Full version: Loppisfynd
silos
Idag var det loppis i våran lilla stad och jag gjorde JÄTTEFYND!
Jag köpte nämligen 6 st.påslakan sätt i sina förpackningar,alltså helt nya från Hemtex och de hade kostat 249 kronorper sätt ...jag gav 90 kronor för alla 6!

Dessutom hittade jag leksaker för billig peng för att ha till mina barnbarn att leka med då de är hos mig.

Har ni gjort fyng på loppis nån gång?
gunsta
Det var ett bra köp Silos - jo loppisar kan vara lite beroendeframkallande, men jag är 'periodare' - i bland blir det ofta - men just nu är stiltje. Ett mycket fint loppisfynd gjorde jag för massor av år sedan - köpte en nysilverskål som var en riktig silverskål. Ganska stor och mycket snygg - den finns kvar.
Christa
Jag har nyligen börjat gå på loppis och second hand. Det blir mycket böcker och det har jag tyvärr alldeles för många redan men tröttnar jag på dom så kan jag ju lämna in dom igen.

Jag har fyndat några fina tröjor och en del böcker.

Hittade en kokbok med mat från Kuba. "Äta på nytt sätt med matlaget Mudi-Mums" hittade jag också för 15 kr. Det är nog 30 år sedan Mudi-Mums var på tapeten så den är lite kult.

Men ditt fynd Silos var ju något extra. Vilken flax!!!
silos
CITAT (gunsta @ 20-10-2012, 13:12) *
Det var ett bra köp Silos - jo loppisar kan vara lite beroendeframkallande, men jag är 'periodare' - i bland blir det ofta - men just nu är stiltje. Ett mycket fint loppisfynd gjorde jag för massor av år sedan - köpte en nysilverskål som var en riktig silverskål. Ganska stor och mycket snygg - den finns kvar.


Visst var det ett bra köp!Hade jag pengar så skulle jag säkerligen köpa mera från loppisar.....
Härligt med din vackra silverskål!
Natur liv
Dagens loppisfynd: En fågelholk som ser ut som en husvagn. Den kommer att passa bra bredvid våra två husvagnar.
silos
CITAT (Christa @ 20-10-2012, 15:17) *
Jag har nyligen börjat gå på loppis och second hand. Det blir mycket böcker och det har jag tyvärr alldeles för många redan men tröttnar jag på dom så kan jag ju lämna in dom igen.

Jag har fyndat några fina tröjor och en del böcker.

Hittade en kokbok med mat från Kuba. "Äta på nytt sätt med matlaget Mudi-Mums" hittade jag också för 15 kr. Det är nog 30 år sedan Mudi-Mums var på tapeten så den är lite kult.

Men ditt fynd Silos var ju något extra. Vilken flax!!!


Det finns så många bra saker inne på sekondhand butiker och på loppisar och till bra priser och det är mycket bra att sakerna inte kastas i sopperna!
Jag är enormt glad för mina nya påslakan!!!


CITAT (Natur liv @ 20-10-2012, 17:09) *
Dagens loppisfynd: En fågelholk som ser ut som en husvagn. Den kommer att passa bra bredvid våra två husvagnar.


Hejja!
gunsta
CITAT (silos @ 20-10-2012, 17:07) *
Visst var det ett bra köp!Hade jag pengar så skulle jag säkerligen köpa mera från loppisar.....
Härligt med din vackra silverskål!


Och jag betalade högst en femma för den .... men det var några år sedan
solbrud
Jag och sambon går ofta på loppis. Jag köper gamla möbler ibland för dess fina former, målar om nån möbel ibland, har köpt speglar, ramar, kläder, leksaker till sönerna när de var mindre, saker till trädgården. Idag blev det 5 mindre zinkhinkar med "vitkalkade" rosor upptill runt kanten. Alla för 57 kr totalt. De blir nog ett trevligt stilleben tillsammans, med blommor i nästa sommar.

Secondhand är jättebra och kul. Det som är skrot för någon är ett fynd för andra. Billigt blir det också och bra för miljön, är ju återvinning.

Ditt köp var definitivt fyndigt.
Anki på Öland
Har också fyndat mycket på loppisar och second hand. Bl.a. soffor. När man har många hundar som jag har, och det också är deras liggplats, är soffor en förbrukningsvara.... Har köpt soffor som sett helt nya ut och som också känts som nya när man suttit i dom för mellan 400-800:- Köksmöbler, bord och 4 stolar med stoppad sits som var hur enkelt som helst att byta när dom blev slitna - 400:-
Mollis
Mitt bästa fynd var en hemlig låda för 50 kr, den innehöll en massa jättefina glas från Målerås.
silos
Ja,man kan verkligen göra fynd på loppisar och secondhand butiker! tummenupp.gif
zissi
Jag gillar både loppisar och antikaffärer yes.gif och vilket fynd med lakanen Silos kompiskram.gif

Just nu blir det mest kläder till första lilla barnbarnet. De vill helst ha begagnat eller eko-kläder till henne och då passar ju bodysar och mjukisbyxor för 10-15:- styck perfekt från vår fina second-hand-affär är i byn. De här små babykläderna ser ju nästan nya ut. De växer väl ur dem innan de knappt hunnit använda dem antar jag.

Perfekt för både miljön och plånboken smile.gif !
silos
CITAT (zissi @ 22-10-2012, 09:39) *
Jag gillar både loppisar och antikaffärer yes.gif och vilket fynd med lakanen Silos kompiskram.gif

Just nu blir det mest kläder till första lilla barnbarnet. De vill helst ha begagnat eller eko-kläder till henne och då passar ju bodysar och mjukisbyxor för 10-15:- styck perfekt från vår fina second-hand-affär är i byn. De här små babykläderna ser ju nästan nya ut. De växer väl ur dem innan de knappt hunnit använda dem antar jag.

Perfekt för både miljön och plånboken smile.gif !


Sant!
Igår såg jag på nyheter att det slängs enorma mängder i soppor kläder och annan textil!
Åsa, mälardalen zon 2
Jo folk är så kräsna nuförtiden. Min syster ska snart ha sitt första barn och spenderar ju pengar som det är en prins eller prinsessa, hon rynkade på näsan och sa vad äckligt när jag föreslog man ju kunde köpa ex. lite kläder på second hand för man hittar mycket fint bland småbarnskläderna. +Det tar rätt många tvättar innan man får ur miljögifterna i kläderna (ifall man inte köper ekologiskt) vilket ju är bättre för småbarn man vill ju inte de ska utsättas för miljögifter så ur den aspekten är det ju också bra köpa second hand.
Wilmer
Jag älskar barnloppisar smiley_small_hug.gif kom till mamma... Har köpt stol, hoppgunga, leksaker, babysitter förutom kläder. Det är som julafton att få se allt härligt samlat på ett ställe, jag som avskyr att ränna i massa olika affärer. tummenupp.gif

Så gillar jag att sälja också, på senare år har det bara varit växter men det är kul det med.

CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 22-10-2012, 13:46) *
Jo folk är så kräsna nuförtiden. Min syster ska snart ha sitt första barn och spenderar ju pengar som det är en prins eller prinsessa, hon rynkade på näsan och sa vad äckligt när jag föreslog man ju kunde köpa ex. lite kläder på second hand för man hittar mycket fint bland småbarnskläderna. +Det tar rätt många tvättar innan man får ur miljögifterna i kläderna (ifall man inte köper ekologiskt) vilket ju är bättre för småbarn man vill ju inte de ska utsättas för miljögifter så ur den aspekten är det ju också bra köpa second hand.

Preciiis! Deras barn tar gifterna liksom, tackar och bockar. Äckligt, det är bara att köra kläderna i 60 grader när man kommer hem vilket jag gör för de flesta har tvättat så det stinker parfym flera tvättar efter, jag vill ha parfymfritt.
Christa
CITAT (Wilmer @ 26-10-2012, 00:24) *
Jag älskar barnloppisar smiley_small_hug.gif kom till mamma... Har köpt stol, hoppgunga, leksaker, babysitter förutom kläder. Det är som julafton att få se allt härligt samlat på ett ställe, jag som avskyr att ränna i massa olika affärer. tummenupp.gif

Så gillar jag att sälja också, på senare år har det bara varit växter men det är kul det med.
Preciiis! Deras barn tar gifterna liksom, tackar och bockar. Äckligt, det är bara att köra kläderna i 60 grader när man kommer hem vilket jag gör för de flesta har tvättat så det stinker parfym flera tvättar efter, jag vill ha parfymfritt.


Jag känner också att det stinker parfym när grannarna hängt ut tvätt. Är det tvättmedlet eller sköljmedel som luktar så starkt?

Jag fyndade två par vantar i veckan. Ett par dunvantar och ett par Helly Hansen. Visste inte att det fanns dunvantar. Är det någon som vet om det finns numera också?
zissi
Tvättade idag senaste månadens second-hand-fynd i oparfymerat tvättmedel. Håller med om det ni skriver om parfymerade tvättmedel. Värst tycker jag det är när det är en blandningdoft av parfym- och rökdoft i kläderna. Två par utetossor och ett fint regnställ till sommaren kom inte med på bilden ser jag.

De flesta plaggen kostar 10:- här på bilden. Det är riktig lycka att kunna hjälpa barnens familjer på det här enkla sättet. Särskilt när det är en önskan från dem också. Duger så bra till vardagskläder tycker vi alla.
[attachment=73060:005__m_n...okt.__12.jpg]
silos
CITAT (zissi @ 26-10-2012, 23:30) *
Tvättade idag senaste månadens second-hand-fynd i oparfymerat tvättmedel. Håller med om det ni skriver om parfymerade tvättmedel. Värst tycker jag det är när det är en blandningdoft av parfym- och rökdoft i kläderna. Två par utetossor och ett fint regnställ till sommaren kom inte med på bilden ser jag.

De flesta plaggen kostar 10:- här på bilden. Det är riktig lycka att kunna hjälpa barnens familjer på det här enkla sättet. Särskilt när det är en önskan från dem också. Duger så bra till vardagskläder tycker vi alla.
[attachment=73060:005__m_n...okt.__12.jpg]


Fina kläder för lite peng! tummenupp.gif
Wilmer
Vet inte hur de lyckas få kläderna att lukta så det luktar i flera tvättar! Jag älskar själv doften av nytvättat, utetorkad tvätt med måttlig doft, men stanken är lite överdriven. Har oparfymerat till barnet, kör jag bara våra grejjor har jag i sköljmedel med mild doft.

Dunvantar, det har jag aldrig tänkt på.
Christa
Jag fyndade en massa saker på second hand i onsdags MEN trots att det var fyndpriser så lyckade jag handla för över 700 kr blush.gif

Nu vågar jag nog inte gå dit igen på ett tag. Dessutom var det ju redan fullt hemma, för att inte säga överfullt...

Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag har slutat att gå på loppis. Kunde själv göra en med alla grejor här.

Men second hand, speciellt för barnkläder tycker jag är bra.
Natur liv
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 02-11-2012, 08:57) *
Jag har slutat att gå på loppis. Kunde själv göra en med alla grejor här.


Fixa en loppis! Det är jättekul att under sommaren åka runt och gå på garageloppisar. Man kan hitta allt möjligt, skräp och superklipp. Sätt bara upp en skylt vid vägen och någon korsning längre bort i sommar, så kommer säkert loppissugna semesterfirare ... och du blir av med skräpet.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Natur liv @ 02-11-2012, 09:26) *
Fixa en loppis! Det är jättekul att under sommaren åka runt och gå på garageloppisar. Man kan hitta allt möjligt, skräp och superklipp. Sätt bara upp en skylt vid vägen och någon korsning längre bort i sommar, så kommer säkert loppissugna semesterfirare ... och du blir av med skräpet.


För några år sedan försökte eftersom vi hade ett extra källarlokal hyrd efter att Svärmor flyttade till äldreboende och vi sålde sedan stugan.

Svägerskan tyckte också det skall bli roligt men det kom en ( 1 ) som var ut efter gamla leksaker. Och dom som ringde, ville också ha leksaker.

Så det var inte bra.

Elisabeth
Peztis
Vi behöver väl tömma huset mer eller mindre och har också funderat på det där med garageloppis. Men vi bor ju lite utanför så jag undrar verkligen hur många som skulle orka ta sig hit.
Natur liv
CITAT (Peztis @ 03-11-2012, 22:13) *
Vi behöver väl tömma huset mer eller mindre och har också funderat på det där med garageloppis. Men vi bor ju lite utanför så jag undrar verkligen hur många som skulle orka ta sig hit.


En del garageloppisar som jag har varit på har varit avsides, men de har skyltat från genomfartsvägar så jag har inte åkt vilse. Men det är klart, tio mil extra har jag inte velat köra, så avståndet har en viss betydelse. Det verkar som om en del garageloppisar är öppna under flera veckor, för skyltarna kan vara kvar när jag passerar en gång till.
Sylvia
Man kan stå på en gemensam marknad i t.ex. Slottskogsvallen här i Gbg. Man hyr en plats, kör in bilen och säljer från bakluckan och från ett eget bord framför. Har fyndat fina designglas(Iittala mfl) för några tior på sådana ställen och så leksaker och barbarnkläder!
Mollis
Siggesta gård på Värmdö brukar ha bakluckeloppisar, de brukar vara välbesökta.
Anma
Ett par tre gånger per säsong åker strosar vi runt på Bakluckan i Norrskedika. Det är Sveriges första bakluckeloppis som hållit på i över tio år om jag minns rätt. Varje år säger jag att vi ska dit och sälja, men ännu har vi inte kommit iväg för att verkligen göra det.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Sylvia @ 05-11-2012, 08:08) *
Man kan stå på en gemensam marknad i t.ex. Slottskogsvallen här i Gbg. Man hyr en plats, kör in bilen och säljer från bakluckan och från ett eget bord framför. Har fyndat fina designglas(Iittala mfl) för några tior på sådana ställen och så leksaker och barbarnkläder!


Sylvia min sambo skulle jag aldrig få med mig till att stå på en loppis och jag själv klarar det inte längre, tyvärr
Eva i Skåne
CITAT (Anma @ 05-11-2012, 09:28) *
Ett par tre gånger per säsong åker strosar vi runt på Bakluckan i Norrskedika. Det är Sveriges första bakluckeloppis som hållit på i över tio år om jag minns rätt. Varje år säger jag att vi ska dit och sälja, men ännu har vi inte kommit iväg för att verkligen göra det.


Förutom på växtloppisar har jag stått en gång på bakluckeloppis (när vi flyttade). Det är roligt, absolut, men det är också en hel del jobb, både före och efter. Det tråkigaste är dom saker som blir över för dom vill man ju helst inte ta hem igen, men inte heller kasta.
Wilmer
CITAT (Christa @ 02-11-2012, 08:39) *
Jag fyndade en massa saker på second hand i onsdags MEN trots att det var fyndpriser så lyckade jag handla för över 700 kr blush.gif

Nu vågar jag nog inte gå dit igen på ett tag. Dessutom var det ju redan fullt hemma, för att inte säga överfullt...

Jag gör också av med massor på barnloppisarna, men skillnaden mot vad det varit som nytt är enorm ändå. Så är det så kul! Hittade precis en sak jag gjort sönder på helgens loppis, perfekt surt att köpa en ny till liksom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon