandlåde-bjäbbande.
Jag försöker hålla mig undan både dem och trådarna de kapar men eftersom de är rätt aktiva förekommer detta meningslösa, otroligt barnsliga och jobbiga tjafs nästan överallt här.

Edit: Jag tycker att så många här är verkar vara jättetrevliga människor. Och att det är det som är anledningen till att jag fortfarande är kvar smile.gif


Det du nämner ovan är precis min åsikt tummenupp.gif Allt tjaffs är avskräckande och jag tror mig veta att flera gamla medlemmar just lämnat odla.nu av den anledningen. Så länge detta tjaffs kvarstår, må det vara troll eller inte, så kommer odla.nu inte att förrändras. Men det är min åsikt.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 29-09-2012, 13:39) *
Om jag vore en av dem skulle jag vilja få veta det! Jag tycker att det är högst olustigt med sånt här hymlande Men eftersom klartext inte accepteras numera så kanske man inte ska säga A när man inte kan säga B.

Här håller jag med, vad blir bättre av alla dessa antydningar om ditten och datten. Tala klartext ELLER VAR TYST!
GITA
Ugglemormor
..... tummenupp.gif kanske bäst så ......
herkules
CITAT (FruTrädgårdstomte @ 29-09-2012, 11:58) *
tummenupp.gif


Jag är ny här, men har varit hyfsat aktiv den senaste månaden eller så. Och alltid parallellt som jag är inloggad på Facebook. Jag använder de två fora helt annorlunda och tror inte att de konkurrerar med varann.

Vad som däremot är avskräckande är allt tjafs. Jag vill inte ens tänka på hur det var tidigare, eftersom det sägs ha varit värre.
Det jag pratar om är inte sakliga diskussioner eller ens OT-inlägg i trådar, utan det är helt vanliga användare -- inte troll -- som använder nästan varenda tråd de gör inlägg i till sitt privata sandlåde-bjäbbande.
Jag försöker hålla mig undan både dem och trådarna de kapar men eftersom de är rätt aktiva förekommer detta meningslösa, otroligt barnsliga och jobbiga tjafs nästan överallt här.

Edit: Vill påpeka att det bara är 2-3 medlemmar jag syftar på och att jag tycker att så många andra här är verkar vara jättetrevliga människor. Och att det är det som är anledningen till att jag fortfarande är kvar smile.gif

att peka ut - fast ändå inte - 2-3 medlemmar så som du gör är fult, spit it out eller var tyst!du hade kunnat skriva precis det du skrev utan antydningar att det bara är vissa som "förstör".
jävla trams.
Ugglemormor
snälla, detta ger bara splittringar och massor av onödiga misstankar och vi ska ju hålla mer ordning här, så om de flesta går med gott exempel, kanske en del lugnar ner sig med tiden...... va tror ni?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon