Full version: Jag är förälskad!
Monarda
Efter ett par besök på katthemmet hade jag i stort sett bestämt mig för en honkatt denna gång då jag tidigare enbart haft hankatter. Valet stod mellan två lämpliga kandidater och jag var verkligen i valet och kvalet. Medan jag står där och våndas kommer så en katt jag inte observerat tidigare, hoppar upp på ett bord slänger sig ner nonchalant och börjar tvätta ena tassen. Nyfiket går jag fram och då händer det; han vrider på huvudet och ser mig djupt i ögonen och mitt hjärta tar ett skutt! All tvekan är borta, jag faller handlöst för denne charmör. Ett helt år har han varit på katthemmet men nu är det slut med det, nästa vecka hämtar jag honom och så börjar vårt nya liv tillsammans. wub.gif
Krolliljan
Så roligt och så konstigt det kan bli. När vi köpte vår förra undulathane kändes det precis så att han skulle med hem när han tittade in i ens ögon.
Ingela i Segersberg
Åh, vad roligt för dig, Monarda. tummenupp.gif Du kan väl visa bilder på honom sen, när han kommit hem till dig.
mamamaggan
Men så underbart !

Vill absolut se bilder på denna charmör.


När vi skulle välja kattunge så var det heller inte så svårt. Mamman var svart och vit , vem som var pappa visste man inte , de flesta ungarna var också svarta och vita.

Vi tog upp och kelade med alla ungar , alla utom en spretade med tassarna och pep hjärtskärande , den tigrerade lilla krabaten däremot la sig tillrätta i min famn och somnade !

Oskar hade valt mig/oss ! Sedan var han alltid speciellt fäst vid mig och även andra kvinnor. Numera finns han inte mer hos oss men vi kommer alltid att minnas honom.
*Stintan*
CITAT (Monarda @ 18-10-2012, 18:47) *
Efter ett par besök på katthemmet hade jag i stort sett bestämt mig för en honkatt denna gång då jag tidigare enbart haft hankatter. Valet stod mellan två lämpliga kandidater och jag var verkligen i valet och kvalet. Medan jag står där och våndas kommer så en katt jag inte observerat tidigare, hoppar upp på ett bord slänger sig ner nonchalant och börjar tvätta ena tassen. Nyfiket går jag fram och då händer det; han vrider på huvudet och ser mig djupt i ögonen och mitt hjärta tar ett skutt! All tvekan är borta, jag faller handlöst för denne charmör. Ett helt år har han varit på katthemmet men nu är det slut med det, nästa vecka hämtar jag honom och så börjar vårt nya liv tillsammans. wub.gif


Lyckliga katt som funnit dig! wub.gif
zissi
Gratulerar kompiskram.gif
kerstin z5-6
Underbart:)
Biggan_
Kärlek vid första ögonkastet! wub.gif Lycka Till med er relation!
omk
Det är speciellt det där, att SJÄLV bli utvald !! happy.gif

Lycka till ! Ser gärna lite bilder på charmören, så snart han acklimatiserat sig.
Skruttis
GRATTIS Monarda!
Vad härligt för er båda. Vilken tur han har som får komma till dig.
Jag säger som Omk, vilken härlig känsla det är att bli vald.
gunsta
Gratulerar - säger också som omk att: "bli utvald" - vilken ynnest att få en katts 'välsignelse'. Allt gott till er båda smile.gif
CillaM
kram1.gif wub.gif
Monarda
Tack snälla ni för alla lyckönskningar! Allt klappat och klart nu för nya familjemedlemmen som jag hämtar i morgon. Ringde till katthemmet häromdagen för några detaljer och fick då veta att "han är lite som Emil i Lönneberga, full i bus". Det blir jättespännande i morgon, fast jag grät en skvätt nyss när jag plockade fram Bassens matskålar igen. Han kommer alltid att ha en mycket speciell plats i mitt hjärta.
xlxl67
CITAT (Monarda @ 18-10-2012, 18:47) *
Efter ett par besök på katthemmet hade jag i stort sett bestämt mig för en honkatt denna gång då jag tidigare enbart haft hankatter. Valet stod mellan två lämpliga kandidater och jag var verkligen i valet och kvalet. Medan jag står där och våndas kommer så en katt jag inte observerat tidigare, hoppar upp på ett bord slänger sig ner nonchalant och börjar tvätta ena tassen. Nyfiket går jag fram och då händer det; han vrider på huvudet och ser mig djupt i ögonen och mitt hjärta tar ett skutt! All tvekan är borta, jag faller handlöst för denne charmör. Ett helt år har han varit på katthemmet men nu är det slut med det, nästa vecka hämtar jag honom och så börjar vårt nya liv tillsammans. wub.gif


Härligt att du följde din intuition. Hoppas få se charmören snart! smile.gif
Monarda
Nu är Måns på plats och det har varit full rulle sedan i morse. Hela huset genomsniffat från källare till övervåning och alla fönster provade och än är det inte klart. Allt är nytt och spännande och han är väldigt vaksam och på alerten men han kommer när jag ropar och är väldigt tillgiven. Kattlådor har jag ställt ut lite här och var och det ser ut att funka. Ska bli spännande att se vad han väljer som sovplats, än har han inte haft tid att vila.

[attachment=72993:DSC_0641.jpg]




[attachment=72994:DSC_0644.jpg]

[attachment=72995:DSC_0654.jpg]

[attachment=72996:DSC_0656.jpg]

[attachment=72997:DSC_0659.jpg]

[attachment=72998:DSC_0630.jpg]
Skruttis
Monarda, jag förstår att du föll för honom. wub.gif Det är verkligen en stilig herre.
Får jag vara nyfiken och fråga hur gammal han är?
gunsta
Fina bilder på en vacker katt, snygg svans också - hoppas ni får många år tillsammans smile.gif
Monarda
Dom trodde på katthemmet att han är runt tre år, så jämfört med mina tidigare gamlingar är han bara barnet.
Skruttis
Vad härligt Monarda. Då kommer ni att få många fina år ihop.
Sylvia
Grattis till den nya, stiliga familjemedlemmen! Berätta mer hur det går sedan!! Fick du en ny sängkamrat eller valde han en annan plats?
zissi
Vilken sötnos wub.gif
Monarda
Blev lite misstänksam idag när han inte hade någon större matlust och så kräktes kan en stund senare. Det visade sig att det var spolmask sick.gif så det blev snabbutryckning till apoteket. Nu har han fått en dos Milbemax så han bör snart vara av med eländet. Tydligen vanligt förekommande bland katter som lever så tätt som dom gör på ett katthem.
omk
Åh, vad söt han är !! wub.gif
Blank, långa morrhår och med ett underbart "mjölknylle" ! Den lilla rosa nosen som matchar trampdynor och tunga ...

Han kommer att bli en riktigt distingerad herre om några år.

(Han påminner väldigt mycket om polecat´s Bosse, se kattbildstråden)


Edit; mask, ja ... Nu är det snart dags för den årliga avmaskningen. Suck, 4 motspänstiga tjejer ... angry.gif
Monarda
CITAT (Sylvia @ 25-10-2012, 15:56) *
Grattis till den nya, stiliga familjemedlemmen! Berätta mer hur det går sedan!! Fick du en ny sängkamrat eller valde han en annan plats?


I går kväll när jag släckte lampan så visste jag inte riktigt var han var i huset. Hoppades att han hittat någon sovplats som fallit i smaken.
I natt vaknade jag, varmare än någonsin och upptäckte en varm klump i höjd med knävecken. Gissa vem? Ja, inte var det maken!
CillaM
En verklig fin och stilig katt! 3 år tycker jag låter nästan lite mycket för han är verkligen slank, har lite av ungkattkroppen kvar. Så roligt att han förstått galoppen med ett mysigt hem med goa människor. All heder åt er också som adopterade från ett katthem! bravo.gif tummenupp.gif rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon