andersen
Var en av mina favorit skådespelare.
Huggorm
Aldrig hört talas om. Men har det inte dött väldigt många skådespelare den sista tiden? Det var ju någon kvinnlig tidigare i veckan som jag inte heller hade hört talas om
mamamaggan
Oj , han var ju inte så gammal. Tror inte han jobbat som skådespelare så mycket de sista åren.
andersen
CITAT (Huggorm @ 28-10-2012, 14:47) *
Aldrig hört talas om. Men har det inte dött väldigt många skådespelare den sista tiden? Det var ju någon kvinnlig tidigare i veckan som jag inte heller hade hört talas om


Va har du inte sett filmen Jack. Jack
malcolm
Jag minns honom bäst från Det sista äventyret, en oerhört stark film som man bör se om man har chansen.
Christa
Jag minns en film där en kille cyklade omkring med Ann Zacharias på pakethållaren. Var det det Göran som cyklade?

Om nu någon minns den filmen.
malcolm
Det var nog från det sista äventyret, hon var i alla fall med i den filmen.
gunsta
En fantastisk skådespelare - blev på något sätt aldrig gammal, jag säger som Moster brukade säga om vissa personer: "En liten tonåring".
Gossen Ruda
Jag har hört namnet, nu kan jag glömma det. Jack? Se varför då?
pejori
Tycker nog inte han var så speciellt bra som skådis. unsure.gif
Tråkigt när folk dör unga, men ingen jag kommer att sakna direkt. dunno.gif
Motti
Jag kommer väl ihåg Göran Stangertz mycket väl men om han var en så lysande skådis vet jag inte !han hade väl sin tid på 1970 talet sedan försvann han ju ! Ung var han inte heller måste varit närmare 70 år nu,om jag inte är helt ute och seglar så var han med i filmen "Julia" med Ola Håkanson ?Tror han gjorde många ungdomsfilmer på 70-talet .Sedan försvann han !
mamamaggan
Inte försvann Göran , han fick t o m pris för sina insatser långt efter sin ungdomstid.

Tror inte du har följt med så bra Motti och det är därför du missat vad han gjort på senare tid.
Motti
Jag vet att han jobbat inom teatern bla men han har ju inte figurerat i bland de mest kända precis !ingen man läst om i tidningar heller .
mamamaggan
En skådespelare kan ju vara bra och göra en del filmroller även om man inte läser om henne/honom varje dag i tidningen.

Han medverkade i 10 filmer av Richard Hober och har medverkat i en film som inte haft premiär än.


Du har som sagt råkat missa honom under senare tid.

Motti
Kan ju så va smile.gif men han har ju inte direkt blivit omskriven bland tidningar och heller inte synt till på TV mm .
Aqvakul
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 00:42) *
Kan ju så va smile.gif men han har ju inte direkt blivit omskriven bland tidningar och heller inte synt till på TV mm .


Det är knappast någon värdemätare på en skådespelares kvalitéer!
Motti
Finns hur mycket skådisar som helst i Sverige !man kan inte hålla koll på dom alla .
Aqvakul
Nej, men då ska man kanske vara lite försiktig med att påstå att han "förvann efter 70-talet"....
Christa
CITAT (pejori @ 28-10-2012, 18:42) *
Tycker nog inte han var så speciellt bra som skådis. unsure.gif
Tråkigt när folk dör unga, men ingen jag kommer att sakna direkt. dunno.gif


Jag log lite för mig själv när jag läste ditt inlägg. Blev han inte 68 år?
pejori
CITAT (Christa @ 29-10-2012, 12:24) *
Jag log lite för mig själv när jag läste ditt inlägg. Blev han inte 68 år?


Allt är relativt. giggle.gif
Tycker nog att det är ungt.. smiley_small_hug.gif
Anma
68 är definitivt för ungt för att dö i alla fall, tycker jag.
Huggorm
Minimal belastning på pensionssystemet rolleyes.gif
Christa
CITAT (pejori @ 29-10-2012, 12:33) *
Allt är relativt. giggle.gif
Tycker nog att det är ungt.. smiley_small_hug.gif


Ja och vi människor har en tendens att flytta upp gränsen för "ung" ju äldre vi blir. Jag håller med om att det känns lite tidigt att dö före 70 års ålder men min mormor och morfar dog innan dom fyllt 65 och inte minns jag dom som unga... (Jag var 4 resp 5 år när dom dog.)

Fast är man ung vid 68 så är jag ju nästan tonåring (54) flirting.gif

Är det någon som vet vad Göran S dog av?

Tage Danielsson dog definitivt för ung. Hade varit kul om han fått hänga med ett tag till.
Aqvakul
CITAT (Christa @ 29-10-2012, 16:59) *
Är det någon som vet vad Göran S dog av?

cancer
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon