stephan sndlng
Vad styr att växter ibland inte uppför sig som vi tycker normalt?
Denna Kungsljus tillexemepel ser ju inte ut som den vanliga varianten med högst några kraftiga stränglar på en planta.
Någon som kan gissa varför detta Kungsljus betedde sig så här?
stephan sndlng
2 månader innan ovanstående bild såg den normala Kungsljuset ut så här.
mari_tres
Kan det vara angrepp av någon typ av ohyra?
Krolliljan
Jag gissar på att den lagt sig ner av vinden och att blomstänglarna sökt sig uppåt från markläge.
Så gjorde åtminstone en av mina kungsljus.
anki/ronninge
jag tror det var så att från balkongen över, så hängde dom ut sina lakan, eller annat så växten fick hitta sina egna vägar till ljuset. Eller så stod en torkvinda intill och fladdrade med sina kläder.!
CITAT (stephan sndlng @ 05-10-2012, 21:03) *
Vad styr att växter ibland inte uppför sig som vi tycker normalt?
Denna Kungsljus tillexemepel ser ju inte ut som den vanliga varianten med högst några kraftiga stränglar på en planta.
Någon som kan gissa varför detta Kungsljus betedde sig så här?

stephan sndlng
fel fel fel, men nästan rätt. dagarna efter bilden togs sattes en fasadrenoveringsställning upp.
En meter än meter bred landgång och plast gjorde att Kungsljuset stod och stampade innan den beslutet att växa ut på sidorna, detta tog någon månad och när sedan ställningen togs bort blev den annorlunda,
jag kan också informera att året efter gav detta effekt av att det blev fler stränglar än vanliga Kungsljus.
Krolliljan
Kul
Fantastisk vilken överlevnadsförmåga växter ( och djur) har.
anki/ronninge
Inte så himla fel dåra smile.gif
CITAT (stephan sndlng @ 20-10-2012, 15:56) *
fel fel fel, men nästan rätt. dagarna efter bilden togs sattes en fasadrenoveringsställning upp.
En meter än meter bred landgång och plast gjorde att Kungsljuset stod och stampade innan den beslutet att växa ut på sidorna, detta tog någon månad och när sedan ställningen togs bort blev den annorlunda,
jag kan också informera att året efter gav detta effekt av att det blev fler stränglar än vanliga Kungsljus.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon