Full version: Grön vinterväv.
Helen i Piteå Zon 5
Söker med ljus och lykta efter grön vinterväv utan att hitta.
Har någon ett tips om företag som säljer via postorder eller butik i Piteå/ Luleå tar jag tacksamt emot förslag.
Bassam
Hej
Du kan köpa den från plantagen
H.Bassam
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag köpte min hos Weibulls (men finns den kvar?)
Helen i Piteå Zon 5
Plantagen finns inte i närheten och sökresultatet på Weibulls hemsida visade att den inte fanns sad.gif
kerstin z5-6
Jag sökte i evigheter efter bra geotextil för mitt framsidesprojekt, vinterväv verkar också vara en bristvara liksom torvblock..Väldigt irriterande.
sqrulan
Visst är det irriterande då man inte kan hitta det man söker, i våras sökte jag med efter geotextil men det fanns inte att uppbringa här omkring och vinterväven har jag inte ens försökt att leta efter för jag gissar att det är lika svårt att hitta den. Nåja just nu behöver jag inget av dom men skriv gärna om ni hittar.
Helen i Piteå Zon 5
Ja, det är fruktansvärt irriterande att inte butikerna har det folk efterfråga för vi måste ju ändå vara rätt många som behöver just dessa produkter smile.gif
Jag letar vidare och berättar ifall det blir en fullträff
sqrulan
tummenupp.gif Först så frågade jag efter här hemma på järnhandeln som har allt från sport till trädgård, dom såg helt oförstående ut sen så var jag i Lycksele på Granngården men nix där fanns det ingen vinterväv.
Jag tror att jag har fått nåt tips nångång om att geotextil kan finnas hos byggfirmor eller firmor med grejer för vägbyggen??
Bassam

Hej
Det är svårt att hitta vinterväv i butiker nu, men lättare att hitta juteväv istället, de är nästan lika.
Obs
Mölnlycke garden center, ni kan fråga dem på:
ÖPPETTIDER
Vardagar 9-18
Lördagar 9-16
Söndagar 10-16
________________________________________
KONTAKTA OSS
031-88 05 65
info@molnlyckegardencenter.se

H.Bassam
Helen i Piteå Zon 5
Jag tycker inte om juteväv som vintertäckande material pga. att det blir blött och väldigt tungt vilket gör att plantorna trycks sönder. Dessutom bildas det mycket is på väven eftersom vädret växlar mellan varm - och kallgrader.
Men både grön och beige jutefärg är inga problem att hitta.
kerstin z5-6
Vi har för tung blötsnö här för juteväv.
Startade en egen tråd med mitt tips till geotextil.
Gick snabbt o hemleverans.
Flemming
Kasta iväg ett mail till http://www.hpjtrading.se/
Dom har tydligen sådan du söker men säljer tyvärr endast till företag...
Fråga om dom har någon återförsäljare uppe hos er eller om dom möjligtvis vet någon annan som säljer.
Helen i Piteå Zon 5
Tack för tipset med det verkar inte som om dom heller har just den gröna vinterväven jag söker.
Flemming
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 31-10-2012, 13:04) *
Tack för tipset med det verkar inte som om dom heller har just den gröna vinterväven jag söker.


Nähä,det var ju tråkigt...

Alexander-VG-zon3,här på forumet har nämnt den gröna vinterväven några gånger under åren,prova att skicka ett PM till honom.
http://forum.odla.nu/lofiversion/index.php/t78637.html
kerstin z5-6
det spelar ingen roll, problemet är att i norr finns den inte, och går inte att beställa heller!
Alexander-VG-zon3
Konstigt att ingen vill ta hem det ? måste ju finnas bland grossisterna ? här finns det på varje minsta plantskola. Även typ Lidl har nåt likande.

Annars får jag köpa och skicka iväg till dom som vill ha tummenupp.gif
Helen i Piteå Zon 5
Skulle du kunna fråga på någon av butikerna varifrån dom köper in väven så kanske man kan maila leverantören själv.
Annars får du bli vår grossist på grön vinterväv Alexander smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Konstigt att det skall vara så svårt att hitta det. Jag köpte ju tidigare allt sånt i metervara hos Weibulls. Hade ju fördelen/nackdelen att jobba i samma hus som dom var. Blev ibland lite dyra raster för mig.
Flemming
CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 03-11-2012, 01:46) *
Konstigt att ingen vill ta hem det ? måste ju finnas bland grossisterna ? här finns det på varje minsta plantskola. Även typ Lidl har nåt likande.

Annars får jag köpa och skicka iväg till dom som vill ha tummenupp.gif



Se där Kerstin z5-6,Alexander kanske skickar ett paket med tomten...

Är lite nyfiken på vinterväven,har den ett annat namn och Elisabet kan du möjligtvis ha ett artikelnummer på väven från Weibulls ?
kerstin z5-6
???jag hittar ingen heller.
Bassam
Hej
På måndag kommer jag att försöka kontakta på affärer för att hjälp dig.

H.Bassam
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Flemming @ 04-11-2012, 00:20) *
Se där Kerstin z5-6,Alexander kanske skickar ett paket med tomten...

Är lite nyfiken på vinterväven,har den ett annat namn och Elisabet kan du möjligtvis ha ett artikelnummer på väven från Weibulls ?


Flemming jag kan inte få fram ett artikelnummer. Kommer inte dit längre och jag tror även att hela Weibulls där är borta
kerstin z5-6
Den gröna har utgått ur Weibulls sortiment-de för endast juteväv numera
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon