Full version: Om piercing
silos
Jag undrar hur den här killen klarar av att snyta sig när han är förkyld?!

Hur kan man vilja göra så där med sitt ansikte och öron???


http://www.jokeroo.com/pictures/fail/pierc...the-person.html
Ugglemormor
Gillar inte alls om allt "skrot" som de sätter på sin kropp....
Det går väl an med örhängen, även flera, men ha det snyggt ...... har själv 5 st hål för örhängen...... tummenupp.gif
herkules
först får han plocka bort allt och tejpa ihop hålen, sen kan han snyta sig!
Aqvakul
Hellre piercing än taueringar på ställen som exponeras. Mycket enklare att "ta bort", när man tröttnat...
gunsta
Och hur kommer han och hans näsa att se ut om 40, 50 .... år?
herkules
CITAT (gunsta @ 18-10-2012, 20:24) *
Och hur kommer han och hans näsa att se ut om 40, 50 .... år?


sådana hål brukar få sys ihop.
*Stintan*
Han har ju iallafall gjort det frivilligt men jag förstår mig inte på varken överdrivna piercingar eller tatueringar.
Aqvakul
För mycket skämmer...
kerstin z5-6
Uttöjda piercings går inte alls bort..har man ett hål i örat stort som en tumme blir det kvar.
ryss_борис
Tycker det är äckligt fult och meningslöst. Däremot bör folk göra som de vill.
Aqvakul
Allt går mot det extrema idag... Killen på bilden är ju verkligen exceptionell och som tur var ovanlig (aldrig sett något liknande IRL).

De sista åren har jag sett mer av extrema tatueringar än extrem piercing...




Rosrup
Hade han valt att spöka ut sig med guld så hade andrahandsvärdet på hanom ökat men vad han skulle ha för glädje av det själv vet jag inte.
Rent polisiärt är nog tatueringar att föredra.
herkules
CITAT (kerstin z5-6 @ 18-10-2012, 23:14) *
Uttöjda piercings går inte alls bort..har man ett hål i örat stort som en tumme blir det kvar.

man får sy ihop dem.
Huggorm
Min fördomsfulla tro är att folk som gör så där har andra problem också, och förr eller senare dör av en överdos. Inga ålderdomsproblem med de där hålen alltså.
*Stintan*
CITAT (herkules @ 19-10-2012, 11:37) *
man får sy ihop dem.


Det räcker knappast utan det får nog bli plastikoperation för att återskapa sådant öra.
pejori
CITAT (silos @ 18-10-2012, 18:53) *
Jag undrar hur den här killen klarar av att snyta sig när han är förkyld?!

Hur kan man vilja göra så där med sitt ansikte och öron???


http://www.jokeroo.com/pictures/fail/pierc...the-person.html


Det är KONST Silos, konst.
Folk sätter dom i sin underliv också tummenupp.gif
herkules
CITAT (*Stintan* @ 19-10-2012, 12:16) *
Det räcker knappast utan det får nog bli plastikoperation för att återskapa sådant öra.

snyggt blir det ju inte men mina polare har bara sytt ihop sina öron

CITAT (pejori @ 19-10-2012, 14:22) *
Det är KONST Silos, konst.
Folk sätter dom i sin underliv också tummenupp.gif

konst är det väl inte? det är en grej man gör för att man vill göra det, de flesta skiter rätt hårt i vad andra tycker.
gunsta
CITAT (pejori @ 19-10-2012, 14:22) *
Det är KONST Silos, konst.
Folk sätter dom i sin underliv också tummenupp.gif


Folk får göra som dom vill med sina egna kroppar - men konst är det definitivt inte om man som karl har en 'PA' - ska man visa upp 'den' publikt så blir man garanterat bötfälld för förargelseväckande beteende. Och det med rätta.
Huggorm
CITAT (herkules @ 19-10-2012, 14:34) *
konst är det väl inte? det är en grej man gör för att man vill göra det, de flesta skiter rätt hårt i vad andra tycker.

Det tror jag inte, det där är ju något man gör enbart för att få uppmärksamhet
herkules
CITAT (Huggorm @ 19-10-2012, 15:10) *
Det tror jag inte, det där är ju något man gör enbart för att få uppmärksamhet


du får tro vad du vill - jag vet.
pejori
CITAT (herkules @ 19-10-2012, 14:34) *
snyggt blir det ju inte men mina polare har bara sytt ihop sina öron


konst är det väl inte? det är en grej man gör för att man vill göra det, de flesta skiter rätt hårt i vad andra tycker.


Tror även konstnärer gör det... giggle.gif
Men visst är det konst.
Folk har i alla tider, målat och smyckat sin kropp på olika sätt för att göra den vacker och tilltalande. (i deras ögon alltså)
Så detta är dagens sätt att konstfullt utsmycka sina kroppar... rolleyes.gif
silos
CITAT (pejori @ 19-10-2012, 15:52) *
Tror även konstnärer gör det... giggle.gif
Men visst är det konst.
Folk har i alla tider, målat och smyckat sin kropp på olika sätt för att göra den vacker och tilltalande. (i deras ögon alltså)
Så detta är dagens sätt att konstfullt utsmycka sina kroppar... rolleyes.gif


Kan bara hålla med dig Pejori!
hattstugan

Men den här var ju inte sååå fasansfull ändå!

Satt bredvid en jätte fin kille på flyget för flera år sedan som hade hela ansiktet fullt med nitar!!!!
Aqvakul
CITAT (herkules @ 19-10-2012, 14:34) *
snyggt blir det ju inte men mina polare har bara sytt ihop sina öron
konst är det väl inte? det är en grej man gör för att man vill göra det, de flesta skiter rätt hårt i vad andra tycker.

Håller inte riktigt med där! Möjligen bryr man sig inte om vad folk i allmänhet tycker (eller snarare struntar i, eller möjligen får en kick av, deras fördömande). Däremot bryr man sig nog jättemycket om vad den "egna gruppen" tycker, de man definierar sig att tillhöra. Kan naturligtvis finnas en och annan också som helt gett upp det här med social gemenskap eller är naturligt autistisk. Men jag tror de är få.
herkules
CITAT (Aqvakul @ 20-10-2012, 09:16)
1584147[/url]']
Håller inte riktigt med där! Möjligen bryr man sig inte om vad folk i allmänhet tycker (eller snarare struntar i, eller möjligen får en kick av, deras fördömande). Däremot bryr man sig nog jättemycket om vad den "egna gruppen" tycker, de man definierar sig att tillhöra. Kan naturligtvis finnas en och annan också som helt gett upp det här med social gemenskap eller är naturligt autistisk. Men jag tror de är få.


jag svarar inte för andra, bara för mig själv. har man börjat töja så fortsätter man om man gillar det. precis som med tatueringar. jag är för gammal för att tillhöra någon grupp, kommer förmodligen inte gå med i PRO heller.
Motti
Konst !och hur många får se den Konsten ? jäkla dumheter är det och det vet vi som är 50 plus för vi har gjort alla dumheter för länge sedan och ångrar dom också !man blir ju vuxen en dag och tänker om !eller hur ?att då ha håll över allt i kroppen och tatueringar över hela kroppen blir helst plötsligt ett problem en belastning !Många tatueringar vittnar om ungdomligt oförstånd tex Hakkors mm .
Anki på Öland
CITAT (Motti @ 26-10-2012, 00:56) *
.............och det vet vi som är 50 plus.........

Sluta prata för andra än dig själv!! Att man blir +50 innebär inte att man har samma åsikter, tala bara om vad du själv tycker är du snäll!!
Huggorm
Men faktum kvarstår, plötsligt en dag står man där med familj att försörja och behöver ett jobb. Och har man kroppen fylld med tatueringar och piercingar så är man i praktiken diskvalificerad till ett antal yrken.
Ugglemormor
Håller med dig Huggorm,
Skulle inte tatuera mig, det räcker med hål i örona för örhängen ......
Min far var en sjöman och tatuerad, men blev inte accepterad av släkten pga sina tatueringar och detta är ju från den tiden jag var liten......det fanns inga andra, vad jag minns som var tatuerade på den tiden.

Ur arbetssynpunkt vet jag endast det som maken och dottern gör när de anställer folk. ---- inga med piersingar lite varstans och inte synliga tatueringar ----- då kanske man kan få ett jobb, men annars har bägge motat ut dessa pga att det inte passar alls i den delen av affärsverksamhet som de söker folk till.

Som dottern säger att till en del tjänster kan hon inte ta en "plåtnicklas" som ska tillhöra den officiella delen av verksamheten, det nervärderas i de sammanhang.
Möjligen till lagret o packa kartonger om det inte finns annat just då....... flirting.gif

Undrar hur folk tänker? Vet endast att min fars tatueringar var väldigt fula när han blev gammal....... confused.gif
skånepåg
Inte långt ifrån man kunde sett ut så för runt 10 år sen wink.gif
Töjer man så mycket får man skära upp och sy igen om inte plastikoperera i vissa fall :/
Jag har haft 25-35mm hål i mina snibbar hade man gjort större så krymper de inte ihop lika lätt, får in pennor och annat hur lätt som helst även efter 5 år så några såna här öronhänge blir det nog till sommaren men tror de blir lite för tunga i stål och töjer ut igen och i Titanium är det lite för dyrt sad.gif
http://www.barbarella.se/Public/Store/show...17&from=101
Ugglemormor
Jo, det har jag också tänkt på att de som nu är unga och tatuerar sig, hur ser dom ut om 30-40 år!
Samma med hål som inte växer ihop pga tyngre föremål.
Jag hade ett hål lite högre upp i örat, men med tiden blev den bara jobbig, men hade den inte så många år så nu finns o syns inget av det.
Likväl lät min dotter växa ihop de hålen högre upp i öron, det passar inte att ha i hennes jobb och som ansiiktet ut till världen.
Jag hotade familjen här att tatuera ett blixtlås i min rygg där det långa snittet fr, förra operationen finns, men se, det gick inte o jag menade inte allvar heller, retade dem lite..... rotfl.gif nu kommer ju snittet bli dubbelt så långt, men får vara ifred......
skånepåg
Man kan ju alltid täcka över sina tatueringar annars med underlagskräm och div. whistling.gif
Rico zombie boy

http://rickgenest.com/

Känner bara 3st som har tatuerat ansiktet ene värre än andre tongue.gif
Enda jag funderat på är ett par små färgrika små stjärnor vid tinningen såfall men vissa tatuerare är inte så glada för att göra i ansiktet om man inte känner de privat och det måste ju bli snyggt med såfall :/

Det är sitt eget val, och ångrar man det senare så var man nog inte så eftertänksam. Jag ångrar några jag gjorde vid 16-17 års ålder men inte så att man hatar de, bara man kunde gjort de snyggare än hos svarttatuerare tongue.gif

En del är lite fyndiga tummenupp.gif
[attachment=73025:383873_2...059286_n.jpg]
Ugglemormor
Jo, det är upp till var och en och jag bryr mig inte om det och kritiserar inte heller. Har sett snygga tatueringar hos vänner, men det där med blixtlåset vid operationsärret får nog vara,,,, heh!
Såg endast hur min far blev utanför släktgemenskapen pga sina tatueringar, hela armar runt om ändå till händerna och lite i ryggen.
Fult när han blev skrynkig och hängig i skinnet och färgerna blev oklara och suddiga i tatueringar.....
Jag tyckte faktiskt synd om honom när han försökte gömma dessa vid sammankomster......
skånepåg
Har ärret fått läka några år så går det att tatuera men det är gaddarens egna åsikt om det är möjligt, jag har några krigssår man nog får lite problem att täcka om man fortsätter med tatueringarna tongue.gif
Monarda
Synd att ungdomar förstör sina vackra kroppar med blaffiga tatueringar sad.gif , ju större ju bättre verkar vara det som gäller. Det är nog säkert många som kommer att ångra sig med tiden.
Var på ett bröllop i somras där bruden kom skridande uppför altargången vacker som en dröm men när hon kom fram mot altaret såg man en rygg full av tatueringar. Det skar sig verkligen mot allt det skira och romantiska.
skånepåg
Nya tider nu vad som räknas som snyggt och acceptabelt, inga mormors fasoner numera med alla uppkäftiga barn och hur man vill uttrycka sig wink.gif
Punken och revolten kom lite sent till sverige men redan då hade man respekt till skillnad mot idag wink.gif
Hur kroppsmånlingarna och modifieringarna blir i framtiden vill jag se, cybertekniken om kanske 50 år wink.gif
silos
Den enda tatuering som jag kan tänka mig är:dubbelw på min skinkor rotfl.gif
herkules
CITAT (skånepåg @ 26-10-2012, 12:55)
1586141[/url]']
/...../

Känner bara 3st som har tatuerat ansiktet ene värre än andre tongue.gif
Enda jag funderat på är ett par små färgrika små stjärnor vid tinningen såfall men vissa tatuerare är inte så glada för att göra i ansiktet om man inte känner de privat och det måste ju bli snyggt med såfall :/
/....../

första gången jag såg någon med tatuering i ansiktet blev jag rädd! nu är det ju vanligare och bra gjorda och på rätt ställe i ansiktet (bredvid ögat, tinningen exvis) är det så snyggt! en vän tatuerade sig i örat, ballt men måste gjort såå ont!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon